Langattomat kuulokkeet

Lähinnä varmaan ihan tuotteiden porrastusta sekin ominaisuus, eihän 50e tuotteessa voi olla samat setit kuin 150e luokassa. Kilpailu sitten määrää että missä hintaluokassa oletetaan mitäkin ominaisuuksia. Vaikka se itse tiivistäminen ei montaa senttiä varmasti maksa, IP merkinnästä en sitten tiedä. Sankakuulokkeiden käyttöä salilla en ymmärrä muutenkaan. Kömpelöt, pitää teipata päähän kiinni ja hien haju ei lähde perkeleelläkään.

Aiheeseen liittyen toisesta langasta löytyikin osuva mainos 😁

katso liitettä 225367
Voi se olla noinkin. Sankakuulokkeet on melkein pakolliset kun mitkään (kokeiltu noin 20 eri mallia) nappi- / muista korvaan työnnettävistä kuulokkeista ei pysy siellä. Hien hajua en kyllä noista haista vaikka on jo muutaman vuoden vanhat, tosin kuivaan ne aina treenin jälkeen. Mulla on jotku paskat 50€ JBL:t ja niissä ei muistaakseni mainittu mitään hien- / vedenkestoa ja ostaessa ajattelin, että jos ei kestä niin sitten ei kestä, mutta näköjään ainakin sen pari vuotta on kestäneet hikoilut ja vesisateessa ulkoilut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi se olla noinkin. Sankakuulokkeet on melkein pakolliset kun mitkään (kokeiltu noin 20 eri mallia) nappi- / muista korvaan työnnettävistä kuulokkeista ei pysy siellä. Hien hajua en kyllä noista haista vaikka on jo muutaman vuoden vanhat, tosin kuivaan ne aina treenin jälkeen. Mulla on jotku paskat 50€ JBL:t ja niissä ei muistaakseni mainittu mitään hien- / vedenkestoa ja ostaessa ajattelin, että jos ei kestä niin sitten ei kestä, mutta näköjään ainakin sen pari vuotta on kestäneet hikoilut ja vesisateessa ulkoilut.
Semmoset laajenevat vaahtopäät luulisi viimeistään sopivan mutta kieltämättä hankala löytää nappeja joissa sellaisiin on mahdollisuus ja ne vaihtopäät ei ole kohtuuttoman hintaisia. Mulla on jotkut vajaan satasen tekonahka JBL:t ja niihin tarttuu hien haju aika ikävästi, onkohan sit vaan minun hiki ihan myrkkyä. Eikä tietysti auta että hikoan ihan saatanasti. JBL:n reflect flow napit on nyt ajaneet langattomien kuulokkeiten virkaa ja niissä on sellanen sarvi joka pitää paikallaan. Toinen vaihtoehto on korvalehden takaa menevä sanka, pelkkä tulppahan ei pysy mitenkään.

Sangallisethan kyllä luulisi kestävän hien ja roiskeen kun vesi ei pääse niin herkästi sisälle, korvanappi on ympäriinsä hiessä ja vettä väkevämpi hiki löytää paremmin tiensä saumojen läpi.

Semmoset laajenevat vaahtopäät luulisi viimeistään sopivan mutta kieltämättä hankala löytää nappeja joissa sellaisiin on mahdollisuus ja ne vaihtopäät ei ole kohtuuttoman hintaisia.
Noita vaihdettavia vaahtopäitä on ollu kanssa vaikka kuin monet, mutta kun se korvakäytävä on niin ahdas että se pää mahtuu just ilman mitään vaahtopäätä sinne korvakäytävään, niin sen jälkeen kun vaahtopään siihen laittaa niin jo alkaa valumaan pois.

Napit pysyy itselläkin korvissa vaan tollasilla kuusilla. Pitää hommata sitten yhteensopivia nappeja esim. Kossilta löytyy.

Shure EATFL1
23C8A8C0-35A7-48F4-8A59-5C555F668950.png

Noita vaihdettavia vaahtopäitä on ollu kanssa vaikka kuin monet, mutta kun se korvakäytävä on niin ahdas että se pää mahtuu just ilman mitään vaahtopäätä sinne korvakäytävään, niin sen jälkeen kun vaahtopään siihen laittaa niin jo alkaa valumaan pois.
Niin no siinä tapauksessa kuulut varmaan pieneen vähemmistöön.

Jos on vaan sellaiset napit, joihin pystyy teettämään, niin vahva suositus muotilla oman korvan mukaan tehdyille sovitteille. Ei lähde sen jälkeen takuulla päästä vahingossa ja soundikin (varsinkin bassojen osalta) varmasti parempi, kun napit istuu oikeasti hyvin korvaan.

Hintaa noille kyllä tulee toista sataa, mutta minusta sen arvoista, jos napeilla enemmän kuuntelee.

Jabran 75t napit ostin black fridayna 99e. Nyt viikon käyttäny salilla ja oon hemmetin tyytyväinen, ei mitään pahaa sanottavaa. Ääni huippulaadukas, istuvuus täydellinen(ei liiku tai putoa) ja akku kestää luvatusti.

Pari vuotta kuollut ketju mutta joo, hakusessa kans sankakuulokkeet. Napit pysyy päässä ja on muuten hyvät mutta mun korvakäytävät näyttävät keskisormea kun töissä on korvatulppaa, yövuorossa korvatulppaa ja salilla korvanappia. Nyt ollut jonkin sortin korvakäytävän tulehdus 3kk päällä, sain sen jo lääkkeillä taltutettua mutta näköjään pari lenkkiä napit päässä ja jo on taas arkana ja kutisee.

Anyways, näitä varmaan kannattaa jos mahdollista, käydä ihan myymälöissä testaamassa päähän. Mulla on jotkut vanhat pyöreät mihin ei siis korvan ole tarkoituskaan mennä sisään mut ne tuntuu oudolta. Ei nyt varsinaisesti mitään asiaa tähän ketjuun, kunhan vilkaisin olisiko jotain huikeita suosituksia mut mennää kokeileen!

Pari vuotta kuollut ketju mutta joo, hakusessa kans sankakuulokkeet. Napit pysyy päässä ja on muuten hyvät mutta mun korvakäytävät näyttävät keskisormea kun töissä on korvatulppaa, yövuorossa korvatulppaa ja salilla korvanappia. Nyt ollut jonkin sortin korvakäytävän tulehdus 3kk päällä, sain sen jo lääkkeillä taltutettua mutta näköjään pari lenkkiä napit päässä ja jo on taas arkana ja kutisee.

Anyways, näitä varmaan kannattaa jos mahdollista, käydä ihan myymälöissä testaamassa päähän. Mulla on jotkut vanhat pyöreät mihin ei siis korvan ole tarkoituskaan mennä sisään mut ne tuntuu oudolta. Ei nyt varsinaisesti mitään asiaa tähän ketjuun, kunhan vilkaisin olisiko jotain huikeita suosituksia mut mennää kokeileen!
Varmaan yksi heittämällä suosituimpia ja kehutuimpia on Sony WH-1000XM4.
Hintaa on, mutta ilmeisesti ihan wörtti etenkin jos vastamelua arvostaa. Akunkestokin aika ronski.

Näistähän löytyy nykyään uudempi XM5 versio, mutta hinta pomppaa rajusti enkä niin ole kokemuksia kuullut. Taitaa olla aika tuore tapaus.
Noi XM4 sen sijaan tuntuu olevan käytännössä aina se mitä jengi suosittelee, jos vaan saa budjettiin.

Tuolta voi kyttäillä onko ollut kuinka halvalla tarjolla:

Nopeasti vilastuna 229€ halvin hinta tähän mennessä, eli jos palvelu ei ole tuttu niin kun tuotteessa vaihtaa hintaseuranta välilehdelle näkee historian.

Noi mainitut Sonyt on ihan hyvät vastamelut. Puhtaita musaluureja on kasapäin parempia, mutta liikkuvaan käyttöön noi on mukavat päässä, akku kestää, vastamelu toimii hyvin ja kaikenlaisia kosketus- yms. toimintojakin on, jos sellaisia haluaa käyttää. Ite en oo vaivautunu opetteleen.

Sonyn appiksen joutuu melkein lataamaan väkisin. Sieltä tehdään jotain 360 astetta soundi (DSP) -optimointeja oman korvan mukaan ja sieltä löytyy myös viisiportainen graafinen ekvalisaattori, jolla oli ainakin henkilökohtaisesti pakko tiputtaa bassoja muutama desibeli, ettei nuo olis niin hillittömät bassomonsterit. Minä kun vielä tykkään normaalisti vähän bassokkaammasta soundista.

Vastameluja on alkanu tuleen markkinoille myös hifivalmistajilta (mm. Kef Mu7), jos haluais mennä soundipuoli edellä, mutta noita voi olla vaikea löytää kuultavakseen ainakaan mistään Giganteista. Mut joka tapauksessa kannattaa joo käydä kokeilemassa päähän ja kuuntelemassa, mistä löytyykään kiinnostavia malleja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom