Deleted member 20129
Punnerrusvoimassa ei hirveesti mistään raskaasta työstäkään ole hyötyä, kun harvoin ihminen joutuu punnertamaan isoja kuormia. Kun taas esim maastavetoon voi olla esim metsätöistä jokseenkin hyötyä. Toki nykypäivänä harvemmin käsipelissä sielläkään nostellaan raskaita taakkoja. Jos on lahjakas mies voimailuun niin sillon se voima tarttuu varmasti suht pieniäkin taakkoja kantaessa. Jos on heikko ja laiha niin raksatyyppinen kuluttava työ voi olla vaan haitaksi. Oon valmentanu raksamiestä jolle teki penkissä 50 kiloakin aika tiukkaa alkuun ja kyykyssä meni 60 kilolla muutama toisto. Kehonpainoa oli noin 65kg(pituus noin 175cm). Kymmenisen vuotta oli siis raksahommia takana.
Itse olin nostellut maitolaatikoita, banaanilaatikoita yms. mitä nyt kaupassa nostellaankaan. (henk. koht ennätys, maasta 4 täyttä koria keppanaa vatsankorkeudelle), niin kun maastavetoa koitin salilla ensikertaa niin oli helppo liike. En kyllä muista mistä lähdin mutta 200 tuli about puolen vuoden treenillä (ravinto mitä sattuu ja vkl paikoittain erittäin kosteaa menoa).