Kyvyttömyys ymmärtää muita naisia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ja muuten, se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissasisi omaa sukupuoltaan. Se, että joku luulee näin, johtuu juuri kapeasta naiskäsityksestä.

Väistän naisellisen myötäilyn sudenkuopat ja olen totaalisen eri mieltä. Jos joku avaa keskustelun aiheella "kyvyttömyys ymmärtää muita naisia", ja joku ymmärtää keskustelun koskevan muita naisia, on kysymys sisälukutaidosta, ei kapeasta naiskäsityksestä. Jos ihmettelyn ja dissauksen kohteita ovat kosmetiikka- ja muotiteollisuuden markkinointimenetelmät ja nyky-yhteiskunnan pinnallistuminen eivätkä samanlaisilla pissivehkeillä varustetut ihmisapinat, minkä vuoksi on tarpeen ihmetellä "muita naisia"?

Se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissaisi omaa sukupuoltaan. Se, että dissaa tavanomaisia naisten kiinnostusten kohteita ja käytöstapoja ja em. piirteet omaavia naisia, tarkoittaa sitä, että dissaa omaa sukupuoltaan. Jotkut ovat jostain mystisestä syystä onnistuneet yhdistämään korkokenkien käytön ja yleissivistyksen puutteen. Halutessaan keskustella pinnallisista ja tyhjänpäiväisistä ihmisistä he kokevat tarvetta puhua naisista, ja se, että joku luulee näin, johtuu kapeasta naiskäsityksestä.

Omassa empiirisessä kokemuspiirissäni olen törmännyt erittäin ansioituneesti yhteiskunnallisista asioista, psykologiasta, filosofiasta, taiteesta ja paksinsa muodosta keskusteleviin naisiin. On surullista, jos kaikilla _muilla_naisilla_ ei ole ollut onnea löytää naispuolisia henkilöitä, jotka olisivat heidän kanssaan vastaavista aiheista kiinnostuneet keskustelemaan. Onneksi naisvaltaisten foorumeiden peppukeskusteluihin kyllästyneet voivat aina siirtyä miesvaltaisille foorumeille keskustelemaan naisten peppujen muodosta... :kuvia: :kuola: <br><p>

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hohhoijjaa, en ymmärrä että miksi naiset jotka ovat kiinnostuneita muodista, ja yleisesti esteettisistä asioista olisivat jotenkin stereotyyppisesti määriteltävissä? Jostain kumman syystä kun tulee puhe naisista jo pelkkä sana tuntuu symbolisoivan naisellisuutta. Tässäkin keskustelussa tuntuu taas olevan kyse siitä että IHMISET ovat erilaisia, eikö ole stereotyyppistä ulottaa keskustelu vain naisiin? KYllähän nykyään on ihan järkyttävän paljon miehiäkin joille ulkonäkö ja siihen panostaminen ja ns. "naisten jutut" ovat tärkeitä.

Ok, myönnettäköön että naisilla on ehkä kykyä puhua paskaa selän takana paljon. Mutta toisaalta naisten tunne-elämä on usein eri tasolla kuin miesten (psykologisestikin todistettu fakta, aivopuoliskojen toiminta) ja voisi toisaalta olettaa että kun on kykyä puhua paskaa on myös kykyä saada luotua ihmissuhteita. No ehkä tämä on streotypiä, kuka ties?

Eniten ärsyttää tuo jako että on joko niitä kauneudesta ja muodista kiinnostuneita uusavuttomia barbityttösiä tai vaihtoehtoisesti poikatyttömäisiä ilmestyksiä jotka metsästää ja urheilee. Ainakin itse tiedän mikä on nyt muodissa, kiertelen kaupat, ostan tavaraa, meikkaan joka päivä, yritän pitää itseni kunnossa. Mutta osaan myös perata kalan, tykkään kalastaa, osaan pestä pyykkiä, olen ehkä laiska mutta esimerkiksi laavussa yöpyminen ei ole ongelma. Uskon että enemmänkin kyse on siitä mihin on resursseja, harvempi ihminen tulee nimittäin kysymään että haluaisitko lähteä ja rehellisesti sanottuna, en kyllä yksin ole menossa.

Mitä tulee noihin aitoihin kiinnostuksen kohteisiin eli tieteisiin, niin miksei voi samaan aikaan olla fiksu silläkin kannalla ja olla kiinnostunut muodista jne. Tunnen itse monia todella kauniita /nättejä naisia joilla on myös älyä ja kykyä suoriutua. Onhan se epäreilua kun toisilla on kaikki, mutta minkäs teet ;) Kyllä omassa kaveripiirissä ainakin löytyy ihmisiä keiden kanssa keskustella filosofiasta, teologiasta ja psykologiasta muullakin kuin arkitajunnan tasolla.(ehkä huono ilmaus, mutta ehkä pointti tulee esiin)

Ja rehellisesti tuo valittaminen selluliitista jne on joskus vaan taivaallisen ihanaa kun pääsee purkamaan ne tyhmät ongelmansa johonkin, tarvitseeko kaikki ottaa niin vakavasti? Joskus sitä vaan haluaa tuntea olevansa nainen jos ei muuten niin puhumalla yhteisistä ongelmista. Osaltaan se on myös osa sosiaalistumista ja käyttäytymisnormeja, ainakin itsellä. Ne on niitä turvallisia puheenaiheita joilla saa kontaktia ihmisiin joilla ei ole sitä kykyä puhua tieteellisistä jutuista jne. Luen sen itse ennemminkin sosiaalisiksi taidoiksi positiivisessa merkityksessä kuin negatiiviseksi hömpötykseksi :) Itse koen ainakin oloni aika paskantärkeäksi jos lähden heti uudelle tuttavalle kertomaan yhteiskuntatieteistä :D

Nykyajan ihanne on kuitenkin enemmänkin lähellä renessanssi ajan uomo universalea, yleisihmistä joka osaa ja tietää kaikesta kaiken ;) Mieluummin olen vähän kaikkea kuin paljon jotain :)

Aargh.....kirjoitin tänne ainakin kahden ruudun verran ja nyt se teksti katosi kun loggaus oli mulla tipahtanut välillä pois.:curs:

^^Ylempänä on ollut monella hyviä kirjoituksia ja pointteja, Lumi on onnistunut mun mielestä aika hyvin kirjoituksissaan sanomaan sen mitä itsekin halusin sanoa ennen kuin hävitin koko pirun tekstin. Minen ymmärrä naisten tai "naisellisten" kiinostuksen kohteiden dissaamista, se on raukkamaista ja typerää ja kielii mielestäni kummallisesta epävarmuudesta. Toisaalta en usko myöskään mihinkään junivöörsal sistahoodiin vain siksi että jollakulla sattuu olemaan samat pissavehkeet. Joskus nuorempana tuli ehkä sorruttua siihen hyväjätkäilyyn, toisaalta olin luonnostaan vähän poikatyttö, mutta en myöskään koskaan suosittu missään prinsessabarbieympyröissä.

Iän myötä sitä kai tuntee itsensä ja oman arvonsa sen verran paremmin ettei viitsi ruveta kerjäämään hyväjätkäpointseja munia kaivellen, piereskellen ja biitti huulessa muijien perseitä kommentoiden. Kyllä niitä pisteitä ja arvostusta saa muutenkin ihmisiltä jotka minua sen arvoisena pitävät. Pynttäytyminen ja hömppäkin on kivaa ja nättinä oleminen ihanaa! Ei se älykkyys siitä kärsi eikä muutu juonittelevaksi ja pinnalliseksi juoruakaksi.

Niin, ja siitä setan testistä tuli tulokseksi 18 naisellisuuspistettä ja -6 miehekkyyspistettä:lol2: . Mussa on kuulemma erittäin paljon naisellisia piirteitä, nainen jossa on erittäin vähän tai ei lähes ollenkaan miehekkäitä piirteitä. Moneksi on haukuttu. Vaan kanaksi tai bimboksi ei koskaan.
Olen kovasti sitä mieltä, että naisellisuus ja kanamaisuus ovat kaksi aika eri asiaa, luulen nimittäin tuntevani muutamia mieskanoja....hmm....juoruilevia, pinnallisia, juonittelevia....kapeasti asioista kiinnostuneita..:jahas:

Joitain naisia olen kyvytön ymmärtämään. Mutta niin olen joitain miehiäkin. Onneksi ei tarvitsekaan kun molemmissa on helmiä joukossa!:haart:

Tämmöstä se testi ehdotti:
Olet nainen. Sinussa on hyvin paljon naisellisuutta, naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Naisellisuus on sinulle hyvin tärkeää ja osaat nauttia naiseudestasi.

Haluat selkeästi liittyä naisten ryhmään sekä erottautua vahvasti miesten ryhmästä. Olet valinnut hyvin feminiinisen ja äärimmäisen epämaskuliinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan feminiinisyys hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla maskuliinisuuteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.

:eek: Jopas on kuumaksi käynyt tämä aihe!
Mistä ihmeestä tuo dissaus-termi tuli kuvioihin? Onko tässä tullut luettua joidenkin tekstejä kuin piru raamattua, minä ainakin omalla lukutaidolla ja ymmärryksellä luulin aloittajan tarkoittavan otsakkeellaan jotakuinkin "kyvyttömyyttä ymmärtää muita (tuntemiani!) naisia". Ehkä hän koki itsensä friikiksi omassa sosiaalisessa piirissään, jos oikein ymmärsin, eikä hyökännyt koko naissukukuntaa vastaan. Ei kait tässä kukaan ole arvoittanut naisellisuuden peri-ilmentyminä pitämiään piirteitä sen huonommiksi kuin jätkämäisyyksiäkään. Ymmärtämättömyys ja suvaitsemattomuus kun ovat aika eri asioita..?

Otetaanpas vielä huomioon se, että kun keskustelussa on nainen-nainen, mies-mies, tai mies-nainen, niin aiheet joista puhutaan eivät tod. ole samat! Naisen ja miehen välinen keskustelu harvoin saa sellaisia piirteitä kuin samojen sukupuolten välinen. Nainen tuskin puhuu meikeistä ja mies vielä vähemmän panoistaan.. mikä puolestaan johtaa siihen, että puhutaankin sitten jostain "sivistävämmästä", ja ah - kylläpäs vaan miehet onkin mukavaa seuraa! tämä nyt on vain tapausesimerkki, ja kärjistetty sellainen. Itse olen harrastukseni kautta päässyt "jätkäporukkaan" sisälle vähän liiankin jätkänä, he kun eivät meikäläistä tietyistä syistä yritä iskeä, vaan ennemmin kertovat naisseikkailuistaan kuin yhdelle "heistä". En voisi kuvitella, että läppä ja panojutut lentelisivät samaan tyyliin yhdenkään heteronaisen seurassa. Eli kokemukseni mukaan pinnallisuuksia löytyy kumpaisistakin, niin naisista kuin miehistä, kyse onkin itsestäänselvästi persoonista. Toisen seurassa kokee samanhenkisyyttä, toisen ei.

Miksi sitten itseä saattaa häiritä se fakta, ettei ole samalla aaltopituudella, tai kiinnostunut samoista asioista kuin muut naiset (=valtaosa tuntemistaan naisista)? Johtuneeko siitä, että kullakin on pohjimmiltaan tarve samastua johonkin sosiaaliseen ryhmään, johon tuntee (luulee?) kuuluvansa? Ja miettii sitten kohdallaan, että onko jotenkin outo tai yksin kokemustensa kanssa, kun tuntuu siltä, että ympärillä on jonkinlainen "naisellisten naisten sisterhood", josta kokee olevansa ulkona? Minulla on ympärilläni omanlaisensa "sisterhoodkerho", jossa kukin on niin vähän tai paljon naisellinen kuin haluaa. Lisäksi lähipiirissäni on niin hetero- kuin homomiehiä, kaikista äärilaidoista niin koulutuksen, kuin harrastusten ja mielenkiinnon kohteidenkin suhteen, eikä itsellä (luojan kiitos!) ole tarvetta (enää) miettiä olenko jossain piirissä ulkopuolinen "kun ei vaan voi ymmärtää" niitä selluliitti/meikki/muoti/shoppailu/vaate ym. keskusteluita. Eikä se ole kenenkään dissaamista, etten minä jotain ymmärrä. Kaikki myötätuntoni ketjun aloittajalle ja muille samanhenkisille, paljon fiksuja mielipiteitä tullut esiin myös "toisinajattelijoilta";)

Niin, ja setan testin mukaan "mies".

Zone-sarja -42%
Se, että dissaa tavanomaisia naisten kiinnostusten kohteita ja käytöstapoja ja em. piirteet omaavia naisia, tarkoittaa sitä, että dissaa omaa sukupuoltaan. Jotkut ovat jostain mystisestä syystä onnistuneet yhdistämään korkokenkien käytön ja yleissivistyksen puutteen.

Terve kriittisyys on eri asia kuin dissaus. Naisten (stereotyyppisten) kiinnostustenkohteiden ihmettely ja kritisointi ei tarkoita sitä että pitäisi omaa sukupuoltaan huonona tai miessukupuolta parempana. Päinvastoin, noiden ilmiöiden pähkäily, eriävien mielipiteiden esittäminen ja itsetutkiskelu on ihan suositeltavaa välillä. Mä olen ainakin löytänyt tästä ketjusta uusia ajatuksia joita ei muuten olisi tullut mieleenkään.

Kuten sanoin, muodin seuraaminen tai meikkaaminen ei tee kenestäkään sivistymätöntä ja typerää. Samoin kuin epämuodikkuus tai meikkaamattomuus ei tee kenestäkään miesmäistä rekkalesboa (jota stereotypiaa viljellään todella paljon ja käytetään naiseuden määrittelemiseen sekä syyllistämiseen). Mutta se, jos käyttää kaiken vapaa-aikansa naamansa paklailuun tai vaihtoehtoisesti auton rassaamiseen on kyllä pois siitä ajasta jonka voisi käyttää esim. ajankohtaisten uutisten seuraamiseen.

Edit: Uwishilla hyviä pointteja. Varmaankin on niin että meillä on tarve samastua omaan porukkaan, tulla hyväksytyiksi ja kuulua joukkoon. Friikkinä ja mustana lampaana oleminen nimittäin herättää väistämättä kysymyksen "mikä mussa oikein on vialla". ;)

Eli kokemukseni mukaan pinnallisuuksia löytyy kumpaisistakin, niin naisista kuin miehistä, kyse onkin itsestäänselvästi persoonista. Toisen seurassa kokee samanhenkisyyttä, toisen ei.

Kylli!

Tavallaan musta tuntuu, tai ainakin toivon, että useimmat täällä vaahdonneet (myös minä) tarkoittavat ainakin tietämättään jotain tämäntapaista.

Itse tunnen oloni usein ulkopuoliseksi jossain äitiporukassa, keskustelunaiheet kun eivät aina jaksa kiehtoa kun itsellä ei jälkikasvua ole. En kuitenkaan mielestäni ole kyvytön ymmärtämään näitä naisia enkä halua leimata heitä kanaemoiksi jotka ajattelevat vain kohdullaan ja joilla ei muita, minua kiinnostavia kiinnostuksen kohteita olekaan. Älystä puhumattakaan.
Nämä tilanteet saattavat kyllä joskus olla ärsyttäviä, kun tuntuu ettei varmasti ole mitään annettavaa koko keskusteluun vaikka yrittäisikin. Sitten sitä voi hiipiä vaikka katsomaan formulaa:D Vaikken äijä olekaan:)

En tiedä ymmärsinkö alkuperäisen kirjoittajan kirjoituksen väärin, mutta minusta niistä kuvastui aika negatiivinen suhtautuminen "naismaisempien" juttujen käsittelyyn sekä niihin naisiin, jotka näin ajattelevat (eli ne oman kaveriporukan ulkopuoliset naiset, siis aika useat heistä). Ehkä alkuperäinen kirjoittaja ei tarkoittanut asioita juuri niin voimakkaasti kuin tulkitsin, mutta itse olin havaitsevinani mielipiteessä aika paljon sitä tunteenpaloa sekä liikaa yleistämistä, minkä hän itse myönsikin ja josta hän pyysi etukäteen anteeksi. Minä annan anteeksi omalta osaltani, vaikka en sinällään ottanut asiaa kauhean henkilökohtaisesti.

Minusta on hyvä, että ihmiset sanovat mielipiteitään ja niin sanon myös minä. Olen osittain samaa mieltä joissain asioissa alkuperäisen kirjoittajan kanssa, osittain en. Koen kuitenkin, että aika harva janassa keskivaiheille osuva naiskunnan edustaja on sellainen, mitä näissä ”kauheissa stereotypioissa” tuodaan esille. Kyllä minä uskon vielä siihen, että suurimmalle osalle maailmanloppua edustaa joku muu, kuin kynnen katkeaminen tai nuoruuden menetys. Mutta jos aletaan miettimään niitä ääripäitä, niin varmasti tällaisiakin naisia löytyy ja kyllä se on minustakin aika kamalaa – siis se pinnallisuus tai ainakin se pinnallinen kuva, mikä heistä tulee.

Off topic: GirlPower, sitä löytyy ainakin tältä palstalta!

Olen tehnyt testin joskus muutama vuosi sitten aiemmin. Ei ole muuttunut pahemmin. Sinänsä mielenkiintoinen kokeilu. Ehkä alla oleva tulos selittää, miksi minun on vaikea ymmärtää välillä niin naisia kuin miehiäkin :D. Se on vaan hauskaa, että pari kymmentä vuotta sitten olisin aivan suivaantuneena kommentoinut täällä kaikenlaista - ja ehkä katunut jälkikäteen ;), mutta nyt vain ajattelen, että tää on niin tätä. Odotin naisellisuuteni kyllä lisääntyneen edellisestä testistä, kun viime aikoina on alkaneet äijät erityisesti ottaa hermoon ;)...

SINÄ OLET SUKUPUOLINEUTRAALI
Kuvauksesi
Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

Olet sukupuolisuuden suhteen tasapainoinen. Sinussa on mieheyttä vielä vähemmän kuin naiseutta.

Naisellisuuspisteesi: -12
Miehekkyyspisteesi: -16

Mun mielestä tuon avauspostauksen tarkoitus ei ollut dissata naisia tai naisellisuutta eikä ylistää piilosovinistisesti miehisiä ominaisuuksia. Viestissähän otettiin vain kantaa siihen, miten välillä on vaikeaa samastua oman sukupuolensa edustajiin, kun muiden ajatusmaailma tuntuu olevan täysin eri planeetalta. Itsellä on samat fiilikset kuin aloittajalla ja varsinkin tuon selluliittikeskustelun luettuani (jep, pitihän se mennä lukemaan vitutuksen uhallakin). Reinhardtille pojot siitä että uskalsi sanoa mielipiteensä suoraan.

Mutta ei tämä mikään Pakkis-spesifi asia ole, vaan paljon laajempi. Olen vaan ihmetellyt samoja asioita kuin Reinhardt ja moni muukin tässä triidissä. Olen kai friikki, mutta en vain käsitä näitä meikki/pintamuoti/ kitudieetti/ selluliitti/ naistenlehti yms. -juttuja. Mun mielestä ne on täysin toisarvoisia asioita elämässä, ja sellaisten vatvomiseen käytetystä ajasta ja rahasta hyötyvät vain kosmetiikka-, laihdutus-, muoti- sun muu ulkonäköteollisuus, joka pyörittää melkoista liikevaihtoa naisten epävarmuuden kustannuksella. Sen sijaan se, mitä maailmassa todella tapahtuu, kuten yhteiskunnalliset, poliittiset ja maantieteelliset ilmiöt on huomattavasti mielenkiintoisempia. Ja _oman kokemukseni_ perusteella näitä juttuja kuulee käsiteltävän useammin miesten kuin naisten kesken. Jos vertaatte vaikka mies- ja naisvaltaisia foorumeita, niin useammin naiset jauhavat jostain persuksensa muodosta kuin miehet. Vaikka miten olenkin feministi, niin näin se vaan näyttäisi olevan.

Toki jokainen voi keskittyä siihen minkä kokee luontevaksi, mutta toivoisin naisilta vähän lisää kriittisyyttä. Sitä että uskallettaisiin sanoa oma mielipide myötäilemisen sijaan, pyrittäisiin kyseenalaistamaan asioita mieluummin kuin nielemään kaikki se hevonpaska ja varsinkin nuo naisihanteet mitä meille syötetään. Naisellisuus ei ole yhtä kuin meikit, vaatteet ja ulkonäkö, vaikka sitä joka puolella väitetäänkin. Enkä tarkoita sitä että muodikkaat naiset olisi aina tyhmiä tai että naisten pitäisi muuttua miehiksi. Se on sudenkuoppa, johon näistä asioista keskusteltaessa helposti pudotaan. Vaan sitä, että kyseenalaistettaisiin noita ns. hömppäjuttuja ja pohdittaisiin että onko se naiseus tai ihmiselämä oikeasti niistä asioista kiinni.

Ja muuten, se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissasisi omaa sukupuoltaan. Se, että joku luulee näin, johtuu juuri kapeasta naiskäsityksestä. Jotkut meistä vain oikeasti ovat tällaisia vähän välimuotoja (heh), ja haluavat vain olla oma itsensä muita häiritsemättä. Itse ainakin pyrin määrittelemään itse sen mitä haluan olla, sen sijaan että antaisin naistenlehtien tai sukupuolikategorioiden tehdä sen puolestani. Tai tämä on tavoitteena, mutta myönnän että välillä menee metsään.

OT: sain muuten tuossa setan testissä sukupuolekseni neutraali, enkä ole yhtään yllättynyt. :)

Aivan samoin ymmärsin minäkin tuon alkuperäisviestin sisällön mutten osannut tuoda näkemystä esiin. Minunkaan ei ollut tarkoitus tuoda esiin vastakkaisasetteluja että jompi kumpi sukupuoli on parempi kuin toinen vaan juuri tuota miten joissakin tilanteissa on vain niin vaikea ymmärtää oman sukupuoleni edustajan olettamuksia. Esim olen naisvaltaisella työpaikalla ja minulta kysytään ikääni ja kun kerron sen ja seuraava kysymys on heti onko lapsia ja kun kerron ettei ole niin sitä paheksutaan. Eli vanhemmat oman sukupuoleni edustajat halveksuvat valintojani ja elämäntapaani (27-vuotias työssäkäyvä täyspäiväinen opiskelija, avoliitossa ja lapseton) vaikka en itse tuo asioita esiin niin asioita kysyttäessä vastaanotto on tuo. Jotkut naiset kokevat naiseuden suoraan äitiyden kautta ja kun olen lapseton niin en ole kokonainen tai naisellinen nainen, vaan jotenkin vajaa ja omituinen. Olen jo tottunut tuohon ja siksi koitankin olla tuomatta esiin "poikkeavuuttani" eikä tuo asenne enää varsinaisesti loukkaakaan, tylsistyttää vain kun se on niin yleinen ja kun itse kuitenkin kuuntelen ja kommentoin sujuvasti ko henkilöiden kotkotuksia niin miksi he eivät voisi toimia samoin.

Vaihtoehdoista nainen, mies, androgyyni ja sukupuolineutraali,
SINÄ OLET MIES
Kuvauksesi
Olet mies. Sinussa on paljon mieheyttä, miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan naisellisia persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Miehekkyys on sinulle tärkeää ja osaat nauttia mieheydestäsi.

Haluat liittyä miesten ryhmään sekä erottautua selkeästi naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja hyvin epäfeminiinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla feminiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää feminiinisiä puoliasi.

Naisellisuuspisteesi: -22
Miehekkyyspisteesi: 12

Eli feminiinisiä puolia kehittämään mars...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Esim olen naisvaltaisella työpaikalla ja minulta kysytään ikääni ja kun kerron sen ja seuraava kysymys on heti onko lapsia ja kun kerron ettei ole niin sitä paheksutaan. Eli vanhemmat oman sukupuoleni edustajat halveksuvat valintojani ja elämäntapaani (27-vuotias työssäkäyvä täyspäiväinen opiskelija, avoliitossa ja lapseton) vaikka en itse tuo asioita esiin niin asioita kysyttäessä vastaanotto on tuo. Jotkut naiset kokevat naiseuden suoraan äitiyden kautta ja kun olen lapseton niin en ole kokonainen tai naisellinen nainen, vaan jotenkin vajaa ja omituinen. Olen jo tottunut tuohon ja siksi koitankin olla tuomatta esiin "poikkeavuuttani" eikä tuo asenne enää varsinaisesti loukkaakaan, tylsistyttää vain kun se on niin yleinen ja kun itse kuitenkin kuuntelen ja kommentoin sujuvasti ko henkilöiden kotkotuksia niin miksi he eivät voisi toimia samoin.

Myös minun (36v./tällä hetkellä sinkku, vaikka aiemmin avoliittoja takana/ työssä käyvä) vapaaehtoista lapsettomuutta on ihmetelty ja jopa kritisoitu työpaikalla, mutta sen on tehnyt mies. Samoin näin on tehty esim. ravintolassa miehen toimesta ja syyksi lapsettomuuteeni on laitettu minun ammattini (poliisi) sekä sen tuoma ilmeisen "kylmä" luonteeni (poliisit ovat kuulemma sellaisia kovia). Loppujen lopuksi en pahemmin muista, että kauhean moni muu olisi arvostellut valintojani eikä mieleen tule kyllä yhtään naista, vaikka ehkä joku on joskus silti saattanut ihmetellä. Minusta minä en ole poikkeava eikä kukaan muukaan, joka ei lapsia halua tehdä. Ehkä olemme vähemmistö, mutta so what?

hehhee :D mun vastaus testistä :lol2: :

Kuvauksesi
Olet nainen. Sinussa on hyvin paljon naisellisuutta, naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Naisellisuus on sinulle hyvin tärkeää ja osaat nauttia naiseudestasi.

Haluat selkeästi liittyä naisten ryhmään sekä erottautua vahvasti miesten ryhmästä. Olet valinnut hyvin feminiinisen ja äärimmäisen epämaskuliinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan feminiinisyys hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla maskuliinisuuteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.

Tuloksesi on merkitty ruudukossa tällä värillä.
Naisellisuuspisteesi: 26
Miehekkyyspisteesi: -8

Ton mukaanhan mä oon täys bimbelibom :D no ei vaineskaan...miten ihmeessä mä voisin olla noin "nainen" isolla N:llä kun se olen minä meidän perheessä joka avaa ja kaivaa viemärit,sorkkii koiran oksennukset tutkien et tuliko ulos aiheuttaja yms....vähemmän miellyttävät asiat :rolleyes: ja oon pikku tyttönä ollut "yksi"pojista :)

Minä itse en voi ymmärtää miksi pitää eritellä naisellinen/miehinen nainen....mä ainakin pidän meikkaamisesta,vaatteista,tukanlaitoista,"diipadaaba"-keskusteluista,tyttöjen illoista,laittautua juhliin kauniikisi ja mielummin lähden ulos "nättinä" kuin suoraan sängystä tukka pystyssä (mikä ei kuitenkaa ole mahdottomuus :D) ja sit toisaalta tykkään roikkua verkkarit jalassa sohvalla,kiroilen (valitettavasti),röyhtäilen,irvistelen purppuran punaisena punttien kanssa,avaan viemärit ja jos niikseen tulee niin osaan minäkin perata kalan,nyppiä linnun,sytyttää nuotion ilman että tarvii yökkäillä :lol2:

Mulle henk.kohtaisesti suuri ihmetys on ollut se että miksi,oi miksi silloin kun ollaan lähdössä ulos ja porukassa on mukana ns.poikatyttö(tai joku muu vaan joka ei meikkaa mihinkään eikä koskaan) joka ei halua meikata/laittaa tulee siihen peilin viereen taivastelemaan minulle et :"eikö se ole jo hyvä?" "pitääkö sitä tällätä?" "en MINÄ vaan kyllä jaksa alkaa meikkaamaan!" ..hitto enhän minäkään taivastele sille et Hei,miks sä et meikkaa ? meikkaisit nyt..edes vähän :D! Häh,kun mun mielestä jokainen valitsee tapansa olla ja elää niinkuin hyvältä tuntuu :love:

Huonosti muotoiltua ja hyppivää tekstiä sorry :)

Hivenen sivuraiteille tämä keskustelu tuntuu menneen...

Jotkut ovat tulkinneet postaukseni niin, että "naistapaiset" jutut ovat paheksuttavia mielestäni kun taas "miestapaisille" huudetaan hurraata. Tästä ei kuitenkaan ollut kysymys. En mielestäni ihaillut miehiä tai heidän ylivertaisia keskustelutaitojaan. En myöskään ole mielestäni sanonut, että samaistuisin miesporukoihin tai viihtyisin oleellisesti paremmin miesseurassa (paitsi jos ne miehet on nuoria, komeita ja kiinnostuneita minusta.)

Kyse tuskin on myöskään siitä, että pyrkisin äijäilyllä saamaan miehiltä hyväksyntää, koska ihan helvetin paljon enemmän hyväksyntää miehiltä saa sillä, että on söpö, laitettu, naisellinen ja välillä vähän avuton.

Kyse oli vain ja ainoastaan tuulettaa omaa ulkopuolisuuden tunnettani, mikä aiheuttaa minulle teiniangstia. Ja toisaalta vähän ihmetellä sitä, miten suppeat kiinnostuksen kohteet monilla naisilla tuntuu olevan.

Siinä ei ole mitään pahaa, jos haluaa pitää itsestään huolta, huolehtia lapsistaan jne. Mutta jos ei ihan aidosti kykene keskustelemaan mistään muusta, kuten aina välillä saa huomata -no, sellaisilla hetkillä ei kyllä hirveästi tee mieleni naissukupuoleen samaistua.

Monista vastauksista tuli kyllä vähän sellainen olo, että taisi kalikka kalahtaa. ;)

Todettakoon vielä tuosta ruoanlaitosta: useimmat tuntemani naiset valittavat ruoanlaitosta ikävänä velvollisuutena ja selittävät, miten eivät osaa kokata blaablaa. Ainoa tuntemani ihminen, jonka kanssa voi todella keskustella ruoanlaitosta/kulinarismista on mieheni. Itse en todellakaan listaa ruoanlaittokeskusteluita "naistapaisiksi".

Vaihtoehdoista nainen, mies, androgyyni ja sukupuolineutraali,
SINÄ OLET MIES

Kuvauksesi
Olet mies. Sinussa on paljon mieheyttä, miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan naisellisia persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Miehekkyys on sinulle hyvin tärkeää ja osaat nauttia mieheydestäsi.

Haluat selkeästi liittyä miesten ryhmään sekä erottautua naisten ryhmästä. Olet valinnut hyvin maskuliinisen ja hyvin epäfeminiinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla feminiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää feminiinisiä puoliasi.

Naisellisuuspisteesi: -22
Miehekkyyspisteesi: 18

WTF!!! :eek: :curs: :evil: :itku: ??!! Minäkö muka mies, voi mikä nöyryytys!

Vaikka eipä silti, ennemmin syön matoja kuin esiinnyn julkisesti kukkamekossa ja meikattuna. Jokaisella omat mieltymyksensä...

Mä ainakin olen Nainen sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen naisellinen, kaunis ja älykäs, tunteellinen ja sanavalmiskin. Ja olen hiton ylpeä siitä! En peittele meikeillä huonoa itsetuntoa vaan korostan persoonallisuuttani. Musta on naisen etuoikeus näyttää kauniilta niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.
On etuoikeus meikata ja höösätä ja olla joskus jopa sellainen idioottimainenkin. Mikä ei tarkoita sitä että olis jotenkin miehiä tyhmempi. Älykkyyttäkin on monenlaista.
Tässä keskustelussa ollaan vaan jotenkin keskitytty niihin naisten "huonoihin" puoliin..
Itse opiskelen korkeakoulussa, toisaalta treenaan salilla räkä poskella. Olen välillä niin hiton pinnallinen, toisaalta taas niin liiankin syvällinen. Joka tarkoittaa sitä että ketään ei voi yhdellä tai kahdella lauseella tuomita tai luokitella!!
Jokaisella on monta syvyyttä ja roolia elämässä.
En silti kulje tuolla ulkona nokka pystyssä vaan mielestän tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa..:rolleyes:
Ja mitä tulee naisvaltaisiin työpaikkoihin, niin itse olen töissä sellaisessa. Ja meillä on töissä kannustava ja lämmin tunnelma koska kaikki ovat niin sanottuja naisellisia naisia ja siitä yhtä ylpeitä kuin itsekin olen.
Musta meidän tulisi olla kiitollisia siitä, mitä ollaan saatu.
Tietenkin jokainen saa olla millainen haluaa, oli se sitten naisellinen tai miehekäs!
Tarkotan vaan, että elämä on sata kertaa parempaa kun rakastaa itseään ja jos tuntee olevansa nainen niin näyttää sen muillekin!

Mä ainakin olen Nainen sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen naisellinen, kaunis ja älykäs, tunteellinen ja sanavalmiskin. Ja olen hiton ylpeä siitä!

Täytyykö ihmisen olla ylpeä siitä, mitä on? Minusta täytyy hyväksyä itsensä ja rakastaa itseään mutta olla ylpeä -sitä en ymmärrä. Ylpeyden saavutuksista ymmärrän, mutta miten voi olla ylpeä siitä, että on, mikä on?

Älä luokkaannu Desire tästä, mutta jostain syystä kirjoituksestasi tuli mieleeni kuva, missä sinä olet Collie, jolla on paksu, kiiltäväksi harjattu turkki ja minä olen siinä vieressä kylmäsilmäinen susi. Minun taitaa olla aika mennä hoitoon.

Kauneudesta vielä: minusta todellinen kauneus tulee jostain ihan muusta kuin meikeistä, laitetusta tukasta ja rakennekynsistä. Tietysti niillä pystyy "huijaamaan" melko paljon. Mutta todellinen kauneus mitataan silloin, kun ollaan saunapuhtaita ja alasti.

Musta on naisen etuoikeus näyttää kauniilta niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. On etuoikeus meikata ja höösätä <snip>

Pakko kommentoida vielä sen verran, että tuo kuulostaa kyllä joltain naistenlehtien propagandalta tai kosmetiikkateollisuuden mainoslauseelta. Ei meikkaaminen minusta ole sen kummempi etuoikeus kuin tiskikoneen tyhjentäminen, hampaiden peseminen tai roskapussin vieminen. Se on vain yksi velvollisuus muiden joukossa, asia joka ei sinänsä maata kaada mutta ei myöskään kuulu niihin elämän suuriin onnenhetkiin.

Jotkut meistä voivat nauttia meikkaamisesta ja höösäämisestä, eli joillekin se ei ole velvollisuus. Eli tällainen toiminta saattaa antaa jopa niitä onnenhetkiä.

Minulle itselleni meikkaaminen ei ole mitenkään erikseen oikeus eikä velvollisuus. Enemmän koen sen kuitenkin positiivisena asiana kuin negatiivisena. Minulle meikkaaminen ei ole elinehto. Pystyn siis lähtemään ihmisten ilmoille esim. kauppaan ilman meikkiäkin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom