Kyykky ja penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vemar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muilla siten että on ns. nolot treeni painot? Mulla on melkein samat treeni painot kyykyssä kuin penkissä, kyykyssä on kuitenkin hieman isommat:D .
Tänne voisi laittaa myös miten saa kyykkyyn voimaa:thumbs:

Ps. treenipainot ei luultavasti johdu siitä etten olisi muka jalkoja treenannut vaan en ole ennen pahemmin kyykkyä treenannut, ettei mene kasaan.

Mikäli ongelmasi todellakin on että menet kasaan, kun otat isompia painoja niin sun pitää satsata liikkuvuuteen. Voit esimerkiksi harjoitella syvää asentoa isometrisesti/paikallaan (ilman painoa/ hyvin pienillä), niin että pidät selkä kaarteella/suorana ja pidä asento n. 10 sek. Saman voi tehdä Overhead kyykkynä, eli pidät tangon/kepin pään yläpuolella leveällä otteella.

Vatsaa ja selkää (ulkofileet) pitää treenata myös. Takareisien venyvyys on tärkeää. Esim. roomalainen maastaveto on hyvä liikkuvuudelle.
Toivottavasti tästä on ollut edes vähän apua...

mun pitäis kans parantaa mun tasapainoo kyykkyy vetäes, en uskalla mennä kauhean alas ku pyllähdän perseelleni kuitenkin :)

On se (artikkeli) hyvä...

Hip extension plays a huge role in several everyday activities, such as the above mentioned running and walking, not to mention jumping and biking. In addition, when you learn to bend over with a heavy weight in the gym while protecting your lower back, you have learned better body mechanics for use outside the gym as well.

Originally posted by Zamp
en uskalla mennä kauhean alas ku pyllähdän perseelleni kuitenkin :)

Käytätkö mitään lankkua tai painolevyjä kantapäiden alla?

Edit: Niin, ja alkuperäiseen, mulla on ns. helvetin nolot treenipainot. :D

Meinasinkin että romanialaista vetoa ämmbee tarkoitti... tosiaan katselepa sieltä exrx:stä romanian deadlift. Ei kyllä ole aina kovin oikeat suoritustekniikat kuitenkaan sielläkään :jahas: Toi olikin vitun hyvä ohje Romanialaiseen minkä ämmbee laittoi. Saattaisi parantaa pystyssä pysymistä jos leventäisit hieman jalkojen asentoa...

Joo sori, romanialainen eikä roomalainen... Englanninkielestä kun väntää niin ei väillä tule ajatelleeksi mitä kirjoittaa.

Ootko kokeillut eri asentoja?
Mulla on ainoa oikea leveä kyykky asento, mikäli mä haluan nostaa isompia rautoja riittävän syvältä.
Kapeella mulla ei tunnu luonnolliselta, mä olen melko pitkä.
Mä olen toki nostellut myös kapealla, mutta se vaatii mulla korokkeen kantapäiden alle.
Mieluummin mä korvaan sen kapean prässillä.
Onko muuten keskivartalossa voimaa?
Tää kasaan meneminen voi johtua myös siitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on ns. nolot painot. Penkkaan varmaan enemmän kuin vedän ja kyykkään yhteensä! :D

No, mutta nyt on aloitettu veto ja kyykky treenitkin kovemmalla teholla, joen eikähän tulosta ala jossain vaiheessa tulla.

Kaikin tavoin nolot painot. Ennätys penkissä isompi kuin kyykyssä. Nyt tosin kyykkään enemmän kuin penkkaan koska olkapää paskana.

Ei se kasaan meneminen enää haittaa kun on tullut melkein 10cm lisää pituutta. Niin en hän mä kasaan oo menny mut luulin et menisin sillon 1½vuotta sitten kun alotin

Originally posted by Tino99
Ps. treenipainot ei luultavasti johdu siitä etten olisi muka jalkoja treenannut vaan en ole ennen pahemmin kyykkyä treenannut, ettei mene kasaan.

Tarkoititkos kasaan menemisellä liikkeen aikaista vai kenties pituuskasvun häiriöitymistä suurista painoista johtuen? Edit: niin just, vastasit ennenkuin ehdin postata kysymykseni!!

Ja tuskin perseelles pyllähdät syvälle laskeutuessasikaan, koska voit kallistaa yläkehoasi eteenpäin, harjoittelu asnetoa pelkällä tangolla. Mikäli ongelma on kantapäiden nouseminen lattiasta, kuten monella on, keskitä nilkkojen liikkuvuuteen huomiota.

Ja tuskin perseelles pyllähdät syvälle laskeutuessasikaan, koska voit kallistaa yläkehoasi eteenpäin, harjoittelu asnetoa pelkällä tangolla. Mikäli ongelma on kantapäiden nouseminen lattiasta, kuten monella on, keskitä nilkkojen liikkuvuuteen huomiota.
Koitan mennä aina niin alas kuin pystyn eli melkein siten että pohkeet ja takareidet koskee toisiinsa

Koitan mennä aina niin alas kuin pystyn eli melkein siten että pohkeet ja takareidet koskee toisiinsa

No eiköhän se sitten riitä. Mä en tosin aina pyrkis meneen niin alas, vaan reidet suunnilleen lattian suuntaisesti syvyys riittää. Ikäiselläsi polvet ovat kovilla syvässä kyykyssä. Siis, jos polvissasi ei ole ongelmaa, niin mene vain syvälle, mutta jos on niin sitten riittää vaakataso syvyyskin. Eli kuuntele polviasi.

Syväkyykky friikeille tiedoksi, että tämä ei ole ainoa oikea tapa, mutta kaikkien polvet ei kestä jatkuvaa (nilkat-perseeseen)syväkyykkyä.

Ei se kasaan meneminen enää haittaa kun on tullut melkein 10cm lisää pituutta. Niin en hän mä kasaan oo menny mut luulin et menisin sillon 1½vuotta sitten kun alotin
Pituuskasvusta... ota ihan rauhallisesti vaan, voit treenata liikkuvuutta vielä pari vuotta ja ottaa kyykkyä melko kevyillä painoilla, niin on parempi alkaa treenata kovempaa. Itse olisin mielelläni muutaman sentin pitempi.

Originally posted by Tonza
Käytätkö mitään lankkua tai painolevyjä kantapäiden alla?

enpä ole käyttänyt, se vois kyllä auttaa siihen ettei lentäis perseelleen

Originally posted by Zamp
enpä ole käyttänyt, se vois kyllä auttaa siihen ettei lentäis perseelleen
Kannattaa ainakin kokeilla, tosin pienikin korotus voi auttaa merkittävästi eli joku pienikin levypaino on helposti 15 mm ja ehkä jopa liikaa. Itselläni tämä "kupsahtaminen" tuntuu olevan ongelma, kun tyhjän tangon kanssa leikkii (=venyttelee), mutta kun painoa tulee tankoon niin tasapaino on pienin huoli. ;)

Mä joudun kotona tekee kyykyn niin että vedän ekana painot rinnalle ja siitä niskan taakse:D Että ei siinä hirmu kovilla tehä, tällä hetkellä tollaset 50 kg)teen kuitenkin syväkyykkyä(Eli penkistä lähtee melkein tuplasti se mitä kyykystä:worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom