Laikkaripäiväkirjani, 7 vk 5 kiloa.

Cool oikeesti oot kova jätkä! Ei noitten tottumusten muuttaminen oo helppoo.

Ota vielä tohon reeniin mukaan se kulmasoutu ja jalkakyykky (luulis että 80 kg tangolle voi vaikka itse nikkaroida telineen) ni sulla on asiallinen koti reeni kasassa.

Mä näkisin, että toi piste juttu oli avain koko hommaan koska sillä aloit ajattelemaan mitä syöt.

käyppä tulevaisuudessakin kertomassa kuulumisia tänne.

LAUMAT sanoi:
Cool oikeesti oot kova jätkä! Ei noitten tottumusten muuttaminen oo helppoo.

Ota vielä tohon reeniin mukaan se kulmasoutu ja jalkakyykky (luulis että 80 kg tangolle voi vaikka itse nikkaroida telineen) ni sulla on asiallinen koti reeni kasassa.

Mä näkisin, että toi piste juttu oli avain koko hommaan koska sillä aloit ajattelemaan mitä syöt.

käyppä tulevaisuudessakin kertomassa kuulumisia tänne.

Penkkipunnerrus, pystypunnerrus, "Hyvää huomenta", voiko toi tosiaan olla liikkeen nimi :hyper: , ja jalkakyykky....
Olenko ymmärtänyt että sitten seuraavalla kerralla kannattais tehdä "vetäviä" lihaksia, eli esim kulmasoutu, sitten vapailla painoilla seisten vetää tanko ylöspäin rintojen kohdalle, sitten sama kumarassa...?
Onko toi nyt mahdottoman huono alku...

JOops, toi pojo homma on hyvä, helpommin mieltää 2.5dl riisiä 4 pisteeksi ja iso rintapala 6 pisteeksi, kuin laskea niitä kaloreina. Mutta shissus ku nyt kelaa sitä hiilarin määrää, mitä "väärin" syötynä noi pistesysteemi mahdollistaa... :eek:

Proteiinin tason olen nyt saanut sinne 1-1.5gr per painokiloa kohti.
Mutta kauppalaskut on tuplaantunut, kun mukaan tulee marinoitua kanan rintaa pari kiloa, suikaleita lasagneen tai patoihin kilo, siihen leikkeleet, juustot ym... Huh :)

Hienoa, oot tehny kovan työn!

Itse en ehkä ihan noin kärkkäästi olisi ollut arvostelemassa. Kenties tuo dietti oli vähän väärällä foorumilla, täällä kukaan ei vetäisi tollaista dieettiä jossa lihakset palaa ihan satavarmasti pois. Pääasia nyt kuitenkin on se, että sinä laihdut ja koet homman mielekkääksi! Hienoa että olet löytänyt motivaation viedä elämäsi paremmille raiteille :)

Jos punttaaminen kuitenkin alkaa kiinnostaa, niin kannattaa tosiaan muistaa että tärkein yksittäinen asia treenin ja levon lisäksi on ehdottomasti ravinto. joidenkin mielestä ravinto on jopa 80% koko hommasta, eikä tuossa varmaan olla kaukana totuudesta..

Wondadog sanoi:
Kiitti zemistä. Niin, sinällään tiedän että ei ne namit terveellisiä ole, mutta mieluummin mä leffaa kattellessa nautin pussin namia, kuin herkullisen proteiinipirtelön.. :)

:eek: Kyllä ne proteiinipirtelötkin hyviä on!

Wondadog sanoi:
En edes jaksanut laskea kahdennentoista lihapasteijan ja viidennentoista mokkaruudun jälkeen...

Noita sattuu, ja välillä joutuu vähän edustamaan jolloin ei voi katsella syömistensä perään. Pääasia että jää vaan siihen yhteen päivään, ei siitä lihavaksi tule.

Wondadog sanoi:
Viime sunnuntaina tuli heitettyä frisbeetä rannalla ekaa kertaa 7 vuoteen ilman paitaa, eikä edes hävettänyt.

Tuo on minusta se kaikkein paras juttu, että oma pää hyväksyy kroppansa! Kesä menee äkkiä pilalle jos elää itseinhossa eikä voi siksi nauttia olemisesta.

Onnittelut, hienoa että olet onnistunut tavoitteessasi!

Niinhän se on et laadukas valkuianen on kalliimpaa kun pelkkä hiilari. Näkeehän sen vaikka pakkiksen kaupassa maltoa saa melkeen ilmaseks.

Itse laihdutin PV:n systeemillä 40 kiloa vuoden aikana ja noin puoli vuotta sitten aloin lukemaan Pakkista ja käymään puntilla. Nyt kun on vähän enemmän perillä asioista, niin vihdoin tajuaa kuinka hanurista PV:n menetelmät ovat. Aika kitulinjalla vetelin, karkit ja ja muut nopeat hiilarit olivat iso ei jo PV aikoina ja tähtäsin joka päivä vähän alle 20 pisteen joten kohtuullista kituuttamista oli, yhdessä vaiheessa päivällinen oli pelkkä pakastevihannespussi :)

Nykyään tuleekin syötyä rutkasti enemmän proteiinia ja rasvoja (vaikka vähän vielä pihalla kaikista rasvojen laaduista olenkin) ja hiilihydraatteja tulee välteltyä. Ongelmana on kuitenkin se, ettei kunnollista määrää kaloreita tunnu saavan millään (Kitukalorimeininki jäänyt päälle PV:n ajoilta) ja välillä tuntuu yli 1000kcal päivässä ylittäminenkin jo kovalta mätöltä. Ja tässä se suurin ongelma tällä hetkellä onkin koska keho on siirtynyt säästöliekille jo aikoja sitten ja painon pudotus on hidastunut aika roimasti.

Aamiaisella syön yleensä raejuuston ja 2-4 siivua ruisleipää, lisäksi otan 3 kalaöljykapselia. Noin kolmen aikoihin syön rahkan välipalaksi ja viideltä yleisin ruoka ollut wokkipussi johon sekaan vähärasvaista jauhelihaa tai kananrintaa. Illalla syön toisen raejuuston ja otan ruokalusikallisen oliiviöljyä, mahdollisesti myös toiset 3 kalaöljykapselia. Saman ruokavalion toisto ei ole ongelma koska olen jo täysin tottunut siihen. Tällä menulla tulee vähän päälle 1000kcal per päivä (jos edes sitäkään). Olisiko ehdotuksia miten voisin tätä systeemiä muokata parempaan suuntaan?

Weakling sanoi:
Aamiaisella syön yleensä raejuuston ja 2-4 siivua ruisleipää, lisäksi otan 3 kalaöljykapselia. Noin kolmen aikoihin syön rahkan välipalaksi ja viideltä yleisin ruoka ollut wokkipussi johon sekaan vähärasvaista jauhelihaa tai kananrintaa. Illalla syön toisen raejuuston ja otan ruokalusikallisen oliiviöljyä, mahdollisesti myös toiset 3 kalaöljykapselia. Saman ruokavalion toisto ei ole ongelma koska olen jo täysin tottunut siihen. Tällä menulla tulee vähän päälle 1000kcal per päivä (jos edes sitäkään). Olisiko ehdotuksia miten voisin tätä systeemiä muokata parempaan suuntaan?
Siis 1000 kcal päivässä. En tiedä minkä kokoinen tai ikäinen olet, mutta täysi-ikäiselle ihmiselle toi kuulostaa tosi pieneltä määrältä. Ja jos syöt aamupalan vaikka klo 8, niin syö seuraavan kerran joskus klo 12 ja sitten se klo kolmen ruokailu. Muuten tulee liian pitkä väli.

Hyvä välipalan/aterian saa rahkasta. Itse teen sen näin:
- puolitoista purkkia rahkaa
- 3-4 desiä kaurahiutaleita
- purkki ananasmurskaa
- pari ruokalusikallista rypsiöljyä
- sokeritonta mehua mausteeksi

No sun kannattaa varmaan ainakin puolittaa noi määrät. Mutta tollasen setin voi vetää oikeestaan millon vaan, kunhan ei just ennen nukkumaanmenoa. Tuosta saat hyviä hiilareita, proteiinia ja rasvaa. Ja kaloreitakin kivasti lisää.

edit. Niin, pointsit tosta laihduttamisesta. Aika moni sitä yrittää, harva onnistuu.

metalman sanoi:
Hienoa, oot tehny kovan työn!

Itse en ehkä ihan noin kärkkäästi olisi ollut arvostelemassa. Kenties tuo dietti oli vähän väärällä foorumilla, täällä kukaan ei vetäisi tollaista dieettiä jossa lihakset palaa ihan satavarmasti pois. Pääasia nyt kuitenkin on se, että sinä laihdut ja koet homman mielekkääksi! Hienoa että olet löytänyt motivaation viedä elämäsi paremmille raiteille :)

Jos punttaaminen kuitenkin alkaa kiinnostaa, niin kannattaa tosiaan muistaa että tärkein yksittäinen asia treenin ja levon lisäksi on ehdottomasti ravinto. joidenkin mielestä ravinto on jopa 80% koko hommasta, eikä tuossa varmaan olla kaukana totuudesta..

Jeeps. Eka "reeni takana" :) Pakko heti kysyä vähän lisää...
Taitaa olla jo faq, ja haen kohta vanhoja threadeja, mutta jotenkin reaaliaikainen kysymys on aina mielekkäämpi...
Tein näin, oikein vain väärin?

Aloitin 32 kilolla jalkakyykyn, (20kiloa + 12 kilon tanko) 3 x 10 toistoa, ja viimeisessä se kymmenes teki jo tiukkaa. Mutta menin ihan kyykkyyn asti, jolloin pakosta "nousin" kyykkyasennossa seisomaan varpailleni. Mä en pysty kantapäät maassa tekeen kun noin 45 asteen kulman jalkoihin, pitäisikö se kuitenkin tehdä mielummin niin...?

Sitten otin tuon hyvää huomenta-liikkeen 20 kilolla. Eli tanko niskan taakse, lievä haara-asento, siitä perse paikallaan 90 asteen kulmaan rauhallisesti kumartuen, ja takas. Tein sen vain 3 x 10, ei tehnyt tiukkaa mutta jotenkin niin pelottava liike että ei halunnut vielä rehkiä.

SItten se 32 kiloa, seisten pystypunnerrus niskan takaa, 3 x 10, mutta viimeisessä sarjassa puhti loppui kahdeksanteen työntöön.

SItten 58 kilolla penkkipunnerrus, yritin 3 x 10, mutta tulos oli 8-7-8.
PAlautuminen joka kerran välillä maks minuutti.

Punnerrukset oli ok, mutta noi ekat liikkeet tuntui jotenkin vähän hölmöiltä.

Ajattelin sitten lauantaina tehdä seisten kapealla otteella "nostot" eli tanko rinnan kohdalle, pitäisi olla hyvä hartioille, sitten sama lievässä kumarassa (jolloin ottaa kai enemmän rintaan ja selkään), sitten hauiskäännöt ja kulmasoutu.
Aloitan aina puolet kevyemmillä painoilla sellaisen 20 toiston lämmittelyn, ja sitten 3 x 10 tavoitepainoillani...

Ehdotuksia...?

Weakling sanoi:
Itse laihdutin PV:n systeemillä 40 kiloa vuoden aikana ja noin puoli vuotta sitten aloin lukemaan Pakkista ja käymään puntilla. Nyt kun on vähän enemmän perillä asioista, niin vihdoin tajuaa kuinka hanurista PV:n menetelmät ovat. Aika kitulinjalla vetelin, karkit ja ja muut nopeat hiilarit olivat iso ei jo PV aikoina ja tähtäsin joka päivä vähän alle 20 pisteen joten kohtuullista kituuttamista oli, yhdessä vaiheessa päivällinen oli pelkkä pakastevihannespussi :)

Nykyään tuleekin syötyä rutkasti enemmän proteiinia ja rasvoja (vaikka vähän vielä pihalla kaikista rasvojen laaduista olenkin) ja hiilihydraatteja tulee välteltyä. Ongelmana on kuitenkin se, ettei kunnollista määrää kaloreita tunnu saavan millään (Kitukalorimeininki jäänyt päälle PV:n ajoilta) ja välillä tuntuu yli 1000kcal päivässä ylittäminenkin jo kovalta mätöltä. Ja tässä se suurin ongelma tällä hetkellä onkin koska keho on siirtynyt säästöliekille jo aikoja sitten ja painon pudotus on hidastunut aika roimasti.

Niin siis itsekin tekisin 2 lämmintä ateriaa päivässä. Mulle kun noi rahkat ja raejuustot ei uppoa sen paremmin kuin tonnikala ja kananmunat, aamiainen ja iltapalani on aina 2 siivua ruisleipää, molemmille siivu kevytjuustoa, ja 4-6 siivua kinkkua/kalkkunaleikettä ja reilusti kurkkua. Eli aamulla 300kcal ja noin 25gr proteiinia, ja illalla sama. Itse painan nyt siis 95, eli proteiinia tarvisin noin 140-150gr, tosta tulee jo 50...

SItten pari lämmintä ateriaa, just kanaa, lihaa, mutta syö reilummin...?

Mites muuten kun tota punttaamista olen ruvennut sitten kokeileen, olen tähän asti syönyt sitä 1800-2000 kcal päivässä. Normaali kulutukseni on noin 3000, mutta pitääkö siis olla pluskaloreilla jos tuloksia haluaa? Paljon sitä pitää lisätä suhteessa kulutukseen..?

Wondadog sanoi:
Aloitin 32 kilolla jalkakyykyn, (20kiloa + 12 kilon tanko) 3 x 10 toistoa, ja viimeisessä se kymmenes teki jo tiukkaa. Mutta menin ihan kyykkyyn asti, jolloin pakosta "nousin" kyykkyasennossa seisomaan varpailleni. Mä en pysty kantapäät maassa tekeen kun noin 45 asteen kulman jalkoihin, pitäisikö se kuitenkin tehdä mielummin niin...?

Venyttelyä lisää, sulla on paikat liian jäykät ton perusteella.

Wondadog sanoi:
SItten se 32 kiloa, seisten pystypunnerrus niskan takaa, 3 x 10, mutta viimeisessä sarjassa puhti loppui kahdeksanteen työntöön.
Niskan takaa punnerrus voi hajottaa olkapääsi koska liikerata on luonnoton. Edestä on turvallisempaa.
Wondadog sanoi:
SItten 58 kilolla penkkipunnerrus, yritin 3 x 10, mutta tulos oli 8-7-8.
PAlautuminen joka kerran välillä maks minuutti.

Punnerrukset oli ok, mutta noi ekat liikkeet tuntui jotenkin vähän hölmöiltä.

Ajattelin sitten lauantaina tehdä seisten kapealla otteella "nostot" eli tanko rinnan kohdalle, pitäisi olla hyvä hartioille, sitten sama lievässä kumarassa

Mahdatko tarkoittaa pystysoutua? Ja jälkimmäinen versio lienee takahartiasoutu.

Jaa niin ja ehdotus laihduttajille: älkää katsoko vaakaa vaan hankkikaa rasvapihdit. Lihaskiloja ei kannata laihduttaa pois, mutta vaaka ei erottele.

ljm sanoi:
Venyttelyä lisää, sulla on paikat liian jäykät ton perusteella.

Niskan takaa punnerrus voi hajottaa olkapääsi koska liikerata on luonnoton. Edestä on turvallisempaa.

Mahdatko tarkoittaa pystysoutua? Ja jälkimmäinen versio lienee takahartiasoutu.

OK, venyttelyä kehiin.
Luulin että toi pystypunnerrus tarviikin tehdä niskan takaa... Kiitti vinkistä...
Joo, pystysoutu ja takahartiasoutu, noita tarkoitin.
Etsin eilen täältä pakkiksen sivuilta, mutta en yksinkertaisesti löytänyt kulmasoudun ohjeita, miten toi tehdään vapailla painoilla?
Sorry nyt, olen joko puusilmä tai jotain.....

Tosi hienoa, Wondadog! Väkisinkin hymy nousi huulille, kun luin tuon viimeisen postisi. Nyt varmaan huomaat, että kysymys ei ollut pelkästä dieetistä, vaan elämäntapamuutoksesta. :)

EDIT: Paitsi että se ei ollut viimeinen postisi :nolo: , mutta anyway, onnea hienosta elämäntaparemontista!

Pentele sanoi:
Lukaisin itsekin tämän tredin läpi ja onneksi olkoon saavutuksista ja toivottavasti pysyvistä elämäntapamuutoksista!

Kulmasoutua

linkki

Ojentajille voit tehdä esim kapeaa penkkiä ja ranskalaisia punnerruksia

Myös käsipainot olisi oiva hankinta...

Ahh, kuva selvensi paljon. Mutta onko sitten eriliike tehdä tuo suorilla jaloilla, ja selkä samassa noin 50 asteen kulmassa..

Eli pystysoutu ja kulmasoutu.
Penkki on kapea, ote on ojentajiin enemmän ottava. Se siinä vähän harmittaakin koska itellä on pakkomielle noista rinnoista...

Wondadog sanoi:
Ahh, kuva selvensi paljon. Mutta onko sitten eriliike tehdä tuo suorilla jaloilla, ja selkä samassa noin 50 asteen kulmassa..

Eli pystysoutu ja kulmasoutu.
Penkki on kapea, ote on ojentajiin enemmän ottava. Se siinä vähän harmittaakin koska itellä on pakkomielle noista rinnoista...

Kai siinä penkissä voi ottaa niitten telineitten ulkopuoleltakin tangon?

Ekaks onnittelut, oot tehny valtavasti duunia ittes eteen :thumbs:

Wondadog sanoi:
. Mä en pysty kantapäät maassa tekeen kun noin 45 asteen kulman jalkoihin, pitäisikö se kuitenkin tehdä mielummin niin...?

Jep, eli se venyttely tulikin jo mainittua. Kokeile tehä jalkakyykky niin että laitat kantapäiden alle jonkun laudan, ja keskityt siihen että paino olis siellä kantapäillä.

Bricktop sanoi:
Kai siinä penkissä voi ottaa niitten telineitten ulkopuoleltakin tangon?

Se on vähän hankala, käsi ei taas mahdu siihen telineen ja levyjen väliin... Mut nostellaan naapurin kanssa, ja se lupas että se voi antaa ja ottaa tangon siitä takaa, kun mun painot on joka tapauksessa 60-75 kiloa max... :rolleyes:

Katotaan.

Wondadog

Wondadog sanoi:
Se on vähän hankala, käsi ei taas mahdu siihen telineen ja levyjen väliin... Mut nostellaan naapurin kanssa, ja se lupas että se voi antaa ja ottaa tangon siitä takaa, kun mun painot on joka tapauksessa 60-75 kiloa max... :rolleyes:

Katotaan.

Nonni. Kesäloma rupee oleen lopuillaan. Aika pelko oli että lomalla tulee mässättyä, mutta päätin silti nostaa syömiseni sinne 3000kcal tasolle. Pari lenkkiä ja 2-3 kertaa viikossa sen 30 min nostelin puntteja varastossa.
On se vaan kumma että vieläkin paino putosi. 2.5 kiloa läx, osasyy saattoi olla 2 vk kestänyt talon maalausurakka ja pihatöiden tekeminen.
Eli 92.5 oli pohjat, nyt se on pyörinyt siinä 93-94 hujakoilla.

Nyt harmittaa että noita vetäviä käsilihaksia ei ole tullut reenattua ennen, aloitin parkourin, ja huomasin että niillä olisi vähän kysyntää...
Yllättävän rankka ja kokonaisvaltainen laji. Nooh, kettu kuittaa.
Saatan palailla vielä syksyllä kirjoitteleen, purasko toi punttikärpänen pahemmin,vai jääkö vielä "kotiharjoitteluun"...

Back
Ylös Bottom