Laitatteko salilla painot paikalleen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Stanoman sanoi:
Maastavetotankoon olen aika usein jättänyt kiekot lojumaan, usein myös kyykkytankoon. Tämä nyt vähän vaihtelee. :)

Hieno homma :thumbs: :david:

Oon aina laittanut painot takaisin paikoilleen, ku enhän mä halua et jonkun treeni kärsii mun takia. Jos varsinkin jättäisin kovat jalkaprässi painot sellaisenaan painopakkan, niin siä olis sen jälkeen vuositalkoot käynnissä prässin luona, ku niitä repii pois :lol2:

Ehdottomasti painot paikoilleen aina - myös se prässi tyhjäksi! Koskaan et voi tietää, kuka ja millainen henkilö siihen on menossa sinun jälkeesi tekemään. Ja muutamien täällä heittämä "heti kun mä näen, että joku tekee pelkällä kelkalla, alan ottaa ne viimeisetkin lätkät pois" on kyllä niin huono puolustus, ettei mitään rajaa - ei sitten vissiin ole ikinä tullut mieleen, että joku tekisi sitä prässiä silloinkin, kun juuri SINÄ et ole paikalla näkemässä...? :rolleyes: IMO kyse on pelkästä laiskuudesta ja/tai piittaamattomuudeta ja sen oikeuttamisesta tekosyillä.

Samoin käsipainot takaisin telineeseen yms. Nykyisellä salilla harmittaa se, kun n. puolet käsipainoista lojuu säännönmukaisesti lattialla telineen vieressä :curs:

Voi olla että tuli jo mainittua edellä, mutta se että painot ottaa pois tangosta kertoo muille että nyt lopetat tässä huhkimisen. Se kun käyn vaikka kusella niin painot tangossa tarkottaa että mulla on kesken siinä, älä koske ja painu vittuun tästä :) . Oli varmaan jo aiemmin mutta silti vielä toistoa.

Kyllä ne tulee paikoilleen laitettua kun itse olen töissä salilla jossa käyn ja joudun ne muutenkin illalla paikoilleen laittamaan. Ja ei kieltämättä ole kovin mukava mennä tekemään esim. jalkaprässiä jos se on täynnä painoja!

Kyllä nousee savu korvista, jos näen jonkun jättävän painot tankoihin. Vaikka en olekaan ihan pienikokoinen nainen, v**uttaa kammeta esim. siitä jalkaprässistä ne 300 kiloa pois. Tulee kuitenkin treenattua omaan tasoon verrattuna kovaa joka kerta salilla, niin helposti sitä ote lipsahtaa tärisevistä käsistä. Nimimerkki kokemusta on 20kilon kiekosta jalkapöydällä. Ja arvatkaa, katsonko pahasti sitä hemmoa, jonka tiedän ennen kyseistä onnettomuuttani jättäneen kiekot paikoilleen?

Täytyy kyllä sanoa, että salilla missä käyn on muodostunut sellainen "sisäkuri" ettei tämä ole edes kysymys. Jos painot on tangossa, tarkoittaa se todellakin sitä että homma on vielä kesken. Vitutti aikoinaan kun kävi kaupungin salilla ja kesken kyykyn tai penkin joku meni repimään painoja veke tangosta jos itse oli vaikka varmistamassa kaverille salin toisella puolella. Onneksi se on taaksejäänyttä elämää se.

Tottakai tyhjennän tangot/laitteet millä olen tehnyt.
Meänki salilla näyttää toimivan tuo "sisäkuri", sillä lähes aina kun menee treenaamaan niin painot on siellä missä pitääkin. :thumbs:

Kyllä painot laitetaan aina OMILLLE paikoilleen.
Vituttaa kun on ihmisiä jotka latoo isoja kiekkoja pienten päälle vaikka vieressä olisi "tappi" jossa on jo ennestään samoja isoja kiekkoja.
Onneksi käyn salilla joka on suht kallis ja salietiketti suurinpiirtein kohdallaan mutta jossain halvassa kunallisessa salissa tämäkin on iso ongelma yleensä.

Nyt voin sanoa kerrankin että AINA oon laittanu tähän asti enkä oo muuttamassa tapojani. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
FINSGT sanoi:
Tottakai tyhjennän tangot/laitteet millä olen tehnyt.
Meänki salilla näyttää toimivan tuo "sisäkuri", sillä lähes aina kun menee treenaamaan niin painot on siellä missä pitääkin. :thumbs:
Sama täälläkin. Kuuntelin kerran saliohjaajaa, kun hän tutustutti uutta käyttäjää laitteisiin ja samalla neuvoi suoritustekniikkoja. Kun he lähtivät penkiltä pois, ohjaaja sanoi ihan erikseen:"Ja sitten treenin päätyttyä meillä on aina otettu omat painolevyt pois telineeltä ja viety ne säilytystelineisiin." Tällä tavalla jo ensikävijät "kasvatetaan" kunnon salikäyttäjiksi.

Käsipainot ovat myös aina telineellään, mutta keskinäinen järjestys on toisinaan ihan hullunkurinen. Kympin painot neljäkymppisten seassa. No, erottuvatpa ainakin hyvin ympäristöstään. Kerran otin vahingossa 14 kilon hanttelit, kun piti ottaa 12 kiloiset, ja ihmettelin, olinko heikentynyt sitten viime treenin, kun painot tuntuivat niin juukelin painavilta.

Olen miekin joskus käynyt kunnallisella punttisalilla - ihan hyvinvarustettu ollakseen kunnallinen - jossa kaikki eivät raivaa jälkiään. Pitkään pähkäilin ja odotin, milloin se penkkaaja palaa tekemään sarjansa loppuun, kun ite olin tottunut siihen, että painot tangossa merkitsivät treenin olemista kesken. Lopulta uskoin, että tässä oli ollut huolimaton/laiska/muista piittaamaton kävijä ennen minua. Aika vahva kuitenkin, sain purkaa monet isot lätkät pois.

Juu, on huomattu kans toi painojen jättö joka puolelle. Yksi kusipää jättää painot mihin sattuu vaikka joku olisikin vieressä kattomassa ! :whip:

nii ja ku monet ei tajua laittaa telineeseen niitä painoja oikeen nii niitä joutuu ite alkaa vexlaamaan nii se on oikeen mukavaa..varsinki ku ollu kova reeni takana...=(

Laitan painot ehdottomasti takaisin paikoilleen.

X-man sanoi:
Jos painot on tangossa, tarkoittaa se todellakin sitä että homma on vielä kesken. Vitutti aikoinaan kun kävi kaupungin salilla ja kesken kyykyn tai penkin joku meni repimään painoja veke tangosta jos itse oli vaikka varmistamassa kaverille salin toisella puolella. Onneksi se on taaksejäänyttä elämää se.

Hankalaahan se on jos tälläista tapahtuu, kerran minulta meinattiin viedä prässistä painot kesken sarjojen, lepäsin siinä ja joku tuli repimään kiekkoja pois.

Tämä on toisaalta vähän kaksipiippuinen homma, joillakin yksilöillä on tapana koota harjoitukseensa painot kaikkiin mahdollisiin laitteisiin valmiiksi ja sitten pitää ne kaikki varattuna estäen muitten harjoitukset. Yleensä pienemmillä saleilla on vielä suhteellisen vähän laitteita.

Aina painot paikalleen ja laitteista lätkät pois.
Toisella salilla jolla käyn, osa hilavitkutinlaitteista toimii paineella. Jos kahteensuuntaantoimiva (hauis-ojentaja tai etureisi-takareisi) laite, tyhjään paineet nolliin ettei kukaan mene ja käännä vain vivusta toiseensuuntaan huomaamatta tyhjentää paineita välissä. Vois vaikka vahingossa jalkojenheiluttelijatyttöseltä paikat ratketa kun laite repäisisikin kintut auki kunnon vastuksella jos ei huomaa katsoa paljonko painetta on... :rolleyes: Joskus jätän yhteensuuntaan toimiviin paineet päälle, helppo vain napista painaa jos täytyy vähentää.
Hanttelit järjestykseen telineeseen, useimmiten ne ovatkin oikeassa järjestyksessä mutta eilen viimeksi sain muutamat parit järjestellä. Lätkät pois tangoista ja prässistä. Muutkin tietää että oon lopettanut. Ja taukojen aikana en lähde haahuilemaan ympäri salia, vaan pysyn laitteen luona ettei kukaan luule että oon lopettanut ja vain jättänyt painot purkamatta. (Kuten kerran kun vartoin ~10 minuuttia että onkohan olkapäälaite jollain kesken kun painot oli jätetty, hetikohta kun sain istuttua nurkantakaa loikkaa jamppa että "mulla oli kesken vielä..." oli ollut juoruamassa toisella puolella salia. :curs:
Vähän :offtopic: mutta samalla lailla saa sapen kiehahtamaan solariumin jättäminen hikiseksi. Käytönjälkeen salilla kunkin kuuluu pyyhkiä alustalevy, laite tuulettaa/kuivattaa vielä pariminuuttia valottamisen jälkeen. Taas eilen oli hikilammikko levyllä kun menin sisään. Stana, ensin saa pyyhkiä muiden jäljet, haihduttaa pesunestejäämät, valotella ja lopuksi vielä pyyhkiä omat hikipisarat.

Aina painot paikoilleen reenin jälkeen. No, siinätapauksessa painot voi jättää, jos joku on tulossa tekkeen sammaa liikettä ja pyytää jättämään painot paikoilleen. Yhen kerran on kyllä jääny painot räkkiin, koska selkä paukahti ihan paskaksi.

Monesto on tehnyt..

...Mieli panemalla ne paikoillee laittaa mutta ei oo kehannut..puujalka :D

Eli asiaan tottakai koska en ole salin ainut käyttäjä niin pitäähän sitä muitakin ajatella ..vanha sanonta pistä painot takaisin telineisiin äitisi ei ole töissä täällä :whip:

kävin just äsken salilla ja olisin menny tekemään kapeeta penkkiä katoin vaan että siellä on 15kg levyt tangossa joku on tekemässä penkkiä odotan vähän aikaa ja ketään ei näy voi v###u joku apina oli jättäny levyt tankoon... ei kun vaan repimään levyjä pois ja lämmittelyt tangolla kyllä osaa olla v:mäistä porukkaa :wall:

Olen vielä niin pieni ja hento, että jaksan nostaa käyttämäni painot vielä viimeisenkin sarjan jälkeen paikoilleen, kunhan ensin vähän levähdän . Kai se sitten on eri asia kun treenaa ihan tosissaan ja vetää sarjat ihan siihen viimeisen lopun loppuun saakka:rolleyes:?

Joo, ei se mitään että joku jättää 15kg levyt tankoon tai jotain sellaista, en pahemmin huutele vaan heittelen raudat syrjään jos paikka vaikuttaa muuten vapaalta - salilla pitää treenata eikä haahuilla ympäriinsä juoruilemassa :evil: . Mutta se kieltämättä ketuttaa, kun pystypunnerruslaitteeseen jätettään ne 45kg levyt reilun puolentoista metrin korkeuteen... arvostan varpaitani ihan liikaa jotta niitä sieltä poimisin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom