L-Glutamiinin tehosta..kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Twin
  • Aloitettu Aloitettu
IMO kaikista tärkein yksittäinen aminohappo. Jotain korrelaatiota parempaan palautumiseen ja flunssien vähenemiseen oon itekin huomannut. Sen verran halpaa tavaraa ja kestää kauan, että pystyy lähes jokainen hankkimaan. 50 eurolla sain 1,5 kiloa ja tuosta riittää yli vuodeksi helposti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä yrittänyt tulla flunssa nyt parin päivän ajan. olen ottanut huomattavasti suurempia glutamääriä, ettei pääse tauti päälle. Tänään olen ottanut n. 35 grammaa glutamiiniä. Kysymys kuuluukin, onko tuosta glutamiinin ylenpalttisesta nauttimisesta haittoja?
Sen olen huomannut, etten kipeänä ole ollut kun aloitin glutamiinin käytön (6 kuukautta).
Normaalisti kaikki flunssat ja hyppykupat tarttuu erittäin helposti...
Tilasin juuri ison satsin lisää, kun oli hyvä tarjous 35 euroa 1,5 kiloa :rock:

Onko toi samanlaista kuin kreatiini? Tarkoitan sama "vaikutus".

Onko muillakin vastaavia kokemuksia flunssan välttelystä L-glutamiinin avulla?

Omalla kodallani kun treenipäivyriä pidän, mm. eri lisäravinteiden, ruokien, treenimetodien käytöstä sekä mm. sairastelusta, niin olen huomaavinani yhteyden. Viimeisen kolmen vuoden aikana olen sairastunut sattumoisin L-glutamiinin käytöstä olleiden muutamien viikkojen taukojen aikana.

Siksipä olen jättänyt poissa käytöstä, ettei ihan immuunijärjestelmä riippuvuutta kehitä. Että tälläistä "kotilääketiedettä" täällä. :jahas:

Itsellä yrittänyt tulla flunssa nyt parin päivän ajan. olen ottanut huomattavasti suurempia glutamääriä, ettei pääse tauti päälle. Tänään olen ottanut n. 35 grammaa glutamiiniä. Kysymys kuuluukin, onko tuosta glutamiinin ylenpalttisesta nauttimisesta haittoja?
Sen olen huomannut, etten kipeänä ole ollut kun aloitin glutamiinin käytön (6 kuukautta).

Mistä sait tuohon hintaan ostettua? Vois itekkin tilailla jos noin edullista on..

Jostai netist tuli luettuu et glutamiinist ei oo mitää vaaraa jos ottaa "liikaa" mut siin luki kans et ihmine pystyy vaa käyttää about 10g hyväks päiväs.

Toi immuunijärjestelmän "riippuvuus" tuli itsellekkin mieleen, ja onhan ihmisellä luonnostaan kropassa jo sellanen 150 grammaa glutamiinia

Toi immuunijärjestelmän "riippuvuus" tuli itsellekkin mieleen, ja onhan ihmisellä luonnostaan kropassa jo sellanen 150 grammaa glutamiinia

On kai sitä enemmän? Jostain muistan lukeneeni et 40% lihasten aminohapoista on glutamiinia?

Eikös tota glutaa pidä vetää aika paljo et siitä on hyötyä?! imo joku 5g päivässä sama ku ei mitään Ja jostain kuullut et palautumisen kannalta vain treeni päivinä? itellähä tulee glutaa otettua 25g reenipäivinä ja voin väittää et palautuminen ei kovastakaa reenistä ole ikinä ollut näin hyvää!! ja tosiaan halvalla tota minusta saa jos 900g saa alle 40e ;P

Mistä sait tuohon hintaan ostettua? Vois itekkin tilailla jos noin edullista on..

En tiedä saako täällä mainostaa ko. firmaa mistä tilasin glutamiinin (pistäkää vaikka mailiosoitetta niin lähetän linkin firman kotisivuille) . Tosin sain vielä "käteisalennusta" Eli 1.5 kilon glutamiinille tuli hintaa 30 euroa. Netistä vilkaisin ja näyttäisi tarjous olevan vielä voimassa.

En osaa L-glutamiinin tehosta sanoa hyvää enkä huonoa juurikaan mutta BCAA on toiminu ihan jees ja se sisältää glutamiinia ni ehkä sen vois uskoa toimivan, pitää testaa isommilla annoksilla näköjään tota pelkkää L-Glutaminea.

Karkeasti muistellen tuossa joulukuun puolessa välissä loppuivat l-glutamiinini. Sen jälkeen olen sairastellut ahkerasti tammikuun puolivälin paikkeilta tänne asti, välissä ehkä kolmisen viikkoa flunssatta. Sama homma edellisellä kerralla, kun glutamiinit loppui, parin-kolmen viikon päästä pamahdin kipeäksi.

Olkoot placeboa tai mitä vastustuskykyä nostavaa tahansa, mutta kyllä ite ostan lisää heti kun rahatilanne sallii.

Ja jos lähinnä kiinnostaa lihasmassan/voiman kasvu, voin vakuuttaa, etteivät ne ainakaan sairaana ja treenaamatta kasva. Eli ite ainakin lasken glutamiinin kannattavaksi, jos se auttaa pysymään terveenä, harva kasvaa sairaana.

Aha..meinaan vaan että saat sitten sairastaa lopunelämää kun lopetat l-glutamiinin käytön.!
On pojilla huono vastustuskyky jos ei muuten terveenä pysy. en sitä vaitä etteikö l-glutamiini tuloksiin vaikuta mut tuota terveenä pysymistä ja vastustuskykyyn vaikusta epäilen.

ei kannata kaikkeen uskoo mitä tuoteselostuksessa sanotaan.

P.s joku meinas että heti huomaa kun ottaa 1kk l-glutamiinia niin vastustuskyky paranaee. miten sen huomaa tuossa ajassa?:)

Itse ajattelin käydä huomenna hakemassa Fastin L-glutamiinia. En niinkään siinä toivossa että rautaa alkaisi nousta enempi, vaan siksi että kuntosalitreenaamisen aloitettuani olen sairastellut flunssaa liian useasti. Ruokavalio ja levon pitäisi muuten olla kunnossa joten aion kokeilla auttaisiko tämä ongelmaani.

Sitten kysyn vielä että mikä olisi sopiva määrä tuota jauhetta 19 vuotiaalle ja 81kg miehelle? Pitääkö tuo ottaa useammassa erässä? Aamulla vai illalla? Aterioiden tai palautusjuoman yhteydessä?

Itse ajattelin käydä huomenna hakemassa Fastin L-glutamiinia. En niinkään siinä toivossa että rautaa alkaisi nousta enempi, vaan siksi että kuntosalitreenaamisen aloitettuani olen sairastellut flunssaa liian useasti. Ruokavalio ja levon pitäisi muuten olla kunnossa joten aion kokeilla auttaisiko tämä ongelmaani.

Sitten kysyn vielä että mikä olisi sopiva määrä tuota jauhetta 19 vuotiaalle ja 81kg miehelle? Pitääkö tuo ottaa useammassa erässä? Aamulla vai illalla? Aterioiden tai palautusjuoman yhteydessä?

Vähennä treenejä, tai sitä tahtia siellä salilla sekä muista peruskuntoa kohottavat pienet fillarointi/kävelylenkit. Mulla oli samaa vaivaa eikä se helpottanut ennen kuin aloin keskittymään siihen, ettei syke ole kokoajan salilla tapissa JA aloin treenaamaan huolella tuota peruskuntoa.

5g palkkarissa ja/tai latausjuomassa (ennen salia) on normaali annostus. Ei tuosta glutamiinista ainakaan haittaa ole.

Ja kyllä, nyt olen flunssassa ekaa kertaan sitten alkuvuoden :D

Onko muilla kokemuksia leaderin L-Glutamiinista. Itse ostin sitä purkillisen ja tuntuu kyllä maistuvan yllättävän pahalta. Merkissä vika vai maistuuko ne muutki merkit noin kauheelta?
Joskus aiemmin on ollu käytössä palkkarijauhe, jossa oli mukana glutamiinia. Siitä ei ainakaan mitään sivumakuja pystyny maistamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom