kyykky saa polvet rutisemaan

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
42
noh, mulla on tämmönen ongelma että pari päivää kyykyn tekemisen jälkeen vasempaan polveen sattuu aivan pirusti!jokainen askel on yhtä helvettiä.minulla on ennekin ollut pientä kränää vasemman polven kanssa,mutta kyykyn jälkeen se vasta kivulias on :( oisko teillä mitään neuvoja antaa kivun lieventämiseen?

Polvikivuista mulla ei ole mitään kokemusta, mutta varmista nyt aluksi että kyykyn suoritustekniikka on kunnossa. Jos kaikki pitäisi olla kondiksessa ja silti polvi kipuilee niin ei kai siinä muu auta kun lopettaa kyykkäily tai mennä lekurin ihmeteltäväksi :confused:

Venyttelyä...

Joo sama vika, mäkin otin vasta kyykyn mukaan treeniohjelmaan. On tosin aikaseminkii polvet ollu kipeenä, mut ne vasta kipeet onkin. Se voi johtua liian "kireistä" paikoista eli siis kannattaa kokeilla venyttelyä. Mulla on vähän helpottanu kipua. Liian kireät ni voi olla vähän tulehtuneet....

Jos se rutisee ja paukkaa kivun kanssa niin saattaa olla jotain ongelmaa ruston kanssa (osittain revennyt kierukka tai palasia siitä polven sisällä?). Mulla paukkuu polvet jos etureisien venyttely jää pitkäksi aikaa tekemättä. Kun ne kiristää polvilumpiota niin polvinivel ei jotenkin liiku niin vapaasti kuin pitäisi.

Jos ne noin kipeäksi tulee niin ei ainakaan kannata hampaat irvessä treenata vaan selvittää syy, oli se sitten polvesta tai kyykkytekniikasta kiinni.

Lämmittely+venytys ennen kyykkyä

Ooks varmasti lämmitelly ja venytelly tarpeeks ennen kyykkyjen tekoa ? Lämmitelles nivel ja koko jalka 'valmistautuu' rasitukseen.

Tänään tein tällei:
5-10 min kuntopyörää. Borettaa mut kyl sen jaksaa.

Kyykkyä pelkällä tangolla. Reiden ojennusta ja koukistusta koneissa keskisuurilla painoilla. En vie sarjoja loppuun asti, mutta näin saa hyvin lämpöä jalkoihin.

Venyttelyä reisille ja pohkeille.

Kyykky: 10x 60kg, 10x 80kg, 10x 105kg, 6x 120kg lämmittelynä,
Työsarjat: 5x 135kg, 15x 110kg

Reisikoneita sit kovilla painoilla tämän jälkeen, sarjat loppuun asti vieden.

Lopputulos: Loisto pumppi ja fiilis jaloissa. Koskaan tähän mennes ei oo kyykky sattunu polviin. Aina oon lämmitelly ja venytelly hyvin.Toi kivuttomuus voi johtua myös siitä, että mulla on tollaset säälittävät painot niskas :D

jep

Mullakin rutajaa oikea polvi,ei voi mitään paskana mikä paskana ja sellaseksi jää! Auttaa kun pitää paria polvitukea päällekkäin tai sitten sidettä(pitää olla suht tiukka).

Suositut

Back
Ylös Bottom