Kyykkäämisessä tangon paikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
45
Kyykkäämisestä on topicceja kymmeniä, mutta mitä koitin kaivaa, niin en löytänyt hyvää selostusta missä sitä tankoa niskassa kuuluu pitää.

Itsellä ilmeisesti sen verran vähän lihaa yläselässä, että pehmustetta tulee käytettyä tangossa aina kyykätessä. Ja jokupäivä kyykkäsin tanko niskassa, niin joku tuli neuvomaan että ei kannata noin. Käski laskea tankoa alespäin ja näytti mallia. Tanko oli ihan uskomattoman alhaalla. Itsellä ei varmaan kädet edes ylettyisi pitämään tangosta kiinni niin alhaalla.

Olisiko jollain kuvaa missä kohtaa sitä kannattaa/pitää pitää?
Ettei tulis vedettyä ihan miten sattuu.

Vai onko niin että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä?

anna olla tanko niskassa jos et harrasta voimanostoa. pysyy kyykyt enempi jalkapainotteisina eikä tule käsikipuja.

normaalinostajalle toimii hyvin tanko yläepäkkäiden päällä. siinä on kivasti lihaa. liian korkeella niskassa alkaa painaa nikamia.

voimanostaja hyötyy useimmiten alemmasta tangon paikasta. saa paremmat vivut. tällöin tanko lepäilee yleensä takahartioiden päällä.

Vinkiks:

ota mahdollisimman kapea ote tangosta, ja pidä tanko epäkkäiden päällä.

Mullaki on tuo tangon paikan vaihto menossa. Mulla oli tossa epäkkäiden päällä se, mutta kun yritin maksimeita niin meinas lähteä kenaamaan eteenpäin, siis ei kaatua, mutta niinku perse/lantio nousi ylös, mutta pää jäi samaan paikkaan, laski hieman --> selkä lähemmäs lattian suuntaiseksi....

Porkkanaraastin sanoi:
Mullaki on tuo tangon paikan vaihto menossa. Mulla oli tossa epäkkäiden päällä se, mutta kun yritin maksimeita niin meinas lähteä kenaamaan eteenpäin, siis ei kaatua, mutta niinku perse/lantio nousi ylös, mutta pää jäi samaan paikkaan, laski hieman --> selkä lähemmäs lattian suuntaiseksi....

No, siis, toi on se klassinen itsehuijaamis juttu. Noustaan persepystyssä. Pidät sen selän suorassa kaiken aikaa ja ponnistat vain jaloilla. Joko nousee tai ei nouse.

toi jälkimmäinen tyyli vaikutti siltä että painoa ei tu käsille/olkapäille niin paljoo.
mielestäni parempi, itse sitä käytän.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos isoja rautoja meinaa saada ylös niin tangon paikka ei ole ''niskassa'', vaan alempana yläselässä. Itselläni ainakin on yläselässä oikein kuin tehty paikka tangolle. Siis kun puhutaan voimanosto kyykystä...

pikku mies sanoi:
Jos isoja rautoja meinaa saada ylös niin tangon paikka ei ole ''niskassa'', vaan alempana yläselässä.
Isoja rautoja voi kyykätä tanko niskassakin, silloin täytyy vaan olla pirun vahva! :rock:

Olen tehny tanko kyykyn tanko epäkkäitten päällä, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Olen kyllä ajatellu kokeilla tanko takahartioidn päällä kyykkäystä nut se on toistaseks jääny vaan suunnitelmaks, täytyypä koittaa heti perjantaina

Itsellä sattuu epäkkäisiin pirusti kyykkääminen epäkkäisiin ja niskaan vaikka sarjapainot on melko säälittävät (jotain 70-80kg). Etukyykky toimii mainiosti (samoilla painoilla) tuolla eka kuvan tavalla tosta Hänkin postista. Oon vaan miettiny että onko liikkeillä jotain eroa mihin ne ottaa? eli onko sama tehdä tanko edessä kuin tanko takana?

Itsellä tuo paikka tossa edellä loksahtaa kivasti tommoseen kuoppaan tossa epäkkäitten ja olkapäitten väliin, ehkä vielä vähän enemmän olkapään siihen lihaksen päälle. Välillä kyllä sattuu jos menee huonosti se tanko viimosilla toistoilla..

Pforce sanoi:
Oon vaan miettiny että onko liikkeillä jotain eroa mihin ne ottaa? eli onko sama tehdä tanko edessä kuin tanko takana?
Ei ole sama. Etukyykyssä ylävartalo on pystympänä ja rasitus lähinnä etureisillä. Myös niskakyykky ottaa enemmän etureisiin, kuin voimanostotyylin kyykky.

Vinkki:
Jos on vaikea saada tankoa niskan kohdalta alemmas selkään, niin otapa peukalot samalle puolen muiden sormien kanssa tangolla. Yleensä helpottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom