Läskipossusta lihasvuoreksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja onhan läskillä sitten vähän vararavintoa ympärillä, jos sattuu katabolia iskemään :lol2:

DoDo sanoi:
Ei siitä läskistä mitään lihasta tehdä, olette molemmat väärässä. :lol2:

On siitä silti helpompi tehdä lihasta kuin tyhjästä. Rikkihappokin taipuu paremmin lihakseksi kuin tyhjyys.

kaiveli82 sanoi:
Joo mutta läskin on helpompi rakentaa lihasta kuin luikun...

Mutta onhan läskillä oltava jonkinlainen dieetti päällä jos jonkinlaiseen kuntoon haluaa. En tiedä onko se nyt niin helppoa.

Tällainen läskistä lihaksiksi projekti mullakin on. Treenaamisen lopetin 5 vuotta sitten ja siitä onkin sitten kertynyt "mukavasti" löysää lihaa kun mitään liikuntaa en oikeastaan ole harrastanut.

Nyt käyn salilla kolmena aamuna viikosta ja lisäksi kahtena päivänä aerobinen. Koitan pitää syödyn ruuan n. 500kcal alle kulutuksen ja panostaa siihen että syön oikein ja oikeaan aikaan. Tarkoituksenani on siis käyttää nyt ensimmäinen 6-12kk siihen että hankin peruskuntoa ja opettelen taas syömään oikein + liikkumaan säännöllisesti. Sitten kun läskin määrä on taas siedettävällä tasolla, voi taas keskittyä enemmän vaikka siihen lihasten kasvatukseen.

On muuten joka kerta pikku shokki kun salilla katselee niitä painoja joilla toistoja tekee. Joka liikkeessä sai pudottaa painot allepuoleen siitä millä joskus aikoinaan treenasi, tosin (toivottavasti) tuosta osa johtuu huonosta tekniikastakin.

VelttoV sanoi:
Läskillä on yleensä lihaksia enemmän, mitä puolta kevyemmällä. Kyllä treenaamattomalla 120 kiloisella on yleensä paremmat voimavarat, mitä samanmoisella 60 kilon äijällä. Kuntopuoli on sitten miten on....

Jep. Eli isompi äijä todennäköisesti omistaa jo valmiiksi enemmän lihasmassaa kuin pienempi. Esim. 120 kiloinen 33,3% rasvoilla tarkoittaa jo 80 kilon rasvatonta painoa, kun taas 60 kiloinen ja 10% rasvoilla on 54 kiloa rasvattomana. Eli läski pääsee todennäköisesti treenaamaan isommilla painoilla nopeammin -> tuskin ainakaan huono juttu.

Miksi aina sanotaan että pitää vetää miinuskaloreilla jos haluaa laihtua? Itse käsitin että ulkonäön muuttaminen ois tarkoituksena... vai? Kyllä mulla ainaski on kalorit ollu + niinkaua ku oon treenannu ja paino on noussu ~73>80+ ja silti nyt alkaa pikkuhiljaa vatsapalat häämöttää vaikka ennen olin läski...

Siis yritän tässä sanoa että aloittelialta se läski "muuttuu" lihakseksi aika hyvin vaik ei miinuskaloreilla vetäskää

Rin Tin Tin sanoi:
Jep. Eli isompi äijä todennäköisesti omistaa jo valmiiksi enemmän lihasmassaa kuin pienempi. Esim. 120 kiloinen 33,3% rasvoilla tarkoittaa jo 80 kilon rasvatonta painoa, kun taas 60 kiloinen ja 10% rasvoilla on 54 kiloa rasvattomana. Eli läski pääsee todennäköisesti treenaamaan isommilla painoilla nopeammin -> tuskin ainakaan huono juttu.

Hmm. 193/93, eka penkkitulos 74. Tämä haettiin saman illan aikana, ensin 60, sitten 65, sitten 70, sitten 75, ei mennyt niin pudotettiin vähän. Joku tokaisi että jos hakisin tekemällä 8-6-4-2-1 pitäisi 80kg olla mahdollinen. Penkillä teen 12-(53kg)10-8 (55,5kg)
Ja pohjalla siis se että en ollut ikinä penkkiä/punttaamista tehnyt. En nyt tiedä isoista painoista, tosin yksilöllistähän tuo on.

Mutta näihin kokoajan käytössä oleviin lihaksiin uskon tuon pätevän, reisilläni liikuteltiin vuosi-pari sitten 120kg ruhoa koriskentällä ja lenkkipolulla, ja nyt sen kyllä huomaa... :D

Tahanhan vois samalla listata naita "totuuksia", joilla lihavat huijaavat itseaan.
Esim. Minulla on vaan niin isot luut. En mina voi kavella lujempaa kun on niin lyhyet jalat.
Tuossa oli pari alkuun, olisiko muilla lisaa?

Voima sanoi:
Tahanhan vois samalla listata naita "totuuksia", joilla lihavat huijaavat itseaan.
Esim. Minulla on vaan niin isot luut. En mina voi kavella lujempaa kun on niin lyhyet jalat.
Tuossa oli pari alkuun, olisiko muilla lisaa?

Joku tän ois kuitenkin kohta...
"Jos paino on voimaa niin ylipaino on ylivoimaa" :hyper:

justmass sanoi:
Jotain perus faktaa äijästä:
180cm
109.5kg=läskiä
penkki: kylmiltään 92 x 2
kyykky: ekalla 140 x 1
hauista: scott 30 x 10 x 3

Nyt alat ottaan kympin sarjoja penkkiä ja kyykkyä ja syömään entistä enemmän (7 kertaa päivässä). Sitte ku painat 120 kiloa alat tekemään voimaa. Vuoden kuluttua otat penkistä 200 ja kyykystä 250. Se vaan on niin että läski=voimaa.

:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Force sanoi:
On siitä silti helpompi tehdä lihasta kuin tyhjästä. Rikkihappokin taipuu paremmin lihakseksi kuin tyhjyys.

Edelleen, läskistä ei tule lihasta, vaikka mitä tekisi. Ne lihat kasvaa siitä, kun lihakselle on annettu ärsyke, energian ja proteiinin saanti on kunnossa. Eli kärjistettynä proteiinista tehdään lihasta, ei läskistä.

Sandersson sanoi:
Edelleen, läskistä ei tule lihasta, vaikka mitä tekisi. Ne lihat kasvaa siitä, kun lihakselle on annettu ärsyke, energian ja proteiinin saanti on kunnossa. Eli kärjistettynä proteiinista tehdään lihasta, ei läskistä.

Silti siitä läskistä on helpompi tehdä lihasta kuin tyhjyydestä. Nojoo ei, mutta sitä meinaan että läski ei joudu yhtä helposti kataboliaan kuin 6% rasvoilla oleva heppu. Ja Joojoo lihaksistahan se kroppa haluaa ensin purkaa proteiineja energiaksi, mutta kuitenkin sen läskin vararavinto auttaa energiansaannissa.

Läskistä ei tule lihasta?
Tuoota noin niin mistäs minun päähäni on tullut sellainen väite että läski on löysistynyttä lihasta?

Itselläni on otsikon mukainen tavoite päällänsä. Ja kun olen treenannut niin käsistä on löysät lähteny ja tilalla on lihasta. Kuitenkaan ympärysmitta ei ole muuttunut lähes ollenkaan 36cm --> 38cm...
Verrattuna kaveriini, joka on todella paljon laihempi, niin hän sai tehdä paljon enemmän töitä tuon ympärysmitan saavuttamiseen...

M.H sanoi:
Tuoota noin niin mistäs minun päähäni on tullut sellainen väite että läski on löysistynyttä lihasta?

Ai että kaikki liikalihavat ihmiset onkin vaan entisiä bodareita jotka ovat "löysistyneet"? :hyper:

Olakinte sanoi:
Nyt alat ottaan kympin sarjoja penkkiä ja kyykkyä ja syömään entistä enemmän (7 kertaa päivässä).

Suosittelen lämpimästi.

-13kg (101->88, pituutta 178) nyt heinäkuun alun jälkeen, kun lisäsin päivittäiset ateriamäärät 7:ään. Sillä eihän se ruokailukertojen määrä, tai edes yhden aterian ruokamäärä, vaan se mitä syö. Oma "reseptini" on ollut lähinnä kovien rasvojen ja sokerin välttely.

Ja päinvastainen tuntuukin olevan absoluuttinen totuus, niin mielestäni lihasmassan haaliminen dietillä voi onnistua. Tämä on varmasti sitä hankalampaa, mitä enemmän on treenannut, mutta varsinkin ihan painoharjoittelun alussa lihasmassaa kyllä tulee (en nyt puhu mistään kymmenestä kilosta, hyvä jos edes kilosta tai puolikkaasta) vaikka söisi pelkkiä vaahtokarkkeja. Kehitys sitten pysähtyy ja lähtee laskusuuntaankin kovin nopeasti jos ruokavaliota ei korjata kuntoon, puhumattakaan tekniikoiden oikeaoppisuudesta ja kaikista muista oleellisesti vaikuttavista asioista.

M.H sanoi:

Vaikea sanoa näin tuntematta henkilökohtaisesti, mistä moinen väite on päähäsi joutunut, mutta paskapuhettahan se on yhtäkaikki, oli alkuperä mistä tahansa. Lihaskudos on lihaskudosta ja rasva on yllättäen rasvaa.

Tuossa M.H:n heitossa ois jo siqu ainesta, :rock: muttei taida viittiä kun ollaan alottelioiden osiolla. :rolleyes:

Kyllä minä vaihtaisin melkein 100kg olemukseni semmoiseen 75kg rasvattomana malliin vaikka sekunnissa.

Eli minusta on ainakin turhauttavaa ensin dietata ikuisuus ja sitten bulkata, kuin bulkata.

En sitten tiedä olenko kaikkien kanssa samaa mieltä mutta tässä on minun karvaton mielipiteeni.

rahkanaama sanoi:
Tuossa M.H:n heitossa ois jo siqu ainesta, :rock: muttei taida viittiä kun ollaan alottelioiden osiolla. :rolleyes:

Ei viitti ei, kun kaveri tuntuu olevan ihan tosissaan tietoa hakemassa ja tämä vaan sitä epätietoisuutta. Noi selkeät tapaukset on sitten erikeen... ;)

Jos todella reiluista rasvoista lähtee kaveri aloittelemaan punttia, niin tuskin ainakaan se lihasmassa mihinkään häviää. Taas jos on vuosia käynyt ja hankkii itselleen 30% rasvat, on taas paljon vaikeampi kasvattaa sitä lihasmassaa jos dietillä on. Mutta kenenkään on turha mitään suurempaa lihaskasvua dietillä odottaa. Ottaa sen dietin vaan diettinä ja keskittyy siihen lihaksen kasvatukseen sitten sen dietin jälkeen.

Mutta edelleen se kova punttitreeni dietin aikana on todella tärkeä jotta sitä lihasmassa ei ainakaan menetä!

Jees terve taas. Kiitos kaikista vastauksista.

Nyt on vähän aikaa syöty nätisti ja naukkailtu protskudrinksejä lisäravinnoks. Ensimmäinen mikä tulee mieleen on toi että housujen vyötä voi kiristää 2 pykälää tiukemmalle ku ennen? Oikeastaan ainut mitä oon huomannu, ku tarkkaillu peilikuvaa päivittäin, koska vaakaa en omista.

Tää syömisien kattelu on näköjään ihan helvetin tehokas laihdutusväline. Siihen seuraks tilasin ihan kokeilumielessä ton animal cuts poketin, ja ei se ainakaan oo painonpudotusta haitannu. Täytys käydä vaa-alla et näkis mikä paino on nykyään. Omissa silmissä se sama läskäri.

Tässä ku on syönyt huomattavasti alle oman kulutuksen, ei kuitenkaan sillai että nälkä olis yllättäny, ni huomannu ajoittaista jaksamisen puutetta? onko normaalia. Ei jaksa käydä lenkillä eikä puntilla. Motivaatiosta ei ole kyse.

Huomenna ku heräilen ni pakko ottaa tunti lenkkiä, vaikka kirveellä.

Kiitoksia kaikille vaivannäöstä. Yritän tässä heitellä jotain juttua omasta projektistani, toivottavasti muillaki olis samankaltaisia kokemuksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom