Lapsien hauskoja kommentteja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu
Pikku-veljellä oli pienenä r:ä vika. Se kerran kyykki kerrostalon takapihalla ja kailotti ääneen että "kattokaa mulkkuja, mulkkuja", kun sillä vissiin tarkoitti murkkuja eli muurahaisija. Ohi kulkijat vähän katso ihmeissään:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oltiin faijan kanssa navetassa kun olin n. 2v. Lehmä alko vääntämään torttuja, johon tokaisin: "Kakka pökkyyn heppa!" :)

Kärpänen = Kääpälen

Mä oon ollut aikoinani au pairina ja mun hoitotytöiltä tuli kyllä tosi hyviä juttuja joskus!

Kerran tuli puhetta stressistä ja 4 vuotias tyttö kysyy että mitä se stressi on, johon 6v isosisko tietää kertoa että se on sitä kun tulee otsaan ryppyjä!

6v tytöllä oli ollut koulussa uskonnon tunti, hän tuli kotiin ja kysyi innoissaan
- Tiedätkö minkä on Jeesuksen merkki?
- No?
- No se on risti, kun Jeesus kuali ristillä (turun murteella)
Siihen nuorempi tytöistä
- mikä se on se "kuali"?

Yks päivä 6v kysyy et voiko poika ja poika rakastua, vastaan että voi. Tyttö toteaa tähän tietäväisenä, et ahaa, mutta ei varmaan tuu vauvoja.

Lapset on sitten hauskoja.. :lol2:

Ollessani päiväkodissa töissä sattui aina silloin tällöin näitä hauskoja tilanteita. Kerran yhtä tyttöä tuli hakemaan tämän "hieman" tukeva täti, ja tytön kaveri Saara 3v. juoksi eteisestä ja huusi kovalla äänellä "Tosi läski täti tuli hakeen sua!"...hieman siinä korvat punoitti :nolo: Toinen tapaus oli kun poika 5v. kailotti kesken ruokailun kovaan ääneen "Mää tiedän mitä homo tarkoittaa!"...tarhantädit hieman siinä kakoilivat ruokaa kurkustaan ja poika jatkoi "se tarkoittaa sitä että on sokea!"...sitähän se joo :D

Kaupungilla kävelin ohi seurueesta jossa oli aikuisia ja lapsia. Seurueesta
kuului kovaääninen pikkutytön ääni: "Miksi tuossa tätissä on tahroja?" (tatuointeja).

Serkkupoika joskus pentuna laski kastelukannusta vettä housuihinsa ja kysyi: "Äiti, kasvaako mun pippeli ku kastelen sitä?" :rolleyes:

Eras 5 vuotias Eetu poika oli kirkossa jossa oli paljon ihmisia ja hiiren hiljaista. Kesken kaiken Eetu pieraisi oikein kuuluvasti ja hyppasi kasi pystyssa seisomaan ja huusi se olin mina ja katseli ylpeana joka suuntaan.

Samainen poika kuunteli kun isansa keskusteli kavereidensa kanssa pihalla ringissa. Jalleen Eetu kunnostautui pieraisemaalla kuuluvasti. Isa ukko vahan koitti torua etta oleppas nyt. Siihen Eetu etta eihan tuo mitaan mutta olisitpa kuullut kun aiti kun se silitti vaatteita olohuoneessa....

Viimeviikonloppuna oli mummon hautajaiset. Kun kahvitilaisuus oli ohi, pappi kiersi vielä vieraat läpi toivottaen hyvää jatkoa tmv.
Pappi lähti ja 5v. kummipoikani/serkkuni ihmetteli kovaan ääneen: "Minne se keisari oikein lähti?"

Hautajaisissa on muuten hirmusen noloa nauraa.
Muistotilaisuudessa oli menossa hetki jolloin ihmiset nousivat vuorotellen ylös, sekä kertoivat muistojaan hautajaisten pääsankarista, varsin liikuttava hetki.. Tämän samaisen pikkupojan oli tänäaikana aivan pakko kertoa minulle osaamiaan hupsuja sanoja kuten, kakkapylly sekä pissakikkeli. Perään kuului kovaa naurua heleän-iloisella lapsenäänellä :lol2:

Kermiitti sanoi:
Eras 5 vuotias Eetu poika oli kirkossa jossa oli paljon ihmisia ja hiiren hiljaista. Kesken kaiken Eetu pieraisi oikein kuuluvasti ja hyppasi kasi pystyssa seisomaan ja huusi se olin mina ja katseli ylpeana joka suuntaan.

:lol2:

Emännän serkkupoika oli isopapan hautajaisissa papin sisääntullessa karjaissut: -"KATO BATMAN PERKELE!!" Oli pappikin kääntynyt ympäri oven taakse nauramaan.. :lol2:

Itse olin jossain röyhtäillyt enkä ymmärtänyt kun joku tuttu oli sanonut että terveisiä sikalasta. Olin vaan tosissani kysynyt: -"Mitä, onko teillä muka semmonenkin?"

Pikkusisko taas ei pienenä haltsannu R ja Y kirjaimia.. Sanottiin sille sitten aina isän ruokkiessa koiria että se myrkyttää ne. Oli sitten jokapäiväistä hupia kun pikkusiskon mukaan iskä antoi koilille mulkkua.

Kerran vuosia sitten yks pikkunatiainen heitti kaverille kauppajonos ilosella lapsen äänellä:" Hei, kato äiti ninja!"(kaveri on kyl puoliks aasiasta)

Toisen satuin kuulemaan yks kesä Korkeasaaressa:" Onks noi oikeita vai onks noi tehty tietokoneella?" (osoitteli jotain aitausta)

Avokin sukulaisella on 2 suht isoa amstaffia, jotka telmivät hurjina ympärilläni istuessani autossa ovet auki. Käskin koiria häipymään pölyttämästä hiekka ja häiritsemästä rauhaani. Ne luupäät ei totelleet vaan jatkoivat leikkiään. Onneksi Avokin 4-vuotias kummipoika tuli ja pelasti minut ritarillisesti huutamalla korille "Pois tätin kimpusta!". Jooh ja mä en todellakaan ole ulkoiselta olemukseltani tätimäinen ja kokoakin löytyy...Koirat kyllä totteli tätä 4-vuotiasta jäppistä tosi nätisti, noloa...

Kerran piti mennä tyttöystävän kanssa saunaan ja tyttöystävän siskontyttö (4 v.) halusi välttämättä tulla mukaan. Tyttöystävääni rupesi jostain syystä ujostuttamaan, koska ei aikaisemmin ollut naperon kanssa saunonut. Hän sitte sanoi siitä naperolle. Napero ihmettelee hetken ja kirkkain silmin kysyy: "Mikäs sua nyt niin ujostuttaa? Oothan sä nähnyt mut nakuna ennenkin."

Jouduin poistumaan huoneesta, koska meinasin kuolla nauruun.

Äitillä on ollut noita pikkumuksuja hoidossa jo monta vuotta ja niiltä kuulee kyllä aina siellä käydessä jos jonkinlaista tarinaa. Ehkä parhaiten on jäänyt mieleen seuraava keskustelu Oskari-pojan (~3v.) ja meitsin välillä joskus muinoin:

Oskari: Arvaas mikä musta tulee isona?
Minä: Palomies?
O: Ei...
M: Poliisi?
O: Ei...

Näin mentiin muutama kierros, kunnes Oskulla paloi kiinni näinkin tyhmän kaverin kanssa:

- Höh! Ei kun *ääntä madaltaen ja salaperäisen oloisena*... aave.

Vähänkö oli lähellä etten revennyt! Onneks sain pidäteltyä, kun pikkukaveri kumminkin kertoi suurinpiirtein suurinta salaisuuttaan...

Oltiin pojan (5 v tuolloin) kanssa kaupungilla mustien ihmisten maassa. Vastaan käveli täyspitkään, kaiken peittävään mustaan kaapuun pukeutuneita naisia, hunnut ja kaikki. Poika katsoi perään ja totesi: Sithejä!

Tämä tarina on tosi. Episodi ykkönen oli katsottu n viikko aikaisemmin.

Oltiin kerran syömässä ulkona koko perheen voimin. Tällöin n.5 vuotias poikani katsoi muijaa ja totesi "äiti sinä näytät ihan naiselta" :rock: Oli kerrankin mennyt meikki kohdalleen :hyper:

Muksut istui kerran pelaamassa sellaista vanhaa pacman peliä. No tytöllä (4v) ei peli kulkenut vaan örkit söivät. Tyttö pisti rauhallisesti ohjaimen lattialle ja totesi tyynesti "nyt minä sanon että voi vittu". Mistä lie moisia oppinut...

Kerran jonotimme pikapankille, meidän edellämme oli yksi. No poika katseli ja kysyi että onko toi setä ennen meitä, nyökkäsin että on. Poika kävi tyypin edessä katsomassa naamaa, huutaa kirkkaalla lapsen äänellä että "kyllä tämä on sittenkin iso täti"

Pahin on kun lapsia jonain kiire aamuna kampesin autoon. Autossa hirmu älämölö, kysyin pojalta että mitä siellä oikein väännetään, poika totesi "älä kysele, tieto lisää tuskaa" Menin vähän WTF...

Myöhemmin töissä nauroin vatsan kipeäksi, tv:stä tarttuu ihmeellisiä asioita joita laukovat sitten täysin ymmärtämättä eri tilanteisiin.

kuitula sanoi:
Saunassa siskopuolen kanssa: "Sulla on sedän pippeli" :jahas:
Jatkoa seuraa. Saunakeskustelut tuntuvat saavan sen totuuden ainakin tuosta lapsesta parhaiten irti.. "Et sä oo mies, sä oot veli. mieheksi tulee sitten kun on vahva." :itku:

rautalonkka sanoi:
Emännän serkkupoika oli isopapan hautajaisissa papin sisääntullessa karjaissut: -"KATO BATMAN PERKELE!!" Oli pappikin kääntynyt ympäri oven taakse nauramaan..

AAhahahah, aivan ylivoimaisesti paras.

Olin äidin kanssa Gotlannissa lomalla ja vierailtiin yhdessä monikymmenpäisen turistilauman kanssa luonnonsuojelualueella. Kuljettiin siellä, kunnes tulimme valtavan suuren puun luoksi. Opas kysyi että tietääkö kukaan mikä puu se on. Oli ihan hiljaista. Sitten opas kertoi vinkkinä että tällainen puu saattaa kasvaa niin suureksi että sen läpi voidaan tehdä autotie. Minulla välähti: "MAMMUTTIPETÄJÄ!"

Vastaus oli tietysti oikein ja kaikki katsoivat ihan ihmeissään että mikäs vesseli tämä on. Olin silloin 6-7 vuotias ja isä oli joskus kysymykseeni "mikä on maailman suurin puu?" vastannut mammuttipetäjä... :)

Tuleepa tässä mieleen pari 6-vuotiaan pikkuveljen kommenttia.

Olen saanut hänet uskomaan että lihakset on kova juttu. Vetäisin tuplat edestä posen ja nappulan kommentti "He-Man!" lämmitti kovasti mieltä.

Silloin tällöin kuljen ilman paitaa kotona, varsinkin kesällä. Olin tulossa paistamaan jauhelihaa tyylikkäästi yläosattomissa, maha pömpöttäen, ja välipalaa mutusteleva pikkuskidi toteaa (kenties sarkastisesti?) "Jahas, lihakset on tallella." :jahas:

Kolmaskin tapaus liittyy bodaukseen. Katselimme Supermassa Maken dvd:tä yhdessä ja veli eläytyi oikein voimakkaasti erityisesti Maken ja Hulkin jalkatreeniin. Lopuksi hän heitti kommentin "Toi näyttää ihan sulta!" osoittaen 131 kiloista lihasmöykkyä ruudussa. :rolleyes:

Taitaa vesseli tietää minkälainen imartelu minuun puree. :nolo:

Edit: Nää olis ehkä voinut laittaa tuonne treeniosastolle Parhaat huomautukset ketjuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom