Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mike sanoi:No jotta et jäisi huonommaksi, niin sun pitää hommata sitten yhteensä 13 tonnilla tavaraa :D
Nakkeli sanoi:EOS-300D kittilinssillä, Haman halpis-tripodi. Rahaa ei oo liikaa (suurin osa menee musakamoihin), mutta seuraavaks tulee Canon EF 50mm f/1.8 II. Älläsarjalaisista ei tarvitse kuin haaveilla toistaiseksi.
Random-mukanaraahailua varten on sitten Ixus 40.
Ehkä jos kuvaisit täydellä kennolla niin hiffaisitkin asian. Parempihan tuo Nikoni osaltaan on, mutta en löydä siitä kauheasti teknisesti parempaa ellei runkoa lasketa. Sarja on nopeampi, mutta kuvasta en mene sanomaan kumpi kuvaa parempaa.rafael sanoi:Mike, mitä sillä kinokoon kennolla tekee, jos ei meinaa kuvata pääasiassa alle 10-millistä laajakulmaa? Mielummin sitä tuon D2X ammattilaisrungon ottaisi kuin prosumer-harrastelijoille suunnatun 5D:n jos olisi varaa valita.
Mike sanoi:Luontokuvaamisessa menee viimeisetkin rahat kun alkaa havittelemaan telepäässä ulottuvuutta. Jumalauta saa maksaa itsensä kipeäksi kun päästään yli 300 millisiin.
No katsotaan rafu kuitenkin uudestaan tuo vertailu, katsos kun tiedeukkelit ovat ihan mitanneet nuo erot sun mutuilun sijaan. Et ole kumpaankaan kameraan koskaan edes koskenut, joten se siitä. Omaa kameraa en maailman parhaana pidä, se on Canonilla tällä hetkellä kuitenkin 1 Ds Mk II, mutta en mä nyt sentään katkeroidu jos Poserilla on laittaa massia kunnon kameraan.rafael sanoi:Jahas, kirjoitin taas helvetin pitkän vastauksen edellisiin juttuihin ja tyytyväisevä pastesin linkin koko paskan päälle. Lyhennelmää:
Muutamia juttuja, joissa D2X vie 5D:tä. Joitain kohtia varmaan unohtuu taas alkuperäisestä viestistä, palataan asiaan myöhemmin jos tarvetta on.
-Iso plussa tulee käytettävyydestä
-Kameran rakenne
-Kameran nopeus
-Kuvien terävyys
-Sävyskaala
-Näytön laatu
-Akkukesto
-Sarjakuvausnopeus
-Tietyt ominaisuudet, monivalotus yms
Luultavasti joidenkin ihmisten mielestä kameran pitäisi pyyhkiä perse ja tuoda sunnuntaihesari lauantai-aamuna, että se voisi pärjätä 5Dlle.
Et Mike ilmeisesti ole koskaan harrastanut kuvaamista filmijärkkärillä, kun pidät kinokokoa maailman seitsämäntenä ihmeenä? Ja kyllä, olen kuvannut myös digillä kinokoon kennolla, enkä saanut siitä mitää valtavia orgasmeja. Tuon kameran valitsemisen ulkonäön perusteella jätän ihan suosiolla muille. Toki sitä voi omaa kameraansa pitää maailman parhaana, kun ei paremmasta tiedä, dpreviewin taulukot valitettavasti eivät tee kamerasta parempaa.
Poser, tottahan se kannattaakin hommata sellainen kalusto kuin itse haluaa, ja parempi on aina parempi, ihmettelin vain sitä kun suoralta kädeltä heitit tuon Canonin prosumer-tason kameran samalle viivalle huipputason ammattilaisrungon kanssa. Vaikka itse en mikään huipputason kuvaaja olekaan, niin aika sitä hienompaa kalustoa kaipaisi.
Kertokaas nyt samalla vielä, että missä vaiheessa olen sanonut, että Posen ei kannata hommata kunnon kalustoa alkuun? Ei niitä asioita aina tarvitse tahallaan käsittää väärin, sen viestin voi lukea kahteen kertaan ennen kuin alkaa mesoamaan.
-edit. Mike, provoatko meikäläistä tuolla telepääviestillä sen kinokennosi kanssa?
Mike sanoi:No katsotaan rafu kuitenkin uudestaan tuo vertailu, katsos kun tiedeukkelit ovat ihan mitanneet nuo erot sun mutuilun sijaan. Et ole kumpaankaan kameraan koskaan edes koskenut, joten se siitä. Omaa kameraa en maailman parhaana pidä, se on Canonilla tällä hetkellä kuitenkin 1 Ds Mk II, mutta en mä nyt sentään katkeroidu jos Poserilla on laittaa massia kunnon kameraan.