Kyvyttömyys ymmärtää muita naisia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Osittain tuntuu, että tää koko thread on täyttä :kakka:, kun itsellä ei ole näihin ikävuosiin mennessä tullut yhtään ainutta aloitusviestissä kuvailtua naista vastaan. Ulkoisesti moni on saattanut vaikuttaa siltä, mutta kun on oppinut tuntemaan, on pinnan alta paljastunutkin jotain ihan muuta. Voihan kyse tosin olla siitäkin, että lähipiiri on muodostunut samanhenkisistä ihmisistä, mutta en silti oikein jaksa uskoa tähän.

Ajattelin itsekin juuri näin kun lueskelin tätä thrediä! Koko elämäni aikana olen vain pari kertaa joutunut sellaiseen naisporukkaan jonka kanssa en ole oikein tullut juttuun.

Tekisi mieli kirjoittaa tähän thrediin jotain, mutta joku on jo sanonut kaiken mitä olisin kirjoittanut :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä lie "me leikitään vaan kahdestaan" on jäänyt hiekkalaatikkoajoista päälle...
Tää on niin totta... :rolleyes: ihan lapsesta asti oppinut näkemään tän ilmiön, jota edelleen näkee säännöllisesti. On ollu sellaisia kavereita jotka kynsin, hampain takertunut muhun, "leikitään me vaan kahestaan".. ja sellaisia kavereita "ei me olla nyt sun kaa,ku me ollaa kahestaan.."
Olen ahdistunut kummankin tyyppisestä käytöksestä aina. Tätähän voi nähdä vaikka ihan työpaikan kahvitauolla; kaks naista lähtee aina kahdestaan.. joku menee yksin..ja toiset pystyy olla "laumassa". Mutta näitä "kahestaan" tyyppejä on naisissa mielettömästi! Mikä kumma siinä on? kasvaako jo pienet tytöt tähän malliin? Eikö tämä just heijastele sitä kateutta mitä naisten keskuudessa esiintyy..

kcuf ja sulimaani: ehkä me kaikki ei lueta toisten ihmisten käytöstä samalla tavalla? Tällä meinaan, että kaikkia ei "ärsytä" samat asiat..

Mikä kumma siinä on? kasvaako jo pienet tytöt tähän malliin?

Todennäköisesti kyllä. Nimittäin sukupuoli voidaan käsittää biologista sukupuolta (sex) laajemmin sosiaalisena sukupuolena (gender). Tällä tarkoitetaan siis sitä, että sukupuoli on paitsi biologinen, myös yhteiskunnallinen käsite. Gender tarkoittaa sosiaalista sukupuolta, eli koettua sukupuoli-identiteettiä tai sukupuoliroolia, jonka ihminen on oman sukupuolensa edustajana omaksunut.

Toisinsanoen tytöt kasvatetaan edelleen tytöiksi ja pojat pojiksi. Tyttöjä esimerkiksi kannustetaan ja ohjataan toisenlaisiin leikkeihin ja harrastuksiin kuin poikia jne (tämä on yleistys, josta on tietenkin poikkeuksia). Lisäksi tämän huomaa jo tavalliseen kielenkäyttöön pinttyneistä lausahduksista: "pojat on poikia, mutta tuossapa on kiltti tyttö" jne.

Harvoin edes näkee isompaa naisporukkaa, joka tulisi toimeen keskenään jakaantumatta pieniin kuppikuntiin. Ainakin itselläni todelliset sydänystävät ovat laskettavissa yhden käden sormilla, muut kaverit ja hyvänpäiväntutut ovatkin sitten ihan eri asia. Toisaalta myös ne miehet, joilla olisi yksikin todella hyvä ja läheinen ystävä ovat aika harvassa.

Mun mielestä se on vaan rikkaus, jos kokee tulevansa kaikkien kanssa toimeen huolimatta sukupuolesta. Ihmiset on kuitenkin yksilöitä, joita kohdellaan yksilöinä. Mä ainakin koen, että tulen kaikkien kanssa toimeen, vaikka kaikista en välttämättä tykkääkään. Mä tuun hyvin juttuun naisporukoissa sekä miesporukoissa. Mulla on kavereina "naisellisimmistakin naisellisia" naisia (jotka ei missään tapauksessa ole mitään bimboja) sekä miehiä, toiset "miehisempiä" ja toiset vähemmän. Kaikkien kanssa voi jutella eri juttuja ja sehän se rikkaus onkin. Mä oon kiinnostunut niin monista asioista.
Stereotypiat on älyttömiä, jos ne ottaa tosissaan, mutta huumorilla otettuna hauskoja... :D
Mun mielestä jokainen saa olla sellainen nainen tai mies kun on, eikä sitä tarvitse kennellekään todistella tekemisillään tai olemisellaan. :)

Hmm..tarkotus ei oo varmaan ollu tuomita minkäänlaista ihmistyyppiä (voiko ihmisiä edes "tyypittää"?) ehkä ketjun alottaja meinasikin juuri sitä että ei ymmärrä/koe alkuunkaan samaistuvansa tiettyyn tyyliin elää/ajatella asioita.
Tottahan on se että pinta on aina vain pintaa, näemme ja koemme asiat niin erilailla.

Joku jo sanoikin, että ihmiset ei ole ensisijaisesti miehiä tai naisia, vaan ihmisiä. Ja eri ihmisillä on eri ominaisuuksia siitäkin riippumatta kumpaa sukupuolta edustavat. Minua ärsyttää usein, kun vaikka joku miehinen sikailu vaan hyväksytään sanomalla "no, sellasia ne miehet on". Tai vastaavasti jotkut naiset muuttuu aivottomiksi tekokynsiään vertaileviksi ja danone-light-jugurttiaan närppiviksi kanoiksi ja sitten sanotaan "nää on näitä tyttöjen juttuja, tytöt vaan on tällasia". Listaa voisi jatkaa loputtomiin.... älytön shoppailija sanoo "shoppailu on vaan tällanen tyttöjen juttu, me tytöt tarvitaan tätä" jne. jne.

Aargh!

Jos joku sikailee, juoruaa tai on aivoton ja pinnallinen, on se henkilökohtaisesti hänen oma ominaisuutensa, turha piiloutua sukupuoliroolin taakse. Mä en hyväksy sikailua tai machoilua mieheltä siksi että hän on mies, enkä tyttökavereiltani aivotonta kanailua vain siksi, koska he ovat naisia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hirveen tarkasti en ole tätä ketjua lukenut, mutta onhan tääkin melko tavallista, että nainen leimaa kaikki muut naiset kanoiksi, joista hän itse on ainoa loistava poikkeus. En nyt väitä, että tässä ketjussa esiintyvä mielipiteenvaihto edustaisi tätä tyyliä, mutta haluan vaan huomauttaa, että naisten harrastama sovinismi ja seksismi on aika tavallista. Yleensä siihen liittyy 1) ajatus siitä, että itse on poikkeuksellinen ja muita naisia parempi 2) muut naiset ovat kaikki samanlaisia, miehiä tyhmenmpiä/ikävämpiä etc ja ei tuu koskaan toimeen keskenään, kun ne on sellasii susia toisiaan kohtaan ja aina kilpailee toisiaan vastaan miesten huomiosta ja puukottaa selkään ja...

Oon myös törmännyt kiinnostavaan alalajiin, sovinistipariskuntiin. Tässä dyadissa dynamiikka toimii siten, että mies kehuu naiskumppaniaan siitä, että tämä on todella poikkeus naisten joukossa, että on fiksu ihminen (kun muut naiset ovat idiootteja) ja mukava (kun muut naiset ovat tylsää seuraa) ja niin eteenpäin. Omaan erityisyyteen ja paremmuuteen on mukava uskoa, joten nainen yhtyy sovinistimiehensä kanssa samaan kuoroon mollaamaan kaikkia muita naisia.

Juu... että tää ärsyttää mua... mutta korostan vielä sitä, etten ole tätä ketjua juurikaan lukenut, vaan tämä on kestoärsytys, josta halusin vaan teitä informoida :)

Zone-sarja -42%
Voi mennä ehkä asian viereen tai sitten ei :) mut mun motto tällaisissa asioissa on että : "- Kaikista ihmisistä ei voi pitää (eikä tarvikkaan) mutta kaikkien kanssa voi kuitenkin tulla toimeen (jos niin itse haluaa)-" ;)

ja mitä tuohon oman sukupuolen mollaamiseen tulee niin pakko itsekkin myöntää että aika ajoin siihen sortuu (harva varmaan voi kieltää totaalisesti etteikö joskus olisi sortunut tähän :D).. ..sillä luulen että suurin osa naisista JOSKUS elämässään käyttäytyy itsekkin kuin kana :D vaikkei ehkä itse sitä huomaisikaan.. :lol2:

:rock: Tässä Go-Diva puki todella hyvin sanoiksi sen tausta-ajatuksen, joka sai mut aikaisemmin kirjoittamaan tuon pätkän siitä, että yleisellä tasolla tapahtuva naisten toisiin naisiin kohdistama mollaus ärsyttää.

Yleisin lienee se: "naisvaltasilla työpaikoilla on tällasta ja miesvaltaisilla ei koskaan kyllä tapahtuis näin...". Näihin keskusteluihin en yleensä yhdy mitenkään. Kokemukseni mukaan nimittäin ikäviä ja mukavia työkavereita löytyy ihan molemmista... Mutta eikö tässä jossain vaiheessa ollut - otsikosta poiketen - sellainen vire, että vaikea on ymmärtää niin toisia naisia kuin miehiäkin välillä :D . Siitä kait päästään siihen, että joitakuita kumminkin voi ymmärtää, joten kyse ei ehkä ole miehistä ja naisista vaan joistakin miehistä ja joistakin naisista - ja itsestämme. Jollei jotakuta ymmärrä, ei ymmärrä. Olinko sekava - en kai :rolleyes:

Mutta ikävintä on, että joku haluaa tulla minulle kertomaan millainen nainen minun pitäisi olla - tai että en ole edes nainen, kun nyt satun olemaan sellainen kuin olen. Ja tätä määrittely-ylivaltaa pyrkivät kyllä käyttämään naiset ja miehet. Kokemukseni mukaan tässä ei ole hirveästi eroa :wanha:

En lukenut ketjua läpi periaatteessa lainkaan, mutta vanhemmiten ja miesvaltaisella alalla työskentelevänä alan oikeasti ymmärtää sitä, kuinka tärkeää naisten on pitää yhtä. Huomaan nyt, kuinka mukavaa on, että saan työpaikkani naisista seuraa jumppaan ja joiden kanssa pidetään tarvittaessa muutenkin puoliamme.

Varsinkin nuorempana naiselle voi olla jotenkin tärkeämpää saada miesten hyväksyntää ja olla "hyvä jätkä". Olen kuitenkin sitä mieltä, että sellainen "hyvän jätkän" roolin vetäminen ja "munien kaivelu" on pidemmän päälle aika raskas rooli kantaa. Muun muassa tämän takia annan itselleni anteeksi sen, että olen nainen ja käyttäydyn sen mukaisesti. Minusta on ihanaa puhua naisten juttuja, vaikka en varmasti ole niitä kaikkein naisellisempia verrattuna muihin vielä naisellisempiin naisiin. Minusta kun ei ikinä saa sellaista Marilyn Monroe -tyyppistä naista.

Lisäksi olen huomannut sen, että mitä pidempään olen työskennellyt miesvaltaisella alalla, jossa yritetään olla joissain asioissa ja tilanteissa sukupuolettomia ja yleinen käsite on se, että naisen pitää pärjätä miehen lailla, olen yrittänyt tehdä itsestäni vielä naisellisempaa kuin ennen - ainakin vapaa-ajalla. Minusta on kivaa näyttää naiselta, pukeutua korkkareihin, meikata jne..

Minusta oli aikoinaan ihanaa, kun olin erässää helsinkiläisessä baarissa ja olin pukeutunut sellaiseen ihan siistiin/tyylikääseen lyhyeen hameeseen, korkkareihin ja tiukkaan paitapuseroon, niin kuulin kuinka kaksi kundia puhuivat keskenään minusta sivummalla ja epäilivät minun olevan joku sihteeri. Tämä pohdinta nauratti siksi, että tein siihen aikaan vanginvartijan töitä. Ei sillä, vaatetukseni näytti tuolloin aika sihteerimäiseltä... Olin otettu asiasta sen takia, että en ainakaan näyttänyt miltään naisvanginvartijan prototyypiltä.

P.S. Ja olen kyllä sitä mieltä, että kyllä miehet juoruilevat ihan yhtä paljon kuin naisetkin. Naisilla se on kyllä ehkä vähän "kierompaa" pahimmillaan.

Kovin ajatuksella en ehtinyt koko ketjua vielä lukea, mutta oikein hyvä posti Go-Divalta. Juurikin näihin kahteen ryhmään on tullut törmättyä:
--nainen leimaa kaikki muut naiset kanoiksi, joista hän itse on ainoa loistava poikkeus--naisten harrastama sovinismi ja seksismi on aika tavallista. Yleensä siihen liittyy 1) ajatus siitä, että itse on poikkeuksellinen ja muita naisia parempi 2) muut naiset ovat kaikki samanlaisia, miehiä tyhmenmpiä/ikävämpiä etc ja ei tuu koskaan toimeen keskenään, kun ne on sellasii susia toisiaan kohtaan ja aina kilpailee toisiaan vastaan miesten huomiosta ja puukottaa selkään ja...
ja
--alalajiin, sovinistipariskuntiin. Tässä dyadissa dynamiikka toimii siten, että mies kehuu naiskumppaniaan siitä, että tämä on todella poikkeus naisten joukossa, että on fiksu ihminen (kun muut naiset ovat idiootteja) ja mukava (kun muut naiset ovat tylsää seuraa) ja niin eteenpäin. Omaan erityisyyteen ja paremmuuteen on mukava uskoa, joten nainen yhtyy sovinistimiehensä kanssa samaan kuoroon mollaamaan kaikkia muita naisia.

Nykyään yritän parhaani mukaan olla ärsyyntymättä kyseisen kaltaisista ihmisistä. Onhan jatkuva oman paremmuuden todistelu rasittavaa, mutta tällaisissa todistelutapauksissa ja muiden mollauksissa on varmasti usein kyseessä vain henkilön oma heikko itsetunto, joten silloin ei viitsi tuhlata energiaa ärsyyntymiseen - aina tämä ei kylläkään onnistu. :curs: Tai mistä minä tiedän, uskovatko he ihan oikeasti omaan paremmuuteensa...

Olen topokatti, entinen naissovinistisika. Tai ehkä olen vieläkin, mutta ainakin pyrin aktiivisesti siitä eroon. En ollut koskaan se suosittu tyttö ja vähän vanhempana oli ihan älyttömän imartelevaa saada miehiltä kommentteja tyyliin "et kyllä ole tyypillinen nainen" ja "oi kiva kun sun kanssa voi puhua kaikkee törkeetä" jneh. (niin kun mua ei otettu pienenä barbierinkiin niin nyt mä kommentoin teidän takapuolia, nii!)

Olen jopa osallistunut sellaiseen sikailuun kun seksikumppanin metsästäminen kaverille yökerhosta (ei natsannut, onneksi). Ei pieni sikailusta nauttiva naisporsas tule mitenkään ajatelleeksi että siinä olisi jotain väärää ennen kuin joku sanoo. Sitä kuvittelee olevansa tiellä tasa-arvoon ("mä oon moderni itsenäinen nainen ja teen mitä haluun!!1"), mutta mitä tasa-arvoa se on että täytyy potkia omaa sukupuoltaan maanrakoon?

Viimeksi muokattu:
.
Varsinkin nuorempana naiselle voi olla jotenkin tärkeämpää saada miesten hyväksyntää ja olla "hyvä jätkä". Olen kuitenkin sitä mieltä, että sellainen "hyvän jätkän" roolin vetäminen ja "munien kaivelu" on pidemmän päälle aika raskas rooli kantaa. Muun muassa tämän takia annan itselleni anteeksi sen, että olen nainen ja käyttäydyn sen mukaisesti. Minusta on ihanaa puhua naisten juttuja, vaikka en varmasti ole niitä kaikkein naisellisempia verrattuna muihin vielä naisellisempiin naisiin. Minusta kun ei ikinä saa sellaista Marilyn Monroe -tyyppistä naista.

P.S. Ja olen kyllä sitä mieltä, että kyllä miehet juoruilevat ihan yhtä paljon kuin naisetkin. Naisilla se on kyllä ehkä vähän "kierompaa" pahimmillaan.

Hyvä mielipide! Yhdyn siihen, sillä itsekin olen miesvaltaisella alalla (ellen ihan väärin muista, niin Anonymity on saman alan naisia...)Kyllähän se on aika tehnyt tehtävänsä ja opettanut paljon...Taisi mennä nyt asian/otsikon vierestä, mutta tähän oli pakko ottaa kantaa!

Latest posts

Back
Ylös Bottom