Laitatko käyttämäsi painot takaisin niille kuuluville paikoille?
Olen käynyt Saksassa treenailemassa varmasti yli kymmenellä eri salilla ja siten nähny jo suurin piirtein millaista tämän maan salikulttuuri on. Näin suomalaiselle ja melko aktiiviselle - sekä omasta mielestä jo enemmän tietävälle - salitreenaajalle hyvän salin löytäminen on todella hankalaa ellei asu täällä miljoonakaupungissa. Saleilla käy paljon porukkaa, mutta suurin osa on sellaista, joka saisi esim. Mayor'sille kahden käyntikerran jälkeen porttikiellon ja loppuja ei päästettäisi edes ovesta sisälle. Näin suomalaiselle yksi käsittämättömimmistä tavoista on, ettei käyttämiä painoja tarvitse tai edes kuulu laittaa takaisin telineisiin. On ihan sama mitä laitetta nämä "diskopumppaajat" käyttävät, jäävät painot laitteisiin. Käsipainot tiputetaan käytön jälkeen maahan ja lähdetään menemään seuraavaan sotkemispaikkaan. Tosin joskus jotkut laittavat käsipainot takaisin niille varattuun paikkaan, mutta latoen ne toisten käsipainojen päälle tai muuten minne sattuu.
Olen jopa ehdottanut tänne suomalaista tyyliä ja nämä ihmettelivät sen toimivuutta. Aluksi epäilivät, ettei se voisi pitää paikkansa. Ei kai treenaajat nyt laita käyttämiään painojaan automaattisesti takaisin ottamaansa paikkaan. Väitin näin tapahtuvan - toki ei ihan jokaisella salilla, mutta yleistäen kyllä. Tällaisen yleisen kaaoksen aiheuttamisen lisäksi täällä ei naiset käytä vapaita painoja oikeastaan koskaan. Naisille ei kuulemma ole hyväksi sellainen. Ja sen kyllä huomaa. En ole vielä nähnyt yhtään hyvävartaloista naista salilal. Treenaajien tieto-taidon puutteen voi huomata jo siitäkin, kun itse olen täällä lähes jumalana salilla ja tyypit tulevat kyselemään vinkkejä ja ihmettelevät miten olen niin helkkarin vahva?! Toki oikaisin heille heidän käsityksiä minun vahvuudestani kertomalla muutaman kaverini tuloksista sekä näyttämällä pari kuvaa heistä... Ilmeet ois pitäny saada kuviksi.
Mut joo. Älkää vaan antako ikinä omilla saleillanne tilanteen mennä tällaiseksi mitä täällä. Ei oikeasti ole nautinto mennä salille, kun tietää jo etukäteen siellä olevan helvetillinen kaaos ja kaikki painot missä sattuu. Toki siitä saa aina hyvän vitutuksen ja siten buusterin omiin treeneihin, mutta mieluummin ottaisin buusterini jossain muussa muodossa.
Tulee väistämättä mieleen eräs video netissä, jossa afrikkalainen heimo kohtasi ensimmäistä kertaa valkoisen miehen. Arvannette kuka on se valkoinen mies ja ketkä edustavat heimoa.
UGH