Kysymyksiä pokeille

No mitä tossa nyt tehtiin väärin?
Poket rauhoittaa tappelua ja suorittaa kiinniottoa.
Ei se nätiltä näytä, jos vastarinta on noin kovaa.
Potkua on vaikea perustella, mutta tilanteen kannalta ajoi kyllä asiansa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloitusviestin dialogin perusteella, et kertaakaan kieltänyt polttaneesi pilveä. Toi "Mitä vittuu"-lause on just omiaan jollekin pilviveikolle tai känniläiselle, jonka kanssa poket ei vaan ole niin innostuneita juttelee syviä. Kerta selvinpäin olit mikset puhunut asiasta suoraan poken kaa vaan vihjailit tyyliin "mistäs sä päättelet että mä oon polttanut pilveä". Olisit sanonut "En ole polttanut pilveä tai mitään muutakaan" ja tarvittaessa tyhjentänyt vaikka taskus todistaakses.

Mut joo, kyl se poke ilmeisesti heitti sut ulos väärin perustein mut et itsekään sanonut/tehnyt mitään asiaa vastaan.

Aloitusviestin dialogin perusteella, et kertaakaan kieltänyt polttaneesi pilveä. Toi "Mitä vittuu"-lause on just omiaan jollekin pilviveikolle tai känniläiselle, jonka kanssa poket ei vaan ole niin innostuneita juttelee syviä. Kerta selvinpäin olit mikset puhunut asiasta suoraan poken kaa vaan vihjailit tyyliin "mistäs sä päättelet että mä oon polttanut pilveä". Olisit sanonut "En ole polttanut pilveä tai mitään muutakaan" ja tarvittaessa tyhjentänyt vaikka taskus todistaakses.

Mut joo, kyl se poke ilmeisesti heitti sut ulos väärin perustein mut et itsekään sanonut/tehnyt mitään asiaa vastaan.
Niin tuosta aloituspostin dialogistahan ei selviä onko kyseinen hlö. polttanut vaiko ei:jahas:. Kyllä minulle ainakin tuli selväksi onko kys. hlö. polttanut. Saa olla aika hölmö jos ei tuosta hiffaa.

Se on kyl sillä tavalla että potku ei koskaan kiinniotto tilanteessa maassa makavaa kohtaan ole oikein. Miten se siis ajoi asiansa?

No kyllä esim. tuo potku oli aika turhaa. Miksi poket, jos kerran ovat tehneet kaikki sääntöjen mukaan, ryöstelevät kännyköitä ja tuhoavat videot? Mielestäni pokejen tulisi toimia siten, että teot kestävät päivänvalon. Heille on annettu siihen oikeudet ja näiden voimankäyttöoikeuksien rajoissa on pitäydyttävä tai muuten he ovat samanlaisia pahoinpitelijöitä kuin muutkin riehujat, tai itse asiassa pahempia, koska heillä on patukat ym. voimankäytön välineet.

Miks maassa makaavaa potkaiseminen on niin kova juttu? Paljon suurempaa kipua voi aiheuttaa muillakin "ihan laillisilla" keinoilla.

Miks maassa makaavaa potkaiseminen on niin kova juttu? Paljon suurempaa kipua voi aiheuttaa muillakin "ihan laillisilla" keinoilla.
Olihan siinä Kontulan ostari tapauksessakin suurin haloota aiheuttanut juttu se että potkittiin maassamakaavaa miestä. Se on vaan väärin, lähes joka tilanteessa. Etenkin järkkärien ja vartijoiden toimesta, kuten myös poliisin. Ei sillä kauheasti heijasteta ammattitaitoa että potkitaan maassa makaavaa kaveria.

Ei tietenkää se potku lähtökohtaisesti oo oikein. Mutta jos vaikka kaverisi painii siellä maassa ja vasta rähisijä survoo sille sormia silmiin, tökkii veitsellä kylkeen tai vaikka puree kiinni pitävästä kädestä koko voimallaan, niin kyllä mun makuun se potku on varsin oikeutettu voimankäyttö toimenpide rauhoittamaan moista vastarintaa.

"Se on kyl sillä tavalla että potku ei koskaan kiinniotto tilanteessa maassa makavaa kohtaan ole oikein. Miten se siis ajoi asiansa?"

Ja ei, en meinannut että tuossa nyt niin olisi tapahtunut, sen kun vaan totesin tuohon etteikö se potku olisi mahdollisesti koskaan oikein.

Olihan siinä Kontulan ostari tapauksessakin suurin haloota aiheuttanut juttu se että potkittiin maassamakaavaa miestä. Se on vaan väärin, lähes joka tilanteessa. Etenkin järkkärien ja vartijoiden toimesta, kuten myös poliisin. Ei sillä kauheasti heijasteta ammattitaitoa että potkitaan maassa makaavaa kaveria.

Videossa näkyy yksi potku. Arvioisin että sen tarkoituksena on ollut irroittaa kiinniotettavan ote tms..

Jos sitten taas lähdetään potkimaan(useampi potku) niin se on sit taas eri asia.

Videossa näkyy yksi potku. Arvioisin että sen tarkoituksena on ollut irroittaa kiinniotettavan ote tms..

Jos sitten taas lähdetään potkimaan(useampi potku) niin se on sit taas eri asia.
Miksi sitä otetta ei olla voitu irrottaa ihan käsillä vaan potkulla? Luulen että kahdella kädellä saa otteen paremmin irti kuin tollasella potkun tapaisella sohaisulla.

Mä kommentoin vain mitä näin videolla.
Se on kyl sillä tavalla että potku ei koskaan kiinniotto tilanteessa maassa makavaa kohtaan ole oikein. Miten se siis ajoi asiansa?
Samaa mieltä, ei oikein ja oli virhe. En puolustele vaan se oli ainoa virhe minkä itse huomasin. Rauhoittavaa vaikutusta ei voi kieltää.

Pitää vain huomioida koko tilanne, että kiinniotettava ei todellakaan vain maannut maassa, vaan pisti kampoihin todella aggressiivisesti.
Jopa kahdella pokella kesti saada aisoihin.

Mä kommentoin vain mitä näin videolla.

Samaa mieltä, ei oikein ja oli virhe. En puolustele vaan se oli ainoa virhe minkä itse huomasin. Rauhoittavaa vaikutusta ei voi kieltää.

Pitää vain huomioida koko tilanne, että kiinniotettava ei todellakaan vain maannut maassa, vaan pisti kampoihin todella aggressiivisesti.
Jopa kahdella pokella kesti saada aisoihin.
Hyvä pointti, vastusteli paljon jne mutta luuletko että tollaset seikat vaikuttaa kauheasti oikeussalissa kun katsotaan tuo video :rolleyes: Katsellaan mihin asia etenee.

Siihen yksittäiseen potkuunkin varmaan joo puututaan asian käsitelyssä, ei siinä mitään.
??

Niin totta, että ei tuossa vissiin sitte oo suoranaista eitä tullut, mutta jos kaveri kerta on selvinpäin liikkeellä ja aidosti hämmentyneenä nuo lausahdukset sanoo, nii luulis pokenki tieten tajuavan että se "ei"
on kaverin vastaus asiaan.

Ja eikö se normaalisti mee niinpäin, että sen poken pitäs pystyä todistaan, että näin on, eikä nii että selvinpäin oleva asiakas joutuu todistaan.

Siis kyllä siinä nyt pitäs selevää näyttöä olla että näin oli, jos kerta suunnillee kanta-asiakasta eikä mittään satunnaista häirikköä nuin kohellaan..

Hmm lieköhän tuosta mitään ennakkotapausta että ravintola joutuisi vastuuseen jollain tavalla asiakkaan pössyttelyistä ainakaan anniskelulupien suhteen?

Alkoholilakikin käsittelee ainoastaan alkoholia. Laki järjestyksenvalvojista toki antaa toimivaltaa pokelle poistaa laittomia aineita hallussapitävä paikalta, mutta ei voida kyllä pokelta vaatia että hänen pitäisi tietää tupakan koostumus hajun tms. perusteella koska sitä ei JV-kursseilla opeteta eikä sen oleteta kuuluvan normikansalaisen yleistietoon. Vai millähän perusteella tuota paikaltapoistamista voisi perustella?

No joo.

Kuten joku sanoi, alkaisi olla porukan vaihto paikallaan. Ei Onnela varmaan ole niitä helpoimpia paikkoja, mutta miten helvetissä se on JOKA kerta sama porukka kun pääsee lehdistöön. On niitä muitakin teinihelvettejä joissa sattuu ja tapahtuu.

Naureskelin tuota itsekin, että ollaan ajettu takaa toisia puolin ja toisin.

Vai millähän perusteella tuota paikaltapoistamista voisi perustella?

Pokella on jotain pilveä vastaan. Onhan se moraalitonta ja vaarallinen päihde, toisin kuin alkoholi joka siellä kuppilassa virtaa.

Pokella on kusta päässä. Luulee päättävänsä ravintolan asiakkaat.

Aika normi läppä. Poke on aina oikeassa, vai kuka se oli?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom