Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
elikkäs kuinka moni täällä on hakemassa ljk:hon 2007? ite oon alottanu treenauksen pari kuukautta sitten ja hyvin on menny. Eli noin vuosi vielä pääsykokeisiin ja innolla odotan.:rolleyes: Täytyy vaan toivoa, että paikat pysyy ehjinä ja motivaatio korkealla.. kuntoahan pitäs saada roimasti nostettua ku ne testit ei kai ole mistään helpoimmasta päästä?!:whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen hakemassa. Nyt on vuosi aikaa harjoitella elikkäs kannataa aloittaa varmaan jo nyt hyvissä ajoin. Itse aloitin syksyllä ja tahti kovenee. Mitenkäs on tällä hetkellä muiden kunto? Cooper? Itse olin rapakunnossa aloittaessani. Cooperissa menisi nyt ehkä lähemmäs 3000m. Kuinkas harry ja muut treenaatte? Käyttekö esim. puntilla, hiihtämässä?

Kunto on omasta mielestäni aika hyvä. Ennen harjoittelun aloittamista cooperi meni noin 3000m ja nyt on ainakin juoksukunto noussut. Tällähetkellä teen lihaskuntoa Navy seals-ohjelman mukaan, juoksua viikoittain 3-4 päivänä ja hiihtoa noin 3 kertaa viikossa. Ainakin yhden lepopäivän olen joka viikkoon jättänyt. Näin talvisaikaan yritän pitää juoksulenkit pitkäkestoisina ja tasaisina.( välillä tietinkin lyhyt lenkki ja täysiä:whip: ). Hiihto on kannattavaa, koska siinä tuntuis kehittyvän kaikki osa-alueet ja koordinaatio. Kesällä aattelin sitten ruveta polkemaan pyörällä ja käymään uimassa (ja paljon), koska nyt talvella en käy uimassa ollenkaan. Reppujuoksu menee myös vasta kesään kun nyt ei oikeen tunnu luontevalta lähteä tonne liukastelemaan 10 kiloa rautaa selässä..:hyper: Tällähetkellä testeistä tulis noin 33 pistettä ja parempaan suuntaan ollaan menossa. Mites boneviolinin reenailut on sujunu ja minkälaisella ohjelmalla vetelet??

tähän mennessä en oo tehny lihaskuntoa yhtään, aloitan niiden tekemisen ehkä muutama kuukausi ennen testejä. Luotan siihen että niistä tulee suht hyvät pisteet koska nytkin olen jo aika lähellä niitä. Juoksemassa/hiihtämässä olen käynyt 3-4 kertaa viikossa. Ensi viikolla ajattelin ottaa puntin mukaan.
Juoksemisesta sen verran että alkuun se ei ollut niin hauskaa mutta nykyisin varsinkin pitkät lenkit ovat niin nautinnollisia. Hiihtänyt olen oikeastaan vain luistelu tyylillä ja melkoista kompuroimista se on.

Huih Pojat on kyl jo nyt kovassa kunnossa :D Ite kans vois osallistua noihin testeihin mutt mitään harjoittelua ei kyl oo viel ees alotettu :) Eli puntilla mennään kesään saakka ja sitte jos alkais juoksenteleen.

Mites äijät, oon miettiny et miten tonne laskuvarjojääkäriksi mennään. Eli haetaanko sinne suoraan kun kutsuntalappu tulee? Eli ollaanko sielä alokasaika?
Itse meinaan mennä laskuvarjojääkäriksi heti kun pääsee.

Korppu1 sanoi:
Mites äijät, oon miettiny et miten tonne laskuvarjojääkäriksi mennään. Eli haetaanko sinne suoraan kun kutsuntalappu tulee? Eli ollaanko sielä alokasaika?
Itse meinaan mennä laskuvarjojääkäriksi heti kun pääsee.
Erillinen hakemus sinne pitää lähettää ja siel ollaan se alokasaika

täällä paljon lisätietoa:
http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/utjr/lsvjaakari.dsp

Joo kyllä mä oon varmaa nuo kaikki lukenut.. En vaa ole käsittänyt että pitääkö ensin olla jossain muualla alokasaika ja sitten haetaan laskuvarjojääkäreihin.
Mutta nyt tuli asia selväksi, luultavasti.

Ja takaisin terminaattorin pariin... --->

Tällä hetkellä käynnissä olevan kurssin Cooper-keskiarvo on 3400m. Eli kannattaa todella panostaa tuohon kestävyysharjotteluun, jos haluaa olla edes keskitasoa.

Joo ei noita testejä kannata aliarvioida. Vaikka oisikin omasta mielestä hyvässä kunnossa ni se ei välttämättä riitä. Kuitenkin sisään pääsee vain murto-osa hakeneista. Mutta onhan tässä vielä vuosi aikaa treenata ja kyllä se kunto siinä ajassa nousee jos vaan muistaa tunnollisesti noudattaa ohjelmaa. Itellä on vaan sellanen olo, että vaikka mitä tekisin niin kunto ei millään nouse...:kuola: No totuuden näkee sitten testeissä.

Vaikka en oo testeissäkään vielä käynyt niin voin sen verran kuitenkin sanoa, että pitäkää nyt maltti mukana tossa treenaamisessa.
Teillä on vuos aikaa, ja mikäli vedätte 4 lenkkiä ja 3 hiihtoa plus. lihaskunnot ja uinnit yms. siihen päälle niin aivan varmasti tulee rasitusvammoja ja muuta sellasta "kivaa" ennen pitkää. Esim. _Harry_ jos saat nyt jo noin 33 pistettä testeistä, niin varmasti olet todella hyvässä kunnossa vuoden päästä vähemmälläkin treenillä. Mutta jos hankit ylikuntoo ja rasitusvammoja niin motivaatio saattaa mennä ja treenaaminen varmasti vaikeutuu.
Onhan se hyvä jos innostuu jostakin mutta kannattaa pitää maltti mukana.
Ja eihän sitä ikinä tiedä mitä käy. Esim. itselläni just sopivasti flunssa iskeny kun tiistaina pitäs testeihin mennä. Saa nyt nähä mitä käy.

Oinasmie sanoi:

"Varusmiespalveukseen laskuvarjojääkärikurssille hakeudutaan vapaaehtoisesti. Koulutukseen hakeutuu vuosittain noin 500 - 600 henkilöä, joista valintakokeiden perusteella kurssille valitaan noin 80 koulutukseen soveltuvinta."

Kiinnostaisi tietää että omaakohan kaikki noi 80 pitkän yleisurheilu taustan
tai jotain vastaavaa? Että onkohan tämmösen normi nuoren sit mahollista päästä tommosella juoksu/hiihto/puntti treenillä sisälle kun alottaa vuos puoltoista aikasemmin.

Joo on kyllä yhdyttävä noihin nikken69:n kommenteihin.Vaikka kyseinen paikka on pari vuotta mielessä ollu nii silti rupesin kunnolla treenaa vasta viime kesän jälkeen ja tulokset on kuitenkin noussu pohjalukemista reippaasti.Aikasemmin oli just sellanen asenne et pakko päästä tuonne vaati se sit mitä hyvänsä, mut nyt on tuo pakonomanen tarve hävinny.Ja homma on tosissaan nii monesta jutusta kiinni et pelkän armottoman repimisen varaan ei kannata luottaa.Jos nyt jo menee päälle 3000m copperissa nii kannattaa aika rauhallisesti treenailla, ettei tuu just erilaisia kipuja ja vaivoja.

Maanantainapa tuon näkee mihin puolen vuuen treenillä yltää...

Selekta,
todellakin voi päästä.
Ei utissa mitään teräsmiehiä ole, todellakaan. Voin tän varmuudella sanoa vaikka en siellä ole ollukkaan. Utissa on yleensä cooper keskiarvo noin 3200 metriä, ja yleisurheilijat juoksee sen 4000 metriä coopperissa.
Ei ne sinne välttämättä edes halua mitään fyysisesti huippukuntoisia kavereita, koska joka vuosi porukkaa tippuu reilusti yli 40 pisteen tuloksilla fyysisistä testeistä.

Joo kyllä tässä hommassa pitää koko ajan olla järki mukana ja kuunnella kehoaan niinkun pojat tossa ylempänäkin neuvoo. Sillee just et paikat ei hajoo mut kunto nousee kunnolla. se raja on kyl vähän vaikee löytää eikä sitä kantapään kauttakaan viittis ettiä. Kuitenkin sen verran tunteella pitää eteenpäin mennä et jos jää koulutukseen pääsy fyysisistä kiinni ni ei ala ottaa päähän kun ois voinu kovemmalla reenailulla asia olla toisin. Mutta tosiasiahan on se, että liian kovasta reenailusta ei seuraa kuin harmia ja muuta ei niin kivaa..:)

BooosteR sanoi:
Tällä hetkellä käynnissä olevan kurssin Cooper-keskiarvo on 3400m. Eli kannattaa todella panostaa tuohon kestävyysharjotteluun, jos haluaa olla edes keskitasoa.
No hui helvetti, tuohan on ihan sairasta :D Kova kunto kyl näköjään pitää olla :worship:

_Harry_ sanoi:
...Navy seals-ohjelman ...
oisko sulla linkkiä tohon ohjelmaan?

Ite oon kans ajatellu tuohon erään pyrkiä. Cooperissa menee tällä hetkellä ehkä joku 3000 metriä, mutta onhan tässä vielä aikaa tuota nostattaa. Lihaskunnoista ja notkeudesta pitäisi ihan hyvin tulla pisteitä.

Oinasmie sanoi:
oisko sulla linkkiä tohon ohjelmaan?

Tuossa linkit tuohon navy seals -ohjelmaan englannin kielellä ja suomeksi..

http://www.pytlik.com/escape/navyseals2.html
http://www.koalitio.com/training-I.php
http://www.koalitio.com/training-II.php

Eikös täällä oo ketään ihan normaali kuntosta jätkää? :D Kaikki vaan tommosia kolmen tonnin miehiä jo nyt... Btw. Mitkäs muuten on jätkien pituudet ja painot, ja sitt minkäslaista puntti/urheilu taustaa? Itellä pituus 175 ja paino 72kg (koko ajan ylöspäin) ja Urheiltu on aika pajonki nuorempana mutt nyt mennään pelkkää punttia.

Wexter, kiitos linkeistä

174 cm ja 70 kg. Mitään "erityistä" urheilutaustaa en omaa, mutta joskus on tullut uintia, judoa ja futista harrastettua. Suurin osa liikunnasta on ollut oma-aloitteista lenkkiä, hiihtoa ja sen semmoista. Puntilla alotin käymään noin vuosi sitten, mutta nykyään oon jättäny sen melkein kokonaan pois. Tällähetkellä harrastuksiin kuuluu rugby ja harkoissa painotetaan nopeuden lisäksi lihaskunnon- ja massan nostamista. Reenit on yleensä suhteellisen rankat:kuola: , joten muuta lihaskuntoa ei kovinkaan paljon tartte tehä. Koska aattelit Oinasmie alottaa juoksun ja muun aerobisen treenin??:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom