Lääketieteellisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea kaikille sisäänpäässeille!
Jessus, toisaalta sitä itsekin vielä haluaisi koittaa, mutta hyvä näinkin, pääasia että on itse tyytyväinen.
Toisaalta sitä miettii, että kuus vuotta + erikoistuminen, jaksaako sitä saakeli kukaan lukea noin pitkään?!
Ei ihan normaalikaan voi olla jos kymmenen vuotta lukee kirjoja? :D
Tosin kyllähän se palkitsee.

Ei se oo kirjojen lukemista lääkiksessä läheskään niin paljon kuin esim. oikiksessa. Ja erikoistumisaika on käytännön lääkärin työtä 99,9-prosenttisesti, paskalla palkalla vaan :D
Jos sua Saapas yhtään mietityttää lääkärin ammatti vielä, niin HAE ihmeessä. Siinä on joku semmonen jännä juttu, että se haave ei kovin helpolla kuole. Tiedän tapauksia, jotka on lukeneet esim. diplomi-insinööriksi, poliisiksi, ties miksi ja vasta sitten lääkäriksi, kun se nuoruuden haaveammatti jäi kummittelemaan mieliin.

Ja onnea minunkin puolestani kaikille sisäänpäässeille :kippis1:Ootte tehneet kovan työn, nauttikaa nyt saavutuksesta. Muistan itsekin ton uskomattoman fiiliksen :) Mielenkiintoinen ja haastava on matka lääkäriksi, oikeastaan se tie ei taida loppua ennen kuin haudassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se oo kirjojen lukemista lääkiksessä läheskään niin paljon kuin esim. oikiksessa. Ja erikoistumisaika on käytännön lääkärin työtä 99,9-prosenttisesti, paskalla palkalla vaan :D
Jos sua Saapas yhtään mietityttää lääkärin ammatti vielä, niin HAE ihmeessä. Siinä on joku semmonen jännä juttu, että se haave ei kovin helpolla kuole. Tiedän tapauksia, jotka on lukeneet esim. diplomi-insinööriksi, poliisiksi, ties miksi ja vasta sitten lääkäriksi, kun se nuoruuden haaveammatti jäi kummittelemaan mieliin.
Oon kyllä kuopannut tyystin jo sen vaihtoehdon. Luen rakennusalan esimieheks oppisopimuksella ja mikäs sen mukavampaa! Nautin niin paljon tästä tilanteesta ja mahdollisuudesta, että eipä sitä lääkistä niin enää mieti. Sillon kun tulevaisuus oli täysin avoinna, se oli paras ja tulevaisuuden kannalta varma valinta, mutta nyt on löytyny parempi.
Oikishan on tosiaan vielä karmeampi rangaistuslaitos, kenellä pysyy miljoona artiklaa päässä? :D

Edit: Tulipa katottua helga sun profiili, onko tuo kuva susta? :worship::hyper:

no ei tarkotus ollutkaa tänävuonna muuta kun mennä katsomaan että missä mennään ja ottaa ensvuodeksi se uusien ylioppilaiden etumatka kiinni, kun vasta vappuna sain päähäni hakea tänne, mutta siitä huolimatta pisti vituttamaan se mun 60 raakapistettä, vaikka suunnilleen sellasta tulosta odotinkin..

Ensvuonna uusiks, se on varma. Pänttäsin ehkä liikaa galenosta jättäen lukiofysiikat ja kemiat miltei kokonaan lukematta.. Kai sitä vois johonki iltalukioon mennä hengailemaan enstoukokuuta odotellessa.

..ja mitä oikikseen tulee, nyt sielä neljättä vuotta opiskelleena voin sanoa että lukemista on paljon, mutta koulu ja tentit sinänsä ovat luvattoman helppoja ainakin läpipääsyn suhteen. Tietty jos tavoitteet on korkeemmalla, niin kyllä siellä työntekoakin palkitaan. Aivan helvetin tylsäähän sielä on, mitä päässäni onkaan liikkunut kun en heti tajunnut ylioppilaaksi päästyäni lääkikseen hakea...?

Varauksettomasti onnea nyt kaikille sisäänpäässeille!!! Kadehdin teitä niin.

..ja mitä oikikseen tulee, nyt sielä neljättä vuotta opiskelleena voin sanoa että lukemista on paljon, mutta koulu ja tentit sinänsä ovat luvattoman helppoja ainakin läpipääsyn suhteen. Tietty jos tavoitteet on korkeemmalla, niin kyllä siellä työntekoakin palkitaan. Aivan helvetin tylsäähän sielä on, mitä päässäni onkaan liikkunut kun en heti tajunnut ylioppilaaksi päästyäni lääkikseen hakea...?

Varauksettomasti onnea nyt kaikille sisäänpäässeille!!! Kadehdin teitä niin.

Sama tilanne. Erona vaan että oon sen verran mukavuudenhaluinen etten enää viitsi vaihtaa koulua. Ei tosiaan yhtään omaan mieleen ko. mesta missään mielessä. Onnea päässeille:)

Missä muuten pakkiksen Oulussa opiskelevat lääkisläiset asuvat/mihin tulette muuttamaan? Tiedättekö mitkä alueet on sellaisia joita kannattaa välttää ja mitkä alueet ovat parempia? Ite muutan välkkylään 2 hengen soluun ja nyt jo vähän vituttaa se, että kuinkahan kyrpä kämppis tulee :curs:... No heti ku psoassin kans sopimus allekirjotettu niin pitää pistää yksiö hakemus välkkylään, peltolaan ja muihin psoassin lähialueille...

Psoasin kohteista lääkiksen lähellä Peltola on parempi ja sinne on vähän vaikeempi päästä ja kalliimpi. Välkkylä on IMO yhtä hyvä paikka kuitenki, riippuu mitä asioita arvostaa esim salin/kaupan läheisyys. Sairaalanrinne on lääkiksen kyljessä ja se on suosittu paikka kans. Medikiinteistöt pyörittää sitä eli oo yhteydessä sinne jos kiinnostaa. Siellä ei tosin oo yksiöitä.

Psoasilla joudut olee solussa jonku aikaa ennenku antavat yksiön mut laita tosiaan hakemukset heti vetää parempiin kämppiin ja soittele (peruutuskämppiä) ja häiritse niitä sihteerejä nii homma etenee huomattavasti tehokkaammin. Syksyn aikana todennäköisesti jo saat psoasiltakin paremman kämpän.

Raksilassa (Välkkylä on Raksilassa) on myös yksityisillä kämppiä eli jos kiinnostaa nii etsiskele sieltäkin.

Ja ei se soluasuminenkaa aluksi oo nii paha jos kämppis ei sit satu olemaan joku kiinalainen joka imuroi klo4 yöllä. Eli ei kantsi harmitella. Vielä.

Sairaalanrinne on lääkiksen kyljessä ja se on suosittu paikka kans. Medikiinteistöt pyörittää sitä eli oo yhteydessä sinne jos kiinnostaa. Siellä ei tosin oo yksiöitä.

Kyllä siellä yksiöitä on. 27m^2 yksiö vähän alle 300€.

Kyllä siellä yksiöitä on. 27m^2 yksiö vähän alle 300€.

Itse kun aikoinaan soittelin Medikiinteistölle nii sanoivat että ei olee :jahas: Nuo ovat varmaan toisen firman vuokraamia tai Medikiinteistöt on uudistanu tarjontaa viime aikoina. Joka tapauksessa alue kannattaa pitää listalla kun kerta yksiöitäkin on.

Itse kun aikoinaan soittelin Medikiinteistölle nii sanoivat että ei olee :jahas: Nuo ovat varmaan toisen firman vuokraamia tai Medikiinteistöt on uudistanu tarjontaa viime aikoina. Joka tapauksessa alue kannattaa pitää listalla kun kerta yksiöitäkin on.

Soitin eilen piruuttani medikiinteistölle niin vissiin kaikki kämpät ovat täynnä, ja aikalailla oli kuulemma hakemuksia/jonoa jopa niihin kaksioihin. Mut ainakin medikiinteistöjen nettisivuilla oli yksiöitäkin mut tod. näk. niihin on varmaan ihan tajuttoman vaikea päästä :curs:. En sitte tiiä olisko niin et medikiinteistöt jemmaa noita yksiöitä oyssin työntekijöitä varten...

Itellä näyttää jo siltä et soluun mennään aluksi. Psoassin sivuilla oli joku peruutus yksiö ilmoitus mut se oli linnamaalla ja kaikenlisäksi yli 400e vuokra :jahas:

Olis hauska tietää kuinkahan moni ekan vuoden lääkiksen opiskelija alottaa solusta?

Ok, mun tieto oli sit wanhaa noista mediyksiöistä, hyvä että selvisi.

Kesän alussa oli psoasillaki kämppiä vapaana mut nyt on sesonki päällä ja joudut vaan kyttäilee nettisivua ja soittelee, sellanen systeemi taitaa olla että kuun 27 vai oliko 28 päivä voi soitella peruutuskämppiä koska ne jotenki kerää niitä vapaita kämppiä sille päivälle. Jotkut tutut on saanu sillee kämppänsä, toiset on saanu vaatimalla tai kehumalla miten paljo löytyy fyrkkaa, kaipa ne jotai maksukykyäki arvostaa.

Ihan yleistä on että solusta alotetaan ja hyvin pääsee syksyn aikana vaihtaa kämppää parempaan psoasin sisälläki. Itsellä ei ollu mikää kiire pois solusta ku kämppiski oli hyvä tyyppi.

edit: sunki kurssikavereista muutamia tulee samaan taloon ku sä, tiedä vaikka kämppikseksi sattuis

Mikä muuten on lääkärien työtilanne nyt? 2000-luvun alun kulta-aika lienee historiaa jo, mutta onko esim. keikkalääkäreitä vielä olemassa? Onko helppo löytää työtä?

Mikä muuten on lääkärien työtilanne nyt? 2000-luvun alun kulta-aika lienee historiaa jo, mutta onko esim. keikkalääkäreitä vielä olemassa? Onko helppo löytää työtä?

Yleisesti ottaen hyvä. Töitä saa varmasti aina, kun haluaa, mutta pitää olla valmis tekemään sitten "ei niin kivoissa paikoissa" töitä. Keikkalääkäreitä on kokoajan enemmän ja enemmän. Tosin miten sitten määritellään keikkalääkäri? Onko keikkalääkäri sellainen joka on jossain firmassa X töissä ja käy vuokrattuna työntekijänä jossain paikassa Y töissä? No ei puututa siihen.

Töitä siis on aina tehtäväksi, eikä työnhakuun mun ole vielä tarvinnu viimeisten 3 vuoden aikana (mitä töitä olen tällä alalla tehnyt lyhyempää ja pidempää keikkaa) sähköpostia kummempaa välinettä.

Tietyt paikat on jo sitten vähän tiukemmassa. Eli erikoistumispaikkoja sairaaloissa voi joutua jonottamaan, jos haluaa suosituimpiin paikkoihin. Tai sitten pitää lähteä kauemmas. Tai pitää mennä muuten vain "paskempaan" paikkaan.

Mun piti muuttaa välkkylään, mutta sain medikiinteistöiltä tarjouksen sellaseen 365e 45 M2 2h kämppää sairaalarinteelle, sinne elokuun alussa. Noh eipähän tarvi soluun mennä :D vaikka melko tyyristä asumista on, onneksi on aika runsaasti itellä säästöjä ei tarvi heti lainaa ottaa :)

Mun piti muuttaa välkkylään, mutta sain medikiinteistöiltä tarjouksen sellaseen 365e 45 M2 2h kämppää sairaalarinteelle, sinne elokuun alussa. Noh eipähän tarvi soluun mennä :D vaikka melko tyyristä asumista on, onneksi on aika runsaasti itellä säästöjä ei tarvi heti lainaa ottaa :)

Kyllä se on parempi ratkasu maksaa enemmän siitä kaksiosta ku mennä soluun jos arveluttaa ettei viihdy. Onpahan yksi huoli vähemmän. Ja hyvällä paikalla toi on.

Kyllä se on parempi ratkasu maksaa enemmän siitä kaksiosta ku mennä soluun jos arveluttaa ettei viihdy. Onpahan yksi huoli vähemmän. Ja hyvällä paikalla toi on.

Juu toi just ku ei oikeen soluun huvita edes aluksi mennä, vaikka armeijan kolhoosissa viihtyikin :) Tohon mun kämppään voi sitte ottaa alivuokralaiseksi jonkun hyvän tutun, vaikka jossakin vaiheessa sitten :)

Missä muuten pakkiksen Oulussa opiskelevat lääkisläiset asuvat/mihin tulette muuttamaan? Tiedättekö mitkä alueet on sellaisia joita kannattaa välttää ja mitkä alueet ovat parempia? Ite muutan välkkylään 2 hengen soluun ja nyt jo vähän vituttaa se, että kuinkahan kyrpä kämppis tulee :curs:... No heti ku psoassin kans sopimus allekirjotettu niin pitää pistää yksiö hakemus välkkylään, peltolaan ja muihin psoassin lähialueille...
En ole lääkiksessä, mutta älä ainakaan Toppilaan muuta, jos haluat rauhalliselle asuinalueelle. Sielläkin on mun käsittääkseni Psoasin kämppiä (itse en asu Psoasilla vaan yksityisellä). Toppilassa on usein aika villi meininki, ja eri vähemmistöryhmien edustajia riittää... :D Asuin Toppilassa pari vuotta. Olihan se ihan mukava paikka, mutta eräs kansallisasuihin pukeutunut vähemmistöryhmä aiheutti suurta vitutusta päivittäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom