L-Glutamiinin tehosta..kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Twin
  • Aloitettu Aloitettu
Kun itse aloin käyttämään glutamiini niin kertaakaan sen jälkeen en ole kipeänä ollut. Luulen myös että tuo ehkäisisi myös hieman lihaskipuja. Tosin en ole tarkemmin testaillut että voi tuo olla myös placeboa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hullu inkkari sanoi:
ei uskalla lopettaa käyttöä koska vieroitusoireisiin kuuluvat flunssa ja kovemmat lihassäryt.

"Ei uskalla" vai "ei ole järkevää..."?

Ite taas tuli tuossa puolisentoista kuukautta sitten koettua se, että kun glutamiinin lopetin ja samalla laiskuuttani pienensin c-vitamiiniannosta megadosesta lähemmäs "normaaliannoksia", niin kipeäksi tulin. Ja olikin sitten järkyttävä fllunssakierre. Oli sitten sattumaa tai ei, niin tämä oli mun kohdalla jo aika mones vastaava tapahtuma viikon-parin sisään glutamiinin lopettamisen jälkeen.
Varmasti aika harva ihminen on yhtä herkkä näille flunssille kuin minä, mutta ainakin omalla kohdalla on niin, etten näemmä voi jättää mitään sattuman varaan. Heti napsuu, kun jätän hommat puolitiehen. Tehkööt muut mitä lystää, mutta mä hommaan glutaa heti, kun taas rahatilanne sallii. Lisäksi olen ottanut käyttöön jonkun oliivinlehti-greipinsiemenvalmisteen ja nostanut taas hiukan c-vitamiiniannoksia. Mulla ei olisi varaa olla jatkuvasti kipeänä, sen verran surkeassa kunnossa olen viimeiset pari vuotta ollut. Kovasti saisi tehdä töitä kuntoon pääsemiseksi, vaikka terveenäkin olisi. Ei enää tarvita flunssia lisäharmiksi. :curs:

Eikös tossa prolabin pure wheyssä ole l-glutaa valmiiksi?

Eikös tossa prolabin pure wheyssä on per 100g jo valmiiksi:

L-Glutamic Acid: 12.1g
ja annoskoko pure whey scoop 32g jolloin tulee luvuksi: noin 3.9g per protsku annos?

Tarviiko sitä vielä erikseen vedellä toisesta purkista per päivä ?

Hieman asian vierestä, eli missä hinnoissa L-Glutamiini tällä hetkellä pyörii? Hintoja on toki esim. netti ja lisäravinnekaupat pullollaan, mutta mitä purkillisesta kannattaa maksaa? Ja minkä valmistajan tuotteesta?

Tänks!

Useimmat jotka ovat sanoneet että ei toimi, niin ovat ottaneet liian vähän. n.5g koko päivän aikana on aika turha ottaa.

juha340 sanoi:
Hieman asian vierestä, eli missä hinnoissa L-Glutamiini tällä hetkellä pyörii? Hintoja on toki esim. netti ja lisäravinnekaupat pullollaan, mutta mitä purkillisesta kannattaa maksaa? Ja minkä valmistajan tuotteesta?

Tänks!

Halvimmillaan glutaa saanee reilulla 20 eurolla 500g purkin.

6point sanoi:
Mike sanoi:
hommatkoon ite mainostuksella asiakkaansa. Jos joku laittaa linkin, niin usutan valmiudessa olevan vesikauhuisen hillerilauman postittajan kimppuun.
Arvaa uskaltaako kertoo :lol2: :lol2: käy kalpaten :eek:

Bloo sanoi:
L-Glutamiini ja L-glutamiinihappo on kaksi eri asiaa.
Eiks se oo Glutamiinihappo ilman ällää.....nusnusnus :lol2:

GoA sanoi:
Kun itse aloin käyttämään glutamiini niin kertaakaan sen jälkeen en ole kipeänä ollut. Luulen myös että tuo ehkäisisi myös hieman lihaskipuja. Tosin en ole tarkemmin testaillut että voi tuo olla myös placeboa.

Sama täällä. Normaalisti olen kunnolla kipeä noin 1-2 kertaa vuodessa ja nuhainen ja köhäinen useita kertoja. Aloitin glutamiinin säännöllisen käytön viime elokuussa, samaan aikaan kun "siirryin" tähtäämään tämän syksyn sm-kisoihin. Pitänee kuitenkin koputtaa puuta, mutta en ole vuoteen neääni niistänyt. Treenikunto on ollut 100%:nen koko vuoden.

Nyt syksyn sateiden, pöpöjen ja nuha-aikojen lähestyessä suosittelen kyllä kaikille glutamiinin käyttöä.

Itse ei hirveästi kiinnostanut L-Glutamiinin kokeilu, koska kovin vankkaa tieteellistä pohjaa hyödyille ei ollut. Mutta satuin sitten ostamaan valmista palautumisjuomaa, missä kyseistä ainetta oli ja huomasin kyllä, että ylikuntoon ei mennytkään niin kuin normaalisti. Tein kome punttiharjoitusta viikossa ja kaksi kovaa aerobista sekä punttitreenin päätteeksi aerobista.

Normaalisti mene kyllä tuommisesta helposti ylirasitustilaan, mutta nyt tuntui hyvältä. Placeboa tai ei, tuntui toimivan. Muuta syytä tuohon hyvään suorituskykyyn en oikein löytänyt.

Tällä hetkellä en käytä L-Glutamiinia, mutta aion kyllä kokeilla toistenkin, mikäli tuosta noin suuri apu on.

Viime dieetillä jätin l-glutamiinin ottamatta ja ainakin oli sellainen olo, että lihaskato dieetin aikana treenattaessa oli suurempi kuin l-glutamiinin syönnin yhteydessä. Samaten tuntuu että palautuu nopeammin ja mitään pikkusairauksia ei ole ollut pitkään aikaan.

Kuten joku sanoi, niin mulle kävi samalla lailla kun glutapurkki loppui viime syksynä. Tuli about viikon päästä kuume ja kurkkukipu.

Jos nyt osallistutaan tähän holoseenikautiseen ketjuun sanomalla, että enpä ole koskaan mitään vaikutuksia glutamiinilla havainnut.

Tässä HT-R:n palautusjauheessa on glutamiinia:

"HT-R
Hard Trainer´s Recovery Drink

• Tehokas palautumisjuoma voimalajeihin
• Kasvattaa tiukkaa lihasmassaa
• Sisältää kreatiinia ja runsaasti glutamiinia

HT-R on palautumisjuoma ammattimaisella asenteella harjoitteleville voimaurheilijoille, joilla on suuri lihasmassa.

100 grammaa jauhetta sisältää:
• 50 g heraproteiinia
• 10 g kreatiinia
• 10 g glutamiinia
• 28 g hiilihydraattia"

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=30&products_id=394

35 ecua kilon pussukka.

Heikki722 sanoi:
Sama täällä. Normaalisti olen kunnolla kipeä noin 1-2 kertaa vuodessa ja nuhainen ja köhäinen useita kertoja. Aloitin glutamiinin säännöllisen käytön viime elokuussa, samaan aikaan kun "siirryin" tähtäämään tämän syksyn sm-kisoihin. Pitänee kuitenkin koputtaa puuta, mutta en ole vuoteen neääni niistänyt. Treenikunto on ollut 100%:nen koko vuoden.

Nyt syksyn sateiden, pöpöjen ja nuha-aikojen lähestyessä suosittelen kyllä kaikille glutamiinin käyttöä.

Miten isot annokset sulla on glutamiinia?

Heikki722 sanoi:

Kun aloit valmistautumaan sm-kisoihin, muuttuiko ruokavaliossasi/lisäravinteissasi mikään muu seikka oleellisesti kuin tuo glutan mukaan tulo. Oletko siis varma, että mikään muu tekijä ei ole vähentänyt sairastumisen riskiä. C-vitamiinin reippaalla kiskomisella on myös flunssalta suojaava vaikutus.

Heikki722 sanoi:

Mulla on vähän päinvastaiset kokemukset, nyt on glutamiini ollut käytössä noin vuoden verran 5g päivässä ja treenipäivinä 10g ja silti on flunssa iskenyt jo kolmesti tänäkin vuonna, kun edellisen 5 vuoden aikana olin vain kerran flunssassa. Tuntuu vielä, että nuo flunssat on nykysin vielä rajumpia kuin ennen, edellinen kesti keväällä 3 viikkoa, tosin siinä kärsittiinkin samalla poskiontelontulehdus ja mahatauti. Nyt on taas kolmatta päivää nenä tukossa ja kurkku kipeänä :curs: , kuumetta ei sentään onneksi ole nostanut tällä kertaa. Joten itse en ole vakuuttunut tuosta glutamiinin immuunivastetta parantavasta vaikutuksesta, enkä muutenkaan ole siitä kokenut mitään hyötyä saavani, kokeiltu on kolmen eri valmistajan glutamiineja useampi purkki. Lisääntynyt sairastelu voinee kyllä johtua hedelmien ja kasvisten jäämisestä vähemmälle, ennen kun niitä tuli aina koulussa syötyä reilusti. Vitamiinit on tullut nykyisin napattua pääasiassa pilleripurkeista.

en ole huomannut mitään eroa siihen aikaan kun ei syöny. Mitä nyt olen ehkä lievästi eri kokoinen mutta en laittaisi sitä glutamiinin piikkiin. Syön koska on tutkimustuloksia jotka puoltavat sitä :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom