En oikein pysty ymmärtämään tuollaista käytöstä, että arvostellaan ja suhtaudutaan negatiivisesti johonkin, mistä ei edes tiedetä mitään. Ketä ne sellaiset ihmiset on, jotka haukkuvat kaverinsa harrastusta? Tai minkälaiset vanhemmat eivät tue terveellistä ja liikunnallista harrastusta/elämäntapaa? Ei mahdu minun pieneen päähäni :(
Hmm, tämä pisti silmääni tuolta kommenttien seasta ja halusin korjata asiaa. Tottakai esim. omat vanhempani tukevat juuri liikuntaharrastustani ja terveellistä elämäntapaa yleensä. Ikävä kyllä kun sanan Fitness jollekin mainitsee siirtyy se ajatus useimmilla kehonrakennukseen. Vaikka näitä kahta lajia yrittää ns. maallikon silmissä toisistaan erottaa niin se vaatii aikaa. Ikävä kyllä tällä lajilla vaan sattuu olemaan yleisesti negatiivinen kuva ihmisten silmissä...tätähän meidän juuri tulisi muuttaa...eikös vaan ? Itselläni suurimmat epäilyt ehkä liittyvät juuri siihen, että osaanko vetää rajan jos sellainen tulee vastaan, osaanko lopettaa ajoissa ennen kuin jotain kenties käy, kuinka monta vuotta meinaan näin jatkaa jne. Itse en edes puhu läheisilleni tulevasta hifistelystä ruokien ym. kanssa vaan kaikki ajallaan. Uskon, että nämä henkilöt elämässäni tarvitsevat vain aikaa tottuakseen ajatukseen.
Jos negatiivisia ajatuksia eteen sattuu niin ei anneta niiden masentaa meitä vaan yritetään positiivisilla ajatuksilla tätä lajia kohtaan saada niitä ajatuksia myös muiden päähän...vai mitä ?
Olet kyllä aivan oikeassa Tätä asiaahan voi ajatella monelta kantilta. Minua vaan edelleenkin ihmetyttää suuresti ihmisten ennakkoluulot uusia ja outoja asioita kohtaan. Minä ainakin ymmärrän sen että sana fitness ei varmasti herätä lajista tietämättömän mielessä sitä mielikuvaa kuin me ehkä toivoisimme. Olenkin yleensä puhunut vaan "salilla käynnistä" ja "terveellisesti syömisestä" sen sijaan että mainitsisin fitnessiä tai mitään muutakaan lajia. Turha sitä on alkaa selittelemään fitnessin tai kehonrakennuksen hienouksia sellaiselle, jonka mielestä treenatut ihmiset todella ovat rumia ja niin edelleen .
Itse olen päätynyt siihen, etten yritäkkään keskustella kilpailuhaaveistani tms. kenenkään sellaisen kanssa joka ei tiedä mitään fitnessistä ja jota ei selvästi edes kiinnostaa tietää. Sitä varten on onneksi Pakkis :D
edit: Pitää nyt vielä lisätä, että läheisten tuki on tässä harrastuksessa tärkeä, enkä haluaisi uskoa millään, että monelta se tärkeä tuki puuttuu. Minun on vaikea ymmärtää ihmistä joka ei hyvistä ja asiallisista perusteluista huolimatta usko saliharrastuksen/elämäntavan terveellisyyteen ja muihin hyviin vaikutuksiin :(