Laikkaripäiväkirjani, 7 vk 5 kiloa.

Wondadog sanoi:
Oon joskus maistanut tuota, ajattelin kanssa käyttää tota, miksi ei ruuassakin...

Nyt kun olen hiffannut ton kompastuskiveni ruisleivän kanssa, 8-10 siivua tosiaan on sisältänyt aika lailla hiilareita ja kaloreita (pojoihin niitä kuin sai vetää just niin paljon kun halus...

Ei pitäis nälkä olla/tulla kun joka aterialla 30-40g proteiinia, aamulla ja päivällä hitaita hiilareita. Syöt 3 tunnin välein ja aterioille esim 2rkl öljyä, sekin pitää hyvin nälkää.

Viimeksi muokattu:
Wondadog sanoi:
Pakko myöntää että kun nyt olen jättänyt namin pois, isot perunakasat ja noi leivät pois niin yhtä helvettiä tämä 3 pv on nälän kanssa ollut. Eiköhän toi elimistö kohta totu...

Kyllä se yllättävän nopeesti tottuu ja kannattaa tosiaan jakaa niitä aterioita vähän pienempiin eriin, jospa siten pysyis nälkä paremmin kurissa. Itse en kyllä juuri koskaan syö yli 5 ateriaa päivässä, eli kerralla tulee syötyö reiluhko satsi, mutta ei silti ole nälän kanssa juurikaan ongelmia.

Wondadog sanoi:
Pakko myöntää että kun nyt olen jättänyt namin pois, isot perunakasat ja noi leivät pois niin yhtä helvettiä tämä 3 pv on nälän kanssa ollut. Eiköhän toi elimistö kohta totu...
Vaikuttaa siltä, että ruokavaliosi on menossa selvästi fiksumpaan suuntaan. Ei muuta, kuin tsemppiä, että jaksat jatkaa dieettiäsi! Kyllä sen kropan pitäisi kohta sopeutua siihen, että verensokeri ei enää ole jatkuvasti niin korkealla, kuin aiemmin.

Wondadog sanoi:

Lisäät vähäkalorisista salaattia(kurkku, tomaatti, keräkaali jne.) perunoiden/leivän tilalle niin paljon että maha "täyttyy". Minun mielestä "helvetillistä" nälkää ei kannata turhaan kärsiä.

Wondadog sanoi:
Nyt kun olen hiffannut ton kompastuskiveni ruisleivän kanssa, 8-10 siivua tosiaan on sisältänyt aika lailla hiilareita ja kaloreita (pojoihin niitä kuin sai vetää just niin paljon kun halus... :( )

Tossa se PV:n yksi paha bugi onkin, toi "leipää ja pottua saa vetää aterian yhteydessä 'rajatta' kahdella pojolla".(*) Ei välttämättä tullut vielä tässä threadissa esille eikä kaikki pakkislaiset tätä fiitseriä tiedä.

Toi ohjaa syömistä pois (vähärasvaisistakin) proteiininlähteistä tosi tehokkaasti, kun taviksen ei ole hankala miettiä lisäisikö ruokaan reilun teelusikallisen rasvaa (olikohan about 2 pistettä), söisikö kananrintaa alle 100 g palan (2p) vai ~neljä ruisleipää (2p aterian yhteydessä)...

Eli aterialla saa vaikkapa neljällä pisteellä vetää ison läjän leipää ja toisen perunaa, mutta kaikki vähänkin rasva/proteiinipitoinen vie kiintiöstä pisteitä raskaalla kädellä.

(*) se ei muuten ole "rajatta", vaan "kohtuudella"...

edit: ja arvatkaa onko tavikselle houkutus käyttää tuota hyväkseen, täyttää maha hiilarilla ja sitten käyttää ne jemmapisteet melliin ja muuhun roskaan?

Kuivapainosta luulisin, kaikissa makaronipaketeissa on ainakin tuoteselostuksissa kuivapainona niin luulisin tuollakin olevan.

Hienoa Wondadog kun olet uskaltautunut tänne palstalle kirjoittamaan todelal avoimesti!

Olet saanut jo paljon hyviä ohjeita. Ota niitä käyttöön pikku hiljaa omaan tahtiisi, ei kaikkea voi kerralla muuttaa.

Nälkää ei todellakaan kannata kärsiä, koska johtaa helposti repsahduksiin (ne irttikset tms). Terveellsitä välipalaa mukaan töihin ja varata kaappiin kotona (esim. vihanneksia, rahkaa, proteiinipatukoita). Suklaan ja makean himoa oon taltuttanu rasvaton maito mikroon ja oikeata kaakaota päälle ja yks makeutustabletti perään. Ei ehkä vähä hiilarisin, mutta parempi kuin Fasun Sininen tms.

Ja ehdottomasti suosittelen minäkin jo salilla käynnin aloittamista jo nyt.

Oikein paljon tsemppiä!!

Vacsuli sanoi:
Hienoa Wondadog kun olet uskaltautunut tänne palstalle kirjoittamaan todelal avoimesti!

Olet saanut jo paljon hyviä ohjeita. Ota niitä käyttöön pikku hiljaa omaan tahtiisi, ei kaikkea voi kerralla muuttaa.

Nälkää ei todellakaan kannata kärsiä, koska johtaa helposti repsahduksiin (ne irttikset tms). Terveellsitä välipalaa mukaan töihin ja varata kaappiin kotona (esim. vihanneksia, rahkaa, proteiinipatukoita). Suklaan ja makean himoa oon taltuttanu rasvaton maito mikroon ja oikeata kaakaota päälle ja yks makeutustabletti perään. Ei ehkä vähä hiilarisin, mutta parempi kuin Fasun Sininen tms.

Ja ehdottomasti suosittelen minäkin jo salilla käynnin aloittamista jo nyt.

Oikein paljon tsemppiä!!

Joo, töissä olen aina salaattia syönyt, ja vaimo lupas ruveta tekeen niitä taas kotona, tuollahan sitä nälkää saa täytettyä.. Ja uskon että ensi viikolla elimistö tosiaan tottuu matalampaan verensokeriin. Ainakin toivon niin... :D

Eilen tuli "repsahdettua" :) syömään 150gr irttareita, mutta söin silti "oikeat kalorit" täyteen, muuten tulee perikato jos niitä rupee tasaileen pitkin viikkoa vähentämällä sitten lämmintä ruokaa. Nyt vaan pää kovana ilman makeeta... :whip:

Ja jätskiautolla kuulemma on sellasia sokerittomia jätskipuikkoja, 45 kcal / puikko... Hmm, maanantainahan se tosta talon vierestä menee.... :evil:

Kannattaa muuten hommata niitä proteiinipatukoita, ovat kyllä huomattavasti parempi vaihtoehto makeanhimoon kun joku suklaapatukka. Ja monet niistä on niin hyvän makusia, että niitä syö mieluummin kun monia suklaapatukoita. Kannattaa kokeilla eri makuja, pakkiksen kaupassakin on vaikka mitä makuja.

Mites suolapähkinät dieetillä? Niissähän on paljon proteiinia ja hyviä rasvoja. Mutta onko ne rasvat enää hyviä kun ne ilmeisesti paahdetaan? En vaan tykkää yhtään normaaleista maapähkinöistä.

Pienenä offtopiccina, onkohan tämä testi kuinka luotettava?
http://www.rustyiron.net/formmale.htm

Mitataanko nuo jännittämällä kyseiset kohdat eli lihakset? Tulee nimittäin melko erilaiset tulokset jos ei jännitä esim rintalihasta.

Itse sain tulokseksi 13% ja pari kiloa painavampana sellainen pattereilla toimiva kädet suorana edessä pidettävä mittari näytti 20%. Ei varmaan kumpaankaan voi täysin luottaa.

Bricktop sanoi:
Mistä kaupasta tota tulikukkoa saa? Kävin tänään kauppareissulla K- ja S-kaupoista kattomassa mutta kummastakaan en löytänyt. Kuulostaa nimittäin aika hyvältä nakilta :)

Juu, hyvää on. Ja löytyy ainakin meidän Prisman makkaraosastolta.

Tämä viesti on pakko aloittaa kiitoksella. :worship:
Kiitos siitä että vaikka alkuun (tietämättömyyttäni) intin vastaan, väänsitte rautalangasta mitä eroa on syödä 300kcal namia, makkaraa tms vs. kinkut, riisit ym, josta syystä vaihdoin suurimman osan ruokatarvikkeistani neuvojen mukaisiin, mutta kalorilaskennassa käytin edelleen PV pointseja.

Viikossa 99 -> 97.4. :kippis1:
Vyötä olen kuluneella viikolla joutunut vetään pykälää kireämmälle. Tämä siitä huolimatta että parin lipsumisen johdosta pisteeni teki viikon keskiarvoksi 34.5pist/pv sallitun 30 pist sijaan. (eli noin 2100 kcal 1800 sijaan)

Tuota ei kyllä selitä millään muulla kuin sillä hiilarihuippujen poistamisella.
2v takana, 2.6 kiloa pudotusta, 5 vk jäljellä, ja nokitin tavoitteeni 93 kiloon.
Kuurin aikana seuraan tarkkaan että kotireenissäni tulokset vähintään kehittyy, niin voin olla varma että painon pudotus ei johdu lihasten pienenemisestä.

Stay tuned until next saturday :rock:

Onnea vaan dieetille...
Eikä sun ruokavaliosi ole siitä rahkasta kiinni. Itse syön rahkaa ajoittain, mutta joskus on pidettävä taukoja kun ei meinaa saada sitä millään sörsseleillä alas. Jos joku ruoka-aine ei maistu, niin ei kannata sitä yrittää väkisin työntää alas. Joku muu hyvä korvaava ruoka-aine tilalle. Itse suosin protskupirtelöitä.

Huomenta... .huoh...
Viime viikko kyllä meni sujuvasti käsille. 3 lenkin, kotireenin ja 30 minuutin tiilenkannon sivussa lipsuin lahjakkaasti ton namin kanssa.
Päiväkohtainen 2000kcal -> 2500kcal. Paino tuli 97.4-> 96.6 silti, mutta enemmänkin olisi voinut pudota :wall:

Kaiken lisäksi la-su oli vaimon lakkiaiset, kestitettiin noin 80 vierasta, joten arvaatte mitä siitä tuli :rolleyes: En edes jaksanut laskea kahdennentoista lihapasteijan ja viidennentoista mokkaruudun jälkeen...

Nooh, jos nyt saan napattua niskasta kiinni ton "namipäivän" kanssa, 0.6 on vielä lauantaihin mahdollinen saada, siitä kilo viikossa jussiin niin 93 on vielä haettavissa. Tää päivä sen näyttää, pysyykö asenne kasassa kun verensokeri tipahtaa....

Wondadog sanoi:
Huomenta... .huoh...
Viime viikko kyllä meni sujuvasti käsille. 3 lenkin, kotireenin ja 30 minuutin tiilenkannon sivussa lipsuin lahjakkaasti ton namin kanssa.
Päiväkohtainen 2000kcal -> 2500kcal. Paino tuli 97.4-> 96.6 silti, mutta enemmänkin olisi voinut pudota :wall:

Kaiken lisäksi la-su oli vaimon lakkiaiset, kestitettiin noin 80 vierasta, joten arvaatte mitä siitä tuli :rolleyes: En edes jaksanut laskea kahdennentoista lihapasteijan ja viidennentoista mokkaruudun jälkeen...

Nooh, jos nyt saan napattua niskasta kiinni ton "namipäivän" kanssa, 0.6 on vielä lauantaihin mahdollinen saada, siitä kilo viikossa jussiin niin 93 on vielä haettavissa. Tää päivä sen näyttää, pysyykö asenne kasassa kun verensokeri tipahtaa....

Noniin, päätin nyt nostaa tän threadin pitkästä aikaa...
Lakkiaiset oli ja meni, ja siinä jäi pieni syömä vaihe päälle. Mutta alkuperäinen tavoite 95 kiloa tuli 2 pv juhannuksen jälkeen. En sitten ottanut isoa ressiä siitä 93 tavoitteestani, hain sitä jotta nesteiden palauduttua paino olisi pysynyt 95, mutta siinä se on pysynyt juhannuksesta lähtien, joten 14kk ruokavaliolla ja liikunnalla tekemäni kuuri onnistui.

Kiitti vinkeistä, ruokavalioni on pysynyt lähes täysin tumma makaroni/riisi linjalla, kyytipoikana kanaa, jauhelihaa, ym. Myös sen leivän vähentäminen 2 palaan, ja paaaaljon kinkkua, kalkkunaa jne, totuin siihen ja valio on sama edelleen. Pitkästä aikaa ruoka maistuu hyvältä, vuodessa makkarapyttipannuun ehti kyllästyä ... Kunpa olisin löytänyt nämä sivut aiemmin :rolleyes:

Enivei, jatkoin tuota etunojareeniäni kotona. Eilen haettiin tohon meidän vajaan kevyt penkki missä on painoja 80 kiloa tankoineen. Naapuri innostui uudestaan reenaan, niin tehdään 3 krt viikossa sillä jotain. Kroppa on muotoutunut jo hyvään suuntaan pelkillä etunojareeneillä, uskon että parempia tuloksia tulee kunhan pääsen tuolla vauhtiin.
Alkuun kokeilen normaalia penkkipunnerrusta, pystypunnerrusta, sitten "hyvää huomenta"-liikettä, ja kaveri Maximillian kehoitti ettiin täältä tietoa kulmasoudusta, joten kohta on haku kovassa käytössä....

Ei tän kummempia. Viime sunnuntaina tuli heitettyä frisbeetä rannalla ekaa kertaa 7 vuoteen ilman paitaa, eikä edesä hävettänyt. Viimeiset fätit lähti ihan tän palstan vinkeillä, joten jatkakaa samaa rataa, vaikka joku noobie tyhmiä näin kyselisikin. Nyt on hyvä olla.

Hankin tietoa vanhoista ketjuista miten voisin pikku hiljaa aloitella kokonaisvaltaista reeniä näillä resursseilla mitä nyt on, saatan ilmootella joskus tuloksista ym.

Mutta hyvät kesät vaan Pakkislaisille ja tänks :kippis1:

Wondadog sanoi:
... joten 14kk ruokavaliolla ja liikunnalla tekemäni kuuri onnistui.

Mutta hyvät kesät vaan Pakkislaisille ja tänks :kippis1:

Tulipas hyvä mieli, kiva lukea tämmösiäkin posteja välillä. Hienoa, että oot saavuttanut asettamasi tavoitteen, ja kovasti tsemppiä uuden, terveellisemmän elämän jatkamiseksi! :thumbs:

Back
Ylös Bottom