Lätinää BCAA:sta ja pari muuta asiaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rasvoja tulee tietenkin jonkin verran paistaessa, eli käytännössä kaikki lämmin ruoka on paistettua, ilmeisen hyvälaatuisessa öljyssä, mutta myönnän, että muuten kuin ruuasta tulevaa rasvaa olen huono syömään. Avokadoa yms. muuta tulee syötyä paljon, mutta hieman kaksijakoinen noiden toimivuudesta...
Hyvä määrä urheilijalla on 1g painokiloa kohden. Tai vähintään 20% kokonais energian saannista. Mielummin 30%.

Miten rasvoja saa tarpeeksi?
Tyhmä kysymys, mutta tietenkin rasvoja voi vetää margariinin, öljyn tai vaikka kookosrasvan muodossa vaikka kahviin tai leivälle, mutta onko se oikea tapa?
90g rasvoja on omassa mittapuussa paljon, joten jos sen määrän joudun syömään ravintona, niin alkaa olemaan tiukkaa, tai ainakin oletan niin...

Miten rasvoja saa tarpeeksi?
Tyhmä kysymys, mutta tietenkin rasvoja voi vetää margariinin, öljyn tai vaikka kookosrasvan muodossa vaikka kahviin tai leivälle, mutta onko se oikea tapa?
90g rasvoja on omassa mittapuussa paljon, joten jos sen määrän joudun syömään ravintona, niin alkaa olemaan tiukkaa, tai ainakin oletan niin...
Kylmäpuristettua rypsiä, kalanmaksa öljyä tms joka aterian päälle. Lusikalla naamariin ja vettä päälle. Yksi ruokalusikka taisi olla 15g. Makuun tottuu todella nopeaan. Kananmunia sinulla taisi jo ollakin. Jotkut popsii pähkinöitä.

Kylmäpuristettua rypsiä, kalanmaksa öljyä tms joka aterian päälle. Lusikalla naamariin ja vettä päälle. Yksi ruokalusikka taisi olla 15g. Makuun tottuu todella nopeaan. Kananmunia sinulla taisi jo ollakin. Jotkut popsii pähkinöitä.
Eikö se ruokalusikallinen ollut 5g🤔

1 rkl öljyä on resepteissä sun muissa 13,5g
Okei...mä oon joskus punninnut oliiviöljypullon ennen ja jälkeen kun olen ottanut siitä ruokalusikallisen. Niin jos en nyt ihan päin persettä muista tai jotain muuta kämmiä käynyt siinä niin kyllä se erotus on ollut aina 5-6g lusikan ollessa ihan täynnä öljyä. Lusikkana perinteinen hackmanin savonia sarjan ruokalusikka. Pitää tänään tarkistaa ja mitata uusiksi. Mutta näin olen itse aina mennyt että sellanen täysi ruokalusikallinen on se 5g kun ruokia olen laittanut.

Ruokalusikka ja teelusikka ovat myös mittakokoja, vaikka ovat myös ruokailuvälineitä. Eri asia. Ruokalusikallinen on 15ml, teelusikallinen 5ml. Paino riippuu toki aineesta. Ruokailuvälineissä koot vaihtelevat.

Mitäs jos vain söis ne kalat, oliivit, pähkinät, siemenet ja avokadot niiden öljyjen sijaan?

Olen aina ihmetellyt tätä, että esim lohta ei voi syödä kun se on niin rasvaista, mutta sitten vedetään 20 kalaöljytabua kyllä naamaan.

Ruokalusikka ja teelusikka ovat myös mittakokoja, vaikka ovat myös ruokailuvälineitä. Eri asia. Ruokalusikallinen on 15ml, teelusikallinen 5ml. Paino riippuu toki aineesta. Ruokailuvälineissä koot vaihtelevat.
Ja ruokalusikka ruokailuvälineenä taitaa vastata edes suurinpiirtein ruokalusikkamittaa ehkä jossain jauhoissa sun muissa missä voi ottaa kukkurallisia. Nesteissä se ei ole lähelläkään. Sama tietysti teelusikan kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä näistä laskureiden käytöistä on liian kauan kun ei enää kunnolla muista, mutta laitoin tämän päivän ateriat laskuriin ja sain ihan kelpotuloksen, mutta kiireessä menee proteiini enemmän jauheena kuin ruokana...
Täytyy koettaa petrata vähän huomenna.

1580754075106.png

Back
Ylös Bottom