Kyykkä ja maastaveto, toistomäärät??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heps..

Eli onko nyt mitään "loogista" syytä, miksi yleensä neuvotaan kyykkää tekemään 12,10,8,6,4 mutta sitten maastavetoa vain esim. 3x4 -sarjat? Mikä tässä on ideana, miksei esim. kyykkääkin voisi tehdä vain 3x6 ja maastavetoa vaikka 3x8 ?

..vaikka aika hullultahan toi kyllä kuullostaa :D

siks vetoo ei parene tehä pitkää sarjaa ku tekniikka kärsii jos vääntää pitkää sarjaa. Siinä sitten loukkaantumisriski kasvaa:kippis1:

Originally posted by juffe
Heps..

Eli onko nyt mitään "loogista" syytä, miksi yleensä neuvotaan kyykkää tekemään 12,10,8,6,4 mutta sitten maastavetoa vain esim. 3x4 -sarjat? Mikä tässä on ideana, miksei esim. kyykkääkin voisi tehdä vain 3x6 ja maastavetoa vaikka 3x8 ?

Heps.

Maastaveto on kai noista kahdesta liikkeestä se raskaampi. Kaiketi siinä on sellainen logiikka, että tuon 5 toiston yli mentäessä hyöty/määrä-suhde laskee aika rajusti. Näin ainakin voimankehityksen kannalta. Tietysti tuo rsturbon mainitsema loukkaantumisriskikin siinä on varsinkin, kun liikkeessä pitäisi käyttää aina rajuja painoja. Kyllähän maastavetoa voi tehdä pitkiäkin sarjoja, jos vaan pärsse kestää. Ja senhän saa kestämään, kun vetää paljon. :urjo: :itku:

Originally posted by rsturbo
siks vetoo ei parene tehä pitkää sarjaa ku tekniikka kärsii jos vääntää pitkää sarjaa. Siinä sitten loukkaantumisriski kasvaa:kippis1:

Jos se tekniikka hajoaa mavessa, niin miksei se muka hajoa kyykyssä ihan samalla tavalla?

Originally posted by Joubronx
Jos se tekniikka hajoaa mavessa, niin miksei se muka hajoa kyykyssä ihan samalla tavalla?

Kyllähän se hajoaakin luultavasti. Taitaa kyykyssä kuitenkin useimmiten olla jonkinlaiset raudat tai varmistaja pelastamassa tilanteen. Vedossa taas sen selän rikkoo niiiiin helposti kun pakkaa hajoo.

:love:

Monella on veto tekniikka vähän ensimmäisen toiston aikana melkosen hanurista. Monesti näkee ,että jos kaveri saa ensimmäisen toiston vedettyä niin voi saada sen jälkeen vielä 3 toistoa.

Kyykyssä vastaava ei tule onnistumaan. jos saat yhden niin hikisen toiston että se lähes pysähtyy et todellakaan saa enää kolmea toistoa sen perään. Kyykyssä on vaikeampi tulla "ihan" väärässä asennossa ylös ,kun taas vedossa tuntuu ja löytyy toisinaan ihan uskomattoma näkösiä suorituksia.

Itse teen 5-6toistoa peruskuntokaudella vedolle. 6 toistosta yli kun menee painot vetää jotenkiin enempi pumppiin ton selän kapealla vedettäessä ja palautuminen kestää ainakin itselläni pidempään enkä todellakaan voisi vetää niinkun normaalisti 5-6pv palautuksella.

Originally posted by fullpower
Monella on veto tekniikka vähän ensimmäisen toiston aikana melkosen hanurista. Monesti näkee ,että jos kaveri saa ensimmäisen toiston vedettyä niin voi saada sen jälkeen vielä 3 toistoa.

Näin on. Maastavetohan aloitetaan suoraan nostovaiheella, toisin kuin kyykky, eli siinä ei saada stretch reflexiä mukaan nostoon. Toisessa toistossa on myös laskuvaihe eli sanoisin, että sen takia se toinen toisto on usein helpompi kuin ensimmäinen. Saman syyn takia minä pysäytän aina toistot alas.

Mulla on just näin, eli eka toisto on aina vähä vaikee ja sen jälkeen menee helposti pari toistoo vaikka ois kovat painot kehissä. Mistäköhän tämä johtuu? Mikä kusee mun mave-tekniikassa? Voisko joku selittää mahdollisimman tarkasti maastavedon toiston alkuosan tekniikan?

Originally posted by andor
Mulla on just näin, eli eka toisto on aina vähä vaikee ja sen jälkeen menee helposti pari toistoo vaikka ois kovat painot kehissä. Mistäköhän tämä johtuu? Mikä kusee mun mave-tekniikassa? Voisko joku selittää mahdollisimman tarkasti maastavedon toiston alkuosan tekniikan?

Monesti näkee esim. välistä vedettäessä ,että porukka laskeutuu tarpeeksi syvään "väliin" pyrkien saamaan voimaa jaloille ,mutta lähdettäessä vetämään ylös perse nouseekin sen 10-20cm ennen kuin tanko hievahtaakaan ylemmäks.

Suosiolla kannattaa jättää se perse sen 20cm ylemmäks ja runtata siitä asennosta. Pieni etu keno ei haittaa kuitenkaan. Se turha perseen nouseminen kesken nostamisen pilaa ykkösen ihan täysin. Välistä vedettäessä on kesken noston mahdoton korjata asentoa jos selkä/yläkroppa jää vähänkin eteen. Kapeella vedettäessä on peli varaa enemmän. Sen voi katsoa sarja painoista suunilleen mitenkä on tekniikka suunilleen oikeaan suuntaan. jos saan vitosen jollain niin se on n.50kg lisää ja se on ykkönen. eli kymmenen kiloa per toisto itsellä. Eikä ole vielä edes hyvä maksimi voima. tiedän tyyppejä jotka vetää kolmosen painolla x ja ykkönen on vain 10kg enemmän.

Lähinnä se alku on nimenomaan vaikee ainakin itsellä jos alun saan nouseen, nousee myös loppukin ja ensimmäisen toiston jälkeen tuo alku helpottuu koska mukana on jo tietty vauhti avittamassa tuota alkua, varsinkin jos pompauttaa hieman maasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monesti näkee esim. välistä vedettäessä ,että porukka laskeutuu tarpeeksi syvään "väliin" pyrkien saamaan voimaa jaloille ,mutta lähdettäessä vetämään ylös perse nouseekin sen 10-20cm ennen kuin tanko hievahtaakaan ylemmäks.

Suosiolla kannattaa jättää se perse sen 20cm ylemmäks ja runtata siitä asennosta. Pieni etu keno ei haittaa kuitenkaan. Se turha perseen nouseminen kesken nostamisen pilaa ykkösen ihan täysin. Välistä vedettäessä on kesken noston mahdoton korjata asentoa jos selkä/yläkroppa jää vähänkin eteen. Kapeella vedettäessä on peli varaa enemmän. Sen voi katsoa sarja painoista suunilleen mitenkä on tekniikka suunilleen oikeaan suuntaan. jos saan vitosen jollain niin se on n.50kg lisää ja se on ykkönen. eli kymmenen kiloa per toisto itsellä. Eikä ole vielä edes hyvä maksimi voima. tiedän tyyppejä jotka vetää kolmosen painolla x ja ykkönen on vain 10kg enemmän.

Joo kiitti neuvoista! Nyt kun ajattelen, niin huomaan että itse teen juuri noin, että alussa meen aika syvään ja sieltä sit vedän eka noston. Just noin mulle käy varmaan joka kerta pikkusenkin kovemmilla painoilla, että perse nousee eka vaikka painot ei liikahdakkaan. Pitääpä ens kerralla alottaa eka toisto ihan normaalisyvyisestä korkeudesta.

Miten muuten, kun olen rakenteeltani aika pitkäjalkainen ja vedän kepealla tyylillä (siis en sumo) niin kuinka paljon jalkojeni pitää mavessa koukistua? Kun monesti tuntuu että jalat on vain pikkusen koukussa koko toiston ajan. Eli suoritus on jopa aika lähellä suorinjaloinmaastavetoa...

Joo kiitti neuvoista! Nyt kun ajattelen, niin huomaan että itse teen juuri noin, että alussa meen aika syvään ja sieltä sit vedän eka noston. Just noin mulle käy varmaan joka kerta pikkusenkin kovemmilla painoilla, että perse nousee eka vaikka painot ei liikahdakkaan. Pitääpä ens kerralla alottaa eka toisto ihan normaalisyvyisestä korkeudesta.

Miten muuten, kun olen rakenteeltani aika pitkäjalkainen ja vedän kepealla tyylillä (siis en sumo) niin kuinka paljon jalkojeni pitää mavessa koukistua? Kun monesti tuntuu että jalat on vain pikkusen koukussa koko toiston ajan. Eli suoritus on jopa aika lähellä suorinjaloinmaastavetoa...

Joo no niin itsekkin teen kapealla. Kaikki kovat kapealla vetäjät vetää sen todellakin selällä ja takareisillä. Eikä se aina ole niin kaunista katseltavaa ,mutta kovia rautoja ei voi omasta mielestäni kapealla kauniisti voi edes vetää. Turha sitä on yrittää jaloilla/reisillä puristaa ylöspäin.

:offtopic:

Mites muuten Fullpower, ootkos tulossa sotkamoon nostamaan? Taisin nähdä nimes "varalla" muodossa.

Itse oon tulossa ja tarkotus olis käydä Marcelin vetoenkan kimppuun..

Originally posted by KyntöSika
:offtopic:

Mites muuten Fullpower, ootkos tulossa sotkamoon nostamaan? Taisin nähdä nimes "varalla" muodossa.

Itse oon tulossa ja tarkotus olis käydä Marcelin vetoenkan kimppuun..

En oo tulos intin takia ollut sairaana nyt aika paljon. Katotaan nyt sitten ens vuonna. Saa nyt nähä miten tässä muutenkaan intoa riittää ollu aina vähän motivointi ongelmia. Ois pitänyt ennen inttiä noi kisat olla.

Vähän huonosti päässy reenailemaan oon tainnut olla tässä 6vko aikana n.3krt harjoitusvapaalla.:) Vähän vaikea säilyttää kuntoa kävelemällä.

Muistahan repästä ne enkat!:evil:

Paska homma sun kannalta.

Itellä alkaa intti nyt tammikuussa ja hieman epäilyttää noiden treenivapaiden saannit. Taitaa jäädä multa EM-kisahaaveet vähemmälle.

Tsemiä vaan treeneihin, kyllä se motivaatio jostain löytyy!

Originally posted by KyntöSika
Paska homma sun kannalta.

Itellä alkaa intti nyt tammikuussa ja hieman epäilyttää noiden treenivapaiden saannit. Taitaa jäädä multa EM-kisahaaveet vähemmälle.

Tsemiä vaan treeneihin, kyllä se motivaatio jostain löytyy!

Täältä päin ei ainakaan sissiks kannata mennä. Sissinä vaikka oisit voimanostos junnujen maailmanmestari niin ei pääse kummosesti harjoitusvapaalle muissa komppanjoissa kyllä pääsee vaikka et olis edes kilpaurheilija välttämättä. Leireiltä ei mitään toivoa päästä ja leireil eväät on niin perseestä ettei mitään järkeä. Väkisillä yrittäävät jokaisesta tehdä alle 60kg maratoonaria.:curs: :itku:

Olenkin tässä tavotteet itse laittanut vuoteen 2005. Reväytin rintalihaksenkin reeneissä. Tutulla oli samankaltainen vamma ja meni vuosi parantuessa. Osaksi intin takia hajotin senkin eli todennäköisesti ens vuos meni ihan pipariks. Aina hajoaa jotain kun rupee olee kunnossa siks kai tässä motivaatio vähän on rempallaan pitäs varmaan ruveta 24h penkkiurheilijaksi siinäkin tulis varmaan välilevyn pullistuma tai peräpukamat.:)

Re: Re: Kyykkä ja maastaveto, toistomäärät??

Originally posted by Raven
Eikös kyykkä ole peli, jos mailalla heitetään niitä palikoita nurin?! ;)
Kyykkä = legendaarinen futisseura FC Kuusysi

Reväytin rintalihaksenkin reeneissä. Tutulla oli samankaltainen vamma ja meni vuosi parantuessa. Osaksi intin takia hajotin senkin eli todennäköisesti ens vuos meni ihan pipariks.

Itelläni on varmaan joku samalainen vika vasemmassa rinnassa, nyt ollu kipeä vuoden verran. JA AINA KUN LUULET ET NYT SE ON KUNNOSSA, NI ODOTA VAAN!! T: Raakapenkki polkenu paikallaan puoltoista vuotta.

Onneks en ole sissiks menossa, vaan santikseen. Sieltä saa kuulemma ihan mukavasti lomia:rolleyes:

edit. Kokeilin muuten tänään uutta Titanin centikkaa kapeeseen vetoon, +-mallia siis. Aivan paska. Puku on tehty täysin päinvastasella tavalla, kuin normaalimalli. Kiristää pirusti lantioista, mutta olkaimet on tosi löysät = ei vittuakaan apua kapeeseen vetoon.
Kunto kuitenkin osoittautui hyväksi, kun vetäsin silti suunnittelemani raudat ylös lähes ilman trikoon apua.

Maastaveto

Minäs päivänä kannattee tehy maastavetoo?
Täl hetkellä on kolmen päivän ohjelma 1.pv rin,hau,ojent. 2.pv selkä,hartiat 3.pv jalat

?????:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom