Kysymyksiä pokeille

Ei tartte ottaa mitään hernettä nenään jos turvaa kollegan selustan. Saattoi tulkita kaverin ryntäyksen uhkaavaksi--> antoi kaasua. Ite ainakin näin veikkaisin.

edit: Näytti aivan siltä että olisi yrittänyt ottaa sitä tolppaa itselleen?

Kyl sen selustan voi turvaa muutenki ku rynnimäl kaasu kädes jonkun tolpanhalaajan päälle.

Oliko laillinen temppu? Eli menettääkö kaveri työnsä ja lupansa + maksaa?

Jos kaasun käyttö on ampuma-ase rikos ni luulis et tost jotain seuraa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitetaas omakin mielipide asiasta. Toi video näyttää ihan villinlännen toiminnalta. Tota potku kohtaa en pidä pahana. Ensin poke antaa polvea kylkeen maassa painivalle tyypille, jonka ote ei tästä huolimatta irtoa jolloin kevyen potkun antaa kylkeen/käteen. Kaveri pienen väännön jälkeen rautoihin. Asia siinä.

Taustalla tapahtuu mielestäni paljon pahempaa. Portsari käyttää kaasua lähinnä hyökkäämiseen eikä puolustautumiseen eikä mitenkään tilanteen haltuun ottamisen edistämiseksi(siltä ainakin näyttää). Tämän kaasuttajan vieressä oleva poke tempaisee oikean koukun siinä vieressä hetki kaasuttamisen jälkeen näiden kahden mennessä auttamaan kuvassa taka-alalla painivaa portsaria. Tilanne jää hiukan ihmisten taakse ja ei näy kunnolla. Enemmän olisin siis huolissani tuosta tilanteesta, kuin kevyestä potkusta, jolla yritettiin irrottaa nopeasti maassa painivat henkilöt.

Kyllä. Juuri noin se menee. Hyvä että ymmärsit heti. Osa ravintola-alalla työskentelevistä ei tätä ymmärrä. Ei sitten millään. He sitten anniskelevat vahvastikin päihtyneille alkoholia ja myöhemmin sitten kiukuttelevat asiakkaille (siis kuninkaille) kun he ovat hyvin vahvasti päihtyneitä, eivätkä osaa käyttäytyä.
Pääsääntösesti just ne vahvasti päihtyneet ne ongelmat aiheuttavatki. Tiskin takana kyl pystytään vaikuttamaan melkosen paljon siihen et miten ilta tulee menemään. Toki on niitä henkilöitä sitten joita juotetaan pöytään saakka eli kaverit hakee prikoittain tavaraa pöytää, firman bileet yms.

Ovellahan tota karsintaa tehdään samasta syystä kun ei oteta päihtyneitä sisään.

Toi on vaan aina silti niin omalla tavalla huvittava toi laki. Päihtyneille ei saa anniskella.... :D Jos tota noudatettais niinku kuuluu ni hirveesti heiluis väkee vkoloppusin ravintoloissa.

Se on aina helppo huudella sieltä sohvan päältä läppäriltä videota katsellessa..... Tilanne näyttää erilaiselta kun olet mukana siinä. Useesti ne ratkaisut joita sit teet siinä tilanteessa on melko nopeita. Helppohan se on sitte hidastuksella katsella nauhalta ja miettiä et mitä siin ois voinu tehdä tai olla tekemättä.

:piis:

Itse olin myös kyseisessä baarissa selvinpäin 3 viikkoa sitten ja tilasin veden ja yhden lonkeron kaverilleni. MAksoin 50e setelillä ja sain takaisin 5e?

Olin hetken "wtf" ilme kasvoillani ja huomautin asiasta kohteliaasti tarjoilijalle että "Anteeksi, annoin teille kyllä 50e setelin" johon tarjoilija sanoi että "ei annoitte 10e" Sanoin vielä uudelleen että "Kyllä sattu olemaan 50e seteli kun minulla oli lompakossa tasan yksi seteli ja se oli se seteli jonka annoin teille"

Tämän jälkee baarimikko (nainen tosin) avasin kassakoneen ja otti sieltä 10e ryppysen setelin ja tuli heiluttamaan sitä naamani eteen ja huusi että "vittu tää on sun seteli jonka sä annoit ja nyt suksi vittuun"

Tämä on ikävä kyllä hyvin yleistä baareissa Suomessa, itse seurasin Helsingin Bakersissa muutama viikko takaperin erään ulkomaalaislähtöisen (thai tms. pannunaama) baarimikon vastaavanlaista huijausyritystä (itse olin siis selvinpäin). Kyseinen baarimikko antoi ensin liian vähän takaisin yhdelle kaverilleni joka oli suht jurrissa mutta huomasi tapahtuneen ja huomautti baarimikkoa, sama tapahtui myöhemmin uudelleen toiselle kaverilleni saman baarimikon toimesta, kummallakin kerroilla tyyppi palautti mukisematta oikean summan takaisin sen jälkeen kun häntä oli huomautettu asiasta. Tuskin oli sattumaa että sama "erhe" sattui tyypille kahdesti.

Todella oksettavaa touhua tällainen kaikenkaikkiaan. Ja voin kuvitella mitä olisi tapahtunut jos tyyppi ei olisikaan antanut oikeaa summaa takaisin ja olisimme alkaneet meuhkaamaan asiasta. Ei ole vaikea arvata kumman puolelle poke asettuu.

Nää on aina aika ikäviä juttuja, ja täällä sitten kokoontuu Pakkiksen valamiehistö antamaan tuomioita, kuten aina :D Perinteiset "Poket on perseestä" vs "Poket on aina oikeassa" väännöt käydään läpi [yleensä muuten aina samojen henkilöiden toimesta, jännä juttu, vai onkohan sittenkään... ;)]

Poliisi tutkii tapausta alustavasti järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisena ja pahoinpitelynä. "Tässä vaiheessa on syytä epäillä ainakin yhtä järjestysmiestä pahoinpitelystä. Hän on käyttänyt liian kovaotteisia voimakeinoja ulkona." Potku oli moka, ehkä tarpeen, ehkä ei, ilmeisesti ei kuitenkaan hyväksyttävä teko.

Poliisin mukaan tapahtumat ovat saaneet todennäköisesti alkunsa, kun järjestysmiehet ovat poistaneet yökerhosta sanaharkkaan joutuneita asiakkaita. Ulkona on alkanut töniminen. Rähinään on mahdollisesti osallistunut myös ravintolasta jo aiemmin poistuneita asiakkaita.

Paikalta vietiin yksi asiakas ambulanssilla Marian sairaalaan, mutta hänen vammansa eivät lopulta vaatineet sairaalahoitoa. Poliisi vei rähinöinnin seurauksena myös kaksi asiakasta putkaan.

Tästä päätellen asiakkaissa on ollut aika paljon vikaa [mikä ei tee oikeutetuksi potkua, mutta kuitenkin]. Unohdetaan usein se että asiakkaat ovat olleet siis todella hankalia tapauksia [kun kerran putkaankin tarvii porukkaa raijata], päällimmäiseksi jää vain mielikuva tuosta potkusta. Jos sitä ei olisi ollut... no, ehkä ei olisi koko keskustelua.

Joku kirjoitti aika hyvin toiseen keskusteluun: "Poliisilla, järjestysmiehellä, opettajalla ja bussikuskilla täytyy olla oikeus järjestyksenpitoon ilman että seurauksia joutuu joka hetki jännittämään, ja joka nurkalla on nykyään joku nilkki kännykkävideonsa kanssa. Se on ihan sairasta."

Osittain olen samaa mieltä. Toisaalta taas jos toimii täysin sääntöjen mukaan, videoinnista pitäisi olla vain hyötyä järjestyksenvalvojalle, tai sitten ei, kai senkin saa jotenkin väännettyä päälaelleen.

Mitä Helsingin Onnelasta tiedän = Paljon ongelmia ulkomaalaisten asiakkaiden kanssa.

Se on aina helppo huudella sieltä sohvan päältä läppäriltä videota katsellessa..... Tilanne näyttää erilaiselta kun olet mukana siinä.

Helppoa se on myös purkaa patoutumiaan asiakkaita kohtaan, kun tuntee, että järjestysmieskortti oikeuttaa mihin tahansa. Lähtökohta kun on se, niin kuin poliisi sanoi, että alustavasti asiaa tutkitaan järjestysmiehen vastustamisena.

Mitäs sä sniffari tekisit esim. nuissa mun edellä mainitsemissa esimerkki tilanteissa? Soittasit karpolle, sohisit sormella että soo soo vai antasit hieman mielipahaa rauhottaaksesi kaverin saadaksesi sen hallintaan?

edit. tokihan eri asia olis jos sitä tennarii survottas kohti naamataulua useita kertoja tai jo rauhottuneeseen, mutta eihän tuossa sellaistakaan näkyny.

Se on aina helppo huudella sieltä sohvan päältä läppäriltä videota katsellessa..... Tilanne näyttää erilaiselta kun olet mukana siinä. Useesti ne ratkaisut joita sit teet siinä tilanteessa on melko nopeita. Helppohan se on sitte hidastuksella katsella nauhalta ja miettiä et mitä siin ois voinu tehdä tai olla tekemättä.

:piis:

Puhut täysin totta. Se vain aina häiritsee kun jv tai jokin muu taho käyttää lyöntiä tai potkua voimankäyttönä(nuokin vähemmän tuomittavia, mikäli muita keinoja ei enää ole käytettävissä). Kuten aiemmin sanoin niin tuossa "potkussa" en näe mitään pahaa. Sillä irroitettiin vain jv:n kanssa painivan henkilön otetta mahdollisimman nopeasti. Kaasun antaminen vain näyttää "hyökkäykseltä" enemmän kuin puolustautumiselta. Ja lyönnistä puhuinkin jo edellisessä postissa.:thumbs:

Mitäs sä sniffari tekisit esim. nuissa mun edellä mainitsemissa esimerkki tilanteissa? Soittasit karpolle, sohisit sormella että soo soo vai antasit hieman mielipahaa rauhottaaksesi kaverin saadaksesi sen hallintaan?

edit. tokihan eri asia olis jos sitä tennarii survottas kohti naamataulua useita kertoja tai jo rauhottuneeseen, mutta eihän tuossa sellaistakaan näkyny.

Vaikea sanoa, kun ei ole ikinä tennaria survottu naamaan tai joutunu sitä tarjoomaan. Todennäköisesti en maassa makaavaa menis potkii.

Helppoa se on myös purkaa patoutumiaan asiakkaita kohtaan, kun tuntee, että järjestysmieskortti oikeuttaa mihin tahansa. Lähtökohta kun on se, niin kuin poliisi sanoi, että alustavasti asiaa tutkitaan järjestysmiehen vastustamisena.
Ei se todellakaan oikeuta mihinkään kovin kummoiseen, oikeastaan välillä tuntuu siltä et velvottaa enemmän ku oikeuttaa.

Välill tosin vituttaa tollanen meno et jos meet tönimään ja satut saamaan siinä sitte itse koteloon eli kuokkaan ni sitte ollaanki jo heti itkemässä poliisin ja oikeuden perään. Voi jeesus. Ei pitäs mennä leikkimään jos ei kestä leikkejä :)

Ei se potkiminen tosiaan ole ihan ok, mutta eipä tuo nyt mikään kovin kummonen ollu, enemmänkin pikku näpäytys. Oikeuden mielestä tuo ei varmasti mene tarvittavaksi voimakeinoiksi eli eiköhän siitä jotain rapsua tule.

Jos aikeina joutua sanaharkkaan ravintolassa ja riehua muiden asiakkaiden kesken, tulla poistetuksi voimakeinoin ravintolasta, haastaa riitaa ravintolan ulkopuolella, vastustaa järjestystä ylläpitäviä henkilöitä väkivaltaisesti, aiheuttaa joukkotappelu jne, niin olet oikeassa. Hyvä syy olla käymättä seduloissa, Onneloissa, ja ylipäätään missään ravintoloissa.

...

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen: Ikävä homma että noin kävi varsinkin jos olet syytön moiseen. Ehkä kannattaa seuraavalla kerralla jutella asiasta selvinpäin, saatat saada aidon anteeksipyynnön ja pahoittelut portsarilta, kummallekin hyvä mieli? :)

Mielestäni erillinen kirjallinen valitus aiheeton, itse en lähtisi lähettelemään mitään reklamaatioita moisesta [ravintoloitsijat ovat lähes poikkeuksetta samaa mieltä järjestyksenvalvojien kanssa ja antavat ohjesäännöt joiden mukaan he toimivat. Joskus toki pahoittelevat muodon vuoksi, mutta yleensä eivät ole sitä mieltä että asiakas oikeasti sitä ansaitsee. Ravintola kun saa päättää asiakkaansa ja on se harva ala jossa asiakas ei olekaan aina oikeassa].

Niin, se vain voi mieli muuttua kun siellä maassa on mukana myös kaverisi, jolla on riehujan peukalot silmissä, käsivarsi hampaiden välissä tai puukko kyljessä.

"Todennäköisesti en maassa makaavaa menis potkii."

No katsos mulla kun on nii huono näkö, etten nähny puriko se sä sälli sitä maassa jo olevaa pokea vai sörkkikö mahdolisesti sormia silmiin, siksi mä puhunkin yleistäen. Mä kuitenki olen nähnyt sellaista tapahtuneen, monestikin, joten täys mahdottumuuskaan se ei ole. Ehkä se potkun antanu poke näki meitä paremmin tilanteen ja reagoi siihen. Tai sitten se vaan oli mulkku ja halus potkia sitä kaverinsa painikumppania, ei voi tietää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom