Langattomat kuulokkeet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään kokemusta jaybird x3 pätkimisestä. Tuntuu että signaali on paljon herkempi pätkimään kun edeltävissä x2:ssa. Onkohan kuulokkeissa joku vika vai onko vain ominaisuus..

X2 alkoi pätkimään vajaan vuoden jälkeen hankinnasta. iPhone vielä katkaisee soiton aina heti, jos luurit menevät kiinni, joten eipä noilla pätkinnän alettua tehnyt enää mitään.

Itsellä ei ongelmaa ollut x2 kanssa. Eilen lakkasi kuulumasta toisesta napista vuoden käytön jälkeen ja hain tilalle x3:t. Hermot meinaa vaan mennä kun riittää välillä kun päätä kääntää niin saattaa musiikki pätkiä.

Itsellä ei ongelmaa ollut x2 kanssa. Eilen lakkasi kuulumasta toisesta napista vuoden käytön jälkeen ja hain tilalle x3:t. Hermot meinaa vaan mennä kun riittää välillä kun päätä kääntää niin saattaa musiikki pätkiä.
Tuon haluaisin itsekin tietää ennen kuin mahdollisesti ostan. Ostin hajonneiden 1. sukupolven Jaybirdien tilalle JBL:n reflect mini bluetooth kuulokkeet ja ne ovat alusta saakka tehneet tuota että pätkivät tyyliin kun kääntää pään "väärään" asentoon. Bluetooth-signaalihan ei taida juuri luuta läpäistä, ja mietinkin onko ero noihin vanhoihin Jaybirdeihin verrattuna sellainen ettei vastaanotinta ole kuin toisessa napissa. Sitten kun kääntää päätä sopivasti niin signaali blokkautuu omaan kalloon :) Salikäytössä äärettömän rasittavaa.

edit. Vanhoilla Jaybirdeillä ei ollut salilla mitään ongelmaa. Kävellessä jos kännykkä oli farkkujen etutaskussa, niin välillä kaiketi oma lonkka blokkasi kännykkä-kuuloke yhteyden ja yhteys pätki. Voisivat kyllä kehittää jonkun paremman langattoman teknologian kuin bluetooth.

Viimeksi muokattu:
Mulla Reflect minit toimii täysin ilman minkäänlaisia pätkimisiä ikinä. Olisko sun luurissa paska BT antenni kerta kaksilla eri kuulokkeilla pätkii?

Mulla Reflect minit toimii täysin ilman minkäänlaisia pätkimisiä ikinä. Olisko sun luurissa paska BT antenni kerta kaksilla eri kuulokkeilla pätkii?
Voi olla kyse myös siitä, millaisessa kotelossa luuria pitää. Talvella pätki (eri kuulokkeet) pirusti, kun BT signaalin piti tulla iPhonesta untuvatakin läpi.

Onko kellään kokemusta jaybird x3 pätkimisestä. Tuntuu että signaali on paljon herkempi pätkimään kun edeltävissä x2:ssa. Onkohan kuulokkeissa joku vika vai onko vain ominaisuus..
On, lähetin "takuukorjaukseen" juuri viikko, pari sitten omani, kun tuohon sain kuittauksen asiakaspalvelusta, mutta kai tuo ominaisuus on, kun valmistajan sivuilta on luettavissa, että ulkona äänenlähdettä pitäs pitää tyyliin olkavarsipidikkeessä ja siinä vastaanottimen, eli oikean napin puolella.

Itelläkin noi oli housujen taskussa tai ohuen takin vasemman puoleisessa taskussa ihan käyttökelvottomat ulkona, enkä nyt varsinaisesti odota, että tuo korjaantuu uusien nappien myötä. Pitääkin muuten vielä selvittää, saisko vaihdettua toiseen tuotteeseen.

muoks. salilla noi omat X3:set toimi n. 10 metriin, joka valmistajan sivuilla luvattiinkin, suht ongelmitta.

Minä tilasin ebaysta Bluedion Turbinet. Jos salikäyttöön haluaa halvat ja hyvät kuullokeet, niin nämä on hyvä valinta. Akun kesto spekseissä 40h, mikä varmaan aika lähelle pitää paikkansa, kun en ite oo vielä saanu akkua kulutettua kuuntelemalla loppuun. Ei varmaan hivele hifimiesten/naisten korvia, mutta minulla nämä menevät ihan ykköskuulokkeista.

41S6W9E%2BECL.jpg

Minä tilasin ebaysta Bluedion Turbinet. Jos salikäyttöön haluaa halvat ja hyvät kuullokeet, niin nämä on hyvä valinta. Akun kesto spekseissä 40h, mikä varmaan aika lähelle pitää paikkansa, kun en ite oo vielä saanu akkua kulutettua kuuntelemalla loppuun. Ei varmaan hivele hifimiesten/naisten korvia, mutta minulla nämä menevät ihan ykköskuulokkeista.

41S6W9E%2BECL.jpg

En ole koskaan tajunnut miten tuollaisia over-ear kuulokkeita voi pitää salilla. Helposti joku osuu niihen tai muuten vaan menee huonoon asentoon.

Itsellä on JBL sport nappikuulokkeet. Äänenlaadussa ei ole moittimista, mutta aina täytyy taistella että saa äänen kuulumaan iPhone sovelluksesta kuulokkeisiin. En tiedä onko ongelma kuulokkeissa vai iphonessa. Eri sovelluksia olen testannut, mutta sama juttu.

iPhone sanoo että laite on yhteydessä kuulokkeisiin, ja kuulokkeet sanoo samaa, sovellus sanoo samaa, mutta mitään ei kuulu. Sitten alkaa loputon app restart, JBL restart, phone restart, ja jossain vaiheessa tähdet on oikeassa asennossa ja homma alkaa pelittää

En ole koskaan tajunnut miten tuollaisia over-ear kuulokkeita voi pitää salilla. Helposti joku osuu niihen tai muuten vaan menee huonoon asentoon.
Sama homma.

Itse tosin lähinnä ajattelen että eihän ne voi olla kuin epämukavat, tai häiritsevät.
Kaikkeen varmaan tottuu.

Itse suosin langattomia nappeja.
Olisiko jo kolmannet menossa.

Sama homma.

Itse tosin lähinnä ajattelen että eihän ne voi olla kuin epämukavat, tai häiritsevät.
Kaikkeen varmaan tottuu.

Itse suosin langattomia nappeja.
Olisiko jo kolmannet menossa.

Kyllä nuo minulla pysyvät paikoillaan ihan hyvin. Talja on ainoa paikka missä saattaa joskus osua kaapeli kuulokkeisiin. Mutta tuo on totta, että se on vähän mihin tottuu. Itse en tykkää nappikuulokkeista :)

Kyllä nuo minulla pysyvät paikoillaan ihan hyvin. Talja on ainoa paikka missä saattaa joskus osua kaapeli kuulokkeisiin. Mutta tuo on totta, että se on vähän mihin tottuu. Itse en tykkää nappikuulokkeista :)
Mullahan on tosiaan niin sopivasti, että napit kuin napit pysyy kuin liimattuna.
Kaikkia noita langattomia nappeja pidän ilman mitään niiden mukana tulevia siipiä jne, ja pysyy vaikka juostessa.

Ainoa miinus langattomissa napeissa on varmaan akkukesto, mutta samapa tuo ladata niitä parin treenin välein. :)

https://www.power.fi/audio/kuulokkeet/jbl-everest-v700-elite-bt-around-ear-wht/p-252470/

Onko jollakin näistä kokemuksia? Äkkiseltään katsottuna oli ihan hyviä arvosteluja saanut. Toiveena olisi mukavat kuulokkeet, jotka pitävät taustamelun loitolla. Onko suositella jotain muuta mallia?
Jos on vielä ajankohtainen aihe, niin joo, mulla on kokemusta. On itse asiassa kaksistakin vastamelukuulokkeista. Toiset on nuo JBL:t ja toiset on Bose QC25. Laitetaan nyt pikku arvostelun tynkä, vaikka Boset ei ihan tähän ketjuun osu, koska on langalliset.

Jos noista nyt jotain yhteenvetoa, niin JBL:t on boseihin verrattuna hinta-laatusuhteeltaan täysin ylivoimaiset ja aivan heittämällä. Ne on nimittäin paremmat kuin Boset, riippuen tietysti mitä ominaisuuksia arvostaa, mutta myös halvemmat. Nuo mun Boset ei siis ole Bluetoothit, joten jätetään se arvostelussa sivuun. Mun käytössä sillä ei kyllä ole edes merkitystä, koska käytän kuulokkeita vain ja ainoastaan lentokoneessa.

Olen kuullut paljon puhetta siitä, että Bose on vastameluteknologiassa ylivoimainen, mutta nuo JBL:t hankittuani täytyy olla eri mieltä. Niissä on hieman pienempi vastamelutoiminnon aiheuttama taustakohina ja itse vaimennus on myöskin hieman parempi. Totuuden nimissä on kyllä sanottava, että erot on oikeasti lähes olemattomat. Tiedä sitten onko Bosen QC35 taas jo tältä osin parempi. En tiedä kun en ole kokeillut, mutta kun kokeilin viime lentomatkalla kaverin QC15, QC25 ja noi JBL:t, niin en huomannut kyllä QC15 ja QC25 välillä juurikaan eroa, joten lieneekö sitä sitten uusimmissakaan. Äänenlaatu on JBL:ssä myös parempi, vaikka Bosea arvostetaan siltäkin osin enemmän. Ero johtuu kyllä varmasti siitä, että JBL:ssä on puhelimen kautta käytettävä taajuuskorjain millä saa tasot paremmin mieleisekseen. Bosessa taas ei ole mitään. JBL:ssä on myös audio awareness -toiminto, eli mikrofoni ottaa ulkopuolisen äänen ja syöttää sen kuulokkeen sisään. Siis sama systeemi kuin aktiivikuulosuojaimissa. Saattaa olla joskus hyvä. Ehkä. JBL:ää voi käyttää myös ilman taustamelun vaimennustoimintoa, toisin kuin Bosea. Tai joo, voihan sitäkin, mutta äänitaso tippuu puoleen ja huononee mun mielestä laadultaan hieman.

Seuraavaksi hyvä tai huono puoli, kummasta nyt tykkää enemmän: JBL:ssä on akku, Bosessa AAA-paristo. Paristo on helppo vaihtaa, mutta toisaalta sulla on pakko olla sellainen aina mukana. Akkua taas ei voi vaihtaa, mutta toisaalta puhelimesta näkee mikä sen varaustaso on, eli siihen voi varautua. Molemmissa toiminta-aika on vähintäänkin riittävä lentomatkustusta ajatellen. En ole saanut kumpaakaan loppumaan 10h lennolla. Paremmin en osaa sanoa kuinka pitkä toiminta-aika niillä on. Boset taas on hieman pienemmät ja kevyemmät ja keveys on yksi asia mikä tekee niistä mukavammat. JBL:n sanka alkaa painaa päätä pidemmässä käytössä ja mukavuus on ihan törkeästi huonompi kuin Bosessa. Harmittava takaisku muuten hyville kuulokkeille, mutta näin on. Täytyy kuitenkin taas sanoa, että kyllä se vaatii useamman tunnin, ennen kuin se sanka alkaa painamaan häiritsevästi. Bosessa on myös parempi kovakantinen säilytyskotelo, kun taas JBL:ssä on pehmeäkantinen joka vie enemmän tilaakin.

Näin loppukaneettina suosittelen kyllä JBL:n kuulokkeita melko varauksettomasti.

Onko tosta vastamelu ominaisuudesta paljon etua salilla verrattuna tavallisiin onear kuulokkeisiin?

Gigantissa olis tämmösiä tajouksia. Tollaset jbl:t oli salilla yhdellä jampalla ja kehui kovasti, mutta huvittais melkeen ostaa tolla vastamelu toiminnolla, jos se on hyvä salilla.
kuulokkeet.JPG

Onko tosta vastamelu ominaisuudesta paljon etua salilla verrattuna tavallisiin onear kuulokkeisiin?

Millaisesta edusta on puhe? Vastamelu toimii parhaiten tasaiseen taustameluun, kuten lentokoneen suhinaan tai auton rengasääniin. Veikkaan että esim salilla pauhaavaa taustamuzakkia ei vaimenna yhtään sen enempää kuin normikuulokkeet.

Millaisesta edusta on puhe? Vastamelu toimii parhaiten tasaiseen taustameluun, kuten lentokoneen suhinaan tai auton rengasääniin. Veikkaan että esim salilla pauhaavaa taustamuzakkia ei vaimenna yhtään sen enempää kuin normikuulokkeet.

Juurikin salilla pauhaavaa tusinapoppi olis kiva saada mukistettyä. Mutta, jos tuo noice cancel auta siihen, niin turha siis maksaa enempää kuulokkeista joiden äänenlaatu on huonompi.

Lisäks se kaveri salilla sanoi, että nuo JBL:t peittää aika hyvin salin musiikin, joten pitää varmaan hakea tollaset.

Vaahtomuovisovittimilla varustetuilla in-ear napeilla ei paljoa salin musiikkia kuule. Just ja just isommat tankojen kolinat tulee läpi.
Tosin ilmeisesti monelle ei in-ear napit ei sovi. Itsellä tuuri että niitä voi pitää korvissa vaikka päivän putkeen, ja etenkään muovattavat vaahtonapit ei irtoa missään lajissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom