Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku kun kysyi, niin haen tarkalleen sanottuna juuri sitä tekniikoilla kikkailua. :D koska motiivinani ei ole pärjätä matseissa. Ja meillä ainakin oli han moo dossa PAKKO matsata. :)
Joku voi miettiä, mitä järkeä harrastaa ollenkaan jos ei halua matseja harjoitella, kun kunnon "tositilanneharjoitusta" ei silloin tule. Mutta minulla on motiivina kunnon kohotus, kehon liikkuvuuden parantaminen (notkeus, koordinaatio ym..) ja tekniikkaharjoittelu yksinkertaisesti oli niin päätätyhjentävää hommaa että se kävi melkein terapiasta.

Mutta joo, täytyy alkaa etsiä tietoa tuosta krav magasta, en ole moisesta kuullutkaan.

Onkos kellään tietoa minkätasoista BJJ-opetusta (peruskurssi, jos innostun lajista niin jatkoa) Savate Club järjestää Helsingissä? Entäs HIPKO?

Olen kohta 30v. mies, ja tarkoitus olisi löytää mahdollisimman rento ja mukava paikka opetella lajia.

Niin ja eikai tuo BJJ vaadi mitään kovaa notkeutta? Tuppaan olemaan harvinaisen kankea äijä, jolta ei edes perus "kädet varpaisiin"-venytys meinaa onnistua :hyper:

Joku kun kysyi, niin haen tarkalleen sanottuna juuri sitä tekniikoilla kikkailua. :D koska motiivinani ei ole pärjätä matseissa. Ja meillä ainakin oli han moo dossa PAKKO matsata. :)
Joku voi miettiä, mitä järkeä harrastaa ollenkaan jos ei halua matseja harjoitella, kun kunnon "tositilanneharjoitusta" ei silloin tule. Mutta minulla on motiivina kunnon kohotus, kehon liikkuvuuden parantaminen (notkeus, koordinaatio ym..) ja tekniikkaharjoittelu yksinkertaisesti oli niin päätätyhjentävää hommaa että se kävi melkein terapiasta.

Mutta joo, täytyy alkaa etsiä tietoa tuosta krav magasta, en ole moisesta kuullutkaan.

Taido saattas sopia, matsausta toki on, mutta se perustuu teknisyyteen, agressiivinen mättäminen ei oikein toimi siinä. Krav maga ei mun mielestä oikein vastaa noita kriteereitä, koska siinä periaatteena on että tekniikoiten pitäisi olla helppoja ja yksinkertaisia, potkuilla vyötärön alapuolelle on vähän tylsä kikkailla.

Itseä kiinnostais aloittaa joku laji voimanoston ohelle jolla sais vähän lisää liikkuvuutta, kuntoa ja nopeutta. Eli pitäisin voimanoston päälajina mutta treenaisin jotain kamppailulajia siinä ohella. Laji joka kiinnostaisi olisi joku vapaaottelutyyppinen, jossa pääsisi lyömään, potkimaan ja painimaan. Olen siis täysin tietämätön näitten suhteen mutta olisi kiva jos joku vähän valaisisi asiaa. Eli mikä laji sopisi, treenimahdollisuudet, jne. Toivottavasti ymmärsitte edes puolet mitä yritän selittää. :D

Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu tähän thrediin, mutta vastaavaa en löytänyt ja uutta thrediä ei voi tehdä. Jouduin tossa yöelämässä pieneen nahisteluun ja selviydyin tilanteesta varsin mallikkaasti, mutta jäin miettimään, että säilyykö itsepuolustustaidot kuinka pitkäksi aikaa? Itselläni on sellainen fiilis että nyrkkeily-iskut ja TKD-porkut ovat selkärangassa, mutta ei sitä voi tietää. Toki nyrkkeilysäkki on olemassa, mutta ei se kuvaa tositilannetta. Unohtuuko noi hommat oikeasti miten nopeasti?

Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu tähän thrediin, mutta vastaavaa en löytänyt ja uutta thrediä ei voi tehdä. Jouduin tossa yöelämässä pieneen nahisteluun ja selviydyin tilanteesta varsin mallikkaasti, mutta jäin miettimään, että säilyykö itsepuolustustaidot kuinka pitkäksi aikaa? Itselläni on sellainen fiilis että nyrkkeily-iskut ja TKD-porkut ovat selkärangassa, mutta ei sitä voi tietää. Toki nyrkkeilysäkki on olemassa, mutta ei se kuvaa tositilannetta. Unohtuuko noi hommat oikeasti miten nopeasti?

No jos sä ihan katumyllytystä varten haet taitoa niin jos sulla on perusteet matosta ja pystystä hallinnassa ja siihen päälle vähän "pelisilmää" ja "katusilmää" ni eiköhän aika pitkälle pötki perussäkillä, hyvällä kunnolla ja sillä, ettei ole kännissä.

Jos taas haluut pärjätä Fedorille vaparikehässä ni pitää treenata se 10 kertaa päivässä.

Noin kärjistettynä siis. Tappelukin on taito siinä missä muutkin, että kyllä nekin taidot pölyyntyy ajan myötä jos niitä ei harjoita säännöllisesti, mutta jos ne ei kiinnosta säännöllisenä harrastuksena etkä koe tarvitsevas niitä muualla ku satunnaisesti snägärijonossa ni perusteet + maalaisjärki + kokemus vie jo aika pitkälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toinen kysyy itsepuolustustaitojen säilymisestä ja toinen asiantuntevasti kertoo taidonkartuttamisesta katumyllytystä varten :D Hohhoijaa.

Jos nyt yannaralle pitää jotain vastata...niin eihän tuohon mitään vastata voi. Täysin yksilöllistä ja riippuu hyvin monesta eri muuttujasta. Luonnollisesti kadulla parhaana itsepuolustuksena toimii rauhallisuus ja pikajuoksu, eikä humalassa jäisellä kadulla suoritettavat mitensepotkunytmenikään-liikkeet. ;)

Joo eli taas ois tyhmä kysymys. Nyt oon vähän soitellu ympäri ja kyselly seuroilta tuosta vapaaottelun aloittamisesta, mutta joka paikassa sanottiin että aloitetaan jostain muusta lajista esim. bjj tai krav maga josta sitten myöhemmin sirrytään vapaaotteluun. Miksi näin? Eikö voisi suoraan aloittaa vapaaottelua?

Joo eli taas ois tyhmä kysymys. Nyt oon vähän soitellu ympäri ja kyselly seuroilta tuosta vapaaottelun aloittamisesta, mutta joka paikassa sanottiin että aloitetaan jostain muusta lajista esim. bjj tai krav maga josta sitten myöhemmin sirrytään vapaaotteluun. Miksi näin? Eikö voisi suoraan aloittaa vapaaottelua?

Kyllä kai noita vapaaottelunkin peruskursseja alkaa samoihin aikoihin muidenkin kanssa. Ainakin jossain muistan nähneeni kurssi-ilmoituksen tai vastaavan.

Kyllä noita vapaaottelun peruskursseja alkaa isommilla paikkakunnilla monta kertaa vuodessa. Mikäköhän paikkakunta mahtaa olla kyseessä?

Krav magasta tuskin on paljoa hyötyä vaparin kannalta ja jos ei järjestä vaparin kursseja siel sun lähellä niin sitten alota esim.bjj tai liityt johonki isomman paikkakunnan seuraan jos pystyt.

no itseasiassa on krav magassakin pystyottelua ja lukkopainia
Okei sori,en oo koskaa krav magaa harrastanu,mulla oli sellanen käsitys,että siin treenaillaa enemmän jotai aseellisten hyökkäysten puolustusta:piis:

Sellaista, että mahtaisiko löytyä hyvää nyrkkeilyseuraa Vantaa/Itä-Helsinki akselilta? Olen duunissa Vantaalla ja asun Itä-Helsingissä, keskustan suuntaan en mielelläni lähtisi. Jos tältä akselilta löytyisi, niin voisi ajoittaa duunit sopimaan treeneihin ja matkat saisi sumplittua kätevästi.

Helsingin Tarmo näyttäisi olevan aika lähellä, mutta alkaa klo 16.00! Turhan aikaisin.

Onkohan mitään järkeä enää 26-vuotiaana lähteä satsaamaan nyrkkeilyyn? On kuitenkin perhettäkin siunaantunut ja se aika olisi poissa perheeltä, mutta silti veri vetää lajin pariin. Olen jonkin verran käynyt reenailemassa nyrkkeilyseurassa, ja periaatteessa hyvin voisin vieläkin käydä n 3 kertaa viikossa. Lenkit ja lihaskuntoharjoitteet siihen päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom