L-Glutamiinin tehosta..kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Twin
  • Aloitettu Aloitettu
Niin no tuo Glutamiinin teho on yksilöllistä jokaisella niinkuin on kaikki lisäravinteet, joillakin se toimii joillakin ei. Mutta pitää tuohon kyllä lisätä ettei glutamiinikaan ole mikään ihmeaine.Jos influenssa on tullakseen se tulee, mutta gluta voi auttaa sellaseen alituiseen nuhaan jota syksyisin ja keväisin esiintyy..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa kirjan mukaan glutamiinista ei todettu hyötyä.
En lukenut koko threadia läpi joten anteeksi jos tämä asia on tullut ilmi jo aiemmin.
Ihme kun en tuosta opuksesta löytänyt tuollaista juttua, joten referoippa pikkaisen sitä sivua miltä olet tuollaista lukenut. Toisaalta mulle on yks hailee jos tutkimukset sanovat toista, mulle l-glutamiinista on ollut hyötyä ja piste.

Ihme kun en tuosta opuksesta löytänyt tuollaista juttua, joten referoippa pikkaisen sitä sivua miltä olet tuollaista lukenut. Toisaalta mulle on yks hailee jos tutkimukset sanovat toista, mulle l-glutamiinista on ollut hyötyä ja piste.
Sieltä aika lopusta löysin sellaisen taulukon missä oli näitä eri lisäravinteita ja niitten hyötyjä kartoitettu ja glutamiini oli siellä aika heikoilla.

Mutta mikäs siinä jos toimii.

onko muuten glutamiini ja l-glutamiini kaksi eri asiaa?

Jaa no nyt löytyi ja onhan nuo nyt aika raa-asti nuo luokitellut ja gluta:han oli laitettu siihen lihasmassan lisäys osioon johon sitä ei ole todellakaan tarkoitettu.. Mielestäni kun sanotaan sana glutamiini tarkoitetaan proteiinissa esiintyvää glutamiinihappoa, mutta kun puhutaan L-glutamiinista niin puhutaan laboratoriossa syntensoidusta glutamiinijauheesta.. En tietenkään ole tuosta varma joten joku viisaampi voi valistaa..

Kaikissa proteiinivalmisteissa on Glutamiinia :rolleyes: ei se tarkoita sitä etteikö olisi hyödyllistä ottaa glutamiinia ympäripäivän parantamaan vastustuskykyä ja minimoimaan kataboliaa

No ei mun tällä tokalla pidemmällä kerralla (treenipäivinä 20g/pv, lepo 10g) ollut mitään hyötyä. Missään muodossa.. Kipeenä muutenkaan ikinä olla niin vohou! Pari kuukautta vedin naamaan ja ei hyötyä imo.

Mass wheyssä on 14,1g glutamiinia/100g , eli aika paljon. noin 50-100g tulee otettua wheytä päivässä, silti ollu 3 kertaa 4 kk aikana kipeenä joten mulla ei ainakaa toimi..

Mä en nyt löytänyt tuoteselosteista (whey, isolaatti, zero lac...) maininnan glutamiini tai glutamiinihappo. Joka helvetin tuotteessa tota glutahappoa on. Kuten ainakin siinä porvareiden juomassa spirit power tai mikä lie olikaan. "Glutaa 25g!!!1", glutamiinihapoksi selviää kun lukee vaan selostetta. Jej.

Ekalla kerralla pari vuotta sitten tästä kai oli jotain minimaalista hyötyä, ruokailut oli täysin perseellään ja nyt on toisin niin ei tästä saanut enää mitään näennäistäkään hyötyä. Ja nyt kaikki kynikset tietysti innoissaan heittää rahkapurkit mettään ja alkaa vetää glutaa, sillonha se toimii!! :david:

Eli ei helvetissä näin, the myth is busted.

Ostin sitten L-Glutamiinia kun ajattelin kokeilla jotain lisää perus malto/whey yhdistelmään. Reenin jälkeiseen settiin aina teelusikallinen mukaan. Itsellä tuntuu toimivan, hieman lisää puhtia tuntuu olevan. En tosin tiedä onko placebo-efekti, mutta vaikka olisi niin sekin auttaa ;)

Mielestäni kun sanotaan sana glutamiini tarkoitetaan proteiinissa esiintyvää glutamiinihappoa, mutta kun puhutaan L-glutamiinista niin puhutaan laboratoriossa syntensoidusta glutamiinijauheesta.. En tietenkään ole tuosta varma joten joku viisaampi voi valistaa..

Kaikki luonnon aminohapot ovat L-muotoa. Jokaisesta aminohaposta on olemassa D-muoto ja L-muoto, jotka ovat toistensa peilikuvia, mutta proteiinisynteesissä käytetään ainoastaan L-muodon aminohappoja. On siis aivan sama, sanooko L-glutamiini vai pelkästää glutamiini, koska on itsestäänselvää, että kyseessä ei ole D-glutamiini vaan L-glutamiini. Mistään ei voi ostaa D-glutamiinia tai näiden isomeerien seosta, koska myös synteettinen glutamiini puhdistetaan L-glutamiiniksi.

EDIT: Lisäksi vielä glutamiinihappo eli glutamaatti on eri aminohappo kuin glutamiini. Glutamiinin sivuketjussa on amiiniryhmä ja glutamaatin sivuketjussa karboksyylihapporyhmä.

Ehkä vähän turha nosto, mutta nostetaan kuitenkin. Otin Glutamiinin lisäravinne arsenaaliin mukaan ja sitä käytän treenipäivinä ~15g ja lepopäivinä 5g-10g. En mitään konkreettista eroa ole huomannut ainakaan salitouhuissa. Glutamiinin aloittamisen jälkeen olen huomannut kuitenkin, että ihoni on aivan mielettömän hyvässä kunnossa nykyisin. Ennen tuli näppyjä ties minne, mutta nyt ne ovat vähentyneet ainakin yli 90%. Johtuuko kasvuhormonin lisääntymisestä vai johtuuko tää vaan jostain muusta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom