L-Glutamiinin tehosta..kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Twin
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Nii ajattelin että onks kellään mitään kokemuksia L-glutamiinista..toimiiko..vai onks täyttä paskaa.oon itse ajatellut että tota vois alkaa vetää...on se ainaki aika kallista....kiinostaa lähinä se et onko se kasvattanu lihasmassaa/voimaa.Mielipiteitä.........:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"on se ainaki aika kallista"

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :D

Olen nyt ottanut n. viikon ajan l-glutamiinia semmosen kukkurallisen teelusikan kaks kertaa päivässä. Tänä aikana en ole ollut kertaakaan jumissa ja penkkiykkönen noussut 5 kiloa.

Toinen asia mikä tämän viikon aikana olen tehnyt toisin kuin aiemmin on iltapala, joka koostuu puurosta johon lisään desin soijaproteiinia.

Kamalan vaikea sanoa onko tuosta glutamiinista merkittävää hyötyä. Kyllä sitä silti tekis mieli lisää hommata. Tuntuisi siltä että se nopeuttaa ainakin minulla palautumista merkittävästi.

Suosittelen. Ykköslisäravinne kreatiinin ja lisäprotskun kanssa.

Kohta nähdään... Tänään tilasin Evolutionilta 900g purkin. Evolutionin tuotteet ei tosin ole valtavan edullisia (päin vastoin, perkeleen kalliita), mutta minuun ne on tehonnu sen verran hyvin että sijoitan yhä niihin ainakin osittain.

OoDee

...

Itse en ole palautumisessa huomannut mitään erikoista, mutta kertaakaan en ole ollut flunssassa l-glutamiinin käytön aikana (4kk). Riittääkö se syyksi maksaa itsensä kipeäksi, mene ja tiedä...;)

Oon nyt about 1kk käyttänyt L-glutaa ja kyllä se vähän on palautumista auttanut. Vastustuskykykin on ollut aivan eri luokkaa. Ei tosin kovin merkittävää apua tähän asti, ilmankin olisi pärjännyt. Ja määrät on olleet suht pieniä, 1-2tl.

Originally posted by MrMikey
Olen nyt ottanut n. viikon ajan l-glutamiinia semmosen kukkurallisen teelusikan kaks kertaa päivässä. Tänä aikana en ole ollut kertaakaan jumissa ja penkkiykkönen noussut 5 kiloa.

Toinen asia mikä tämän viikon aikana olen tehnyt toisin kuin aiemmin on iltapala, joka koostuu puurosta johon lisään desin soijaproteiinia.

Kamalan vaikea sanoa onko tuosta glutamiinista merkittävää hyötyä. Kyllä sitä silti tekis mieli lisää hommata. Tuntuisi siltä että se nopeuttaa ainakin minulla palautumista merkittävästi.

Suosittelen. Ykköslisäravinne kreatiinin ja lisäprotskun kanssa.

heh. aika alottelija oot jos penkki nousee viis kiloa viikossa?:rolleyes: :rolleyes:

On tuota tullut syötyä aika kauan kun ostin parin kilon tötsän ja 5g päiväannoksilla tuo riittää pitkään. Ei oo mainittavaa vaikutusta ollut suuntaan tai toiseen, ehkä pari flunssaa on jäänyt kokematta.

En ajatellut ostaa enempää.

L-GLUTAMIINI!!

<b>L-Glutamiini</b> on aivan varmasti ykkös tuote. Itse en tajuu bodarit jotka ovat tähän asti saaneet aikaiseksi tuloksia ollenkaan ilman sitä. 5 g/pvä on suositus määrä. Joten kipin kapin kauppaan hakemaan sitä...........

Karkeasti muistellen tuossa joulukuun puolessa välissä loppuivat l-glutamiinini. Sen jälkeen olen sairastellut ahkerasti tammikuun puolivälin paikkeilta tänne asti, välissä ehkä kolmisen viikkoa flunssatta. Sama homma edellisellä kerralla, kun glutamiinit loppui, parin-kolmen viikon päästä pamahdin kipeäksi.

Olkoot placeboa tai mitä vastustuskykyä nostavaa tahansa, mutta kyllä ite ostan lisää heti kun rahatilanne sallii.

Ja jos lähinnä kiinnostaa lihasmassan/voiman kasvu, voin vakuuttaa, etteivät ne ainakaan sairaana ja treenaamatta kasva. Eli ite ainakin lasken glutamiinin kannattavaksi, jos se auttaa pysymään terveenä, harva kasvaa sairaana.

Mä olen kanssa pari kk vedellyt päivässä pari 5g annosta ja oon kyllä huomannut että vaikuttaa sevästi positiivisesti palautumiseen. Sit toisena huomasin etten tullut flunssaan ku muija sairasteli vaik yleensä oon saanu sen heti itellekin. Suosittelen kyllä, mutta perkeleen kallista se kuitenkin on...:curs:

Ei varmasti ole mitään placeboakäärmettä. Astmaatikkona noita flunssia on tavannut iskeä muutaman kappaleen vuodessa. Tähän on mulla selvästi ollut apua L-glutasta. Siitä en kyllä luovu.

Onhan se kilohinnalta kallista mutta eihän sitä paljoa kerralla otetakkaan. Että kyllä se pikkupurkkikin aika pitkään kestää.

Eihän toi glutamiini nyt niin hirvittävän kallista ole kun ostaa valmiin palautusjuoman missä sitä jo on. Ei ne palauttavat drinksut kauhana hintasii oo kun vertaa siihen et kasaa itse sen herasta, maltosta, kreatiinista ja glutamiinista. Lisäksi säästyy vaiva tohon sekotteluun. Itellä on tällänen drinkki ollu käytössä tollasen vuoden verran, ja samaa voin todeta mitä jo ylempänäkin mainittiin et vaikka muija makaa flunssasena vieressä ni itellä ei oo pöpöt tuntunu missään. Kyllä jumissa ollaan välillä oltu mut sehän vaan kuuluu asiaan.

kallista...

Vähän ihmetyttää tuo ainainen "niin kovin, kovin kallista" -voivottelu. Eikö kannattaisi pohtia vähän minne sitä rahansa sijoittaa ja mihin kannattaisi sijoittaa?

40-60€ parin kuukauden glutamiini-iloittelusta on aivan hirveän kallista, mutta saman summan "häviäminen" esim. baari-iltaan tms. ei olekaan niin paha?

Toki poikkeuksiakin on, joten ei herneitä neniin.
:)

Re: kallista...

Originally posted by aidan
Vähän ihmetyttää tuo ainainen "niin kovin, kovin kallista" -voivottelu. Eikö kannattaisi pohtia vähän minne sitä rahansa sijoittaa ja mihin kannattaisi sijoittaa?

40-60€ parin kuukauden glutamiini-iloittelusta on aivan hirveän kallista, mutta saman summan "häviäminen" esim. baari-iltaan tms. ei olekaan niin paha?

Nyt puhutaan asiaa :kippis1:

Olen syönyt n. 4kk Weiderin L-Glutamiinia, selvä vaikutus palautumiseen - ehkäsee paljolti seuraavan päivän lihaskipuja kun on rankemman puoleiset treenit, ja flunssaa vastaan suojaa aika hyvin. Nyt on tosin suojaukset pettänyt... :)

Re: kallista...

Originally posted by aidan

Mutta kun juopottelu on niin paljon hauskempaa, kuin jonkun jauheen mättäminen:D .

Re: Re: kallista...

Originally posted by gunner
Mutta kun juopottelu on niin paljon hauskempaa, kuin jonkun jauheen mättäminen:D .

Mut sali on taas niiiin paljon siistimpää ku juopottelu, ja toi jauheen mättäminen ja sali menee aika hyvin käsi kätösessä.:blow:

Kuuluu minulla perustavaraan, mutta nyt jo 2-3 kk ilman.
Ero ei aluksi tuntunut missään, kuukauden jälkeen huomasi,että hieman pidempään on lihakset kipeänä treenin jälkeen ja kenties flunssa yrittää helpommin iskeä.
Ero ei ole mittava, mutta se lienee olemassa.

Ja tarkoitus on varmaan jossain vaiheessa taas l-glutaa syödä, mutta vielä en ole jatkanut.

Annokset on olleet 10 ja 20 g välillä päivässä, 5g annoksina.
Aina ennen ja jälkeen treenin, lisäksi ennen nukkumaanmenoa ja joskus aamulla.

Jaa-a, huomioikohan kukaan perusprotskustaan saamaa glutamiinin määrää? Esim jos päivässä vetää 2-3 protskudrinkkiä naamaan... Varmaan moni huomio, mutta turhan monen suusta kuulee muutaman gramman hifistelyjä. Glutamiinihappoa - josta n puolet on glutamiiniä - kun löytyy joka säkin luettelosta:

Glutamine is the amino acid in its free-form, which means it's in its whole food state, whenever you eat foods such as almonds and peanuts your ingesting glutamine amino acids. L-Glutamine is basically the same thing. Its glutamine in its free-form (whole food). The majority of supplement companies sell L-glutamine and tout it as the best form, which it is not.
Glutamic Acid is familiar if one turns over their container of protein powder and sees "glutamic acid". Why not glutamine instead of glutamic acid? "The reason is that the acid hydrolysis stage of the analysis converts the glutamine into glutamic acid, releasing ammonia. Thus the glutamic acid level actually represents the combined levels of glutamine and glutamic acid." One can figure out the amount of glutamine in the glutamic acid content fairly easy. In animal proteins such as whey, casein, milk, and egg proteins 50% is actually glutamine. In plant proteins such as soy, 80% is glutamine.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom