Löysän nahan kiristely ?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heips!

Parhaimmillaan painoa oli vuosia sitten 110kg. Silloin punttasin kunnolla ja söin hyvin.
Sittemmin puntin kolistelu vaihtui kamppailulajeihin. Paino suorastaan suli silmissä. Muutos 110kg -> 76kg ilman diettejä =)

Muutos tapatui about 3-4 vuotta sitten. Sen jälkeen on kävelty kukkakeppinä pitkin katuja.

Rasvat mittautin salilla jossain inbody tms. systeemissä ja tulos oli tasan 8%.

Harmittaa kuitenkin kun löysää nahkaa on aika pirusti jossain kohtaa, lähinnä alavatsassa ja käsissä. Lihakset erottuu ja kaikki on hyvin, kunto hyvin, mutta miten hitossa saisin tuon löysän nahan veke? Pitäisikö laittaa pyykkipoikia rivi selkään, niskasta perseeseen.

Voitte kuvitella tilanteen jossa koon 50 mies pukeutuu koon 54 makkarankuoreen.

Diettailemaan minulla ei ole mitään syytä. Kirurgit ei kiinnosta. Olisiko ehkä joku lisäravinne joka palauttaisi ihon kimmoisuuden ja kiristäisi sitä?

Ikää on 25v vuotta.

Kiitos avusta!

Joo, eikai siihen muu auta ku leikkaus.

Näin mää vähän ounastelinkin.

Tietysti yksi vaihtoehto olisi jumpata 5-10 kiloa tiukkaa lihaa "nahkapusero" täyteen. Eli otettaisiin ikään kuin tyhjät pois.

Tai sitten jään toivomaan, että nahka sopeutuisi vuosien saatossa näihin uusiin laihempiin mittoihini. Painavaksi en enään mielelläni halua.

Näin mää vähän ounastelinkin.

Tietysti yksi vaihtoehto olisi jumpata 5-10 kiloa tiukkaa lihaa "nahkapusero" täyteen. Eli otettaisiin ikään kuin tyhjät pois.

Tai sitten jään toivomaan, että nahka sopeutuisi vuosien saatossa näihin uusiin laihempiin mittoihini. Painavaksi en enään mielelläni halua.

toi 3-4 vuotta mikä on laihdutuksesta niin on kyllä niin pitkä aika että ei se nahka siitä enää odottamalla mihinkään muutu.

tuntuu vaihtelevan tuo käsitys painavasta ja kömpelöstä yms..kattoo nyt vaikka mike tysonia tai mma- ottelijoita esim, kyllä se satakilonen ihan liikkuvana vielä pysyy, kunhan sitä liikkuvuutta ja kuntoa treenaa.
vai mitä tarkotit että et taho painavaks?? :P

varmaan ylivoimasesti paras kuiteski toi sun oma idea, että lihaa vaan paita täyteen.
tilannetta kun arvioit niin muista sitten nesteet kohilleen, niin iho palautuu. eli jos on kusi keltasta niin vettä lisää.

Mä tunnen muutamia naisihmisiä, joita on vaivannut juurikin sama ongelma, tosin sikiämiseen liittyen. Eli kun se mukula on pukattu ulos ja raskauskilot ovat lähteneet imetyksen myötä, nahka on kuitenkin jäänyt pari numeroa liian isoksi. Ihan satavarma en ole, mutta mulla on semmoinen mielikuva, että akkain kauneuteen liittyvä iholärsäketeollisuus on saattanut keksiä jotain tuohon avuksi. Meinaan onhan tuommoselle tuotteelle kuitenkin aika isot markkinat.... Kandee siis kysyä tyttöystävältä (tai äitiltä). :D

Mä oon ollut siinä käsityksessä, että se nahka pysyy löysänä vain sen aikaa kun sen alla on rasvakudosta. Kuinkahan tarkka tuo inbody-mittausmenetelmä on? Nahka on hyvin ohutta, voit kokeilla sitä nipistämällä kämmenselästä. Onko vatsassasi oleva ylimääräinen nahka yhtä ohutta? Jos se on paksumpaa, siellä on rasvaa alla.

http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm

The human integumentary system (skin) is not a passive layer of tissue that remains stretched out like an empty plastic bag after losing large amounts of bodyweight.
...
Rather, skin is a living organ, actively adapting to the body's internal and external environments.

Mä oon ollut siinä käsityksessä, että se nahka pysyy löysänä vain sen aikaa kun sen alla on rasvakudosta. Kuinkahan tarkka tuo inbody-mittausmenetelmä on? Nahka on hyvin ohutta, voit kokeilla sitä nipistämällä kämmenselästä. Onko vatsassasi oleva ylimääräinen nahka yhtä ohutta? Jos se on paksumpaa, siellä on rasvaa alla.

http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm

En kyllä usko että kauheasti on rasvakudosta. Veikkaisin että omat rasvani ovat 5-8% tällähetkellä? Mitä mieltä te olette? Vaikea arvioida itseään. Vaikka näyttää kohtuu kireältä, niin iho on silti kuin löysää pullataikinaa ja ruttusta. Ja venyy 10-15cm helposti monestakin kohtaa kun oikein venyttää. esim käsistä ja mahasta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5775578.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=5775581.jpg

Kyllä se varmaan nahkaa on. Ei noisa kuvissa ainakaan läskiä juurikaan erotu. Mutta eipä se nahkakaan paista silmiin, että tuollainen lievä tapaus varmaan voisi kiristyä ajan kanssakin? Yleensä mitä näkee tästä ongelmasta kärsivien kuvia niin sitä nahkaa on oikeasit paljon. Roikkuu ihan renkaina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä usko että kauheasti on rasvakudosta. Veikkaisin että omat rasvani ovat 5-8% tällähetkellä? Mitä mieltä te olette? Vaikea arvioida itseään. Vaikka näyttää kohtuu kireältä, niin iho on silti kuin löysää pullataikinaa ja ruttusta. Ja venyy 10-15cm helposti monestakin kohtaa kun oikein venyttää. esim käsistä ja mahasta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5775578.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=5775581.jpg

jos kattoo noita kuvia niin missäköhän sitä löysää nahkaa tarkalleen on? nimittäin ei noissa löysä nahka erotu ainakaan hirveen hyvin ja tästä päästään siihen kysymykseen että miksi haluat siitä eroon jos sitä on edes vaikea huomata? Mutta ei noissa ainakaan yhtään ylimäärästä rasvaa ole joten ainoa vaihtoehto on hommata sinne alle tavaraa eli kevyesti lihaksia lisää.

jos kattoo noita kuvia niin missäköhän sitä löysää nahkaa tarkalleen on? nimittäin ei noissa löysä nahka erotu ainakaan hirveen hyvin ja tästä päästään siihen kysymykseen että miksi haluat siitä eroon jos sitä on edes vaikea huomata? Mutta ei noissa ainakaan yhtään ylimäärästä rasvaa ole joten ainoa vaihtoehto on hommata sinne alle tavaraa eli kevyesti lihaksia lisää.

Kyllä sitä nahkaa on metritolkulla! Tarkoitan sitä, että olen about kokoa 50 ja nahkani 52 tai jopa 54. Olisi pitänyt ottaa verrokiksi kuvia perusasennoista, istuminen, seisominen ym. "nahan venytyskuvia", niin näkisi hieman paremmin.

Ei se nahka enään omin avuin kiristy, se on vuosia jo ollut tällainen.

Jalat on täysin timmit, hyvä jos saa sormien väliin nahkaa, mutta mahasta venyttää oikeasti 15cm, samoin käsistä.

Jännitettyinä ehkä näyttää tiukalta, mutta perusasennossa ei. Tein virheen kun laiton tällaisia kuvia, mutta toisaalta ihan hyvä laittaa ulkopuolisten eteen arvioitavaksi, koska "Peilistä näkee just sen mitä itse haluaa" ja teke arviointivirheitä helposti.

Voi olla, että koko homma on ihan minun oma päähänpistoni, mutta otan verrokkikuvat huomiseksi, niin katsotaan.

Mitä itse arvioisitte rasvaprosentiksi näin näppituntumalta? 8% mittauksesta on aikaa ja itse epäilen, että se on pienentynyt entisestään.

Tarkennettakoon vielä sen verran, että alunperin otin asian puheeksi tästä syystä:

-Olen tehnyt helvetillisen duunin ja saanut itteni kireäksi kuin kivi, olen myös saanut terveyden, hyvän fiiliksen ja hiton hyvän aerobisen kunnon. Tämä painon sulaminen tapahtui aika pitkälti tiedostamatta kun treenasin niin tohkeissani, mutta sen eteen on kärsitty perhanan paljon. Olen onnistunut pitämään itseäni vuosia tässä kunnossa ja tässä yhteiskunnassa se jo itsestään on minulle kova saavutus kun herkkuja ja houkutuksia on jokaisen kulman takana. Lisäksi olen onnistunut pitämään edes pari kiloa lihaksistani, vaikka about 80% niistäkin on mennyttä. Ajatukseni vain oli se, että kun homma on saatu 90% valmiiksi, niin hoidetaan se 10% vielä pois. Ja 10% Prosentilla tarkoitan tässä tapauksssa löysää nahkaa.

Eli tämä olisi vain tällainen loppuviimeistely. Voi olla, että olen tullut vain suuruudenhulluksi ja nahka on "suht normaalia", mutta itse näen sen vain niin löysänä. Pitää ottaa huomioon, että painoin parhaimmillani 35-40kg enemmän, joten muutos on dramaattinen ja silmät ei välttämättä ole pysyneet vauhdissa mukana.

Mutta onneksi täältä saan apua ja puolueetonta mielipidettä =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom