Kyvyttömyys ymmärtää muita naisia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Varsinkin nuorempana naiselle voi olla jotenkin tärkeämpää saada miesten hyväksyntää ja olla "hyvä jätkä". Olen kuitenkin sitä mieltä, että sellainen "hyvän jätkän" roolin vetäminen ja "munien kaivelu" on pidemmän päälle aika raskas rooli kantaa.

Ahaa, "epänaisellisuus" on vain rooli, joka otetaan omaa epävarmuutta, ja sitten, kun nainen oppii olemaan oma itsensä hän alkaa käyttäytyä naisellisesti?

Se, että tämä on sinun kokemuksesi ei tarkoita sitä, etteikö joku nainen voisi ihan luonnostaan olla vähemmän naisellinen.

Tuo "munien kaivelu" miesvaltaisella työpaikalla oli ainakin minulla suojautumiskeino: siinä äijäfirmassa missä olin, minut olisi varmaan raiskattu jos olisin tullut töihin naisellisissa vaatteissa tai muuten käyttäytynyt naisellisesti. Kun farkuissa ja collegepuserossakin tuli työkavereilta "herkkupeppu" -kommentteja ja soiteltiin kotiin ja pyydettiin "palveluksia".

Nykyisessä työpaikassa uskaltaa sentään kesäkuumalla laittaa hameen päälleen.

Muutenkin tässä ketjussa ei ollut tarkoitus tehdä mitään "millaiset naiset ovat parempia" -vastakkainasettelua. Ihmettelin vain, kun koen olevani naisten keskuudessa varsinainen outolintu, mutta onneksi en sitten ole ainoa.

On muuten aika vaikea verkostoitua naisten kanssa, jotka ovat niin erilaisia. Siis tottakai pystymme töitä tekemään ja kahvitunnilla keskustelemaan, mutta -no, minä yleensä valitsen sanani huolella, koska jos sanon mitä ajattelen, (tai vaikkapa kerron elämästäni), ihmiset yleensä katsovat pitkään ja vaihtavat puheenaihetta.

Ahaa, "epänaisellisuus" on vain rooli, joka otetaan omaa epävarmuutta, ja sitten, kun nainen oppii olemaan oma itsensä hän alkaa käyttäytyä naisellisesti?

Se, että tämä on sinun kokemuksesi ei tarkoita sitä, etteikö joku nainen voisi ihan luonnostaan olla vähemmän naisellinen.

On muuten aika vaikea verkostoitua naisten kanssa, jotka ovat niin erilaisia. Siis tottakai pystymme töitä tekemään ja kahvitunnilla keskustelemaan, mutta -no, minä yleensä valitsen sanani huolella, koska jos sanon mitä ajattelen, (tai vaikkapa kerron elämästäni), ihmiset yleensä katsovat pitkään ja vaihtavat puheenaihetta.

Samoja juttuja olen pohdiskellut itekkin. Olen kasvanut tyttönä poikien keskellä ja parhaat kaverini ovat aikuisiälläkin olleet vastakkaisen sukupuolen edustajia. Samanikäisiä kavereita ei muksuna tytöistä löytynyt ja poikaporukassa tuli rakennettua majoja, leikittyä autoilla ja pelattua futista. Äitinikään ei ole mikään naisellisuuden perikuva, joten en kyllä ole kasvanut perinteiseen naiselliseen muottiin. Meikkaan joo ja laitan hiukset kuosiin joka aamu mut en pidä itseäni mitenkään kauheen naisellisena. Pukeudun aika sporttisesti ja "poikien väreihin" Hametta en päälleeni pue esteettisistä syistä. Vaaleanpunaista väriä en ole sietänyt ikinä enkä tule sietämäänkään. Inhoan koruja enkä omista ainuttakaan. Harrastukset ja kiinnostukseni kohteet ovat erilaisia kuin työpaikan tai opiskelupaikan kahvipöydässä keskimäärin, enkä esim. koskaan ole haaveillut lapsien saamisesta tai häistä tai rakennekynsistä tms jutuista. Mä kuolailen uusia maastureita ja veneitä. Sanani harkitsen tarkoin aina muuten kuin kaveripoppoossa.

En sanonut että on, vaan voi olla.

Itse en ole kokenut, että olisin ikinä kaivellut munia, mutta kieltämättä minulla oli aikoinaan ehkä tarvetta siihen, että kundit hyväksyivät minut porukkaan ja jos minua sanottiin "hyväksi jätkäksi", se tuntui hyvältä.

Nykyään koen, että minun ei tarvitse saada hyväksyntää erikseen miehiltä. Minulle riittää, että olen oma itseni ja teen duunini niin hyvin kuin osaan. Kieltämättä välillä huomaa, että sitä on vähän ulkopuolinen kundien keskellä, mutta en jaksa siitä enää välittää. varsinkin kun olen ryhmän ainoa nainen. Jos kundit heittävät jotain "kaksimielistä" huumoria, annan heille samalla mitalla takaisin (tämä tulee minulta ihan luonnostaan, ei ole äijäroolin vetämistä) tai sitten jutut menevät toisesta korvasta ulos. En jaksa ottaa niitä kovin tosissaan.

Ja itse olen koko lapsuusiän ollut melko poikamainen harrastuksiltani ja muilta touhuiltani ja pukeuduin aina siniseen. Kaveripiiriini kuului paljon poikia. Murrosiässä heräsin huomaamaan, että naisena oleminen on kivaa ja aloin pukeutumaan sen mukaisesti. Vieläkin luonteeni on enemmän sellainen rock -henkinen suoraanpuhuja ja olen aika selkeästi omassa ystäväpiirissäni niitä vähemmän naisellisia.

En minäkään kaveeraa vain verkostoitumisen vuoksi naisten kanssa. Kaveeraan niiden kanssa, joiden kanssa minulla synkkaa. Mutta olen huomannut näin vanhemmalla iällä sen, että tällainen kaveruus on hirvittävän voimakas voimavara varsinkin miesvaltaisella alalla, jossa pitää osata pitää puolensa.

Itse en ole kokenut ikinä vauvakuumetta, en haaveile häistä tai rakennekynsistä, mutta eiväthän ne nyt herranjastas ole ainoita naisten puheenaiheita. Mikä estää naista kuolaamasta autoja tai veneitä. Itse tykkään keskustella paljon esim. sisustukseen ja ruuanlaittoon liittyvistä aiheista, jotka ehkä koetaan kuitenkin enemmän naisten jutuiksi, mutta tykkään myös keskustella jostain muista - ehkä enemmän miehekkääksi ajatelluista asioista.

Kukin juttelee siitä mistä tykkää ja on ulkoiselta olemukseltaan tai luonteeltaan sellainen kuin on. Kysymys oli nyt vain siitä, että joillekin on tarpeen vetää sellaista roolia, mikä ei kuitenkaan ole oikeiasti heitä itseä, jotta he saisivat miehiltä hyväksyntää. Minusta tämä ei ole välttämättä hirvittävän hyväksi ihmiselle itselleen. Eli pääasia on, että on oma itsensä sellaisena kuin on. Mutta jos ei itse ole niin kauhean "naisellinen" tai tykkää "naisten jutuista", niin ei silti kannata morkata niitä, jotka ovat sitä enemmän pelkkien erilaisten juttujen perusteella. Kannattaa tutustua ihmiseen siellä juttujen alla.

Eli tässä vähän kommenttia myös emminemin kirjoitukseen samalla.

Tekstiä muokattu.

Ja hei, kyllä minä keskustelen siinä sisustus- ja ruokajuttujen lomassa myös politiikasta, urheilusta, historiasta, maantieteestä, biologiasta, tieteistä niin paljon kuin mihin rahkeeni riittävät. varsinkin yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat. Olen kirjoitellut mm. yleisönosastoille ja minut tunnetaan muutenkin melko kantaaottavana ihmisenä ja naisena.

Eli se, jos nyt satun keskustelemaan jonkun ihmisen seurassa pelkästään "naisellisista" jutuista, ei tarkoita sitä etteikö minulla olisi omia aivoja ja ettenkö osaisi käyttää niitä. Itse asiassa tuollainen yleistäminen automaattisesti siitä, etteikö monia naisia kiinnostaisi em. jutut, ei kuulosta kovin kivalle ja sillä tehdään helposti hallaa oman sukupuolen edustajille. Hyvin paljon olen tavannut myös miehiä, keitä ei kiinnosta nämä aihealueet.

Minusta tuntuu, että tässä alkaa olla kyse kyvyttömyys ymmärttää omasta luonteestaan paljon poikkeavien itsensä liiallista korostamista.

En koe olevani pissis/Cosmo/tms. naisellinen, mutta toisaalta nämä täälläkin kuvatut hihittelyt, juorut ja kaakatukset eivät ole sitä, mitä minä miellän naiseudeksi. Itseäni ärsyttää tekoprinsessanaisten lisäksi ihan yhtä paljon tekoäijät; enkä nyt tarkoita ketään tässä ketjussa, vaan sitä ihmistyyppiä, joka todella nostaa sen miehen ja miehisyyden niin suureksi esikuvaksi, että täytyy vieraannuttaa itsensä muista naisista tahallaan.

On olemassa naisia, jotka mainostavat suureen ääneen, kuinka äijämäisiä ovat, kuinka eivät ymmärrä naisia ja kuinka aina tulevat paljon paremmin toimeen miesten kanssa. Naispuolisia kavereita ei ole. Sitten kun vähän paremmin tutustuu, käy ilmi, miksi niitä naispuolisia kavereita ei ole: jos koko ajan jauhaa omaa ylivoimaisuuttaan miesporukassa, parhaassa tapauksessa antaa vielä ymmärtää, että tulee paljon paremmin toimeen niiden vähien kavereidensa miesten kuin heidän itsensä kanssa (ja näyttää tämän selvästi kaveeraamalla ns. hyvän maun yli). Aina pitää muistaa toitottaa, kuinka miehetkin hänestä enemmän perustavat kuin kanamaisista tyttöystävistään.

Herättääkö luottamusta? Haluatko todistaa tälläiselle ihmiselle, että kyllä naistenkin kanssa voi olla ystävä? Lopputulos on aivan sama kuin jos yrittää ystävystyä superprinsessan kanssa, joka jauhaa aina siitä miten kaikkien miehien mielestä juuri hän on niin perin seksikäs ja ihana, ja kuinka hän osaa pitää miehen tyytyväisenä kotona, sängyssä ja julkisesti.

Pari kertaa olen törmännyt siihenkin, että oikein hiotaan tuollaista "yksi jätkistä" imagoa, mutta käytetään sitä kuitenkin juuri siihen, mitä halveksutaan: miesten vokotteluun ja muiden naisten polkemiseen.

Omat naiseuden "esikuvani", ts. ihmiset, joita arvostan ja jotka ovat sattumalta naisia (esim. Virginia Woolf) eivät edusta tuota hihityslinjaa. Jokainen valitkoon itse, millaisena naisena haluaa olla ja elää, mutta mielelläni lanseeraisin vaikka termin "tosinainen" kuin jatkaisin tuota äijämäisyyden viljelyä. Se, että ei ole kana, ei tarkoita, että pitäisi olla mies.

Eli se, jos nyt satun keskustelemaan jonkun ihmisen seurassa pelkästään "naisellisista" jutuista, ei tarkoita sitä etteikö minulla olisi omia aivoja ja ettenkö osaisi käyttää niitä.

Pakko lisätä tähän vielä, että kyllä ne "miehekkäätkin" puheenaiheet on usein jotain ihan höpöhöpöä, mihin ei paljon aivoja tarvita. Mutta se ei tosiaan tarkoita sitä, ettei ihmiset osaisi ajatella ja keskustella vaan sitä, että sitä tarvitsee kevyempiäkin puheenaiheita kuin päivän politiikka. Usein juuri naiselliset jutut, kuten meikit tms leimataan hömpäksi, mutta ihan yhtä lailla niillä miehilläkin on niitä hömppäjuttuja :)

Pakko lisätä tähän vielä, että kyllä ne "miehekkäätkin" puheenaiheet on usein jotain ihan höpöhöpöä, mihin ei paljon aivoja tarvita. Mutta se ei tosiaan tarkoita sitä, ettei ihmiset osaisi ajatella ja keskustella vaan sitä, että sitä tarvitsee kevyempiäkin puheenaiheita kuin päivän politiikka. Usein juuri naiselliset jutut, kuten meikit tms leimataan hömpäksi, mutta ihan yhtä lailla niillä miehilläkin on niitä hömppäjuttuja :)

Samaa mieltä. Ja ovatko muka nuo edellä mainitut politiikka ym. aiheet pelkästään miesten juttuja? Ei minun mielestäni. Eli miksi asia mielletään niin, että kaikilla naisilla ei ole halua/kykyä keskustella näistä asioista?

Minusta tuntuu, että tässä alkaa olla kyse kyvyttömyys ymmärttää omasta luonteestaan paljon poikkeavien itsensä liiallista korostamista.

Joo, ääripäät herättävät usein aika voimakkaita reaktioita (olivat ne mitä ääripäitä tahansa), mutta onneksi heitä on suhteessa vähemmän ainakin, jos aletaan etsimään negatiivisia asioita. Toisaalta positiivissa asioissa ääripäistä saattaa löytyä se rikkaus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Joo, ääripäät herättävät usein aika voimakkaita reaktioita (olivat ne mitä ääripäitä tahansa), mutta onneksi heitä on suhteessa vähemmän ainakin, jos aletaan etsimään negatiivisia asioita. Toisaalta positiivissa asioissa ääripäistä saattaa löytyä se rikkaus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Totta. Mistä lie johtuu, että usein ne ääripäät pistävät niin paljon silmään, että tulee yleistettyä myös se ns. harmaa alue samanlaiseksi. Myönnän syyllistyväni tähän joskus itsekin. Omaan kaveri/tuttavapiiriin ei noita ekassa postissa kuvattuja naisia kuulu, joten en tiedä onko mulla sen puolesta tähän topiciin kummempaa annettavaa, kunhan havannoin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OFF TOPIC:

Kävin tekemässä pitkästä aikaa Setan sivuilla testin, jossa voi testata sukupuolensa. Aiemmilla kerroilla olen saanut tulokseksi androgyynin, nyt tulos oli ensimmäistä kertaa naisen puolella (naisellisuuspisteet 12, miehekkyyspisteet -2).

http://www.seta.fi/ --> transtukipiste --> testaa sukupuolesi

Vastaus:

Olet nainen. Sinulla on naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei juurikaan ole miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Osaat nauttia naisellisuudestasi.

Haluat liittyä naisten ryhmään sekä jonkin verran erottautua miesten ryhmästä. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole täysin tasapainossa, vaan feminiinisyys hallitsee persoonaasi. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.

Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja miesten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Itse asiassa tein testin uudestaan ja huomasin vastanneeni "väärin" muutamaan kysymykseen (eli en lukenut kysymystä ajatuksella ja ymmärsin sen päinvastoin), eli tulos oli edelleen androgyyni eikä tuo "sinä olet nainen". Mutta aika lähellä naista olen silti. Naisellisuuspisteeni olivat 12 ja miehekkyyspisteet 4.

Vastaus:

Sinussa on melko paljon sekä feminiinistä naista että maskuliinista miestä. Olet sukupuolisesti hyvin harmoninen. Mieheytesi ja naiseutesi ovat tasapainossa keskenään, eikä kumpikaan puolesi hallitse persoonaasi toisen kustannuksella.

Olet sukupuolishoppailija! Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon, sukupuoliroolit ja odotukset kriittisestikin. Et juurikaan välitä näihin odotuksiin vastaamisesta, vaan käyttäydyt melko sukupuolivapaasti. . Olet sukupuolen suhteen melko itsevarma. Sinusta on luontevaa toteuttaa itseäsi sekä miehisten että naisellisten puoliesi kautta.

Tulet hyvin toimeen miesten, naisten ja sukupuolineutraalienkin kanssa, koska et itsekään ole niin kaukana näistä muista sukupuoliryhmistä.

Zone-sarja -42%
Alkupään viestit luettuani olin jo tyylilleni uskollisena tulossa raivoamaan suu vaahdossa ja kipinät sinkoillen valikoituja totuuksia, mutta Sienna, Go-Diva, Sulimaani, Miss Evil-Eve, Anonymity ja muut Ihanat Naiset jo esittivätkin vähän korrektimmin ja rakentavamassa mielessä tätä edustamaani näkökulmaa. Todettakoon, että tässä asiassa minulla on täydellinen kyvykkyys ymmärtää näitä mainitsemiani muita naisia.

Mikä siinä muiden naisten dissaamisessa on niin kivaa? Mitä muuta ihmisryhmää on noin hyväksyttävää muka-intelligentisti dissata (ja samalla harrastaa itsetehostusta)? Voitteko kuvitella miesten avaavan vastaavaa ketjua "Kyvyttömyys ymmärtää muita miehiä", jossa kilvan puukotetaan omaa sukupuolta nilkkaan ja paheksutaan miehekkäitä piirteitä omaavia ihmisiä, samalla vakuutellen omaa naisellisuutta?

Niin kauan kun naisetkin ovat sitä mieltä, että ns. naiselliset mielenkiinnon kohteet ovat miesten vastaaviin juttuihin nähden toisarvoisia, ei varmaankaan kannata mitään tasa-arvoista maailmaa odotella. En ole feministi, mutta ihan oikeesti nyt, lapsista ja ruuanlaitosta puhuminen on ällöä idiotismia, tekniikasta ja urheilusta keskustelu on kultivoitunutta ja stimuloivaa? No, niitä lapsia nyt kuitenkin tehdään ja syödäkin ois pakko - mutta niistä puhuminen ei voi tietenkään olla niin tärkeää kun Miehekkäät Tärkeät Keskustelunaiheet.

Olen varmasti elämäni aikana lukenut mielenkiinnolla useammankin "Ripsivärien TOP-10" -artikkelin, johtuen siitä, että kyseistä tuotetta käytän lähes päivittäin, ja mieluiten hukkaan euroni hyvään kuin huonoon ripsariin. Tämähän on siis ämmämäistä meikkishoppailua. Jos mies lukee Tekniikan Maailmasta "Partakoneiden TOP-10"-vertailun, johtuen siitä että kyseistä tuotetta lähes päivittäin käyttää, tämä on tiedostavaa ja älykästä harkintaa ennen hankintojen tekemistä. Niin. Miehet eivät shoppaile, vaan tekevät hankintoja.

En voi itsekään väittää että tulisin toimeen ensimmäisessä viestissä kuvattujen bimbo-idioottien kanssa, jos sellaisia tuntisin. En voi myöskään väittää tulevani toimeen macho-äijä-idioottien kanssa, jos sellaisia tuntisin. Shokeeraavaa, eikö! Sukupuoleen katsomatta olen kyvytön tulemaan toimeen idioottien kanssa, ilmeni tämä idiotismi sitten rajattomana kiinnostuksena Harlekiini-sarjoihin tai Datsunin tuunaussarjaan.

En kannata hyvä veli- enkä ihqudaa-sisaruus -verkostoja, ja työpaikallakin koitan lonkeroitua verkostoon MOLEMPIEN sukupuolten kanssa, mikäli kyseiset YKSILÖT ovat lonkeroitumisen väärttejä. Siis niitä enemmän tai vähemmän älykkäitä ihmisiä, joilla on tai ei ole lapsia, videotykkiä, tekokynsiä tai jäkisjoukkueen fanipaitaa. Mitä ideaa on korostaa sukupuolta, kun yksilölliset erot ovat aina sukupuolten välisiä eroja suurempia? Ja mikä saa nimenomaan (tietyt) naiset niin syvästi vierastamaan naisellisia piirteitä?

No joo, ehkä olen vaan itse niin idiootti-naisellinen, että kykenen ihan hyvin tulemaan muiden idiootti-naisten kanssa toimeen. En ole sen älykkäämpi, urheilullisempi tai syvällisempi kuin naispuoliset ystäväni, jotka ovat mahtavan naisellisia naisia. Täällä vaaleanpunaisessa puuterihuiskumaailmassa on muuten ihan kivaa. Tsihihi.

E: No päätin sitten näemmä kuitenkin raivota suu vaahdossa. Kiitos ja anteeksi.

Mun mielestä tuon avauspostauksen tarkoitus ei ollut dissata naisia tai naisellisuutta eikä ylistää piilosovinistisesti miehisiä ominaisuuksia. Viestissähän otettiin vain kantaa siihen, miten välillä on vaikeaa samastua oman sukupuolensa edustajiin, kun muiden ajatusmaailma tuntuu olevan täysin eri planeetalta. Itsellä on samat fiilikset kuin aloittajalla ja varsinkin tuon selluliittikeskustelun luettuani (jep, pitihän se mennä lukemaan vitutuksen uhallakin). Reinhardtille pojot siitä että uskalsi sanoa mielipiteensä suoraan.

Mutta ei tämä mikään Pakkis-spesifi asia ole, vaan paljon laajempi. Olen vaan ihmetellyt samoja asioita kuin Reinhardt ja moni muukin tässä triidissä. Olen kai friikki, mutta en vain käsitä näitä meikki/pintamuoti/ kitudieetti/ selluliitti/ naistenlehti yms. -juttuja. Mun mielestä ne on täysin toisarvoisia asioita elämässä, ja sellaisten vatvomiseen käytetystä ajasta ja rahasta hyötyvät vain kosmetiikka-, laihdutus-, muoti- sun muu ulkonäköteollisuus, joka pyörittää melkoista liikevaihtoa naisten epävarmuuden kustannuksella. Sen sijaan se, mitä maailmassa todella tapahtuu, kuten yhteiskunnalliset, poliittiset ja maantieteelliset ilmiöt on huomattavasti mielenkiintoisempia. Ja _oman kokemukseni_ perusteella näitä juttuja kuulee käsiteltävän useammin miesten kuin naisten kesken. Jos vertaatte vaikka mies- ja naisvaltaisia foorumeita, niin useammin naiset jauhavat jostain persuksensa muodosta kuin miehet. Vaikka miten olenkin feministi, niin näin se vaan näyttäisi olevan.

Toki jokainen voi keskittyä siihen minkä kokee luontevaksi, mutta toivoisin naisilta vähän lisää kriittisyyttä. Sitä että uskallettaisiin sanoa oma mielipide myötäilemisen sijaan, pyrittäisiin kyseenalaistamaan asioita mieluummin kuin nielemään kaikki se hevonpaska ja varsinkin nuo naisihanteet mitä meille syötetään. Naisellisuus ei ole yhtä kuin meikit, vaatteet ja ulkonäkö, vaikka sitä joka puolella väitetäänkin. Enkä tarkoita sitä että muodikkaat naiset olisi aina tyhmiä tai että naisten pitäisi muuttua miehiksi. Se on sudenkuoppa, johon näistä asioista keskusteltaessa helposti pudotaan. Vaan sitä, että kyseenalaistettaisiin noita ns. hömppäjuttuja ja pohdittaisiin että onko se naiseus tai ihmiselämä oikeasti niistä asioista kiinni.

Ja muuten, se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissasisi omaa sukupuoltaan. Se, että joku luulee näin, johtuu juuri kapeasta naiskäsityksestä. Jotkut meistä vain oikeasti ovat tällaisia vähän välimuotoja (heh), ja haluavat vain olla oma itsensä muita häiritsemättä. Itse ainakin pyrin määrittelemään itse sen mitä haluan olla, sen sijaan että antaisin naistenlehtien tai sukupuolikategorioiden tehdä sen puolestani. Tai tämä on tavoitteena, mutta myönnän että välillä menee metsään.

OT: sain muuten tuossa setan testissä sukupuolekseni neutraali, enkä ole yhtään yllättynyt. :)

Olen kai friikki, mutta en vain käsitä näitä meikki/pintamuoti/ kitudieetti/ selluliitti/ naistenlehti yms. -juttuja. ... Sen sijaan se, mitä maailmassa todella tapahtuu, kuten yhteiskunnalliset, poliittiset ja maantieteelliset ilmiöt on huomattavasti mielenkiintoisempia. Ja _oman kokemukseni_ perusteella näitä juttuja kuulee käsiteltävän useammin miesten kuin naisten kesken. Jos vertaatte vaikka mies- ja naisvaltaisia foorumeita, niin useammin naiset jauhavat jostain persuksensa muodosta kuin miehet. Vaikka miten olenkin feministi, niin näin se vaan näyttäisi olevan.

Hmmm, mielestäni kukaan ei ole täällä dissannut sitä, ettei joku EI ole kiinnostunut noista pintamuoti/selluliitti/naistenlehti -jutuista, tai väittänyt, että se olisi friikkiä. Kuten selväksi on käynyt, moni on asiassa aloittajan kaltainen. Sen sijaan minua edelleen ihmetyttää se, miksi niistä naisista, jotka ovat ko. asioista kiinnostuneita, halutaan julkisella foorumilla toisten naisten toimesta luoda kuvaa bimboina (kuten moni muukin on jo aikaisemmin todennut, en minäkään ole ehkä (?) paria poikkeusta lukuunottamatta tavannut ketään naista, jotka olisivat vain noista asioista kiinnostuneita -alkuun on ehkä voinut tältä vaikuttaa, mutta syvällisempiä puolia on aina paljastunut ajan kanssa).

On ihan puppua, että miehet olisivat jotenkin enemmän yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita kuin naiset! :curs: Tuon pohjaksi ei ainakaan tieteellistä faktaa löydy, "vaikutelma" keskustelufoorumeilta ei siksi riitä! Olisi mielenkiintoista myös tietää, miten jotkut enemmän "miesten keskustelunaiheet", kuten showpaini, viina- ja panojutut, ralliautoilu ja hifilaitteet, ovat sivistävämpiä kuin nuo mainitsemasi persauksen muodot.

Niin ja lopuksi KYLLÄ, munkin mielestä yhteiskunnalliset, poliittiset, tieteelliset yms. keskusteluaiheet ovat huomattavan paljon kiinnostavimpia kuin meikit ja selluliitti, mutta ei se minusta mitenkään bimboa tee, vaikka näistäkin asioista joskus juttelen. Kaikkien ei tietenkään ole pakko.

^ Ei miehet välttämättä olekaan sen tiedostavampia, mutta kuten sanoin tämä oli se käsitys joka mulle itselleni on erinäisten keskustelujen kautta tullut, ei aukoton tieteellisesti todistettu fakta.
edit: Tosin osa naisten ja miesten keskusteluja tutkineista kielentutkijoista on ihan oikeasti sitä mieltä että näin olisi, mutta sekään ei vielä tee tästä ehdotonta totuutta, eikä kerro mitään ilmiön syistä.

Ja muuten, se että ei ole tavanomaisen naismainen kiinnostuksen kohteiltaan tai käytökseltään ei tarkoita sitä että dissasisi omaa sukupuoltaan. Se, että joku luulee näin, johtuu juuri kapeasta naiskäsityksestä. Jotkut meistä vain oikeasti ovat tällaisia vähän välimuotoja (heh), ja haluavat vain olla oma itsensä muita häiritsemättä. Itse ainakin pyrin määrittelemään itse sen mitä haluan olla, sen sijaan että antaisin naistenlehtien tai sukupuolikategorioiden tehdä sen puolestani. Tai tämä on tavoitteena, mutta myönnän että välillä menee metsään.

Ehkä joku media luokittelee sen, minkälainen jonkun naisen "tulisi" olla, mutta ainakaan minä en hankilökohtaisesti häiriinny siitä, että jos joku haluaa olla yltiönaisellinen fiksulla tavalla tai sitten vähemmän-naisellinen fiksulla tavalla. Minkä takia siitä pitäisi häiriintyä tai minkä takia siihen pitää ylipäätään tarttua?

Toivon myös, että yltiönaiselliset antavat minun olla oma itseni, esim. mennä kauppaan ilman meikkiä ja piereskellä kun siltä tuntuu ja sitten se toinen ääripää antaisi minun laittaa halutessani tyrkkymekon päälle ja valittaa samaan aikaa selluista ilman, että se häiritsisi heidän elämäänsä. Tämä tämmöinen on vain minun elämääni ja teen sitä, mikä tuntuu milloinkin hyvälle.

P.S. Multa saattaa päästä paukku siinä tyrkkymekossakin - vahingossa... :1:

Olisi mielenkiintoista myös tietää, miten jotkut enemmän "miesten keskustelunaiheet", kuten showpaini, viina- ja panojutut, ralliautoilu ja hifilaitteet, ovat sivistävämpiä kuin nuo mainitsemasi persauksen muodot.

Olisi mielenkiintoista myös tietää, missä näin sanotaan? Omasta puolestani voin todeta ihan rehellisesti myös sen, että stereotyyppisen "miehekäs" olemisen kulttuuri vaikuttaa minusta yhtä tyhjältä kuin tuo tässä ketjussa dissattu naiskulttuuri.

Omasta näkövinkkelistäni sukupuoli on perin juurin mitätön tekijä elämässä niitä muutamaa ihmissuhdetta lukuunottamatta, joissa sukupuolisella käyttäytymisellä on oma merkityksensä. Tai siis niin haluaisin asian olevan, mutta eihän se ole :rolleyes: .

Tekaisin itsekin SETA:n testin ja kyllä nousevat niskakarvat pystyyn.

SINÄ OLET ANDROGYYNI MIES
Kuvauksesi
Sinussa on melko paljon maskuliinista miestä ja ripaus feminiinistä naista. Olet lähes androgyyni persoona eli mieheytesi ja naisellisuutesi ovat melko tasapainossa ja sinusta on luontevaa toteuttaa itseäsi sekä miehisten ja naisellisten puoliesi kautta.

Olet myös mies eli sinussa on melko paljon maskuliinisuutta. Sinulla on melko paljon miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Miehekkyyttäsi toteutat luontevasti. Sinussa on jonkin verran toteutumattomia sukupuolisia mahdollisuuksia.

Tulet hyvin toimeen miesten, naisten ja sukupuolineutraalienkin kanssa, koska et itsekään ole niin kaukana näistä muista sukupuoliryhmistä.

Naisellisuuspisteesi: 0
Miehekkyyspisteesi: 10

Omia vastauksiani kun katselen, niin en voi kuin ihmetellä, miksi tällainen ominaisuuskombinaatio luokitellaan "miehiseksi". Myönnän, että hoivavietti on itselläni heikko...

Olisi mielenkiintoista myös tietää, missä näin sanotaan?

OK toi oli multa huono kärjistys. :david: Pointtina oli vain sanoa, etteivät miehetkään pelkästään politiikasta ja yhteiskunnasta puhu, vaan yhtä lailla sielläkin keskustellaan ei-niin-syvällisistä asioista.

Latest posts

Back
Ylös Bottom