Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistäköhän voisin löytää hyvät kyykkykengät, kun noiden alan kauppojen tarjonta ainakin nettisivujen perusteella näyttää kenkien osalta olevan aika suppea. Mitä kriteereitä on hyvillä kyykkykengillä? Kannattaako niitä käyttää myös muissa liikkeissä?

Itselläni ja monella muullakin kuuluu olevan Karhun kyykkykengät ja niitä voisin suositella sinullekin. Niiden korkeiden kantapäiden takia niille on aika vaikea löytää muita käyttötarkoituksia kuin kyykky, hack, prässistä en osaa sanoa mitään kun ei ole tullut kokeiltua. Ideanahan näissä kengissä on juuri se kova pohja ja korkea kantapää.

Eikös voimannostokengät juuri ole mallia tasapohja? Korjatkaa jos olen väärässä.

Näin myös mun mielestä: korolliset on painonnostokengät, korottomat tossukat voimanostokengät.

mä ainakin luulin et voimanostokengät on just ne korolliset. no, sellasilla ne mun käsittääkseni ainakin kyykkää. en tiedä mitä käyttävät penkissä, mutta veto menee jonkinlaiset paini/balettitossut jalassa

Voimanostokengät ovat lähes tasapohjaiset ja painonnostokengissä on korko. Itse olen kokeillut kyykätä kummallakin ja mielestäni tuolla kantapään korolla ei ole niin suurta merkitystä varsinkaan jos kyykkää leveällä. Tärkeintä on KOVA pohja! Itselläni on POWERin painonnosto kengät, maksoivat muistaakseni n. 100egee.

Originally posted by cowards dot com
Voimanostokengät ovat tasapohjalliset.

Ei oo! Voimanostokengät on just ne korolliset ja niitä käytetään kyykyssä ja penkissä. Jumppatossut tai balettitossut on ne mitä käytetään vedossa. Voimanostokenkiä saa Suomen Voimanostoliiton kautta ja Hesassa ainakin Nahka-Sakelta.

Originally posted by Maija
Voimanostokengät on just ne korolliset ja niitä käytetään kyykyssä ja penkissä.

Kengät joista sinä puhut ovat todellakin painonnostokengät , koska voimanostokengällä tarkoitetaan tasapohjaista kenkää. Niitä vain sanotaan ns."voimanostokengiksi" että samoja kenkiä saataisiin myytyä myös voimanostajille. Voimanosto-kengän tärkein kriteeri kuitenkin on että sillä pystyy kyykkäämään sääri mahdollisimman suorassa ja koroke-pohjaisilla kengillä se on vähintäänkin hankalaa. Painonnostoakin harrastaneena voin kuitenkin sanoa että tempaukseen ja työntöön nämä korolliset kengät on ihan ehdottomat.
Alkuperäiseen kysymykseen palaten suosittelen kyykkykengiksi Karhun painonnostokenkiä , mikäli ei ole tarkoitus tehdä voimanostokyykkyä , vaan kyykätä ihan lihastenkin kasvattaminen mielessä.:cool:

Parhaat voimanostokyykkyyn soveltuvat kengät ovat Conversion Chuck Taylorsit:kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hohhoijaa, POWER kyykkykengät, eli painonnostokengät ovat olleet tilauksessa jo yli 2kk, mutta eipä vaan kuulu mitään. Mistäs saisi hyvät painonnostokengät samantien, jos peruisin tuon tilauksen?

Ostan Karhun painonnostokengät. Et pety. Niitä saa esim. Saarelaiselta.

PattiPete: mee tuonne -> http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/ ja katso otsikon "varustemyyjiä" alta. Mulle toimittivat vauhdilla Karhun kengät ja vaihtoivat mukisematta pienempään kokoon (jotka kans toimitettiin kohtuullisen nopeesti). Mulla normaali kengät yleensä 8-81/2 (noi on joko brittiläistä kokoo tai jenkkiläistä, en muista kumpaa), noi Karhun kengät 7. Just sopivat, tukevat ja hyvät jalassa. :)

Kylpä

Originally posted by PattiPete
Ne on sitten varmaan nuo Karhu Hercules kengät, mitkä löytyvät voimanostokengät otsikon alta tuolta hinnastosta.

Herculekset, jes. Karhut saa tilattua tasapohjaisina tai korollisina, ja skolioosista kärsiville tiedoksi: valmistaja tekee toisen jalan kengän X milliä korkeampana, kunhan asiasta sovitaan tilattaessa.

Hinta Tampereen Sportia-Pekan kautta 110 egee. Listahinta korkeampi.

Sopiva kyykkäyskenkä riippuu tavoitteistasi ja kyykkytyylistäsi.

Suuri osa maailman kovimmista kyykkääjistä kyykkää erittäin leveässä asennossa, taaksepäin istuen ja pitää Chuck Taylorin-koripallotossuja parhaina tähän tyyliin. Myös painikengät sopivat. Molempia voi käyttää myös maastanostossa.

Jos kyykkäät kapeammalla tyylillä pääasiallisena tavoitteenasi etureisien kasvatus, jonkin verran korolliset, kovapohjaiset kengät, kuten monet varsinaiset nostokengät ovat parhaat.

Noista painonnostokengistä (karhu ja power etc.) saa oivat voimanostokengät, kun viepi suutarille ja ottaa pohjasta niin paljoin buis kuin mahdollista.

Back
Ylös Bottom