Kyykky ja penkki samoissa- kohtalotovereita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SivariKing: Laitoin herran tekemään useammin sen takia, että viimeisen 6kk oli tehnyt kyykkyä kerran 6-9 päivässä. Silti ei sitä kehitystä ollut juurikaan tapahtunut. Niin se vaan joskus menee, vaikka kuinka analysois omaa tekemistä ja olis vuosia ja vuosia treenaamista takana. Kävin läpi herran treenihistoriaa ja juteltiin kaikenlaista ennakolta suht laajasti. En mä summittain ala asioita tekemään. Tän pitää olla laadukasta touhua. Valmentaminen ei ole niitä pelkkiä liike-sarja-toisto-luetteloita todellakaan, vaan juurikin ihmisen kanssa työntekoa ja isoksi osaksi myös sitä psykologiaa. En väärinkäytä omaa auktoriteettia enkä käske tekemään mitään. Valmentaminen on yhteistyötä ja asiakkaan tulee luottaa siihen, mitä ollaan tekemässä. Ei se semmosta vieressä huutamista ole, mitä telkkarissa näkee. Ohjelmakin on mun kirjoissa enemmän suunnitelma kuin tarkka ja ehdoton asiakirja. Se elää asiakkaan palautteen mukaan tarvittaessa tai muutan sitä itse. En ees tee sitä kauheen pitkälle etukäteen, vaikka tietyt isommat linjat mulla onkin itselläni ylhäällä. Siihen yksilöllisyyteen mä perustan aika paljon tekemisiäni ja se on ollut tässä vuosien saatossa mielestäni mun yksi vahvuusalue. Kirjoitinpas VK-kustannuksen kirjaankin aiheesta, koska nään sen niin merkittäväksi.

Se että esim kyykätään 3x viikossa voi tottakai ajaa ylikuntoon ja kroppa ja/tai pää ei kestä. Oon tehny samoja mokia itekin. Tää on kuitenkin juuri kiinni siitä ohjelmoinnin yksilöllisyydestä, minkä tavoitteena on pitkän aikavälin kehitys, ei esim yhden treenin tiukkuus, kovuus jne. Sen takia niitä tasanteita koitetaan aina välttää jo ennakolta. Mulla treenien rytmitys erilaisiin suhteellisen tehon (peräsuoli-indeksi) alueisiin vaihtelee myös melko paljon asiakkaasta toiseen. Mä tietenkin ohjeistan sen reguloinnin, eikä asiakkaan tarvi siitä murehtia. Hänen panostamisensa kaikkeen treeniin liittyvään tekemiseen riippuu sitten innosta ja tietenkin siitä oikeesta elämästä salin ulkopuolella. Iso osa mun valmennettavista kuitenkin on ns. tavallisia treenaajia ilman kisa-ambitioita, vaikka kovasti vahvoja olisivatkin.

Kyllä tälläkin herralla se kerta viikkoon oli tuonut hetken aikaa tulosta, mutta sitten alkanut hommat stallaileen ja eväitä rakentaa toimivaa kokonaisuutta ei oikein enää ollut. Senpä takia muhun yhteyttä otetaankin, vaikka itellä kokemusta olisikin pitkän aikaa. Monet luottaa siihen, mitä mä teen ja mä haluan tehdä sen kunnolla aina oli kyseessä sitten maailmanmestari tai vuoden treenaillut tavallinen kuntoilija. Mä en käytä mitään valmispohjia, prosentteja tai muita systeemejä sillai, että ohjelma ikäänkuin "käytettäis loppuun". Niin ei ole ollenkaan pakko tapahtua, vaikka treenattais vuosia yhdessä. Mun pisimmät asiakassuhteet on kestäneet yli melkosen monia vuosia jatkuen yhä ja suurin osa, ellei jopa kaikki nykyiset (uudet tietenkin poislukien) on ollu mukana yli vuoden. Näkisin tän ainakin jonkinlaiseksi merkiksi tyytyväisyydestä. Muutosta treeneissä tietenkin pitää tapahtua, mutta mä sisällytän sitä sinne suunnitteluun aina muutenkin. Ei muutosta muutoksen takia, vaan kehityksen takia.

Mitään traumaa tällä herralla ei ollut usein kyykkäämisestä, mutta oli jotenkin saanut päähänsä, ettei palautunut enää niin hyvin ja se kerta viikkoonki aiheutti aina monen päivän kolotuksia DOMSien lisäksi. Oli aikalailla laittamassa pillejä pussiin tavoitteellisen treenaamisen suhteen. Suurin yksittäinen muutos, mitä tein oli suhteellisen intensiteetin laskeminen eli sarjoihin jäi enemmän varaa. Viikkojen kuormitusta muuteltiin myös enemmän sen lisäksi, että kehityksestä huolimatta valmiiksi ohjelmoituja kevyitä viikkoja oli mukana koko ajan. Lisäksi poistin stressin tiettyjen toistomäärien tavoittelusta ja painotin paljon enemmän toistokohtaista laatua tekniikan, räjähtävyyden jne osalta. Paljon juteltiin myös sen muun elämän osa-alueiden laittamisesta paremmalle tolalle ja miten sitä turhaa stressiä sais vähennettyä kotona, töissä jne.

Pitkä juttu, mutta uskosin, että tuolta muutkin saa hieman vastauksia nimenomaan siihen yksilöllisyyden kysymykseen yleisesti.

Kiitos erittäin kattavasta vastauksesta! Mielenkiintoista muuten, että lihapäiden legendaarisesti hokema lause " just listen to your body"- on samanaikaan sekä niin älyttömän yksinkertainen ja itsestäänselvä, mutta kuitenkin myös ehkä kaikista yksittäisistä treenaamiseen liittyvistä tekijöistä vaikein oppia ja sisäistää. Ja myös kaikkein oleellisin. Itseään on vaikea tarkastella objektiivisesti, mutta toisaalta omalla kohdalla liika rationalisointi ja järkeily treenien suunnittelun ja käytännön toteutuksen suhteen ei historiallisesti ole aina toiminut.

Selitys tähän luultavasti löytyy jonkinlaisesta käänteisestä psykologiasta: kun käytössä on ollut valmis suunnitelma, jonka "pitäisi" toimia, niin oma henkilökohtainen vastuu treenin onnistumisesta siirtyy ikäänkuin sille "ohjelmalle", jolloin käytännön toteutus suurella todennäköisyydellä kusee. Sitten toisinaan kun ohjelma on ollut jo paperilla niin älytön, ettei sen edes kuuluisi toimia, mä olen ikäänkuin yrittänyt itse todistaa itselleni " kyllä mä voin saada tulosta tällä ". Ja joskus se on toiminut.

Esim. viime kesällä vedin 7 viikon mittaisen jakson, jossa käytännössä tein 2-3 kertaa viikossa lisäpainoleukoja vaihtelevilla sarjapituuksilla- ja määrillä + päälle apuliikkeet yläselle. Olin koko ajan joka treenin lähes joka sarjassa lähellä failurea ( eli treenasin VÄÄRIN ) ja käytin liian isoja painoja suhteessa ykkösmaksimiin. Lopputulos: sarjapainot nousivat 50kgx1 - 50kgx3, 40kgx3 - 40kgx5, 30kgx5 - 30x7. Omapaino pysyi samana, 90 kg. Okei, tän ohelman jälkeen seinä tuli leuoissa vastaan kovaa, yläselkä jumissa, forkut tulehtuneet jne. Mutta tulosta tuli- vähän aikaa.

En väitä, että tämä olisi pitkässä juoksussa tuloksekas tai järkevä tapa treenata, ei tietenkään , mutta mä en oikein pysty näkemään asioita pitkällä aikajänteellä. Kuulostaa lapselliselta, mutta olen huomannut tämän käytännnössä monesti: ainoastaan niillä lyhyen aikajänteen tavoitteilla pysyy motivaatio yllä.Tietty nyt kyllä harmittaa, ei noi leunvetotulokset pysyneet yllä ton ohjelman jälkeen ( mikä ei sinänsä ollut yllätys, tiesin aikaisemmasta kokemuksesta, että rankka priorisointi toimii kuin häkä, mutta ei ole realistista pitää yllä tuollaista treenitahtia ).

En siis väitä, että ilman suunnitelmaa treenaaminen olisi kenellekään fiksua, mutta joskus sen oman tutun ja turvallisen treenityylin muuttaminen on tuonut yllättäviä tuloksia, vaikka se ei olisi perustunut millekään tarkkaan mietitylle ohjelmalle. Eli voisi ehkä sanoa, että tulosta on tullut "vahingossa". Tosin juuri nyt en aio lähteä tekemään mitään ilman jonkinlaista ohjelmaa, sen verran pitkään tuli päätä hakattua seinään loppuvuoden aikana.

Intuitiotreenaaminen onnistuu joillakin aika hyvin, jos vaan on aito taju siitä kropasta ja sitä kuuntelua tapahtuu menestyksellä eli kropan viestejä tulkitaan oikein. Vähä sama ku parisuhteessa. Ei aina riitä, että kumpikin puhuu suomea :)

Toi sun leukailu ei mun mielestä erityisen väärin ollu. Käytän itekin tiukempia sarjoja ja failureakin valmennuksessa aika ajoin. Kenelle ja kuinka usein vaihtelee sitten. Sun leuatkin olis ehkä saattaneet jatkaa nousujohdettaan, jos tuota touhua olis oikealla tavalla rytmittänyt kevennyksillä. Mikä se oikea sit olis ollut, vaikea sanoa. Ehkä jopa sen tiukan treenin tekeminen edelleen, mutta joku viikko vain yks treeni tms.

Intuitiotreenaaminen onnistuu joillakin aika hyvin, jos vaan on aito taju siitä kropasta ja sitä kuuntelua tapahtuu menestyksellä eli kropan viestejä tulkitaan oikein. Vähä sama ku parisuhteessa. Ei aina riitä, että kumpikin puhuu suomea :)

Toi sun leukailu ei mun mielestä erityisen väärin ollu. Käytän itekin tiukempia sarjoja ja failureakin valmennuksessa aika ajoin. Kenelle ja kuinka usein vaihtelee sitten. Sun leuatkin olis ehkä saattaneet jatkaa nousujohdettaan, jos tuota touhua olis oikealla tavalla rytmittänyt kevennyksillä. Mikä se oikea sit olis ollut, vaikea sanoa. Ehkä jopa sen tiukan treenin tekeminen edelleen, mutta joku viikko vain yks treeni tms.

Kropan kuuntelu ei aina itseltä ole onnistunut, mutta silloin kun homma on toiminut, niin tulokset ovat yleensä olleet hyviä. Vastaavasti taas silloin, kun se tatsi tekemiseen on ollut hukassa, paikat jatkuvasti kipeät, palautuminen heikkoa ja motivaatio huonompi, niin olen yrittänyt löytää ratkaisua jostain maagisesta "ohjelmasta", joka ikäänkuin korjaisi kaikki ongelmat kertaheitolla. Tietenkään asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

En tiedä, olisiko leuka-progressiota voinut kauheasti pidentää. Vikoissa treeneissä oli jo aika paljon psyykkausta mukana sarjoissa, ja hermosto suhteessa kovemmassa rasituksessa. Mä jopa feilasin ton 50kg sarjan tosi monta kertaa silleen, että 2 toistoa tuli, ja kolmas jonkun 1 cm päähän tangosta. Sitten kun mä vihdoin sain sen kolmosen, niin se tahtotila ikäänkuin purkautui, ja "kehitys loppui tyytyväisyyteen", niin kuin bodarit kuiskailevat tosilleen salin hämärissä nurkissa. Ja taisivat taas kerran vielä olla oikeassa..

Ehkä jos olisi ottanut kevennyksen, ja sen jälkeen lähtenyt jostain 40 kg:sta uudestaan liikkeelle, niin kehitystä olisi ehkä voinut mehustaa lisää. Mutta se 40kg:kin olisi saattanut olla liikaa tossa kohtaa, ja toisaalta sitä pienemät painot eivät aikaisemman kokemuksen valossa ole oikein riittäneet kehittämään maksimivoimaa. Ei voi tietää..

Juu lähinnä ei pidentää tuota samantien, vaan rytmittää fiksummin, että palautumista tapahtuis riittävästi ja kehitys jatkuis. Mitä se sit tarkottaakin sun kohdalla, ei voi täs tietää. Esim viikkotasolla treenikertojen vaihtelullakin, vaikka ne treenit olis tiukkoja. Tyyliin 3, 2, 1, 3, 2, 1... jne treeniä viikossa.

Juu lähinnä ei pidentää tuota samantien, vaan rytmittää fiksummin, että palautumista tapahtuis riittävästi ja kehitys jatkuis. Mitä se sit tarkottaakin sun kohdalla, ei voi täs tietää. Esim viikkotasolla treenikertojen vaihtelullakin, vaikka ne treenit olis tiukkoja. Tyyliin 3, 2, 1, 3, 2, 1... jne treeniä viikossa.

Ok, nyt muistan, että Hulkkikin puhui jossain vanhassa treenipäivyrissään just ton tyyppisestä progressiomallista, missä ne treenipäivät kiersivät viikosta toiseen. En ollut tullut ajatelleeksi, että tota voisi totetuttaa myös suunnitelmallisesti. Yleensä olen vähentänyt treenikertoja/vko, kun palautuminen on alkanut tulla vastaan.

Kiitos vastauksesta!

Ha, tää on mun juttu. Penkistä 3x70kg, kyykystä on tehty 5x120kg. On tullut konsultoitua kaiken maailman penkkieksperttejä jotka nostelee 150kg penasta+, mutta eipä tuosta omasta formista mitään ole löytynyt. Ei vaan ole ruutia. Kädet nyt on tietty pitkät ku gorillalla, mutta ei se ole mikään tekosyy.

No tuonkaltaisiakin ongelmia työkseni ratkon. En lähtis heti pitkäkätisyyttä syytteleen, vaikka toki se penkki on aina haasteellisempaa ku töppökäsillä. Se salin vahvin ei välttämättä oo salin paras valmennuspuolella, koska se oma kehitys on pohjautunut hyvin usein geeneille jne lahjakkuudelle.

Itse olen aika pitkäkätinen, enempi ns. vetäjätyyppi rakenteellisesti, mutta kyllä se penkki silti vahvuus on. Se on ainut voimanostoliike, johon on voimailumielessä ollut täys panostus useita vuosia treeniuran aikana. Tietenkin kyllä se veto mulle luontaisin on voimanostoliikkeistä ja tulos nousee siinä helpoiten suhteessa työmäärään mitä siihen käyttää. Sen tekemisestä ei vaan ole koskaan pidemmän päälle tullut mitään, kun nousu on katkennut aina iskiasvaivoihin. Kyykky on sitten oma lukunsa, siihen on panostettava, jos haluaa kyykätä enempi mitä penkata. Lähtötasokin oli heikompi mitä penkissä teininä alottaessa. Tottakai se optimivälitys olisi edullisempi, jos ihan huipulla kilpaillaan. Mutta ei se kyllä sitä selitä, jos on todella heikko jossakin liikkeessä. Monesti sen kohtuullisen tason pystyy saavuttamaan vaikka mittasuhteet ei olisi puolella. Varustenostoissa (penkissä) ne hyvät välitykset tai hirveä kaari on elinehto, mutta raw-puolella voi kyllä pärjätä monenlaisilla välityksillä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ha, tää on mun juttu. Penkistä 3x70kg, kyykystä on tehty 5x120kg. On tullut konsultoitua kaiken maailman penkkieksperttejä jotka nostelee 150kg penasta+, mutta eipä tuosta omasta formista mitään ole löytynyt. Ei vaan ole ruutia. Kädet nyt on tietty pitkät ku gorillalla, mutta ei se ole mikään tekosyy.
Älä huoli. Aivan varmasti saat penkkiin paljon kiloja lisää. Väittäisin että kuka vain pukkaa esim.100kg penkistä elämänsä aikana jos siihen panostaa. Itse olen myös apinakätinen. Satkun penkkiin piti treenata 4 vuotta. Lahjakas ottaa 100kg ilman treeniäkin. 117.5 kg tuli noin 10 vuoden treenillä. Se jäikin natu enkaksi. Nyt jo paikat niin rikki ettei penkkailla.

Älä huoli. Aivan varmasti saat penkkiin paljon kiloja lisää. Väittäisin että kuka vain pukkaa esim.100kg penkistä elämänsä aikana jos siihen panostaa. Itse olen myös apinakätinen. Satkun penkkiin piti treenata 4 vuotta. Lahjakas ottaa 100kg ilman treeniäkin. 117.5 kg tuli noin 10 vuoden treenillä. Se jäikin natu enkaksi. Nyt jo paikat niin rikki ettei penkkailla.

Lahjakas on kyllä kevyt termi vielä, jos täysin ilman vastusharjoittelua penkkaa 100 kiloa ensikokeilulla, vaikka olisi muuta urheilutaustaa (mutta ei punttia). Saati jos ei ole koskaan urheilua harrastanut. Lähtötasollisesti puhutaan jo aikalailla superlahjakkaasta tuossa vaiheessa. Ja on myös oletettavasti luonnostaan isokokoinen mies. Suomessa on ollut muutamia huippunostajia, jotka tiettävästi on sopineet tuohon kategoriaan. Smulter, Murtomäki ja Hämäläinen ainakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Itsellä täysin sama tilanne. Aikoinaan oli penkki 65kgx5 ja kyykky 120kgx5. Voimaa on sen jälkeen tullut lisää, mutta liikkeiden keskinäinen suhde ei ole käytännössä muuttunut lainkaan. Orankikädet löytyy myös.

Lahjakas on kyllä kevyt termi vielä, jos täysin ilman vastusharjoittelua penkkaa 100 kiloa ensikokeilulla, vaikka olisi muuta urheilutaustaa (mutta ei punttia). Saati jos ei ole koskaan urheilua harrastanut. Lähtötasollisesti puhutaan jo aikalailla superlahjakkaasta tuossa vaiheessa. Ja on myös oletettavasti luonnostaan isokokoinen mies. Suomessa on ollut muutamia huippunostajia, jotka tiettävästi on sopineet tuohon kategoriaan. Smulter, Murtomäki ja Hämäläinen ainakin.
Huhutaan että Smulter penkkasi 150kg ilman treeniä. Onkohan se totta? Ja toki oma massa vaikuttaa sekä ikä. Onhan perusriski työmies eri asia kuin yläaste poika.

Huhutaan että Smulter penkkasi 150kg ilman treeniä. Onkohan se totta? Ja toki oma massa vaikuttaa sekä ikä. Onhan perusriski työmies eri asia kuin yläaste poika.

Ei ole. 105kg oli Smulter nostanut 15-vuotiaana omien sanojensa mukaan kun penkkiä kokeili ensimmäisen kerran. Jani Murtomäki voimailut aloittaessaan oli penkannut 145kg, mutta junnuna painitaustaa oli ollut. Lähde on luotettava, josta olen tuon kuullut. Mikko Hämäläinen on sanonut lähtötasonsa olleen 115kg penkissä noin 90kg kehonpainolla alle parikymppisenä. Legendoissahan se 105kg muuttuu monien suussa sataanviiteenkymmeneen kiloon.

Punnerrusvoimassa ei hirveesti mistään raskaasta työstäkään ole hyötyä, kun harvoin ihminen joutuu punnertamaan isoja kuormia. Kun taas esim maastavetoon voi olla esim metsätöistä jokseenkin hyötyä. Toki nykypäivänä harvemmin käsipelissä sielläkään nostellaan raskaita taakkoja. Jos on lahjakas mies voimailuun niin sillon se voima tarttuu varmasti suht pieniäkin taakkoja kantaessa. Jos on heikko ja laiha niin raksatyyppinen kuluttava työ voi olla vaan haitaksi. Oon valmentanu raksamiestä jolle teki penkissä 50 kiloakin aika tiukkaa alkuun ja kyykyssä meni 60 kilolla muutama toisto. Kehonpainoa oli noin 65kg(pituus noin 175cm). Kymmenisen vuotta oli siis raksahommia takana.

Ei ole. 105kg oli Smulter nostanut 15-vuotiaana omien sanojensa mukaan kun penkkiä kokeili ensimmäisen kerran. Jani Murtomäki voimailut aloittaessaan oli penkannut 145kg, mutta junnuna painitaustaa oli ollut. Lähde on luotettava, josta olen tuon kuullut. Mikko Hämäläinen on sanonut lähtötasonsa olleen 115kg penkissä noin 90kg kehonpainolla alle parikymppisenä. Legendoissahan se 105kg muuttuu monien suussa sataanviiteenkymmeneen kiloon.

Punnerrusvoimassa ei hirveesti mistään raskaasta työstäkään ole hyötyä, kun harvoin ihminen joutuu punnertamaan isoja kuormia. Kun taas esim maastavetoon voi olla esim metsätöistä jokseenkin hyötyä. Toki nykypäivänä harvemmin käsipelissä sielläkään nostellaan raskaita taakkoja. Jos on lahjakas mies voimailuun niin sillon se voima tarttuu varmasti suht pieniäkin taakkoja kantaessa. Jos on heikko ja laiha niin raksatyyppinen kuluttava työ voi olla vaan haitaksi. Oon valmentanu raksamiestä jolle teki penkissä 50 kiloakin aika tiukkaa alkuun ja kyykyssä meni 60 kilolla muutama toisto. Kehonpainoa oli noin 65kg(pituus noin 175cm). Kymmenisen vuotta oli siis raksahommia takana.
Työnteko on jo sen verran hyvin koneellistunut, että harva taitaa siitä saada etua voimailuun. Itse tieden erään menestyneen vahvin lajien naisen joka tekee maanviljelijän töitä. Kertoi itse että hommasta ole ollut mitään apua, paljon kevyempää mitä ihmiset olettavat.

Työnteko on jo sen verran hyvin koneellistunut, että harva taitaa siitä saada etua voimailuun. Itse tieden erään menestyneen vahvin lajien naisen joka tekee maanviljelijän töitä. Kertoi itse että hommasta ole ollut mitään apua, paljon kevyempää mitä ihmiset olettavat.

Ite oon yhtenä kesänä nuorempana apumiehenä raksahommissa joutunut olemaan ja siinä kyllä lähti hyvin painoa ja voimaa, vaikka en ollut iso enkä kovin vahva lähtötilanteessakaan. Ja samaten fyysisen tehdastyön (tosin minulla siinä vaikuttaa työajat voimakkaasti stressitasoihin ja hyvinvointiin -> en pysty nukkumaan yötyön kanssa ilman lääkkeitä). kanssa treenaaminen oli pelkkää alamäkeä ja aika jyrkkää sellaista. Ei siihen mitään metodia löytynyt jolla sen homman olisi omalla kohdalla saanut pelaamaan. En tiedä vaikuttaako se, että luontasesti oon ihan laihimmasta päästä ja melko heikkokin olin salitreenit alottaessa huomioonottaen, että muuta urheilua olin harrastanut koko elämän. Mutta eipä tuota enää jaksa miettiä, näillä korteilla mennään mitä on ja se on joko/tai ruumiillisen työn ja treenaamisen suhteen. Kyllä mulla suht hurja luonne/asenne on treenaamiseen, että nekään selitykset ei oikein kelpaa, että luonne olisi heikko. Armeijassa oli sama homma, että voimaa ja massaa menetin, vaikka olin todella laiha ja heikko sinne mennessä. Kun olin siellä suht raskaissa hommissa leireillä. Ei auttanut tonnikalan, rypsiöljyn ja suklaan mussutukset siihen asiaan metsässä. Lähes aneemisen laiha kotiutuessa. Eli ihan ihmisestä kiinni mikä se vaikutus on. Tietenkin varmaan olisi fyysistä työtä tekemällä vahvempi kuin niin, ettei nostelisi koskaan juuri kauppakassia tai maitopurkkia painavempaa. Mutta sitten kun riittävän pitkä treenihistoria on, niin se vaikutus voi olla hyvin päinvastainen. Jos nostelis/liikuttelis 50-150kg painavia puita kuten metsurit ennen vanhaan, niin siinä varmasti myös vahvistuu voimailuakin ajatellen.

Eiks tän vois ajatella niin päin et on sit kova penkkaaja?
Eikä huono kyykkääjä.

Mulla ei muuten ole penkki ja etukyykky sarjoissa juurikaan eroa. Toki jalkoja on leikelty jne.

Eiks tän vois ajatella niin päin et on sit kova penkkaaja?
Eikä huono kyykkääjä.

Mulla ei muuten ole penkki ja etukyykky sarjoissa juurikaan eroa. Toki jalkoja on leikelty jne.
Joidenkin mielestä etari ja penkki pitäisikin olla about samoissa. Vai oliko se että etari hieman parempi, kuin penkki..? :unsure:

Mulle opetettiin et Rive 1.5x penkki ja kyykky 2xpenkki.
Sit vaan duunia et saadaan penkkiä parannettua ja pidetään suhteet!

Mulle opetettiin et Rive 1.5x penkki ja kyykky 2xpenkki.
Sit vaan duunia et saadaan penkkiä parannettua ja pidetään suhteet!
Jollain painonnostajalla toi voikin pitää paikkansa, kun ne ei tee paljoakaan kovalla penkillä, mutta kaikilla muilla penkki on kyllä pahasti jäljessä tuollaisella suhteella.

Back
Ylös Bottom