Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mike sanoi:Rafael, jos aiot pysytellä alle 800 ISO:ssa ja ostat samalla 5.6 valovoimaisen lasin, niin uskoisin, että sulla on ongelmia edessä.
AC-Fotossa, joka on aika hyvä keskihinnoittelupaikka, se maksaa 2099€rafael sanoi:TLP, paljonko se Canonin 28-300 L IS maksaa?
rafael sanoi:Ei tuontyylistä yleisputkea samassa hinta-laatu-luokassa oikein ole muilla valmistajilla, tai sitten oon taas vaihteeksi missannut jotain. Tuossa renkulassa kannattaa otta huomioon myös VR2, joka paikkaa heilumista tuollaiset 4 aukkoarvoa.
grumby sanoi:Itse olen käyttänyt pääasiassa Nikonin vanhoja manuaalifilkkajärkkiä ja olin melkein heti kotonani D70:sen ja D200:sen kanssa. Paljoa niissä ei tarvinnut etsiä toimintoja ja kaikki tuntui loogiselta. Taasen EOS järjestelmä on ollut aina hivenen nappulahirvitys minulle. Jo pelkän manuaalisen valoituksen valinnan etsiminen on työn ja tuskan takana. Eli ainakin minulle Nikonin rungot ovat olleet loogisia ja selkeitä kun taas Canonit ovat nappulamysteriaa jota digitaalisuus ei todellakaan ole parantanut. Noh ehkäpä mielipide voisi muuttua jos kuvaisi pari kuukautta pelkästään EOS 1v:llä tai jollain muulla 1 sarjan vehkeellä..
1700$ B&H:ssa.rafael sanoi:TLP, paljonko se Canonin 28-300 L IS maksaa?
Joo ja tuohon kun laitat tullit ja verot, niin samoissa 2000€ hinnoissa pyöritään.teemupii sanoi:1700$ B&H:ssa.
Mike sanoi:Tuo block-aika periaatteessa toimii myös silloin, kun lintu tekee äkillisen kaarroksen kohti kameraa. Tarkennus pysyy hetken backfocusissa ja kuvaaminen on yhtä estettyä kuin tarkennettuna risuun.
Mike sanoi:Ykkössarjan etu on myös sulkimen kesto. 200 tuhatta antavat, en tiedä mitä esim vitoselle luvataan.
No jos nosita kahdesta on pakko päättää, niin 20D ja L.*RIISI sanoi:Kumman siis otan, kun itse en osaa päättää.
Canon 20d + CANON EF 24-70/2.8L USM (käytetty, mutta huippukunto)
vai...
Canon 30d + CANON EF-S 17-85 F 4-5,6 IS USM (uusi)
gid sanoi:Tuo 17-85 IS USM taitaa olla optisesti melko kehno. Varsinkin laajakulmapäässä. Jos 30D:een päädyt, niin ota ennemmin vaikka Sigman 18-50/3.5-5.6 tai jopa paljon puhuttu EF 18-55 ekaksi linssiksi. Optisesti nuo on yhtä hyviä tai parempia kuin tuo 17-85:kin, mutta maksavat murto-osan. Omani sain viidelläkympillä. :-)