Noniin, en tovin selattuani löytänyt parempaa threadia, enkä kehannut uutta avata.
Itsetunto on alkanut kärsiä "rankasta" paino ongelmasta ja peilistä näkyvä kuva ei miellytä nyt enää yhtään. Jotain on pakko tehdä. Pari vuotta sitten lopetin huippu-urheilu uran ja paino nousi ensin 68kg->75kg hyvin nopeasti, ja sitten parin vuoden ajan olen saanut itseni jo hivenen päälle 90kg elopainoon. Toki lihastakin on tullut, mutta läskiä aivan liikaa.
Olen käynyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti puntilla viimeiset pari vuotta, mutta käytännössä ilman tavoitteita ja motivaatiota, enkä ole ikinä päässyt aloitusvaiheesta eteenpäin. Nyt olen käynyt 2kk ilman pidempiä (3-4pvä) taukoja, ja fiilis on hyvä. Päätin aloittaa kunnon treenin kun tuli motivoitunut olo ensimmäisen kerran pariin vuoteen. Saliohjelma on neljäjakoinen ja sitä tulee käytyä n.3kertaa viikossa, eli hieman kiertää. Tähän pitäisi ynnätä aeroobiset reenit, jotka mun tapauksessa on alkeellista perinteistä hiihtoa, kuntopyörää ja ehkä uintia. Kuinka paljon kannattaa tuon 3x salin lisäksi laittaa aeroobista ja kuinka paljon kerrallaan?
Nyt olen oikeastaan vain silloin tällöin polkenut 15-30min fillaria ennen tai jälkeen puntin. Kunto on aika kehno. Ruokavalio on aivan perseestä. Ruokavalion korjaus on #1 asia nyt.
Pituutta on 180cm ja painoa siis 93kg. Tavoite olisi vetää semmonen 15kg pois kilo viikossa tahtia.