kyykky vs prässi!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaymzi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mikähän mahtaa olla prässin suhde kyykkyyn? Siis tarkoitan onko tässä järkeä kun tuttu kyykkää 260x2 ja prässää 700x6, vai riippuuko jotenkin laitteesta/kulmasta?

tuttavallisesti hän :david:

Jaymzi sanoi:
mikähän mahtaa olla prässin suhde kyykkyyn? Siis tarkoitan onko tässä järkeä kun tuttu kyykkää 260x2 ja prässää 700x6, vai riippuuko jotenkin laitteesta/kulmasta?

tuttavallisesti hän :david:

Taitaapi olla mahdoton sanoo mitään nyrkkisääntöö, prässeissä on niin paljon eroja. Vahva toi sun kaveri, melkein yhtä vahva kun mun kaveri. ;)

noh noh ei nyt oteta niin vakavasti tuommoista vitsailua;)

ps. mun kaveri on viel vahvempi ku teijän kaverit!

Suhdetta hyvin vaikee määritellä riippuen prässin syvyydestä ja mm. jalkojen paikasta levyllä. Jossain tutkimuksessa laskettiin korrelaatiota prässistä kyykkyyn siirryttäessä. Oli alle 40%. Tarkoittanee hyötysuhdetta tms. Kyykystä prässiin paremmat vaikutukset. Voimanostajan apuliikkeenä prässi on siis melko turha. Lähinnä ongelmaksi muodostunee lantion vajaa työskentely ja selän tuki.

Kyllä eri prässeissä on tosi paljon eroja. Kulma ja kitka vaikuttaa paljon. Prässitulokset ei ole toistensa kanssa yleensä kovinkaan vertailukelpoisia.

Niin ja meidän isi on kyllä paljon vahvempi teidän kaverit tai teidän isit.

Kaikki jalkaprässiä tekevät ovat tuomitut ikuiseen kadotukseen :D

äh...on paapan pakko kuitata: kyllä mun isi sun äitin selättää... :D

Ei rässiä ja kyykkyä voi mielestäni verrata toisiinsa. Riski ukkeli nostaa molemmissa paljon, mutta on nähty usein myös se, että rässissä romu liikkuu ja kyykyssä 2 markkaa aiheuttaa vain ohtasuonen pullistusta...

Suositut

Back
Ylös Bottom