Kyvyttömyys ymmärtää muita naisia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nää testitulokset on miusta kyllä aika lailla :offtopic: mutta pitihän se tehdä...

Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

Olet nainen. Sinulla on naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Persoonassasi on ripaus naisellisuutta mutta ei juurikaan mieheyttä.

Naisellisuuspisteesi: 0
Miehekkyyspisteesi: -20

Omituista...noista pistetistä kai voi päätellä, että en oo oikee kumpikaan, mutta en ainkaan mies...

Mutta, mutta...tämä tästä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ymmärrän kyllä Reinhardin ajatuksen ulkopuolisuuden kokemuksesta naisryhmissä. Sama mekanismi on käsittääkseni miesryhmissä (miesystävieni kertoman mukaan): kun kaikki ovat miehiä, oletetaan, että kaikki ovat kiinnostuneita samoista asioista. Naisryhmissä saatetaan olettaa, että kaikki ovat kiinnostuneita vauvoista/meikeistä/vaatteista tms. Jos ei ole, jää ulkopuolelle. Tällaisissa tilanteissa osa varmaan ryhmäpaineessa teeskentelee kiinnostuneempaa kuin onkaan.

Naiseuden juhlistaminen perinteistä naisellisuutta korostamalla ei ole oma juttuni. Minusta on hauskempi olla joissain jutuissa naisellinen, joissakin epänaisellinen ja jotkut mieltymykseni saatetaan luokitella jopa miehekkäiksi. Joskus naisellisten kliseitten leikkiminen on ihan hauskaakin (eli voihan sitä ottaa ironista etäisyyttä - tai ainakin kuvitella ottavansa).

Mutta eihän mieltymyksiä tai kiinnostuksen kohteita tarvitse tällä akselilla luokitella. Jos aina on/olisi näin, niin silloin kyllä rasittaisi. Useimmiten stereotyypeissä viihdytään vain hetkittäin, ainakin minun tuttavapiirissäni.

No johan on mennyt taisteluksi tämä keskustelu! Jos vaan kaikki oltaisiin mitä ollaan ja annetaan muidenkin olla? Eihän meidän tarvitsekkaan ymmärtää kaikkien käyttäytymistä. Etenkään sellaisten,jotka eivät kuulu omaan lähipiiriin.

Olen joskus tehnyt tuo testin, ja silloin olin selvästi mies. Hmph. Ulkoisesti olen ainakin selkeästi ns. naismainen (pitkä tukka, meikkaan joskus, käytän paljon hameita jne). En tajua paljon mitään stereotyyppisen miehekkäistä asioista (autot, elektroniikka jne). Toisaalta en halua lapsia enkä edusta kodin hengetär -tyyppiä (mitkä asiat eivät ole minusta naiseuden perusta, vaikka usein niin kategorisoidaankin).

Musta vaikuttaa, että jos on tippaakaan emotionaalinen tai toimii tunnepohjalta (ja vastaa sen mukaan), tuollaisissa testeissä saa aina naispisteitä. Enemmän järkipuoliskoon nojaavat "kylmät" vastaukset tuottavat miehekkyyttä. Aika perseestä. On mua liian kovaksi ja tunteettomaksi toki haukuttu; en vaan näytä ulospäin kaikkea enkä toimi impulssien perusteella kovinkaan paljon (joskus toki, mutta harvemmin kuin ei). Se, että tätä pidetään joskus jotenkin epänaisellisena on joku käsittämätön jäänne "nainen on kuu, mies on aurinko" -vuosilta. Ainakin oman kokemuksen mukaan noin puolet ihmisistä asettuu kanssani samoille linjoille sukupuoleen katsomatta.

edit. edelleen olen mies, androgyynin rajalla tosin. Ei mussa sentään karhumaista viehätysvoimaa ole :D. Miespisteet 10, naispisteet -4. No jaa. Komppaan alakertaan, tuskin on ihan vakavalla naamalla väännetty tuota.

Jep, tuo SETA:n sukupuolitesti on kyllä vähän asenteellinen. Tai sitten se on vain tehty pilke silmäkulmassa. Mua ainakin huvitti nuo väittämät tyyliin "olen heikko/alistuva" ja vastaavasti "tykkään juoda olutta miesporukassa", joista arvasi heti mitä niillä haetaan. ;)

Zone-sarja -42%
Tuota selluliittiketuja lukiessani huomasin taas, että minulta varmaan puuttuu joku synapsi, mikä muilla naisilla on (loppu tästä on yleistä väninää eikä liity pakkikseen millään tavalla, joten ei herneitä nenuun, pliis).

En käsitä, miksi naiset jaksavat vouhottaa niin paljon selluliitista, hiuksistaan, meikeistä, rakennekynsistä, laihduttamisesta ja kiinteytymisestä....

Politiikka, urheilu, kirjallisuus, yhteiskunta, historia, maantiede, biologia, tiede ylipäänsä. Avoin ajattelu, kyseenalaistaminen tai toisaalta uuden tiedon omaksuminen käytäntöön on kovin vaikeaa.

Anteeksi turhin postaus ever, mutta joskus keittää yli.

Feikkiedit: eikä tarkoitus ole antaa ymmärtää, että olisin parempi kuin muut naiset, elättelen vain toivoa, että joku muukin olisi friikki. Olen väsynyt niihin naisten pitkiin katseisiin joita saan kun kerron ostaneeni nyrkkeilysäkin tai lähteväni laavuun yöksi. Tai jos joskus epähuomiossa alan pohdiskella jotain, mikä ei liity lapsiin tai itsensä tälläämiseen.

Reinhardt, en lukenut threadia läpi, niin että en tiedä, moniko mimmi on siun kanssasi samalla aallonpituudella, mutta mie ilmoittaudun välittömästi tähän kerhoon. Oli kuin miun omista aatoksistani präntätty.

Kun juttelen niiden y.m. naisten kanssa, nyökyttelen kohteliaasti mukana, mutta samalla ajattelen: "Hyväthyssykät, milloin tämä loppuu, milloin pääsen tästä tilanteesta irti?"

Terkkuja sielunsiskolta! Koitetaan kestää!

Olen aina tuntenut olevani poikkeava naisporukassa. Olen naisvaltaisessa työpaikassa, ja minua todellakin ahdistaa täällä naisten pikkumaisuus. Ei liity vain näihin persooniin, vaan siihen millaisia käsitykseni mukaan naiset ovat. Tunnen silti olevani melko naisellinen sekä luonteeltani, että ulkoisesti. Olen kyllä huomannut, että kaltaisiani naisia on maailmassa enemmänkin, heillä on samoja ongelmia naisporukoissa kuin itselläni. Testin tehtyäni:

"Olet mies. Sinulla on miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Persoonassasi on huomattavasti enemmän miehekkyyttä kuin naisellisuutta. Sinussa ei ole juurikaan naisellisia ominaisuuksia. Olet luonteva mies, joka ei pidä meteliä sukupuolestaan.

Haluat jossain määrin liittyä miesten ryhmään sekä erottautua naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja epäfeminiinisen kohdan. Mieheytesi ja naiseutesi eivät siis ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla femiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi

Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja naisten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Naisellisuuspisteet: -2
Miehekkyyspisteet: 8
"

Nuff said.

Mä oon huomannut, että mulla on suuri kyvyttömyys ymmärtää suurta osaa IHMISISTÄ. Sukupuoleen katsomatta. En kestä tyhmyyttä, kapeakatseisuutta, suvaitsemattomuutta, tyhjänpäiväisistä asioista murehtimista (vaikka itsekin siihen sorrun välillä) jne. Kuten täällä on muistaakseni tullutkin esille, niin kyse ei ole niinkään sukupuolesta vaan ihmisistä, eli että ihmisiä on erilaisia. Sellaisilla työpaikoilla, joilla on naisenemmistö, niin tietysti korostuu se, että joukossa on nimenomaan monia naisia, jotka tuntuvat aivan käsittämättömiltä ajatusmaailmaltaan.

Ihmisissä on eroja ja kannattaa yrittää olla kategorisoimatta kaikkia naisia samanlaisiksi (tai vastaavasti kaikkia miehiä samanlaisiksi).

..ja totuus on se, että joitain ihmisiä EI VAAN TAJUA. :D

t. Feministi :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En todellakaan tarjoa tällä postilla mitään uutta keskusteluun, mutta sanonpa lyhyesti vain mielipiteeni ;) .

Minusta kaikissa ihmisissä on monia puolia, ja monesta pinnallisesta selluliittikanasestakin löytyy varmasti se syvällisempi puoli. Kiinnostuksen kohteissa nyt kaikilla on eroja johtuen taustoista, koulutuksesta, persoonallisuudesta.. Esim. itse luen ihan tarpeeksi tieteellisiä tekstejä koulussa, enkä jaksa vääntää kättä esim. filosofisista ongelmista vapaa-ajalla, vaan puhun mieluiten arkipäiväisistä asioista, ihmissuhteista jne... ;) . Minusta kuitenkin naiset tukee liian vähän toisiaan, heittelee piikkejä asioista, jotka eivät justiinsa vastaa omia käsityksiä, ihanteita, arvoja jne..

Latest posts

Back
Ylös Bottom