Kyykkyohjelman perään kyselisin

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Elikkä olisko tiedossa mitään kyykky kerran viikossa-tyyppistä ohjelmaa (jotain yksinkertaista mutta toimivaa, prosentuaalisella painojenkasvatuksella) pohjaten 5x5 systeemiin (olisi tilaa myös erilliselle nopeustreenille)? Ei mitään kyykky-painotteista siis. Jos ideoita, antakaa ihmeessä kuulua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treenipainot lasketaan kilpailumaksimista ja harjoittelu
tapahtuu 35%-62% välillä ennen kilpailukautta. Kun esimerkiksi kyykyssä tekee 5*8*62% ilman varusteita, niin on valmis tekemään uusia ennätyksiä.
Tee esim vk1. 10*5
vk2 8*6
vk3 6*8
vk4 5*10 sit 10kg lisää ja uusiks
Ja tämä siis alkaa 35% kisaenkasta.
Itse olen saanut kovan kyykyn kyseisellä ohjelmalla

VoimaSuomi sanoi:
Treenipainot lasketaan kilpailumaksimista ja harjoittelu
tapahtuu 35%-62% välillä ennen kilpailukautta. Kun esimerkiksi kyykyssä tekee 5*8*62% ilman varusteita, niin on valmis tekemään uusia ennätyksiä.
Tee esim vk1. 10*5
vk2 8*6
vk3 6*8
vk4 5*10 sit 10kg lisää ja uusiks
Ja tämä siis alkaa 35% kisaenkasta.
Itse olen saanut kovan kyykyn kyseisellä ohjelmalla

:offtopic: Jätkä oli muuten eile metallilla, tulin kenkiä ostaan sillo.
Mut kyl tuo ohjelma ihan järkeenkäypältä näyttää, vaikka perustallikalle voi olla hankalampi tietää kilpailu maxiaan :thumbs:

Voimasuomi, millä prosentilla noi 8X6 ja 6X8 tulis tehdä? Mä en ymmärrä helpolla...:)

Jääkuningas sanoi:
Voimasuomi, millä prosentilla noi 8X6 ja 6X8 tulis tehdä? Mä en ymmärrä helpolla...:)
Eli alotat 100kilolla niin:
vk1 10*5*100
vk2 8*6*100
vk3 6*8*100
vk4 5*10*100
ja 10kg lisää ja sama uusiksi

(HUOM sittenkun tähtää kovalle tasolle, niin tämä jatkuu seuraavallaisesti:
vk5 6*10*100
vk7 8*10*100
vk8 10*10*100 nämä 3 ylimääräistä sitten kun on kovempi pohja)

No millä prosentilla ja millä painolla toi pitäs alottaa kun maksimi on tällä hetkellä 130 kg? ja kiitti vastauksista:)

Jääkuningas sanoi:
No millä prosentilla ja millä painolla toi pitäs alottaa kun maksimi on tällä hetkellä 130 kg? ja kiitti vastauksista:)
No ropleem :) Perjaatteessa sun pitäis alottaa 45 kilolla peruskunto ja sitten kovimmillaan otat 75kilolla. PÄÄASIA ON ETTÄ ILMAN VARUSTEITA!
4vk 45kg
4vk 52,5kg
4vk 60kg
4vk 67.5kg
4vk 75kg
Yhteensä 20vk ja ton jälkeen kun laitans sulle voimaohjelman, niin voin sanoo, että enkat nousee :rock:
Voi näyttää helpolta ja ehkä mietityttää miks noin pienet painot, mutta sanon, että ite oon 315kg kyykänny kisassa ja jos teen tälläsen ohjelman, niin alotan jostain 110kilosta ja AINA tämän ohjelman jälkeen enkat on paukkunu :rock:

:offtopic:

VoimaSuomi sanoi:
ite oon 315kg kyykänny kisassa:rock:

Katsoin, että parin päivän takainen raw kyykkyennätyksesi (polvenlämmittimillä) oli 230 kg tehtynä näin harjoituskaudella. Sitä ennen olit ottanut 19 sarjaa kyykkyä osin yli 200 kg raudoilla.

Kiinnostaa kovasti tuo varusteista saatavan hyödyn määrä. Paljonko on tavoitteenasi kyykätä MM-kisassa ja paljonko arvioit raw kyykyssä nousevan samassa kunnossa?

On melkoinen ero meinaan, jos 315 kg noston aikoihin raw tuloksesi olisi ollut lähes 100 kg huonompi kuin varustetulos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun mielestä tossa menee raakasti aikaa hukkaan... tossa 20 vkossa se kyykky olis jo 160kg että humpsis... pysyis hermostokin hereillä paremmin ja siirtyminen suurempiin rautoihin kävis helpommin, ellei noin pitkään jauheta leluraudoilla.

MUTTA: kukin saa tehdä taloonsa just niin leveet räystäät ku tykkää, joten tää on mun mielipide, eikä siitä sen enempää.

:kippis1:

Ton ohjelman tekee mielenkiintoseks tuo hemmetin pienillä raudoilla jauhaminen, pitäs varmaan joskus kokeilla tolla, jos sais sen 200kg kyykynkin joskus rikki :D

Oneofus sanoi:
:offtopic:

Katsoin, että parin päivän takainen raw kyykkyennätyksesi (polvenlämmittimillä) oli 230 kg tehtynä näin harjoituskaudella. Sitä ennen olit ottanut 19 sarjaa kyykkyä osin yli 200 kg raudoilla.

Kiinnostaa kovasti tuo varusteista saatavan hyödyn määrä. Paljonko on tavoitteenasi kyykätä MM-kisassa ja paljonko arvioit raw kyykyssä nousevan samassa kunnossa?

On melkoinen ero meinaan, jos 315 kg noston aikoihin raw tuloksesi olisi ollut lähes 100 kg huonompi kuin varustetulos.
340kg olis tavote vähintään. Mulla noi varusteet tekee nostosta turvallisemman. Koska jos lähtisin raw maxei kokeilee niin kyykyssäkin päästäisiin jo 250 pintaan, mutta sitten tekniikka kärsii. Siksi ei tule 100%& maxii kokeiltuu.

JTO:lle sen verran, että kylla varmasti on helpompiakin tapoja saada voimaa ja kiloja, mutta ajattelin vain laittaa PERUSKUNTO ohjelman että jos on alotteleva nostaja niin pohjaa kuitenkin pitäisi luoda. :)

Zone-sarja -42%
Joo ja viä kiitti voimasuomelle hyvistä vastauksista. tää on ollu pirun hyvä tredi. Mutta sen verra vielä voimasuomelle että viittisikkö laittaa lisää siihen ohjelmaan kun jotain sellasta puhuit vai sähläänkö taas? Kyykyissäni käytän pelkästään vyötä Joten käytänkö tossa ohjelmmassa edes sitä?:)

Jääkuningas sanoi:
Joo ja viä kiitti voimasuomelle hyvistä vastauksista. tää on ollu pirun hyvä tredi. Mutta sen verra vielä voimasuomelle että viittisikkö laittaa lisää siihen ohjelmaan kun jotain sellasta puhuit vai sähläänkö taas? Kyykyissäni käytän pelkästään vyötä Joten käytänkö tossa ohjelmmassa edes sitä?:)
Joo kiitoksia itellesi kysymästä. Ei oo saanu pitkää aikaa ohjelmia kijotella julkisesti :) Joo ja ton idea on kun o pienet painot, niiin ei myöskään vyötä :rock:

Eli seuraako ton 20 viikon jälkeen suoraan maksimi kokeilut vai tuleeko ennen niitä piikkausta?

mun mielestä tossa menee raakasti aikaa hukkaan... tossa 20 vkossa se kyykky olis jo 160kg että humpsis... pysyis hermostokin hereillä paremmin ja siirtyminen suurempiin rautoihin kävis helpommin, ellei noin pitkään jauheta leluraudoilla.

jto, oisko sulla parannusehdotuksia tähän? On aina kiva kuulla eri mielipiteitä. ;)

no mun ideologia liikkuu yleensä aika perinteisellä kausijaolla määrä - teho. jos 20 vkoa on aikaa, tekisin 12 vkoa pohjaa ja 8 vkoa piikkailisin. peruskaudellakin kävisin submaxissa sillon tällön ennen työsarjoja, että pysyy hermosto hereillä. se helpottaa sit maksimikunnon löytämistä aikanaan.

yhtenä helppona perusideana määräkaudella esim. progressio 3*4*75 --> 6*6 tai 8*5*85. kova:kevyt -rytmitys 3:1. kaikki nostot raw, paitsi noi submax- testit kyykyssä trikoon alaosalla. niiden mukaan voi sit säätää treeniä jatkossa.

yks edelleen toimiva systeemi maksimikaudella on mennä 1-3 toistoilla pikkuhiljaa ylöspäin tehden aika paljon sarjoja 85-vanha100% alueella. rytmitys 2:1. siteet ja trikoo käyttöön asteittain.

kaikenlaisia muitakin systeemejä löytyy iso nivaska tuolta jostain cortexista, ellei dementia oo niitä syöny, mutta perusideana noita tapaan suositella, koska ne toimii, pitää tekniikan hyvänä, peruskunto ja sarjakestävyys on rautaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom