Onkos tonne lääkikseen mimmonen pääsykoekirja? Itse aattelin hakea ensi vuonna lukion loputtua.
Ei mitään. Hallitse vain lukion OPS:n mukainen kemian, fysiikan ja biologian sisältö. Ens vuonna tilanne voi olla eri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos tonne lääkikseen mimmonen pääsykoekirja? Itse aattelin hakea ensi vuonna lukion loputtua.
Galenos poistu vuonna 2012Ei mitään. Hallitse vain lukion OPS:n mukainen kemian, fysiikan ja biologian sisältö. Ens vuonna tilanne voi olla eri.
Galleton linja voi jatkua mutta esim. IFAa on taidettu käyttää aiemmin...eli mitä tahansa anatomian ja fysiologian kirjaa + lukion fyke. Veikkaan, että jonkinlainen anatomian kirja pusketaan väkisin pääsykoekirjana jossain välissä, koska nimenomaan anatomian huonosta osaamisesta kandeja ja tuoreita lekureita suomitaan.

Tälläkin hetkellä Uudellamaalla työskentelee lääkäri, joka opiskeluaikanaan uhkasi teloittaa opettajansa, on pistetty pihalle harjoittelustakin käytösongelmien takia, saanut porttikiellon yhteen sairaalaan, ei tule toimeen ihmisten kanssa.... Olisi jäänyt kiinni alkeellisessakin psykologisessa testissä. Mutta jostain syystä noita ei lääkäreille pidetä. Osalla ei ole alkeellisintakaan ymmärrystä esim. kuolevan syöpäpotilaan kohtaamisesta.Niin tulee, kuten tulee myös lääketieteellisestä mielenterveysongelmaisia.
Sama se mulle periaatteessa on minkälaisen seulan lääkärit läpikäyvät, kun en itse ole hakemassa. Lähinnä ihmetyttää tuo, että kyse olisi ensisijaisesti rahasta noiden psykologisten soveltuvuuskokeiden kanssa, kun kymmenet tuhannet muut terveydenhoitoalalle hakeutuvat testataan systemaattisesti 2x vuodessa. Pääosa lääkäreistä kenen kanssa työskentelen on kuitenkin asiallista porukkaa. Työskentelevät tosin sellaisella erikoisalalla, jossa on pakko tehdä ryhmätyötä monenlaisen porukan kanssa joten tuskinpa sinne täysin sosiaalisesti rajoittuneita edes hakeutuu.
Tälläkin hetkellä Uudellamaalla työskentelee lääkäri, joka opiskeluaikanaan uhkasi teloittaa opettajansa, on pistetty pihalle harjoittelustakin käytösongelmien takia, saanut porttikiellon yhteen sairaalaan, ei tule toimeen ihmisten kanssa.... Olisi jäänyt kiinni alkeellisessakin psykologisessa testissä. Mutta jostain syystä noita ei lääkäreille pidetä. Osalla ei ole alkeellisintakaan ymmärrystä esim. kuolevan syöpäpotilaan kohtaamisesta.
Tälläkin hetkellä Uudellamaalla työskentelee lääkäri, joka opiskeluaikanaan uhkasi teloittaa opettajansa, on pistetty pihalle harjoittelustakin käytösongelmien takia, saanut porttikiellon yhteen sairaalaan, ei tule toimeen ihmisten kanssa.... Olisi jäänyt kiinni alkeellisessakin psykologisessa testissä. Mutta jostain syystä noita ei lääkäreille pidetä. Osalla ei ole alkeellisintakaan ymmärrystä esim. kuolevan syöpäpotilaan kohtaamisesta.
Lääkityksen ollessa kohdillaan ei kyllä näkemäni testit skitsofreenikkoa varmaan tunnistaisi, ellei olla ääritapauksissa. Mutta kyllä moni soveltumaton luonteenpiirre tulee esille sopivilla testeillä.Mihis toi perustuu, että ainoastaan skitsofreenikot löytyy psykologisissa soveltuvuustesteissä?
Raksatyöntekijöillä on melko harvoin työssään lain suomia oikeuksia päättää ihmisen henkeen ja terveyteen suoraan vaikuttavista asioista...
edit: Toisaalta joo, onhan se kaikkialla niin että harvemmin juuri minkään alan korkeimmat päättävät tahot ovat mitään soveltuvuustestejä käyneet ja läpäisseet, istuuhan tuolla arkadianmäelläkin ihmisiä ylioppilastutkinto korkeimpana koulutuksenaan päättämässä asioista joista heillä ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta.
Ei muuten ole, käynyt wikipedian mukaan 8 luokkaa peruskoulua.Onko Hakkarainen ylioppilas? Olen positiivisesti yllättynyt :D