Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Joku kolmisen litraa vettä päivässä on varmaan ihan jees + treeneissä juotu vesi. Ei kannata liiotella tässäkään asiassa :joulu7:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Juha1
Entä miten veden juonnin kanssa? Kuinka paljon vettä pitäisi/saisi juoda dieetin aikana? Minulla itsellä menee noin 5 litraa päivä:joulu6:

Varoppa vesimyrkytystä, tai juo ainakin kivennäisvesiä :)

Noo, eiköhän laihduttaessa tollanen kolmisen litraa päivä, ja 0,5L ainakin jokaista liikuttua tuntia kohden lisää, niin ala olla passeli.

-- Juffe

Re: Re: laihduttaminen for beginners

Originally posted by trebla
H
Aloitetaan tuosta proteiinintarpeesta. Minulla (90kg, bf 15%) se olisi siis 153g päivässä. Olettaen että käyttäisin tuota samaa makroravinnejakaumaa minun päivän kokonaiskalorit olisivat 2040kcal, joka sotii hieman tuota sinun ehdotustasi vastaan. Ja mielestäni 2040kcal ei ole missään nimessä "riittävästi".

Ja sitten jos söisin jokaisella aterialla 30g> proteiineja niin se tekisi max. 5 ateriaa päivässä ja 3h välein syötynä aterioiden syömiseen menisi 12h. Aamupalan syön yleensä heti herättyäni ja iltapalan juuri ennen nukkumaanmenoa, eli olisin vuorokaudesta hereillä n.13h ja nukkuisin 11h. Ei kuulosta hyvältä.

Olin ehkä ottanut nuo neuvot vähän liian tarkasti, mutta tämä oli vain esimerkki että suoraan antamiasia lukuarvoja käyttämällä homma ei mene ihan niinkuin pitäisi. Asia korjaantuu merkittävästi jos suostutaan unohtamaan tuo proteiinintarve 2g/(rasvaton) painokilo. Tästä on jo monesti väitelty ja olen edelleen sitä mieltä, että varsinkin kehoilua harrastavan ja etenkin dieetillä olevan sillaisen kannattaa syödä proteiinia enemmän kuin 2g/(rasvaton) painokilo. Itse suosittelisin vähintään 2.5-3.5g/(rasvaton) painokilo.

Jep totta turiset, tuosta proteiini hommasta eli ei se mene tuolla jakaumalla sulla oikein. Mun painolla se menee suurinpiirtein. pitää nyt kuitenkin mainita, että en mä orjallisesti ole tuota noudattanut eli olen pyrkinyt pitämään tuossa mutta kyllä nuo prosentit vaihtelee aika paljon. jonkinlainen ohjenuora tjsp. Noita lowcarb juttuja en jaksanut tuohon kirjoittaa siitä syystä, että minusta on tärkeämpää aluksi oppia hieman ravintaineista ja opetella syömään oikein. Tällätavalla dietin jälkeen on helpompi pitää paino kurissa.

Itseasiassa olen siirtynyt vähähiilariseen ateriointiin joten ei tuokaan oikein pidä enää paikkaansa. alussa meni noilla prosenteilla, mutta hiilareita olen karsinut kovalla kädellä pois. Tällä hetkellä koitan kasvatella piffiä ja joulun jälkeen alkaa uusi rasvanpoltto.

tuolla 30> tarkoitin lähinnä sitä, että syö joka aterialla 30g tai enemmän proteiinia eli en suinkaan pidä 30g max määränä kertaruokailussa. ööh, taisin käsittää väärin.. No samapa tuo kunhan sitä proteiinia vaan saa tarpeeksi :kippis1:

Rock mainitsi, että rasvaa palaa heti alusta lähtien ja tottahan tämä on. Turhan karrikoidusti ilmaisin asiani. Mutta näillä kaalikeittodieteillä on tapana polttaa siinä sivussa mukavasti lihasta, joten siinä suhteessa noihin ei kannata langeta.

mulla toi kulutuslaskuri menee yläkanttiin tarjoo
3000-3300 ja oon kaksi viikkoo syöny 2400-2700
eikä paino putoo grammaakaan...:itku:

Originally posted by veturi

Ja paljokohan painat? =)

-- Juffe

Miksi tehdä tätä turhanvaikeaksi...eli jos syöt tuon esim 2400 per päivä - eikä paino putoa on kolme vaihtoehtoa
a) vähennät ruokailua edelleen esim. 500 kcal per päivä
b) lisäät kulutusta esim. 500 kcal per päivä (esim noin tunti kävelyä)
c) yhdistelmä kohdista a) ja b)

500 kcal miinuksilla painon pitäisi pudota noin 0.5 kg per viikko. Kulutuslaskureilla on erittäin vaikea saada oma tarkka kulutus selville

niin mä painan 75 ja 00n 173 lyhyt...

eikä mua niin paljoo se laihtuminen itkettänyt kun
sen laskurin bulkkaus kalorit...

tosin on vissiin aika yksilöllisiä nua perus kulutukset.

koiran kanssa kävelen tunnin reippaan 5xvko
sali 3x
hölkkä 1x

ja todellakin seuraava muuvi on tiputtaa 2000kcal
mut oottelen viä kun mun paino tuppaa aina jumittaan ja
putoo sit aina 2kg kerralla

niin mä painan 75 ja 00n 173 lyhyt...

eikä mua niin paljoo se laihtuminen itkettänyt kun
sen laskurin bulkkaus kalorit...

tosin on vissiin aika yksilöllisiä nua perus kulutukset.

koiran kanssa kävelen tunnin reippaan 5xvko
sali 3x
hölkkä 1x

ja todellakin seuraava muuvi on tiputtaa 2000kcal
mut oottelen viä kun mun paino tuppaa aina jumittaan ja
putoo sit aina 2kg kerralla

No simppeli kaava ois tässä:
22 x omapaino + 500 = ~kokonaiskulutus

(ja ei, ~ ei ole tässä yhteydessä komplementtioperaattori=)

eli noilla sun tiedoillais ~2150kcal

-- Juffe

Riittääköhän vararenkaan kadottamiseen 15-20min aerobista joka treenin jälkeen, kun treeniä on joka toinen päivä?

Vai pitääkö raahautua välipäivinä kuntoilemaan?

Originally posted by yajo
Riittääköhän vararenkaan kadottamiseen 15-20min aerobista joka treenin jälkeen, kun treeniä on joka toinen päivä?

Vai pitääkö raahautua välipäivinä kuntoilemaan?

Mä kuntoilisin välipäivinä. Ei treenin jälkeen jaksa enää riehua, ja muutenkin kun on energiavarastot tyhjinä, niin ei lihakset tykkää.

-- Juffe

Originally posted by yajo

Riippuu täysin kaloreista. Eihän tuota aerobista välttämättä tarvitse ollenkaan.

Mun mielestä treenin jälkeen voi mainiosti ottaa tommosen 20min setin ja sitten vasta palautusjuoman. En kyllä tiedä meneekö tuo ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

en usko et toi laskuri pittää paikkansa... jos ykkös luokan laittaa ja oon 100-110 kg ja 180 pitkä niin Arvioitu energiantarve: 4950 kcal päivässä
20.8 MJ päivässä

Mulle tuo laskuri antaa samat 4050kcal päivässä riippumatta siitä minkä aktiivisuusluokan laittaa.

Laffer sanoi:
http://laam.ath.cx/kulutus.php#tu
Käyttäkää tuota laskuria, antaa paremmat tulokset.

Tuota olen itsekin käyttänyt ja sillä saan samansuuntaista tulosta kuin tuolla juffen mainitsemalla laskukaavalla, eli varmaan on suht. oikean suuntaista.

Laskuri on kyllä hyvä. Ite en tienny yhtään tästä asiasta ja määrästä mutta nyt :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom