Langaton verkko -ongelma!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

Kipi I

Banned
Ikä
43
Eli taas yksi jolla on ongelma.

Ostin Linksysin wireless-G routerin sisältää kytkimen ja tukiaseman. Sekä D-linkin WLAN PCMCIA-kortin. TÄmä tukiasema on kiinni HomePNA jutskassa. Oma kone on piuhalla kiinni tukiasemassa ja pääsee nettiin, mutta muijan kone jossa on wlan-kortti ei pääse nettiin. Wlan kone sanoo että yhteys on päällä ja erinomainen, mutta nettisivustot ei aukea. Mistäs lähdetään liikkeelle :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Myth sanoi:
Onko aseteltu salausta WEP,WPA,WPA2-PSK tms.? Jos on, täytyy tälle D-Linkin Wlanille asetella sama salausavain. Ja salaus sitten mieluiten vähintään tuo WPA. Tuo setti tukee myös WPA2:sta.

Btw. Mulla on sama setti käytössä...

Mulla on netikka yhteys, niin pitääkö se netikka asentaa siihen wlan koneeseenkin vai pääseekö se ilman sitä nettiin niinku. Ja mistä nuo salaukset löytää? MIstä valikosta siis tämän tukiaseman. Pitääkö tukiasema asentaa sen CD:n kautta jotenkin. Näyttäisi tuo pelaavan ilman cd:täkin kait?

Siinä Linksysin mukanahan tulee ne ohjeet eli tökkäät sen cd:n siihen pöytäkoneeseen mikä on piuhalla kiinni siinä Linksysissä. Varmista, että asennuksen alussa purkista on virrat pois. Sitten kun asennus sanoo, niin virrat siihen päälle. Se hakee niitä WLAN-asetuksia automaattisesti, mutta se ei ton D-Linkin kanssa toimi,vaan ne pitää asetella manuaalisesti selaimen kautta sillä pöytäkoneella. Se salaus löytyy sieltä WLAN-osiosta purkin asetuksista. Sinne siis käytännössä kerrotaan salaustapa ja määritellään itse salausavain ja tallennetaan asetukset. Tuo sama salaustapa ja avain pitää sitten määritellä sinne D-Linkkiin myös. Eli asennat sinne läppärille sen D-Linkin ajurin ja sitten sieltä pystyypi ne määrittelemään...

Tuosta netikasta en nyt oo ihan varma. Kokeile ensin tuota.

Tyhmä kysymys, mut pistetään samaan threadiin:

Jos mulla on kannettavassa wlan-mahdollisuus, niin mitä pitää ostaa että saan langattoman yhteyden pelaamaan? Voiko tukiasemaa - vai mitä sitä pitikään hankkia - ostaa käytettynä ja kannattaako? Mistähän löytäisin edullisimmalla nuo tarvittavat hässäkät?

Aikoinaan nää ois menny kuin vettä vaan, mutta jostain syystä sisäinen tietotekniikkanörttini on jäänyt tiedoiltaan jonnekin 2000-luvun taitteeseen. :jahas:

Myth sanoi:
Siinä Linksysin mukanahan tulee ne ohjeet eli tökkäät sen cd:n siihen pöytäkoneeseen mikä on piuhalla kiinni siinä Linksysissä. Varmista, että asennuksen alussa purkista on virrat pois. Sitten kun asennus sanoo, niin virrat siihen päälle. Se hakee niitä WLAN-asetuksia automaattisesti, mutta se ei ton D-Linkin kanssa toimi,vaan ne pitää asetella manuaalisesti selaimen kautta sillä pöytäkoneella. Se salaus löytyy sieltä WLAN-osiosta purkin asetuksista. Sinne siis käytännössä kerrotaan salaustapa ja määritellään itse salausavain ja tallennetaan asetukset. Tuo sama salaustapa ja avain pitää sitten määritellä sinne D-Linkkiin myös. Eli asennat sinne läppärille sen D-Linkin ajurin ja sitten sieltä pystyypi ne määrittelemään...

Tuosta netikasta en nyt oo ihan varma. Kokeile ensin tuota.

Mikähän on verkkoavain tuolle wlan kortin asetuksiin?? Mistä sen näkee.

Faidra sanoi:
Tyhmä kysymys, mut pistetään samaan threadiin:

Jos mulla on kannettavassa wlan-mahdollisuus, niin mitä pitää ostaa että saan langattoman yhteyden pelaamaan? Voiko tukiasemaa - vai mitä sitä pitikään hankkia - ostaa käytettynä ja kannattaako? Mistähän löytäisin edullisimmalla nuo tarvittavat hässäkät?

Aikoinaan nää ois menny kuin vettä vaan, mutta jostain syystä sisäinen tietotekniikkanörttini on jäänyt tiedoiltaan jonnekin 2000-luvun taitteeseen. :jahas:

Tossa tapauksessa sä tarviit langattoman tukiaseman. Nopeusluokka vois olla siellä n.54Mbps, että jos tommosen löydät käytettynä, niin mikä jottei. Taitaa tuon tässäkin tredissä mainitun Linksysin myyntihinta uutena olla +70€, mutta se on hyvä. Siis se laite. Firmwarethan (laitteiston sisäisen softa) noihin moniinkin voidaan päivittää ja jos käytettynä ostaisin, niin kallistuisin tällaiseen purkkiin sillä siinä voi olla joku vanhempi. Toki tämä mahdollisuus kannattaa tsekata myös uusista purkeista. Voihan niissäkin olla vanhat softat sisällä.

Eli tarviit langattoman tukiaseman ja sijoitat sitten sen ADSL-modeemin ja tietokoneen väliin.

Kipi I sanoi:
Mikähän on verkkoavain tuolle wlan kortin asetuksiin?? Mistä sen näkee.

Siis mitä täh häh? Meinaatko verkkoavainta, joka pitää määrittää siellä D-Linkin kortille? Se on se sama avain, minkä olet mielikuvituksella keksinyt ja laittanut sinne Linksysin purkkiin. Eli käytännössä salasana sille sun verkolle.

Myth sanoi:
Tossa tapauksessa sä tarviit langattoman tukiaseman. Nopeusluokka vois olla siellä n.54Mbps, että jos tommosen löydät käytettynä, niin mikä jottei. Taitaa tuon tässäkin tredissä mainitun Linksysin myyntihinta uutena olla +70€, mutta se on hyvä. Siis se laite. Firmwarethan (laitteiston sisäisen softa) noihin moniinkin voidaan päivittää ja jos käytettynä ostaisin, niin kallistuisin tällaiseen purkkiin sillä siinä voi olla joku vanhempi. Toki tämä mahdollisuus kannattaa tsekata myös uusista purkeista. Voihan niissäkin olla vanhat softat sisällä.

Eli tarviit langattoman tukiaseman ja sijoitat sitten sen ADSL-modeemin ja tietokoneen väliin.
Tai ADSL-modeemi joka sisältää tukiaseman. www.digicomp.fi tai www.verkkokauppa.com Kysy noista niin ne tietää.

Kannattaa myös kattoa saako se kannettava ip:n ja jos ei niin tutustuu dhcp ja nat-asetuksiin, tai tarkistaa myöntääkö isp useamman ip:n.

D-linkin wlan-kortit tuntuvat olevan vähän omaperäisiä toiminnassaan, liittynee mukana tulevaan ohjelmistoon/ajureihin. Pitäis vaihtaa viä tuo oma d-linkin reititin kun välillä jumittelee.

Mulla on ip haku automaattisella. Mitäs toi nyt vittuilee :curs:

Ja pitääkö noita kakkoskuvan yhteyksiä olla noin monta?? Ei noita pysty poistaakaan.

Eihän tästä mitään tuu ku ei oo äiti auttamas, stna.

Liitteet

• kakka.jpg
    kakka.jpg
    52,4 KB · Katsottu: 203
  • kakka2.jpg
    kakka2.jpg
    37,9 KB · Katsottu: 190
Tuo nyt näyttäis siltä, että sulla ei oo siitä koneelta piuhayhteyttä Linksysiin, josta oot tota cd-asennusta suorittamassa. Siinä portissa mihin se koneelta tuleva piuha tuodaan, palaa valo kirkkaana. Sähän tosin sanoit, että netti skulaa joten sinällään vähän erikoista. Asennathan nyt siis sille koneelle tuota mikä on kiinni siinä Linksysissä?

Noita verkkoyhteyksiä tulee tonne syystä tai toisesta. Hankala on mennä näin etätukena sanomaan minkä pitäis olla siellä ja minkä ei. Ensimmäisenä pitää nyt selvittää mitä tuo asennusohjelma bugaa. Mä kyllä muistan, että se vittuili mullakin, mutta se tuli vasta tosta seuraavassa vaiheessa ;)

Myth sanoi:
Tuo nyt näyttäis siltä, että sulla ei oo siitä koneelta piuhayhteyttä Linksysiin, josta oot tota cd-asennusta suorittamassa. Siinä portissa mihin se koneelta tuleva piuha tuodaan, palaa valo kirkkaana. Sähän tosin sanoit, että netti skulaa joten sinällään vähän erikoista. Asennathan nyt siis sille koneelle tuota mikä on kiinni siinä Linksysissä?

Kyllä se piuha menee koneesta linksyssiin ja pääsee nettiin, mutta tuo heittää tommosta jotain tcp/ip virhettä? kaikki ip on automaattisella.? Ei tajua. Voiko tuon linksysin jotenkin resetoida?

Ei kysynyt enää tuota TCP/IP warningia, mutta heitti tämmöstä. Ja kaikki kaapelit on kiinni ja otettu irti ja uudestaan..

Liitteet

• kakka.jpg
    kakka.jpg
    46,7 KB · Katsottu: 320
Tässä pari asetuskuvaa..mitähän näihin pitää tehdä vai pitääkö mitään.?

Liitteet

• a.jpg
    a.jpg
    88,1 KB · Katsottu: 173
  • e.jpg
    e.jpg
    68 KB · Katsottu: 147
  • d.jpg
    d.jpg
    62,6 KB · Katsottu: 158
  • c.jpg
    c.jpg
    95,6 KB · Katsottu: 180
  • b.jpg
    b.jpg
    86,4 KB · Katsottu: 156
Sulla ei tuossa nyt ollu wireless -puolen asetuksia ollenkaan. Voin kattoo tuossa illalla ne oman purkin asetukset ja laittaa sulle. Käytännössä vaihdoin vaan sen salastyypin ja asetin salausavaimen. Tosin mulla kun tulee tuo yhteys suoraan seinästä, niin en vielä ole erillisen ADSL/HomePna-boksin kanssa tuota testaillu. Tosin täällä duunissa on muutama, jolla on tuo sama Linksys käytössä on sanoneet, että Gatewaynä pitäis tosiaan olla, niin kuin sulla näytti olevan.

Sen verran kuitenkin pystyn sanomaan, että nuo setupit on mulla tehtaan asetuksissa. Ainoastaan Wireless -asetuksia olen muutellut eli ei oo palomuuria tms. käytössä. Ne on tällä hetkellä hoidettu softalla. Pitää perehtyä noihin sitten, kun on aikaa.

No jos mä laitan ne tehdasasetukset päälle uudestaan ja katson sitten mitä tehdään.

Liitteenä tukiasema tietokoneen laajakaista asetukset. Onko vikaa.?

Resetoin linksys asetukset, mutta edelleen kun yrittää linksysin CD:tä asentaa, niin tulee valitus TCP/IP:stä.? Verkkopiuhatkin pitäisi olla toimivia.

Liitteet

• e.jpg
    e.jpg
    37,3 KB · Katsottu: 152
  • d.jpg
    d.jpg
    37,7 KB · Katsottu: 130
  • c.jpg
    c.jpg
    52,7 KB · Katsottu: 162
  • b.jpg
    b.jpg
    37,1 KB · Katsottu: 148
  • a.jpg
    a.jpg
    53,4 KB · Katsottu: 150
Mun asetukset:

Liitteet

• setup1.jpg
    setup1.jpg
    256,9 KB · Katsottu: 167
  • setup2.jpg
    setup2.jpg
    231,2 KB · Katsottu: 163
  • setup3.jpg
    setup3.jpg
    206,1 KB · Katsottu: 154
  • setup4.jpg
    setup4.jpg
    202,1 KB · Katsottu: 137
Kipi I sanoi:
No jos mä laitan ne tehdasasetukset päälle uudestaan ja katson sitten mitä tehdään.

Liitteenä tukiasema tietokoneen laajakaista asetukset. Onko vikaa.?

Resetoin linksys asetukset, mutta edelleen kun yrittää linksysin CD:tä asentaa, niin tulee valitus TCP/IP:stä.? Verkkopiuhatkin pitäisi olla toimivia.

Nuo näyttää olevan ihan ok. Mä en nyt tiedä, mutta voiskohan tuo Windowsin oma palomuuri vaikuttaa tohon TCP/IP herjaan? Mä en henk. koht. perusta tuosta palomuurista yhtään, vaikka sen hyvyydestä on täälläkin jossain käyty vääntöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom