Kysymys tyttöystävän puolesta..MIMMEILLE!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli hän on 163cm/61kg, tarkoitus olisi kiinteytyä ja ehkä laihtuakin 53-56kg:n välille, millaisia kalorimääriä suosittelisitte sekä aikataulua tälle painon pudotukselle? Itse olen ehdottanut tällaista liikunnan osalta:
Ma Liikkeet I
Ti Aamulenkki
Ke Liikkeet II ja aamulenkki
To Lepo
Pe Liikkeet I
La Aamulenkki
Su Liikkeet II ja aamulenkki
Liikkeet ovat perusliikkeitä 2kg:n käsipainon kans (ei kuntosalilla käyntimahdollisuutta ennen kesää) esim kyykky, askelkyykky, pohjeliikkeet, punnerrukset, ranskalainen punnerrus, pystypunnerrus, hauiskääntö, vatsa -ja selkäliikkeet ym..

Hmm. katsotaanpas... eli tarkoituksena siis pudottaa painoa joku 5-8 kg, ja nimenomaan rasvaa polttaen? Ihan ensimmäiseksi kysyn, että onhan ruokavalio laitettu myös kuntoon, siis myös laadullisesti? Mitään tarkkaa kalorimäärää on aika mahdotonta antaa, itse dieetatessani kalorimäärät pyörivät siinä 2000 ja vähän alle, mutta kokeilemalla saatte selville, mikä sinun tyttöystävällesi sopii. Liian alas ei kaloreita kannata missään nimessä pudottaa, ettei aineenvaihdunta vallan jumiinnu!

Mielestäni treenikertojen määrä on ehdottomasti riittävä (onko tyttiksesi muuten harrastanut mitään liikuntaa aikaisemmin?). Jos kerran salillemenomahdollisuutta ei ennen kesää tosiaankaan ole, niin olisiko mahdollista hankkia pari säädettäviä käsipainoja? Meinaan vaan, että nuo 2 kg:n painot kyllä jäävät aloittelijallekin pieniksi alta aikayksikön...

Perusliikkeitä tosiaan kehiin, kuten olet(te) ajatellutkin, ja jos tosiaan olisi mahdollista hankkia nuo säädettävät puntit, niin vastusta voisi voimien kasvaessa lisätä, ja kesän tullessa tyttöystävälläsi olisi jo hyvät "pohjat" lähteä salille rautaa paiskomaan! :)

Tsemppiä tyttiksellesi, siitä se lähtee! :)

EDIT: Viitsisitkö laittaa näkyviin, mitä nuo liikkeet I ja II sisältävät, niin niitäkin voisi sitten kommentoida? Ja tuohon aikakysymykseen sen verran, että kun mistään kisadieetistä tms. ei ole kyse, niin mielestäni mitään kovin tiukkoja aikaraameja ei kannata asettaa, vaan lähtee kaikessa rauhassa liikkeelle ja katsoo, miten kroppa lähtee reagoimaan treeniin ja ruokavalioon. Jos ja kun treeni-innostus vain kantaa ja ruokavalio pysyy suht'kuosissaan, niin kesän kääntyessä lopuilleen tyttiksesi lienee jo kokolailla erinäköinen kuin nyt! :thumbs:

hillybillyboy sanoi:

:offtopic:

No olihan asiallinen kommentti. Etenkin kun mimmeille oli suunnattu tuo kysymyskin. Valitettavasti en itse taida neuvoja osata antaa, mutta on onneksi mimmejä, jotka osaavat! Luen niitä itsekin mielelläni, nyypiö kun vielä olen sekä täällä Pakkiksella että salilla.

Mutta: asiallisuus kunniaan!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ensinnäkin Gillyannelle kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta minkä olen saanut kun tuota asiaa olen hänen puolesta tiedustellu Ja voin nyt tännekin sen sanoa että siitä syystä hän ei itse ole kysymässä kun kotona ei ole nettiä joten välitän tässä tietoa hänelle.

Osa I on askelkyykky, jalkakyykky,selän ojennukset, ja pohjeliike. Osa II Ojentajaliike käsipainolla tai vaihtoehtoisesti omalla painolla (en osaa sitä liikettä nyt tässä selittää) pystypunnerrus, hauiskääntö, vatsat eteen ja sivulle sekä perinteiset punnerrukset

Sarjoja on muistaakseni 3 tai 4 per liike

Kalorimääristä en osaa sanoa yhtään mitään, mutta kommentoin edes vähän treeniä. Niinkun Gillyanne jo sanoikin, toi 2 kilon käsipaino käy todella äkkiä pieneksi esim. jalkaliikkeissä ja sarjat venyy todella pitkiksi. Sitten pitää varmaan alkaa nostelemaan tietosanakirjoja tai vastaavaa... Kuntosalin käyttömahdollisuuden puuttuminen tietysti rajoittaa liikevalikoimaa, mutta jaloille vois hyvin lisätä suorin jaloin maastavedon. Selälle ei näytä olevan muuta kuin ojennukset, joten vaikka kulmasoutu käsipainolla vois tulla tarpeeseen. Tsemppiä tyttöystävällesi treeneihin!

Hyviä pointteja Wendyltä, takareisi- ja yläselkäliikettä tosiaan kaipaisi tuo kaavailemasi ohjelma. Muuten nuo liikkeet ovat mielestäni ihan hyviä. Ojentajaliikkeeksi kannattaa ehdottomasti valita tuo takadippi, jonka ljm exrx:n sivuilta linkitti.

Kotona treenaaminen tosiaan asettaa omat rajoituksensa liikevalikoiman suhteen, mutta este se ei missään tapauksessa kehitykselle ole, eikä itse asiassa edes hidaste :) Kannattaa muuten vierailla Mistress Kristan sivuilla osoitteessa www.stumptuous.com, siellä on muistaakseni ihan hyviä ohjeita kotitreeniinkin.

Tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, että kiertoharjoittelukaan ei välttämättä olisi tässä tapauksessa huono vaihtoehto...? Lihaskuntoliikkeiden lomassa voisi olla vaikka pari naruhyppelyosiota sykettä kohottamassa (on muuten pirun tehokasta treeniä kokeneemmallekin, tuo naruhyppely nääs, ja kipeyttää äkkiseltään pohkeet TODELLA rajusti!) :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom