Jeesus käveli maantiellä ja kosketti bussipysäkillä istuvaa sokeaa, ja katso, sokea sai näkönsä takaisin. Sitten Jeesusta vastaan sompaili rampa mies rullatuolissaan.
Jeesus kosketti rampaa ja niin rampakin parani - pomppasi riemuissaan tuolista pystyyn ja rupesi tanssimaan. Sitten Jeesusta vastaan käveli 19-vuotias mustalaispoika. Mustalainen kauhuissaan juoksi tien toiselle puolelle ja huusi sieltä
Jeesukselle: Hai, elä sie minnuun koske, mie oon sairaseläkkeellä.
Nainen oli metsässä poimimassa marjoja. Yhtäkkiä pensaikosta tuli rytinällä iso, hurjannäköinen mies joka sanoi:"Nyt, eukko, housut alas, tai käy niin kuin Pälkäneellä!" Nainen pelästyi, mutta sen verran järki pelasi, että parempi antaa kuin päästä hengestään. Siinä hommien hoiduttua alkoi naista mietityttää, että mitähän siellä Pälkäneellä oikein tapahtui.
Hän rohkaisi mielensä ja kysyi mieheltä, joka vastasi: "No perkele, jäi saamatta!"
Maatilan kukko oli käymässä iäkkääksi ja isäntä päätti hommata uuden. Uusi kukko tulikin seuraavana päivänä ja tapasi vanhan kolleegansa. Vanha kukko totesi:
- Kun en vielä tunne itseäni niin kovin vanhaksi, niin voitaisiin ottaa kisa ja katsoa kumpi kukko jää taloon.
- Mikäpäs siinä, totesi nuori, voitonvarma kukko.
- Juostaan navetta kolme kertaa ympäri ja voittaja saa pitää nämä kanat, hävinnyt lähtee. Koska olen jo parhaat päiväni nähnyt, niin kai suot minulle parinkymmenen metrin etumatkan.
- Juu juu, maltan tuskin odottaa, että pääsen kanojeni luo...
Kisa alkoi ja nuori kukko säntäsi matkaan kuroen välittömästi etumatkaa kiinni. Toisen kulman kohdalla eroa oli enää metri. Silloin kajahti haulikon laukaus ja tilan isäntä kirosi: - Saatana! Jo kolmas homokukko tällä viikolla.
Mustalaiset toivat hevosen pakkasesta tupaan ja lähtivät juomaan. Tulivat sitten yöllä ilotytön kanssa takaisin. Aamulla ilotyttö sanoi:
- Teiltä satanen ja siltä mokkatakkiselta puhelinnumero.
Metsässä karhu ajaa jänistä takaa ja on juuri saamaisillaan
sen kiinni, kun esiin hyppää sammakko huutaen:
"Seis kaikki! Minä olen taikasammakko ja olen päättänyt antaa
teille molemmille mahdollisuuden toteuttaa kolme toivomusta."
Karhu laskee jäniksen menemään, miettii hetken ja sanoo:
"Haluan, että kaikki metsän karhut muuttuvat naaraiksi!"
Jänis sanoo puolestaan: "Ja minä haluan kypärän, haluan kypärän!"
Karhu nauraa jäniksen typeryydelle: "Häh, toivot kypärää,
kun voisit saada ihan mitä vaan!"
Sammakko: "Okei, toteutan toiveenne. Ja nyt toinen toivomus."
Karhu, yhä enemmän tohkeissaan: "Haluan, että kaikista
koko maailman karhuista tulee naaraita!"