Laskuvarjojääkäriksi 2004

Originally posted by Orange
"Esivalinta
Ilmasotakoulu kutsuu esikarsinnan läpäisseet hakijat esivalintoihin Ilmavoimien joukko-osastojen terveysasemille sekä Keskussotilassairaalaan Helsinkiin. Esivalinnat ajoittuvat helmikuulle.

Hakija pyritään kutsumaan kotipaikkaa lähimpään testipaikkaan. Testi on yhden päivän mittainen.

Esivalinta sisältää lääkärintarkastuksen, standardoidun näkö- ja kuulotestin, fysiologiset mittaukset, sisätiloissa suoritettavan kuntotestauksen ja ensimmäiset psykologiset testit. "

ja

Fyysinen kunto testataan maksimaalisella polkupyörätestillä, lihaskuntotestillä ja lihasvoimamittauksella. Lisäksi tehdään liikunnallisen elämäntavan kartoitus.

Lihaskuntotestissä tehdään:

Vauhditon pituushyppy
Käsinkohonta
Vatsalihasliike
Etunojapunnerrus
Selkälihasliike
Lihasvoimamittauksessa mitataan:

Hyppymattotesti
Kaulan koukistus
Kaulan ojennus
Vartalon koukistus
Vartalon ojennus
Ylä- ja keskivartalon koordinaatio ja voima
Keskittyminen pelkästään näihin lajeihin ohjaajavalintaa varten ei tuota toivottua tulosta. Kehotamme liikkumaan mahdollisimman monipuolisesti ja nauttimaan siitä.

Toi tuli kyllä luettua, mutta fyysinen kunto mitataan kahteen otteeseen, joten olisi mielenkiintoista tietää milloin testataan mitäkin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Orange
Nikellä ja halooo:lla oli eilen ja tänään (15.01-16.01) testit, joten huomenna, tai tänään illalla saadaan varmaan jonkilaista informaatiota.

ja rispektii pojille :worship:

Jee. Eli tuli 29p fyysisistä. Reppujuoksu meni 13m 20s , uinti 3m 17s,hiihdossa ei pisteitä. Juoksu tuntu kaikkein pahimmalta.

Haloo tipahti hiihdossa.. sitä ennen taisi olla jo yli 24p kasassa.. ikävä homma.

Psykologisissa on mm. toteamuksia liittyen omaan itseen ja sitten pitää raksia miten hyvin sopii itteensä. Toteamukset liittyy esim. johtajuuteen. Samoista aiheista monta kysymystä, erilailla esitettynä. Ja sitten näitä pällitestin juttuja, laskuja ja kuvasarjoja jne.

Ei ihan kaikkea saa kertoa, teillä menee muuten liian hyvin :D

joo 28 pistettä oli ennen hiihtoa, rupes vaa kramppaa ihan sikana kumpaankin jalkaan 5km hiihdon jälkeen ni jätin siihen. Aika kova meno oli, mut rentoo porukkaa oli, haen ens vuonna uudestaan parempikuntoisena, siellähän on taas erikoisjääkärilinja

Vai sellasta sinne.. Itellä ois ne sit edessä 21.-22.,eli ens viikon ke ja to. Aika paljon on porukka just puhunu, että hiihdossa alkaa jalat kramppaa, ja että puhti on tuossa vaiheessa pois.

Mites muuten sen repun kanssa riuhuminen onnistu? Saiko sen silleen napakasti kiinni?

joo, tuli itekin oltua 15-16 päivä noissa kokeissa, joten pistetäänpä vähän tuloksia.

reppujuoksu: 13:54
uinti: 3:55
hiihto: 31:23

Yhteensä 30 p, no enpä tiedä riittääkö varsinkin kun nuo psykologiset ei menny aivan nappiin. Mutta porukka oli kyllä ihan rentoa.

Tsemiä vaan kaikille jotka noihin testeihin on menossa tai on siellä käyny. :thumbs:

Hyviä tuloksia olette saaneet. Saa nähdä pystynkö ensi viikolla samaan..

Millainen hiihtotausta sinulla kummajainen on? Paljonko sait pisteitä tuolla ajalla? Käsittääkseni ihan kohtuullisesti?

Mun hiihto tausta on semmonen, että tänä talvena oon hiihtäny 3-4 kertaa. Muutenkin aika vähän oon hiihtäny. Meillä tais maksimit olisi saanu 23 minuutilla. 25 tais olla parhaalla. Mä taisin saada sen 2 pistettä tuosta hiihdosta. Enemmän olisi kyllä pitäny treenata.

Ite naureskelin just, että oon viimeksi hiihtänyt peruskoulun kuudennella luokalla:D .. On meinaan vähän hakemista, kun ei pysy kunnolla edes pystyssä hiihtämisestä puhumattakaan :rolleyes: . Mites ne sukset? On ne raskaat?

Ne sukset on semmoset tavalliset metsäsukset, joihin pistetään kumpparit kiinni. Onhan ne vähän normaaleja suksia raskaammat, mutta kyllähän niillä hiihtelee. Pisteet saattaa tosin olla aika tiukassa jos ei ole pahemmin hiihdelly.

Sen repun saa aika hyvin kiinni, mutta kyllä se silti tuppaa vähän heilumaan.

Mun mielestä se rinkka oli erittäin kevyt, ei lähellekään kymmentä kiloa. Mitäs mieltä sä kummajainen olit siitä?

Joo, ei se varmaan ihan kymmentä kiloa ollut. Oiskohan ollu jotain 7-8 kg? En kovin paljon ole juossu rinkka selässä, joten ei oikein ole mihin verrata, mutta tuntuhan se kevyemmältä mitä odotin.

Ei vaan kun kesällä juoksi reilu kymppi selässä ja alko tottuu siihen rumpuamiseen pikku hiljaa, ni nyt tuollanen 7-8 kuullostaa melko helpolta:eek:

ainii! monelta ne testit alkoi? oliko se kello 8 lihaskuntotesti miten ajallaan? aamupalan syömistä ajatellen..

Miten teitte noitten aterioitten kanssa? Söittekö aamulla ihan tukevasti? Entä se ateria ennen hiihtoa?

Mä söin aamulla vain ihan vähän, edellisenä päivänä tuli tankattua sitten reilummin. Ennen hiihtoa kiskoin ihan kohtuullisen kokoisen annoksen.

Minä kun luulin että porukka treenaa hulluna hiihtoa sinne testiin. Itse olen hiihtänyt tänä talvena jotain +10 kertaa, joka kerta metsäsuksilla hangessa.. Se homma on kyllä verissä, saa nähdä onko vauhti riittävä.

Originally posted by halooo
Oon kuullu monesta eri lähteestä, että v2005 on myöskin erikoisjääkäreitten vuoro. Ne kuulemma kokeilee jotain uutta

Oma tieto perustuu kutsunnoissa jaettuun esitteeseen, mutta asiat ovat voineet muuttua

Originally posted by Multigraphic
Minä kun luulin että porukka treenaa hulluna hiihtoa sinne testiin. Itse olen hiihtänyt tänä talvena jotain +10 kertaa, joka kerta metsäsuksilla hangessa.. Se homma on kyllä verissä, saa nähdä onko vauhti riittävä.

olin tänään hierojalla, ja se on kanssa ollut utissa (oisko 89 tai jotain) ni se sano että jos airobinen puoli (kestävyys) on kunnossa niin ei sit mitään, hiihtokin oli ollut todella helppo. Toisin se oli silloin maajoukketasoa :lol2:

sano vaan että jos ei osaa hiihtää niin palvelusajasta tulee tosiraskas kun talvella hiihdetään PALJOn.

en sitten tiedä onko erkkareilla myös näin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom