POWERLIFTING Kyykky only

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hyvät lihasmassat sulla on nuoreksi natikaksi. Suurella osalla haaveeks jäis vaikka olis vuosikymmen enempi ikää ja treenivuosia. Harvemmin sitä lahjakkaatkaan luomuna siistissä kunnossa monsterilta näyttää varsinkin kun pituutta on sulla kohtalaisen paljon bodyhommiin. Voimailussa voit olla melko eliittiä natikkana, mutta bodyhommat vaatis melko pian kovemmat metodit ettei kehitys tyssää tai hidastu olemattomiin.

Hyvät lihasmassat sulla on nuoreksi natikaksi. Suurella osalla haaveeks jäis vaikka olis vuosikymmen enempi ikää ja treenivuosia. Harvemmin sitä lahjakkaatkaan luomuna siistissä kunnossa monsterilta näyttää varsinkin kun pituutta on sulla kohtalaisen paljon bodyhommiin. Voimailussa voit olla melko eliittiä natikkana, mutta bodyhommat vaatis melko pian kovemmat metodit ettei kehitys tyssää tai hidastu olemattomiin.
Pidän kaikista tärkeimpänä asiana sitä, että suoritan harjoittelua tavalla jolla tykkään. Oli se sitten 100% optimaalista tai vain 98% optimaalista. :oujee:

Kyllähän kaikessa harjoittelussa ja valmennuksessakin pitäs lähtee siitä, että asioita tehtäs mahdollisimman mieluisalla tavalla. Motivaatio on kaiken ydin. Tosin on mullekki tullu vastaan ihmisiä, ketkä väen väkisin haluais tehdä asioita ihan päin seiniä ja mun sitten pitäs semmonen ohjelmointi niille tehdä. Kohteliaasti, mutta...määrätietoisesti oon sitten käynyt muutamia juttuja läpi ja yleensä yhteisymmärrys löytyy. Kyllä sitä Einonki koipiin lihaa mahtuu vielä...

Kyllähän kaikessa harjoittelussa ja valmennuksessakin pitäs lähtee siitä, että asioita tehtäs mahdollisimman mieluisalla tavalla. Motivaatio on kaiken ydin. Tosin on mullekki tullu vastaan ihmisiä, ketkä väen väkisin haluais tehdä asioita ihan päin seiniä ja mun sitten pitäs semmonen ohjelmointi niille tehdä. Kohteliaasti, mutta...määrätietoisesti oon sitten käynyt muutamia juttuja läpi ja yleensä yhteisymmärrys löytyy. Kyllä sitä Einonki koipiin lihaa mahtuu vielä...
Juu kyllä pyrin kehittämään kauttaaltaan lihasta edelleen voimanhankinnan ohella erittäin tavotteellisesti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pidän kaikista tärkeimpänä asiana sitä, että suoritan harjoittelua tavalla jolla tykkään. Oli se sitten 100% optimaalista tai vain 98% optimaalista. :oujee:

Tähän vielä palatakseni, että itsekin olen eri mieltä kuin Powerhousu. Kyllä se voimabodaus on varsinkin voimailu-uran alkupäässä tehokas tapa nostaa niitä voimatasoja. Ei se tarkoita, että ne tulokset kaikissa tapauksissa nousisi, jos harjoittelu olisi vain "perinteistä voimanostoa" ja focus 80-90% treeniajasta lajinostojen ympärillä. Kyllä mä uskon, että esim. omalla kohdalla se voimabodailu on ollut se oikea tapa esim. nostaa penkkitulosta. Koska satun olemaan luontaisesti täysi kynäniska, jolle ei helposti pattia kerry millään treenityylillä. Kyllä ne tulosparannukset on vaatineet aina sen, että myös lihasmassa on kasvanut vuosien varrella hiljalleen. Jos olisin keskittynyt jatkuvasti vain voimailuliikkeeseen ja muutamaan apuliikkeeseen, niin varmasti kehitys olisi hyytynyt paljon aiemmin. Kyllähän se patti kasvaa voimanostoliikkeillä hyvinkin joillakin yksilöillä, mutta jos se on tiukassa, niin kyllä se vaatii kokonaisvaltaista eristävää treenaamista koko keholle voimailuliikkeiden oheen. Tietysti mahdotonhan on tietää miten olisi kehittynyt tekemällä asiat eri tavalla, mutta ainakin tärkeää on se, että se touhu/matka on ollut mielekästä. Toki tiedostan omalla kohdallani ainakin sen ongelman, että kovat bodailut voimapäivänä heikentävät palautumista ja johtavat herkästi vaivoihin/alipalautumiseen. Niiden intensiteettiä on väkisin laskettava, että tuo yhdistelmä toimii. Heikosti onnistun vieläkään kompromisseja tekemään sen suhteen, kun tykkään pumppailla vaikken mikään kilpabodari koskaan tule olemaankaan. Nyt pikku hiljaa hyväksyn sen tosiasian, että voimatreeneille on keskitettävä suurempi focus ja intensiteetti. Ehtiihän tuota bodailemaan sitten joskus, kun ne voimatasot eivät niin kiinnosta/ ole voimailussa kisatavoitteita.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tähän vielä palatakseni, että itsekin olen eri mieltä kuin Powerhousu. Kyllä se voimabodaus on varsinkin voimailu-uran alkupäässä tehokas tapa nostaa niitä voimatasoja. Ei se tarkoita, että ne tulokset kaikissa tapauksissa nousisi, jos harjoittelu olisi vain "perinteistä voimanostoa" ja focus 80-90% treeniajasta lajinostojen ympärillä. Kyllä mä uskon, että esim. omalla kohdalla se voimabodailu on ollut se oikea tapa esim. nostaa penkkitulosta. Koska satun olemaan luontaisesti täysi kynäniska, jolle ei helposti pattia kerry millään treenityylillä. Kyllä ne tulosparannukset on vaatineet aina sen, että myös lihasmassa on kasvanut vuosien varrella hiljalleen. Jos olisin keskittynyt jatkuvasti vain voimailuliikkeeseen ja muutamaan apuliikkeeseen, niin varmasti kehitys olisi hyytynyt paljon aiemmin. Kyllähän se patti kasvaa voimanostoliikkeillä hyvinkin joillakin yksilöillä, mutta jos se on tiukassa, niin kyllä se vaatii kokonaisvaltaista eristävää treenaamista koko keholle voimailuliikkeiden oheen. Tietysti mahdotonhan on tietää miten olisi kehittynyt tekemällä asiat eri tavalla, mutta ainakin tärkeää on se, että se touhu/matka on ollut mielekästä.
Totta puhut! Itselläni ainakin ollut penkki varsinkin sellainen, että se on kasvanut aina lihasmassan mukana hyvin selvästi vaikka en olisi nimen omaan penkkiä tehnyt hetkeen, koska ison osan treeniurastani olen pitänyt pääpainon lihaksen kasvatuksessa ja koen, että penkki ei ehkä aina ole ollut paras liike itsellä rinnan kasvattamiseen. Tietysti aina palatessa penkkiin muutamat kerrat opettelua, mutta kehittyneen lihasmassan ansiosta on menty aina hyvin nopeasti ohi edellisistä enkoista.

Totta puhut! Itselläni ainakin ollut penkki varsinkin sellainen, että se on kasvanut aina lihasmassan mukana hyvin selvästi vaikka en olisi nimen omaan penkkiä tehnyt hetkeen, koska ison osan treeniurastani olen pitänyt pääpainon lihaksen kasvatuksessa ja koen, että penkki ei ehkä aina ole ollut paras liike itsellä rinnan kasvattamiseen. Tietysti aina palatessa penkkiin muutamat kerrat opettelua, mutta kehittyneen lihasmassan ansiosta on menty aina hyvin nopeasti ohi edellisistä enkoista.

Joo tottakai se vaatii aina myös lajiosaamisen/hermostollisen kyvyn juuri tiettyyn liikkeeseen, että saa kaikki tehot ulosmitattua. Sitten kun se lihasmassan kasvu alkaa olla todella hidasta, niin varmasti se suurin avain kehitykseen on lajitekemisessä. Mutta tosiaan tiettyyn pisteeseen asti se bodailu ei ainakaan haitaksi ole. Kuitenkin pitää tuijottaa sitä kehityspotentiaalia pitkällä aikavälillä eikä millään lyhyellä jaksolla.

Tähän vielä palatakseni, että itsekin olen eri mieltä kuin Powerhousu. Kyllä se voimabodaus on varsinkin voimailu-uran alkupäässä tehokas tapa nostaa niitä voimatasoja. Ei se tarkoita, että ne tulokset kaikissa tapauksissa nousisi, jos harjoittelu olisi vain "perinteistä voimanostoa" ja focus 80-90% treeniajasta lajinostojen ympärillä. Kyllä mä uskon, että esim. omalla kohdalla se voimabodailu on ollut se oikea tapa esim. nostaa penkkitulosta. Koska satun olemaan luontaisesti täysi kynäniska, jolle ei helposti pattia kerry millään treenityylillä. Kyllä ne tulosparannukset on vaatineet aina sen, että myös lihasmassa on kasvanut vuosien varrella hiljalleen. Jos olisin keskittynyt jatkuvasti vain voimailuliikkeeseen ja muutamaan apuliikkeeseen, niin varmasti kehitys olisi hyytynyt paljon aiemmin. Kyllähän se patti kasvaa voimanostoliikkeillä hyvinkin joillakin yksilöillä, mutta jos se on tiukassa, niin kyllä se vaatii kokonaisvaltaista eristävää treenaamista koko keholle voimailuliikkeiden oheen. Tietysti mahdotonhan on tietää miten olisi kehittynyt tekemällä asiat eri tavalla, mutta ainakin tärkeää on se, että se touhu/matka on ollut mielekästä. Toki tiedostan omalla kohdallani ainakin sen ongelman, että kovat bodailut voimapäivänä heikentävät palautumista ja johtavat herkästi vaivoihin/alipalautumiseen. Niiden intensiteettiä on väkisin laskettava, että tuo yhdistelmä toimii. Heikosti onnistun vieläkään kompromisseja tekemään sen suhteen, kun tykkään pumppailla vaikken mikään kilpabodari koskaan tule olemaankaan. Nyt pikku hiljaa hyväksyn sen tosiasian, että voimatreeneille on keskitettävä suurempi focus ja intensiteetti. Ehtiihän tuota bodailemaan sitten joskus, kun ne voimatasot eivät niin kiinnosta/ ole voimailussa kisatavoitteita.
Mietin tuossa vähän aikaa, että olet eri mieltä mun kanssa mistä, mutta sit tajusin, että taisit ottaa mun tahallisesti liioittelevan kommentin tosissasi. Ainakin toisen puolen siitä.

Mutta sen verran sanon, että ei voimanosto ole pelkkiä isoja painoja ja lyhyitä sarjoja. On ihan fiksua, monen mielestä jopa välttämätöntä, keskittyä myös hypertrofiatreeniin joko siinä sivussa tai kausittain. Vanhan liiton voimaukot nyt ei ota kuin ykkösiä pääliikkeissä plus kaksi sarjaa ylätaljaa viikossa, mutta kyllä nykyään moni keskittyy paljon monipuolisempaan treeniin, vaikka laji onkin voimanosto. Ei olla kaukana siitä voimabodauksesta.

Tällaisen treenitavan olen itsekin omaksunut. Olen tykästynyt blokkimalliin missä mulla on hypertrofiaa, perusvoimaa ja maksimivoimaa kausittain ja niiden sivussa pyörii koko ajan apuliikkeet hypertrofiaperiaatteella. Enkä tarkoita lajikohtaisia apuliikkeitä, vaan niitä kaikkia muita.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mullakin suurin osa treeneistä tehdään peruspuolella (4-10 toistoa). Ylirautaa on toki mukana melkein kaikilla, mutta sen varsinaisen maksimivoimatreenin annostelu on kyllä tosi yksilöllistä. Jotku ei mee ees ennen kisaa kovin dramaattisiin romuihin. Eräänä esimerkkinä noin 270kg kyykkäävä heppu, jonka kovin rauta ennen kisaa on 3*4*230. Isompaan romuun ei siis edes koskenut. Sitten taas löytyy useitakin, jotka nappailee säännöllisesti yliraudoissa yli 90% romuja kisaykköseen nähden ja osin jopa aika tiukkoina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom