Langaton verkko -ongelma!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Pingaus menee läpi tukiasemakoneelta wlan koneelle, mutta ei toisinpäin.? EIkä mene nettiin vieläkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli vaan tuossa mieleen, että sullahan oli se HomePNA -juttu tai kuitenkin joku modeemi (ADSL tai HomePNA) ennen tuota Linksysin purkkia?

Täällä on duunissa muutamalla tommonen kombo ja kukaan ei oo saanu toimimaan tuota yhdistelmää, jos siinä ennen Linksysiä olevassa purkissa (modeemissa) on DHCP -asettelu päällä. Vaan kaikkien on pitänyt laittaa se purkki Gatewayksi ja Linksys DHCP:ksi. Sitten on lähteny suoraan toimimaan. Nyt vaan pitäisi päästä sitä modeemia runkkimaan ja katteleen mitä se on syöny.

Itse asiassa mulle tuli just tänään Zyxelin ADSL -purkki ja nyt alkaa mullakin sen ja Linksysin yhteen konffaaminen. Aikasemmin mulla tuli suora yhteys seinästä ilman mitään purkkeja.

Myth sanoi:
Tuli vaan tuossa mieleen, että sullahan oli se HomePNA -juttu tai kuitenkin joku modeemi (ADSL tai HomePNA) ennen tuota Linksysin purkkia?

Täällä on duunissa muutamalla tommonen kombo ja kukaan ei oo saanu toimimaan tuota yhdistelmää, jos siinä ennen Linksysiä olevassa purkissa (modeemissa) on DHCP -asettelu päällä. Vaan kaikkien on pitänyt laittaa se purkki Gatewayksi ja Linksys DHCP:ksi. Sitten on lähteny suoraan toimimaan. Nyt vaan pitäisi päästä sitä modeemia runkkimaan ja katteleen mitä se on syöny.

Itse asiassa mulle tuli just tänään Zyxelin ADSL -purkki ja nyt alkaa mullakin sen ja Linksysin yhteen konffaaminen. Aikasemmin mulla tuli suora yhteys seinästä ilman mitään purkkeja.

Tietäis vain miten pääsee tuota HomePNA paskaa konffaamaan? Siinä kun ei mitään CD:tä ole mukana. XP tunnistaa sen automaattisesti. Muuten pääsin linksysin CD-asennuksessa ensimmäisillä kerroilla pitkälle mutta silloin en tiennyt niistä asetuksisa mitään vielä. Nyt jälkeenpäin se sitten valittaa sitä TCP/IP:tä joka kerta. Vaikka miten ronkin kaikkia asetuksia miten päin vain niin ei prkle toimi.

Joku samanlainen homma siinä on, kun tuossa linksysissäkin. Sä varmaan joudut soittamaan sille taholle mistä sen sait ja kysellä sieltä ja selittää tilanteen. Mä veikkaisin, että se on tuosta kiinni. Tosin ammattilainen mä en ole.

Myth sanoi:
Joku samanlainen homma siinä on, kun tuossa linksysissäkin. Sä varmaan joudut soittamaan sille taholle mistä sen sait ja kysellä sieltä ja selittää tilanteen. Mä veikkaisin, että se on tuosta kiinni. Tosin ammattilainen mä en ole.

Mä oon joskus käytettyynä ostanu ton homppelin. Eli ei onnistu :) Jonsei sitten googlella löydä ohjeita, mutta taidan heittää seinään koko paketin :jahas:

Älä ny vielä heitä. Kuten mää sanoin, niin en oo ammattilainen. Voin ihan hyvin olla väärässäkin. Voithan sä kysästä jostain asennuksia tekevästä liikkeestä mikä vois mättää. Tai vaikka sieltä mistä tuon linksysin hommasit.

Ja kai sillä HomePNA purkillakin joku tyyppikilpi on, jossa on jotain tietoa siitä. Valmistajaa, valmistusmaata, mallia, merkkiä tjsp. Sit vaan ettii sen purkin maahantuojan jne. Tietotekniikka on siitä mahtava laji, että pikkuseikkaankin voi saada kulumaan mielettömästi aikaa...

Manuaalit löytyy melkein vehkeeseen ku vehkeeseen googlella.

Eikös homepnan asetuksia pääse sääteleen ihan tuolta winkkarin verkkoasetuksista?

Meillä oli kaverin kanssa kimppakämpässä homepna ja siihen perään reititin. vielä kun muistas mitä me asialle tehtiin.. en muista et siinä olis ollu mitään ongelmaa.

ootko muuten tarkistanut et toi reititin tukee homapna:ta? kaikki kun ei taida tukea.

edit.. empä lukenu ensimmäistä kysymystä sit kunnolla.. eli tää on turha jos se toiselta koneelta toimii.

Eli jos se on nyt homepna -> reititin -> kone1 jolla pääsee nettiin, mut kone2 ei, ni sillon sun pitäs sen reitittimen säätöjä katella. luinkohan mä vieläkään oikein sitä alkuperästä kysymystä.. hyvä kun unohtaa tässä kirjottaessa....

Miltäs sulla näyttää wlan koneen verkkoyhteydet? kai siellä on oikee gateway ja muut..
Miks sulla muuten on se netikka yhteys laitettu toiselta koneelta et salli muiden koneiden käyttää sitä yhteyttä kun ei mikään kone käytä sitä yhteyttä.. koska reititin tekee sen homman.. ei sen kyllä tohon ongelmaan pitäs vaikuttaa.

Kannattaa myös kokeilla päästä nettiin ilman et wlan koneessa on palomuuri päällä. selviää ainakin et onko vika siinä.

Sitten öö.. mikäs se yks kohta oli.. toi kuva missä on noita verkkoyhteyksiä ni siellä se ylin oli pois päältä..

Laitetaas tähän samaan thrediin tämmönen onkelma:

Eli mulla on d-linkin wlan-purkki. Lähiverkossani on oma dhcp-palvelin. Jostian kumman syystä tämä wlan-purkki ei nyt päästä työaseman dhcp-broadcastia läpi lähiverkon dhcp-palvelimelle (wlanin oma dhcp ei siis ole päällä).

Ongelman voi toki yrittää kiertää niin, että laittaa purkin oman dhcp:n päälle. Tässä kuitenkin tulee sellainen ongelma eteen, että purkki ei anna määrittää dhcp:lle routteriksi mitään muuta kuin purkin oman ip:n.

Ja sentakia on pakko saada tuo routteri oikeaksi, koska lähiverkon nimiselvitykset ei pelaa ei sitten millään jos tuo on väärin. Palvelimet ei löydy jne jne.

auttakee!

http://www.nettikaista.fi/hinnat/sovittimet

Tämä Homppeli on HA-1660. Kuin linkissä, mutta harmaa :)

Pari kuvaa taas jos olis ok?

Nyt kun säätelin niin ei mee enää linksyssin asetuksiin :) Siis tonne -> 192.168.1.1 vai mistähän johtuu.?

Ne vaan käski liikkeestä jotain salauksia tarkistella ja muuta mutta ei vörki. Onkohan se linksyssin CD joku pakko saada asennettua?

Liitteet

• 1.jpg
    1.jpg
    52,8 KB · Katsottu: 160
  • 2.jpg
    2.jpg
    48,2 KB · Katsottu: 134
  • 3.jpg
    3.jpg
    38,7 KB · Katsottu: 143
  • 4.jpg
    4.jpg
    51,4 KB · Katsottu: 138
Taas turhia kuvia. Tuo linksysin asetus pitää olla PPPoE mielestäni. Otin wlan koneesta palomuurin pois päältä, muttei silti mene nettiin. Yhteys siinä kyllä on päällä näköjään tukiasemaan. Mutta joku mättää kun ei mene nettiin????

wlan koneessa on verkkotodennusvaihtoehdot: Avoin, Jaettu, WPA ja WPA-PSK. Linksysissä taas Disabled, WEP, WPA-personel,WPA2-personel ja WPA2-mixed mode

Liitteet

• 8.jpg
    8.jpg
    28,7 KB · Katsottu: 129
  • 7.jpg
    7.jpg
    53 KB · Katsottu: 113
  • 6.jpg
    6.jpg
    46,9 KB · Katsottu: 109
  • 5.jpg
    5.jpg
    85,2 KB · Katsottu: 137
Onkos muilla ollu samaa ongelmaa: langaton yhteys toimii ilman suojauksia, mutta heti kun laittaa suojaukset niin ei toimi enään. Ei mukamas ole kantoalueella verkkoja.

Sulla on vaan konffit muutoksen jälkeen sekaisin, aivan varmana löytää verkon jos asetukset on purkissa ja koneessa oikein.

Kipi I sanoi:
Onkohan se linksyssin CD joku pakko saada asennettua?

Ei mielestäni, eikös se vaan yritä jotenkin automaagisesti tehdä niitä asetuksia sulle.. Kyllä sen purkin on pakko toimia ilman mitään softia.

ton 8.jpg kuvan mukaan sulla on palomuuri päällä vaikka sanot että se on pois päältä? vai oletko jo uusiksi kerennyt laittamaan päälle. IMO jos on ongelmia verkon kanssa niin kaikki salaukset pois samoin palomuurit, sitten kun saat toimimaan ilman niitä niin sitten säädetään salaukset kuntoon.. tuolla tapaa voi säätää omat hermot moneen kertaan. Wlan koneeseen avoin ja disabled linksysiin. Jos saat kerran koneen yhdistämään verkkoon niin oletko kokeillut uusia ip osoitetta? Millaisen ip:n wlankone saa, vai eikö se saa sitä ollenkaan, vai puuttuuko osa?

Kaikki asetukset pitäs olla kunnossa, oon käyny varmaan sata kertaa läpi. Ja siis kyllä kone verkon löytää, mutta ei saa yhdistettyä ja sitte väittää ettei muka kantoalueella ole verkkoja.

jusushi, siis piilotatko myös verkon ssid:n? Ei windows tietenkään löydä verkkoa, vaan se pitää määritellä käsin. Mutta varmaankin tämän tajusitkin :)

Aika usein muuten olen törmännyt sellaiseen että ssid piilotettuna windowsilla on ongelmia yhdistää verkkoon, ja käsittääkseni microsoft virallisesti ei suosittele ssid:n piilottamista wlan-verkoista juurikin näiden ongelmien kanssa.

Keksikää nyt joku miks noi dhcp-kutsut ei mene läpi, posti #29...

Jusushi sanoi:
Kaikki asetukset pitäs olla kunnossa, oon käyny varmaan sata kertaa läpi. Ja siis kyllä kone verkon löytää, mutta ei saa yhdistettyä ja sitte väittää ettei muka kantoalueella ole verkkoja.

koitin tuota disabled ja avoin, mutta ei vittu menny nettiin vieläkään :curs: wlan koneen ip 192.168.1.101 muistaakseni

Kiroan ton HPNA systeemin maanrakoon. ADSL modeemi olis varmasti toimiva vaihtoehto, mutta en jaksa satsata taas siihen.

Kipi I sanoi:
koitin tuota disabled ja avoin, mutta ei vittu menny nettiin vieläkään :curs: wlan koneen ip 192.168.1.101 muistaakseni

Ei se noilla pitänytkään nettiin mennä mutta jos saat yhteyden verkkoon niin ekaks voit tarkastaa että saako kone kaikki ip:t koneen, gatewayn sun muut, jos jokin niistä puuttuu niin ei voikkaa toi systeemi toimia.

Komentokehotteessa ipconfig/all näyttää ainakin kaikki ip:t

Voisit myös kokeilla poistaa ton wlanikortin ohjauspaneelista, järjestelmä, laitteisto-laitehallinta. Käynnistä kone uusiks ja asenna sen ajurit uudestaan (luultavasti itse kysyy ajureita sille). On tullut vastaan tapauksia jossa tuo on saanut netin toimimaan taas, vaikkakin epäilen että tässä tapauksessa se ei auta mutta kannattaa kokeilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom