Laskuvarjojääkäreihin tai taistelusukeltajiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ile_91
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli, olen harkinnut menoa taistelusukeltajiin tai laskuvarjojääkäreihin n. 4-6v päästä. Ja olen aatellut että kyllä sielä helpompi vetää paremalla kunnolla. Otan mielelläni vastaan kunto ja lihas harjoittelu neuvoja! :thumbs:

Ile_91 sanoi:
Eli, olen harkinnut menoa taistelusukeltajiin tai laskuvarjojääkäreihin n. 4-6v päästä. Ja olen aatellut että kyllä sielä helpompi vetää paremalla kunnolla. Otan mielelläni vastaan kunto ja lihas harjoittelu neuvoja! :thumbs:

Kaikillahan on halunsa minne mennä ja milloin, mutta kuinka monella ne toiveet on toteuttuneet?
Noihin mainitsemiisi joukkoihin ei VÄLTTÄMÄTTÄ kovin helpolla pääse, joten kannattaa valmistautua myös muihin vaihtoehtoihin.
Mutta yleensäkin armeijassa tarvitsee sitä kestävyyttä ja aerobista(tai no vitut nykyään tarvitse)kuntoa, voimaa ei sinäänsä paljoakaan tarvitse

Minkäslaisia vaihtoehtoja olisi tarjolla ihan kovalla maalla? Itse olen vedessä kelvoton, eikä laskuvarjojoukotkaan hirveästi houkuttele, mutta jotain haastavaa olen etsimässä. Nopean toiminnan joukot vaikuttaisi aika mielenkiintoiselta, mutta mitä muita vaihtoehtoja on olemassa? Meni koko viesti aika :offtopic: ,mutta ei tälle threadille varmaan olisi muutenkaan kovin valoisa tulevaisuus tiedossa.

Niin ei sinne vaan mennä, sulla saattaa vielä mieli muuttua. Olin kertaamassa syksyllä ja meidän vih. oli sukeltajat tulevista EU:n nopean toiminnan joukoista. Ne saa palkkaa, kun ne tuolla sykähtelee. Nykyään armeijassa on melkein todella löysää tai sitten ei. Mä sain intin aikana 2 koulutusta, joten ei aika loppunut kesken. Jos joku tuttunne on ollut merivoimissa, niin varmaan tietää RannJV-AUK:in upinniemessä. Siellä on kaikkia vesileikkejä ym. talvella. Valitettavasti JV-AUK:in tilalle on tullut tiedustelu AUK, mutta samat kapiaiset sielläkin on. Niin intin viimeisellä kolmanneksella meillä oli sissin erikoiskoulutus. Kaikki oltiin väh. alikersantteja, joten meininkin oli ihan ok.

Darkwanderer388 sanoi:
Minkäslaisia vaihtoehtoja olisi tarjolla ihan kovalla maalla? Itse olen vedessä kelvoton, eikä laskuvarjojoukotkaan hirveästi houkuttele, mutta jotain haastavaa olen etsimässä. Nopean toiminnan joukot vaikuttaisi aika mielenkiintoiselta, mutta mitä muita vaihtoehtoja on olemassa? Meni koko viesti aika :offtopic: ,mutta ei tälle threadille varmaan olisi muutenkaan kovin valoisa tulevaisuus tiedossa.

Immolassa alkaa mielenkiintoista tapahtua II/07. Tarkkaan en vielä tiedä millaiseksi homma muuttuu, mutta tuskin siellä paljoa uintia tulee. Riippuu toki ihan, että mikä kiinnosta... jos rinkka selässä mettässä rämpiminen, niin tuo on varmaan sinun juttusi.

Esim ei halua laskuvarjo jääkäriks tai Taistelusukeltajaksi vaan huippunsa koulutetuksi metsässä jne.. niin mihinkäs pitäis hakea?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sundado sanoi:
Esim ei halua laskuvarjo jääkäriks tai Taistelusukeltajaksi vaan huippunsa koulutetuksi metsässä jne.. niin mihinkäs pitäis hakea?

Laskuvarjojääkäriksi, tämän vuoden alusta myös Raja- ja merivartiokouluun Immolaa, johon aletaan ottamaan porukka pääsykokeiden kautta ja palvelus on kaikilla se vuosi ja kaikista tulee vähintään aliupseereita - toisn pääsyvaatimukset obn sitten ihan samaa tasoa, kuin UtJR:n

Raja vartiointi kuulostaa tylsält.. eikä jaksais olla lähel venäjää :O ja toi tykkimies on aika normi.. Siis pitäisi hakea semmoseen mestaan missä oisi loistavat mahdollisuudet nousta korkealle arvoissa ja saada rankan koulutuksen johon ihan jokainen ei pysty.. :S.

Hei ei siellä mennä noissa arvomerkeissä kovinkaan pitkälle. Ei siellä tule kukaan alikersantti alokasaikana taputtamaan olkapäälle, että alokas x olettepa lahjakas sotilas, ehdotan ylennystä teille! Usein käy myös niin, että saatetaan vaan laittaa jonnekin esim. tykistöön, vaikka haluaisit päästäkin esim. jalkaväkeen. Olet massaa. Harvemmin kukaan alokas on mikään epäitsekäs jätkä, jos vaan nappulat on mielessä. Sellaisiakin on nähty, jotka haluavat RUK:kiin vaan sen takia, että niistä tulee upseereja. Tositilanne kun tulisi niin kusessa olisi. Ottakaa vastuuta tulevat sotilaat sen verran, että jaksatte kantaa taakan oikeassa tilanteessa.

Off topiccina vielä lisää tuohon alikkiiskin postaukseen että turha siitä intistä vielä on unelmoida. Haaveet kun ropisee itse kullakin kun siihen laitokseen pääsee. Erikoisjoukoissa ym. on varmaan kivaa, mutta rivijääkärinä ja tykärinä - joihin suurin osa joutuu - ei ole mitään erikoisen hohdokasta puuhaa. Leffa actionia on turha odottaa. Intissä oleminen on 80% odottamista, 4% lapsenmielisiä alapäävitsejä, 15% tupakantumppien keräämistä, haravoimista, viikkausta tai jotain muuta vastaavaa hommaa ja 1% taisteluharjoitusta.

Kyllä se ekana päivänä selviää. Kun opetellaan jonottamaan tuvan ovella että päästään jonottamaan pihalle josta mennään jonottamaan ruokalan eteen josta mennään jonossa jonottamaan ruokaa. Välillä mennään takaisin sisälle kun joku ei mennyt putkeen, ja sitten takaisin, ja taas sisälle, välillä marssitaan ympyrää jne :D Toisaalta pääsee näkemään kuinka tyhmä ihminen voi oikeasti olla ja silti saa valtion viran. Tietenkin sieltä löytyy normaalejakin tyyppejä, mutta osa skappareista on kyllä niin aivotonta että on ihme että löytävät edes töihin.

Ääh...mitä sitä selittämään...kyllä sen jokainen sitten itse näkee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom