Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varsinkin nuorempana naiselle voi olla jotenkin tärkeämpää saada miesten hyväksyntää ja olla "hyvä jätkä". Olen kuitenkin sitä mieltä, että sellainen "hyvän jätkän" roolin vetäminen ja "munien kaivelu" on pidemmän päälle aika raskas rooli kantaa.
Ahaa, "epänaisellisuus" on vain rooli, joka otetaan omaa epävarmuutta, ja sitten, kun nainen oppii olemaan oma itsensä hän alkaa käyttäytyä naisellisesti?
Se, että tämä on sinun kokemuksesi ei tarkoita sitä, etteikö joku nainen voisi ihan luonnostaan olla vähemmän naisellinen.
On muuten aika vaikea verkostoitua naisten kanssa, jotka ovat niin erilaisia. Siis tottakai pystymme töitä tekemään ja kahvitunnilla keskustelemaan, mutta -no, minä yleensä valitsen sanani huolella, koska jos sanon mitä ajattelen, (tai vaikkapa kerron elämästäni), ihmiset yleensä katsovat pitkään ja vaihtavat puheenaihetta.
Ahaa, "epänaisellisuus" on vain rooli, joka otetaan omaa epävarmuutta, ja sitten, kun nainen oppii olemaan oma itsensä hän alkaa käyttäytyä naisellisesti?
Se, että tämä on sinun kokemuksesi ei tarkoita sitä, etteikö joku nainen voisi ihan luonnostaan olla vähemmän naisellinen.
Eli se, jos nyt satun keskustelemaan jonkun ihmisen seurassa pelkästään "naisellisista" jutuista, ei tarkoita sitä etteikö minulla olisi omia aivoja ja ettenkö osaisi käyttää niitä.
Pakko lisätä tähän vielä, että kyllä ne "miehekkäätkin" puheenaiheet on usein jotain ihan höpöhöpöä, mihin ei paljon aivoja tarvita. Mutta se ei tosiaan tarkoita sitä, ettei ihmiset osaisi ajatella ja keskustella vaan sitä, että sitä tarvitsee kevyempiäkin puheenaiheita kuin päivän politiikka. Usein juuri naiselliset jutut, kuten meikit tms leimataan hömpäksi, mutta ihan yhtä lailla niillä miehilläkin on niitä hömppäjuttuja
Minusta tuntuu, että tässä alkaa olla kyse kyvyttömyys ymmärttää omasta luonteestaan paljon poikkeavien itsensä liiallista korostamista.
Joo, ääripäät herättävät usein aika voimakkaita reaktioita (olivat ne mitä ääripäitä tahansa), mutta onneksi heitä on suhteessa vähemmän ainakin, jos aletaan etsimään negatiivisia asioita. Toisaalta positiivissa asioissa ääripäistä saattaa löytyä se rikkaus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Olen kai friikki, mutta en vain käsitä näitä meikki/pintamuoti/ kitudieetti/ selluliitti/ naistenlehti yms. -juttuja. ... Sen sijaan se, mitä maailmassa todella tapahtuu, kuten yhteiskunnalliset, poliittiset ja maantieteelliset ilmiöt on huomattavasti mielenkiintoisempia. Ja _oman kokemukseni_ perusteella näitä juttuja kuulee käsiteltävän useammin miesten kuin naisten kesken. Jos vertaatte vaikka mies- ja naisvaltaisia foorumeita, niin useammin naiset jauhavat jostain persuksensa muodosta kuin miehet. Vaikka miten olenkin feministi, niin näin se vaan näyttäisi olevan.
Ja muuten, se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissasisi omaa sukupuoltaan. Se, että joku luulee näin, johtuu juuri kapeasta naiskäsityksestä. Jotkut meistä vain oikeasti ovat tällaisia vähän välimuotoja (heh), ja haluavat vain olla oma itsensä muita häiritsemättä. Itse ainakin pyrin määrittelemään itse sen mitä haluan olla, sen sijaan että antaisin naistenlehtien tai sukupuolikategorioiden tehdä sen puolestani. Tai tämä on tavoitteena, mutta myönnän että välillä menee metsään.
Olisi mielenkiintoista myös tietää, miten jotkut enemmän "miesten keskustelunaiheet", kuten showpaini, viina- ja panojutut, ralliautoilu ja hifilaitteet, ovat sivistävämpiä kuin nuo mainitsemasi persauksen muodot.
Olisi mielenkiintoista myös tietää, missä näin sanotaan?