Läskipossusta lihasvuoreksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Elikkä terve vaan kaikki kuntoilun ystävät.
Ajattelin kysyä täältä viisaimmilta neuvoo miten tällasen fläsän pitäs alkaa treenaamaan että sais lihasta tuo läskikerroksen tilalle. Tiedän että laihduttaessa osa painosta lähtee myös lihaksista, mitän tämän ilmiön voisi estää ja polttaa vain pelkkää rasvaa? Tuskin mitenkään, mutta miten saisin edes jonkin verran lihasta pysymään luitteni ympärillä?

Pitäisikö eka aloittaa aerobinen ja laihduttaa, sittten vasta ruveta käymään salilla ja hankkia lihakset? Vai käydä salilla ja yrittää pudottaa painoa samaan aikaan? Tällähetkellä olen siinä tilassa että pistelen muutaman kerran viikossa punttia ja yritän lenkkeillä mahdollisimman paljon. Tavoitteena on kuitenkin olla "iso".

Ruokailutottumuksiani olen muuttanut radikaaalisti parempaan suuntaan, kiitos tämän palstan, toisaalta olen aina syönyt erittäin paljon lihaa ja muitakin proteiini pitoisia ruokia. Rasvat ovat olleet minulle kompastuskivi aina, ei sokeri. Omasta mielestäni omaan hyvän "peruskehon muodon?" vaikka läskiä onkin päällä reilusti, voisin sanoa jopa että geenejä on, omasta mielestäni tietysti. Nuorempana kiinnosti kovasti kehorakennus mutta se jäi moniksi vuosiksi unholaan. Nyt kuitenkin alkaa taas omatunto ja elämänlaatu kolkutteleen ovelle!

Toivoisin teiltä saavani vastauksia ja kiitän jo etukäteen.

Jotain perus faktaa äijästä:
180cm
109.5kg=läskiä
penkki: kylmiltään 92 x 2
kyykky: ekalla 140 x 1
hauista: scott 30 x 10 x 3

muita ei oo tullu vielä hirveesti kiskottua, taljat tietysti, muttei muista painoja.

Kiitos vastauksista:
Tuukka

Kuvia löytyy, jos joku haluaa tälläsen läskin kuvan, siitä varmaan näkis mitä pitäis tehä? :anssi:

heti alotat salilla käymisen ja aerobisen teon. Ihan rauhassa molemmat jos et oo ennen tehny. Imho eka diettaat läskit pois ja sitten vasta rupeet miettimään niiden lihaksien keräämistä.

Kuinkas vanha oot ja millaisen urheilu taustan omaat. Mulla meinaan oli/on sama juttu paitsi painan 90kg-100kg ja olen 184cm.

Meinaan että minulla oli paljon huonommat tulokset kun aloitin käymään salilla.

sgege sanoi:
Kuinkas vanha oot ja millaisen urheilu taustan omaat. Mulla meinaan oli/on sama juttu paitsi painan 90kg-100kg ja olen 184cm.

Meinaan että minulla oli paljon huonommat tulokset kun aloitin käymään salilla.

Urheilutausta on perus 0. Eli ei mitään, yläaste ikäsenä jonkiverran punttia, salibandya, sulkapalloo n.5 krt/vko. Mut aina oon ollu fläsä, kunto oli kyl pirun korkeella mut ku ahtanu naamariin kaikki mitä oon käsiini saanu ni ei oo kerinny palaan sitä mukaan. Sittemmin jääny kaikki liikunta pois, enne tätä heräämistä. Nyt ravintopuoli alkaa oleen hanskassa ja paino pikkuhiljaa putoilee, 114,5---->109,5 ihan puolessatoista viikossa ku on vaan ottanu pikkusen aikaa siihen ruoanlaittoon ja kattellu pikkusen mitä syö. Mut kuitenka ei haluis menettää noita lihaksen alkuja mikkä tuola jossain rasvakerroksen alla lymyilee.

Itte eka ajattelin et ottais kunnon dietin ja laardit pois eka, ja sitte vasta rupeis rakentaan uutta lihasta. Jotenki tuntuu vaan niin tyhmältä ajatella et eka joutuis diettaan ja sit taas bulkkaan lihaksia ku kehossa on tällähetkellä niin pirusti rasvaa jota vois hyödyntää tossa lihasten hankinnassa. Tosin sellasta kaavaa ei taida olla oikein olemassa mikä vaihtais läskit lihakseks vaikka kuinka bodailis :) ikää on se 22

Helpompi läskistä on lihasta rakentaa kuin sitä tyhjästä luoda, eli olet tuossa ihan oikeassa.
Ota hallittu dietti, laske kalorit noin 500 alle kulutuksen ja niin kauan kuin paino laskee, anna olla siinä. Sitten kun pysähtyy, laske energian saantia. Kannattaa lukea FAQista laihdutusthreadit.
Kannattaa valita sellainen ruokavalio, jota pystyt noudattamaan helposti muutaman vuodenkin, eli ei mitään "kaks näkkäri ja kolme tomaattia" linjaa.

Ehdottomasti käyt siellä salilla saman aikaisesti. Lihasta et ehkä saa lisää, mutta näin pystyt minimoimaan sen lihaksen pois palamisen dietin aikana. Ja onpahan keho sitten valmiina ottamaan kovaa treeniä vastaan kun olet dietit vetänyt.

Koska olet aloittelija salitreenissä, niin uskon, että voit saada lihasmassaa lisää, ja menettää fläsää. Ainakin todella hyvin säilyttää ne lihat mitä on. Sinuna lähtisin heti panostamaan salitreeniin, ja pitäisin kalorit hiukan miinuksella.

MrMikey sanoi:
Koska olet aloittelija salitreenissä, niin uskon, että voit saada lihasmassaa lisää, ja menettää fläsää.
Nimenomaan näin. Aivan turha olla huolissaan lihasten menetyksestä jos et ole salilla aktiivisesti käynyt ja läskiä on paljon. Syömiset kuntoon vaan ja samalla treenailet fiksusti niin takuulla ei lihat katoa! :thumbs:

justmass sanoi:
Pitäisikö eka aloittaa aerobinen ja laihduttaa, sittten vasta ruveta käymään salilla ja hankkia lihakset? Vai käydä salilla ja yrittää pudottaa painoa samaan aikaan? Tällähetkellä olen siinä tilassa että pistelen muutaman kerran viikossa punttia ja yritän lenkkeillä mahdollisimman paljon. Tavoitteena on kuitenkin olla "iso".

Itse pudotin paljon painoa ruokavalion täydellisellä remontilla, aerobisella liikunnalla ja kuntosalilla. Aloitin aerobiset polkupyöräilemällä, sitten siirryin kävelyyn ja lopulta jopa kevyeen hölkkään. Kuntosalia kannatan ehdottomasti samaan aikaan, lihasta tuskin tulee, mutta hyvän pohjan saat jatkoa ajatellen. Diettini kesti vuoden, jonka aikana myös voimataso lisääntyi ja peruskunto kohosi huimasti. Kuitenkin vasta dietin jälkeen on alkanut tulemaan enemmän tulosta.

justmass sanoi:
Tiedän että laihduttaessa osa painosta lähtee myös lihaksista, mitän tämän ilmiön voisi estää ja polttaa vain pelkkää rasvaa? Tuskin mitenkään, mutta miten saisin edes jonkin verran lihasta pysymään luitteni ympärillä?

Ensin vastaus: riittävällä proteiinin saannilla voi tuohon hieman vaikuttaa.

Sitten omia mietteitä:
Omalla kohdalla tässä tuli peiliinkatsomisen paikka, luulin että laardin alla olisi lihasta, mutta itseasiassa sieltä löytyikin 67,5 kiloinen karvainen pikku-ukko... En sano tätä sillä, että sinun kohdallasi olisi sama homma. Itse jouduin kohtaamaan tämän realiteetin. Nyt kuitenkin dietin jälkeen olen onnistunut kasvamattamaan aitoakin lihasta edes hieman.

justmass sanoi:
Nuorempana kiinnosti kovasti kehorakennus mutta se jäi moniksi vuosiksi unholaan. Nyt kuitenkin alkaa taas omatunto ja elämänlaatu kolkutteleen ovelle!

Tervetuloa kerhoon... kloppina tuli käytyä judossa ja vähän painojakin nostelin, mutta armeijan jälkeen homma meni täysin läskiksi. Lopulta kuitenkin tajusin tilanteeni ja sain kaverin avustuksella itseäni niskasta kiinni. Aikaa siihen tosiaan meni ennenkuin tajusi tilanteen. Ihminen on hyvä kieltämään itseltään totuuden.

Tsemppiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika tavalla samat lähtökohdat kun mulla oli. Penkkitulos on ihan hyvä vähän treenanneelle. Laitan mukaan oman-03 marraskuun kunnon ja viikon takaisen kunnon. 114,5---> 96,5kg. Rintakehään tullut 2 cm, Hauikseen 4cm, vyötäröstä pois 15cm tai enemmän. Dieetillä ollut 6kk, loput +/- kaloreilla. Nyt ei enää lihakset kasva ilman plussakaloreita.

Suosittelen, että isoimmat läskit diettaat pois. Käyt tietenkin salilla koko ajan. Esim kolme viikkoa vähän rajumpaa dieettiä. Helpottaa olo muuten kummasti tuon jälkeen. Sitten kun rasvaprosentti on arviolta alta 25%, niin sitten tarkemmin. Löysä nahka ei ole kivaa. Multa löytyy parin sentin poimut vielä.

Ota ne kuvat! Ne motivoi. Itseä harmittaa, kun en ottanut "läskialastonkuvia". :urjo:

Liitteet

• fatso.webp
    fatso.webp
    30 KB · Katsottu: 527
  • 109.webp
    109.webp
    23,8 KB · Katsottu: 517
Pecman sanoi:
Nimenomaan näin. Aivan turha olla huolissaan lihasten menetyksestä jos et ole salilla aktiivisesti käynyt ja läskiä on paljon. Syömiset kuntoon vaan ja samalla treenailet fiksusti niin takuulla ei lihat katoa! :thumbs:

Mutta pitää muistaa, että varmasti palaa sitä lihasta jos ei siellä salilla käy kun diettaa, oli aloittelija tai ei. Kun alkupostauksesta päätellen oli epäselvää, kannattaako salilla käynti alottaa vai ei...

Kannattaa myös muistaa, että voimatasoja on mahdollista kasvattaa dietillä. Saa helposti lisää motivaatioo, kun ottaa treenipäiväkirjaa messiin ja tekee jonkunnäköset tavotteet. Ja ennen-jälkeen kuvat :rock:

![/QUOTE]
Tervetuloa kerhoon... kloppina tuli käytyä judossa ja vähän painojakin nostelin, mutta armeijan jälkeen homma meni täysin läskiksi. Lopulta kuitenkin tajusin tilanteeni ja sain kaverin avustuksella itseäni niskasta kiinni. Aikaa siihen tosiaan meni ennenkuin tajusi tilanteen. Ihminen on hyvä kieltämään itseltään totuuden.

Tsemppiä![/QUOTE]

Harvinaisen totta etta ihminen kieltaa itseltaan totuuden. Eika tajua sita itse jos kaverit koittaa "hienovaraisesti" vihjailla mita pitaisi tehda.
No onneksi lopulta tajusit, tosin kettuilu jatkuu edelleen. :D

Saapas sanoi:
Helpompi läskistä on lihasta rakentaa kuin sitä tyhjästä luoda, eli olet tuossa ihan oikeassa.
Ei siitä läskistä mitään lihasta tehdä, olette molemmat väärässä. :lol2:

kaiveli82 sanoi:
Joo mutta läskin on helpompi rakentaa lihasta kuin luikun...

Kai se pitäisi "luikulta" ihan samaan tyyliin (ellei jopa helpommin) onnistua, kun vaan muistaa syödä tarpeeksi ja riittävän monipuolisesti ja usein ja paljon :)

Periaatteessa on.. Läski on tottunut syömään paljon ja luikku on taas tottunut syömään vaan jtn ranskanpullaa yhden palan. Eli tältä kannalta läskillä paremmat edellytykset kaappikomeroksi.

Läskillä on yleensä lihaksia enemmän, mitä puolta kevyemmällä. Kyllä treenaamattomalla 120 kiloisella on yleensä paremmat voimavarat, mitä samanmoisella 60 kilon äijällä. Kuntopuoli on sitten miten on.... :rolleyes:

Laihalla on hauskempaa kun saa bulkata, mutta lihaskunnossa saattaa olla esim vuoden treenit jäljessä. Läski on saanut ainakin ravintoa tarpeeksi ja sen massan liikuttelu tuo yleensä lihastakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom