Kyynärvarret tulessa ennenaikaisesti

Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
311
Ikä
41
Mitenköhän voisi vähentää kyynärvarsiin kohdistuvaa pumppia? Jos löytyisi tähän vastaus niin käsipainoilla tehtävät hauisliikkeet helpottuisivat vähän. Ainakin mulla on sellanen ongelma että forkut tuntuvat menevät pumppiin ennen hauiksia, puristusvoima katoaa totaalisesti, painot eivät pysy enää kuin tuossa kämmenkuopassa tasapainottelemalla :)

Eli forkut on hirveessä hapessa ennenkuin voimat loppuvat. Kyynärvarsia treenaamaan vai? Käytän selkätreeneissä remmejä taljaliikkeissä - kulmasouduissa ja leuanvedoissa en käytä. Help mii pliis.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pikku tekniikkakorjaus haukkaritreeneissä on paikallaan. kokeile ja ihastu:
- älä väännä rannetta itseesi päin yläasennossa vaan pidä se suorana. tää on se ratkasevin ehkä.
- käytä vetoremmejä haukkareeneissä. helpottaa pidemmissä sarjoissa.
- kyynärpää paikallaan sivulla ja vasta ihan lopussa pikkunen liike eteen, niin saat paremman supistuksen. älä päästä kyynärpäätä ulos kropasta sivullepäin.
- pidä hartiat alhaalla liikkeen ajan, äläkä nosta niitä korviin, ellei painot nouse.

noilla luulis homman ratkeevan. bongsterin neuvo on myös ihan kohdallaan... se ei oo mikään rinnalleveto...
 
ota "numeron" pienemmät painot...
Auttaa joo mutta oon sitä mieltä et joskus kannattaa tehdä "isommilla" raudoilla kun jaksaa ja ainakin ite käytän sillon lenkkejä. Ei tarvii keskittyä siihen et jaksaako sen painon pitää kädessä vaan siihen jaksaako sen kääntää ylös asti. Kyynärvarret reenataan sit erikseen.
 
Originally posted by metalman
Auttaa joo mutta oon sitä mieltä et joskus kannattaa tehdä "isommilla" raudoilla kun jaksaa ja ainakin ite käytän sillon lenkkejä. Ei tarvii keskittyä siihen et jaksaako sen painon pitää kädessä vaan siihen jaksaako sen kääntää ylös asti. Kyynärvarret reenataan sit erikseen.

joo, kyllä!
mutta tässä tilanteessa se ei auta yhtään!
sitten kyllä kun saadaan ensiksi se liike tuntumaan siellä missä pitää...

tuo jto:n neuvohan on "sama kuin omani".
pienemmät painot=puhtaampi suoritus tapa...
sit kun homma toimii, siirrytään isompiin.
ja niinkuin jossain edellä mainittu, kyynärvarret
treenataan sitten erikseen jos ei tahdo muuten mukana pysyä.
 
Originally posted by Bongster
ota "numeron" pienemmät painot...
auttaa varmasti!

Mulla on 99% puhdas tekniikka joten kyse on jostain muusta. Tangoilla tätä ilmiötä ei tule.

Luulen että se on tuosta jto:n kertomasta ranteen kulmasta kiinni, pitääpä kiinnittää siihen huomiota.
 
Luultavsti johtuu ton ranteen asennosta kun forkut menee pumppii,kaverillaoli enne sama "ongelma" ja johtui ranteen asennosta..
 
Se on sellanen homma mun mielestä että käsipainojen kanssa forkut rasittuu aika paljon. Habaa tehdessä muutenkin usein pätee sellainen sääntö, että mitä puhtaammin teet, sitä enemmän rasitat forkkujas(tästä varmaan joku älähtää). Pieni huijaus liikkeen alussa (kun forkku on venyneenä ja rasittuu helpommin) helpottaa kummasti ja homma menee paremmin hauikseen.

Lisäksi pieni kropan etunoja, sekä kyynärpään vieminen pikkusen taaemmas(liikkeen alussa ainakin) siirtää rasitusta forkuista pois. Takanojassa tehty haba on toki myös hyvä liike, mutta mun mielestä vasta 1 tai 2 viimestä sarjaa kannattaa uhrata sille, koska se vie voimat nopeasti (samalla kun toki repii pumpissa olevan haban ihan uusiin sfääreihin. Yleensäkkin mun mielestä noi "venyttävät" liikkeet on vähän turhan rankkoja ja ainakin mulla pidentää palautumisaikaa päivällä parilla).

Mää en koskaan aloita käsipainoilla (jos nyt puhutaan ihan siitä perusliikkeestä) juuri sen takia kun ne vetää ranteet pumppiin ja sen jälkeen esmes ylähauikseen on ihan mahdoton saada enää mitään tuntumaa. Kun on saanu verta habaan muilla jutuilla niin sen jälkeen käsipainot toimii loistavasti.

Ja tämä on Jumalan tosi (ainakin mun mielestä)
 
Joo Suoran tangon käyttäminen esim hauiskäännössä saa monilla saman efektin esiin (esim minulla). Todellakin varmasti kiinni ranteiden asennosta ja huonoa asentoa varmaan helpoimmin välttää kun ei käytä suoraa tankoa hauiskääntöihin.
 
emmä nyt ketään halua nöyryyttää, mutta mitään ylähauista ei ole olemassa, saati sitten alahauista. pieni vilkaisu anatomian kirjaan auttaa:) ja... varsinaisestihan kyynärvarret eivät ole sen venyneemmässä tilassa hauiskäännön ala-asennossa kuin yläasennossakaan. niiden venyminen kun on kiinni ranteen asennosta...

no ei... se forkkujen pumppi johtuu myös siitä, että joutuu pitämään kättä nyrkissä pitkän sarjan ajan ja hapoillehan se menee. siksi kannattaa käyttää remeleitä. voi paremmin keskittyä siihen habaan. joitakin tää ei haittaa lainkaan koska a)omaa kestävät ja vaffat forkut, b) tekee ranne suorassa, c) joku muu ihana syy.

toivottavasti löydät tavan saada habat tohjoksi.

:)
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Pitäneepä kai kokeilla remmejä hauiskäännössäkin. Tässä tulee kuitenkin se sitten vastaan kun forkut menee joka liikkeessä kohta hapoille niin joka liikkeessä sitten pitää käyttää remmejä -> forkut ei vahvistu ikinä.
 
Jep tuo sama ongelma kävi itsellänikin mielessä...tosin apua voisi olla siitä jos saisi sovitettua haukkaritreenin eripäivälle kun selän.
 
Originally posted by AutoScum
Tässä tulee kuitenkin se sitten vastaan kun forkut menee joka liikkeessä kohta hapoille niin joka liikkeessä sitten pitää käyttää remmejä -> forkut ei vahvistu ikinä.

Tuota, no entä reeniliikkeiden jako ja sijainti yksittäisessä reenissä? Ehkä sulla on peräkkäin liian monta liikettä, jotka kaikki tavalla tai toisella forkkuja rasittaa?

Mä suosittelisin vaan vahvistamaan otetta/forkkuja niin paljon, että kestää reeniä, mutta oma asiashan tää on. Myönnettävä on, että itelläkin on hauisreenin päätteeksi forkut aika hellänä.
 
Originally posted by jto
emmä nyt ketään halua nöyryyttää, mutta mitään ylähauista ei ole olemassa, saati sitten alahauista. pieni vilkaisu anatomian kirjaan auttaa:) ja... varsinaisestihan kyynärvarret eivät ole sen venyneemmässä tilassa hauiskäännön ala-asennossa kuin yläasennossakaan. niiden venyminen kun on kiinni ranteen asennosta...

no ei... se forkkujen pumppi johtuu myös siitä, että joutuu pitämään kättä nyrkissä pitkän sarjan ajan ja hapoillehan se menee. siksi kannattaa käyttää remeleitä. voi paremmin keskittyä siihen habaan. joitakin tää ei haittaa lainkaan koska a)omaa kestävät ja vaffat forkut, b) tekee ranne suorassa, c) joku muu ihana syy.

toivottavasti löydät tavan saada habat tohjoksi.

:)

Ja mikäs salimaisteri siellä nöyryyttää? Milläs auktoriteetilla sä sanot, että asiat on näin eikä noin..ei pelkkä nimimerkki mulle ainakaan riitä. Forkut ei todellakaan esim mee pumppiin siitä kun puristat käsipainoa vaan siitä kun joudut kannattelemaan forkulla painoa sitä nostaessasi.

Sitten kun oot reenannu yli vuoden niin huomaat, että pumppi ei aina oo niin tasanen habassa ja sinne lihaksen yläosaan on yleensä vaikeempi saada tuntumaa.

Sitten voit vielä yrittää venyttää forkkuas niin, että kätesi sojottaa ensin suoraan eteenpäin ja sen jälkeen niin, että kätesi on viety alakautta kyljen taakse ja huomata että se pirulainenhan venyy paljon paremmin. Ihan sama ilmiö tossa forkun ja haban yhteiselossa on kuin esimerkiks takareiden ja pohkeen...tai haban ja etuolkapään..
 
heh... kiewi tais suuttua... älä suutu. ei syytä.

vaikka iällä ei juurikaan saa uskottavuutta tässäkään asiassa, kerronpas tiedoksesi vaan, että ikää on 33v ja määrätietoisesti olen treenannut 14v. omaan mielestäni ja monen muunkin mielestä runsaasti käyttökelpoista tietoa voimaharjoittelusta. en ole mikään pro- auktoriteetti voimaharjoittelussa, enkä sellaiseksi ole koskaan itseäni sanonut. maisteri kyllä olen hehee...nimeäni en tuo julki tässä, kun eivät muutkaan omalla nimellään esiinny. tosin ei mulla sitä ole syytä piilotellakaan.

quote:
"Forkut ei todellakaan esim mee pumppiin siitä kun puristat käsipainoa vaan siitä kun joudut kannattelemaan forkulla painoa sitä nostaessasi."

...niin... se kannattelu sattuu juuri olemaan sitä puristamista, sillä lähes kaikki sormien lihakset sijaitsevat kyynärvarressa. ei se paino ihan löysässä kädessä pysy. en tarkoittanut, että sitä hulluna puristetaan ja yritetään saada tanko mutkalle :)

oikeessa kyllä olet osittain tossa venytyksessä. pieni osa kyynärvarren lihoista kiinnittyy olkavarren puolelle, jolloin venytystä saattaa tulla, mutta suurin osa on kiinni kyynärvarren luissa. tarkennettakoon se tässä.

pohjelihas menee kahden nivelen yli, joten se venyy polvikulman muuttuessa.samoin menee hauis, joten olkavarren kulma vaikuttaa haban venyvyyteen. tässä ne eroavat aika paljon kyynärvarren lihaksista, jotka pääasiassa menevät vain yhden nivelen yli.

tuskin on hirveen relevanttia tapella sivuasioista. esitin vain pienen tarkennuksen ja mielestäni ihan hyvässä hengessä tarkoituksena olla ketään suututtamatta. toistaiseksi täällä on keskustelut pysyneet hyvillä teillä ja ihan mielenkiintoisia ovat osaksi olleet. toivotan erinomaisia ja tuloksekkaita treenejä, venyi sitten joku paikka tai ei :)

täältä tähän.
 
scott-penkissähän muuten voi päästää forkut melko rennoiks yläasennossa. eli siis yksinkertaisesti avaa käden nyrkistä. mä kai tein joskus niin, silloin kun vielä harrastin scottia...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom