Kysymyksiä pokeille

Tämä ei varmaankaan ole se oikea paikka puida näitä keskusteluja. Täällähän poke on aina oikeessa kunnes syyttömäksi todetaan :)

Eikös kaikkialla jokainen ole syytön kunnes toisin todistetaan? Vai onkos se jossain vaiheessa muuttunut siihen että syyllinen kunnes toisin todistetaan?

Asiassahan on kaksi puolta, kuten poliisitkin informoineet:

1. Poliisi tutkii tapausta alustavasti järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisena ja pahoinpitelynä.
2. "Tässä vaiheessa on syytä epäillä ainakin yhtä järjestysmiestä pahoinpitelystä. Hän on käyttänyt liian kovaotteisia voimakeinoja ulkona."

Molempien suuntaan siis noottia luvassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No just noinhan mä sanoinki... onneksi ei mee saivarteluksi, eihän?

"Eli sä oot nähny joskus ja siksi tuo on oikein?"

Eli säkään et tiedä sen enempää, mut kuiten tuo potku väärin oli koska onnelassa on ennenkin ollut ongelmia?

"En itsekään tiedä tapahtumasta mitään, mutta taitaa olla tuolla Onnelassa ongelmia."

Ehkä kannattaa seuraavalla kerralla jutella asiasta selvinpäin

Olin mä selvinpäin sillonkin.. en vaa ollu oikeen varma, mitä poke saa ja mitä se ei saa tehdä, niin aattelin sitten ottaa jälkikäteen selvää.

En muista nyt kuka siellä spekuloi että olisin perseilly tuolla mestassa aiemmin -> en ole. Harvemmin alkoholia juon, niin kyllä mä muistaisin jos jotain tyhmää siellä olisin tehnyt.

Ja kiitti neuvoista. Taidanpa antaa asian olla, mutta jos asiasta vielä jotain jatkokärhämää tulee, niin sillon on kyllä pakko jotain tehdä.

Ja tuosta tappelusta: Juuri sillon kun mut oli heitetty pihalle "pilvenpössyttelyssä" niin KY:n poket heittivät 2 valkoihoista jannua pihalle. Niiden naamat oli ihan veressä. Olivat tapelleet joidenki ulkomaalaisten kanssa siellä. Noh, siinä 5 minuutin sisällä ne ulkomaalaisetkin on siinä pihalla. Eka ne alkaa huutelee toisilleen, josta tilanne sitten eskaloituu nyrkein.. joku 10 hengen tappelu käynnissä. Jossain vaiheessa tappelua pari ulkomaalaista ottaa teräaseet esiin ja rupee niillä huitomaan.. siinä vaiheessa itse oli aika astuu taka-alalle, kun liiemmin tahdo moraa saada kylkeen.

Voi siis olla, että noi samat jannut meni sitte tappelee tohon Onnelan eteen.. tai sitte vaa oli tapahtumarikas ilta :lol2:

Jos aikeina joutua sanaharkkaan ravintolassa ja riehua muiden asiakkaiden kesken, tulla poistetuksi voimakeinoin ravintolasta, haastaa riitaa ravintolan ulkopuolella, vastustaa järjestystä ylläpitäviä henkilöitä väkivaltaisesti, aiheuttaa joukkotappelu jne, niin olet oikeassa. Hyvä syy olla käymättä seduloissa, Onneloissa, ja ylipäätään missään ravintoloissa.

Kuules nyt. En tiedä tarkemmin tuon tapauksen taustoja, mutta minkäänlainen käytös ei oikeuta siihen että toinen jv:istä pitää asiakasta paikoillaan maassa toisen potkiessa tätä vapaasti. Tuollainen ei ole järjestyksenvalvontaa eikä hyväksyttävää voimankäyttöä. Tämä siis suoraan tuolta videonauhalta katsottuna joka on siis liitetty tuohon HS:n artikkeliin.

Ja kuinka vitun omavaltaista käytöstä pokelta tämä on:

"Yksi silminnäkijä kuvasi tappelua videolle kännykkäkamerallaan. Poliisikuulusteluissa hän kertoi, että yksi järjestyksenvalvojista vaati häntä poistamaan videon. Silminnäkijä kertoi kieltäytyneensä, jolloin järjestyksenvalvoja nappasi häneltä kännykän kädestä."

Mun käsittääkseni Suomen Lain mukaan julkisilla paikoilla saa kuvata ja videoida ihan mitä tahansa.

Lisäksi minulla itselläni on hyvin paljon kokemusta töykeästä ja huonosta asiakaspalvelusta portsareiden taholta Helsingin Onnelassa, ja kyseisessä paikassa en ole koskaan tötöillyt. Eräs tuttavani hakattiin ko. paikassa jokunen vuosi takaperin (siis toisen asiakkaan toimesta) kaverilta meni tilanteessa jalka poikki ja hänet toimitettiin suoraan sairaalaan. Onnelan henkilökunta ei suostunut tilaamaan ambulanssia ovelle koska paikan maine kärsisi. SIIS MITÄ VITTUA? Onko jonkun roskapaikan maine tärkempi kuin asiakkaan henki? Lisäksi eivät koskaan suostuneet luovuttamaan videonauhaa jolle kyseinen tapahtuma oli tallennettu, näin ollen tätä pahoinpitelijää ei saatu ikinä kiinni.

Väittäisin siis että mulla on ihan hyvät syyt arvostella ko. paikkaa ja sen järjestyksenvalvojia, vai kuinka?

Kuules nyt. En tiedä tarkemmin tuon tapauksen taustoja, mutta minkäänlainen käytös ei oikeuta siihen että toinen jv:istä pitää asiakasta paikoillaan maassa toisen potkiessa tätä vapaasti. Tuollainen ei ole järjestyksenvalvontaa eikä hyväksyttävää voimankäyttöä. Tämä siis suoraan tuolta videonauhalta katsottuna joka on siis liitetty tuohon HS:n artikkeliin.

lol.. katsoppa video uudestaan. Noita potkuja oli yksi toisin kuin annat ymmärtää, ja aika selkeästi videolta käy ilmi, että toinen poke ei vain pidä paikallaan, vaan siinä on joku ihan kunnon paini käynnissä. Ja videolta tuon selvemmin tilanne ei käy ilmi ja on ihan mahdollista, että potku on hätävarjelulain mukaan sallittu tai sitten ei. Videolta se ei käy ilmi.

Ja alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että kannattaa ehkä lähettää palautteena joku asiallinen sähköposti ja kertoa oma näkemys asiasta. Ei sieltä välttämättä mitään vastata, mutta onpahan oma kanta kerrottu.

lol.. katsoppa video uudestaan. Noita potkuja oli yksi toisin kuin annat ymmärtää, ja aika selkeästi videolta käy ilmi, että toinen poke ei vain pidä paikallaan, vaan siinä on joku ihan kunnon paini käynnissä. Ja videolta tuon selvemmin tilanne ei käy ilmi ja on ihan mahdollista, että potku on hätävarjelulain mukaan sallittu tai sitten ei. Videolta se ei käy ilmi.

Jos katsoisit itse sen videon uudestaan, ja simmut auki tällä kertaa. Poke antaa kaksi kertaa SELVÄSTI polvea ja sen jälkeen skodaa kertaalleen. Tuossa tilanteessa täysin liioiteltua voimankäyttöä.

Mutta tän palstan tuntien on turha enempää vääntää: Poke hyvä, asiakas paha.

Sanokaas nyt te jotka noita pokejen toimija niin kärkkäästi olette puolustamassa, että miksi pokeilla, jos heillä ei ole mitään salattavaa, on tarvetta tuhota mahdollinen todistusaineisto? Jos minä joutuisin tuollaiseen tilanteeseen ja tietäisin toimineeni oikein haluaisin, että siitä olisi myös video olemassa mikä osoittaisi toimeni oikeiksi. Mutta jos taas olisin toiminut väärin ja tietäisin sen, tulisi ehkä mieleeni toimia videon suhteen toisin. Eikö?

Eikä muuten taida olla ainoa kerta kun vastaavissa tilanteissa noita videoita tuhotaan. Tässäkin threadissa Onnelasta on raportoitu vastaavanlainen keissi.

Jos katsoisit itse sen videon uudestaan, ja simmut auki tällä kertaa. Poke antaa kaksi kertaa SELVÄSTI polvea ja sen jälkeen skodaa kertaalleen. Tuossa tilanteessa täysin liioiteltua voimankäyttöä.

Mutta tän palstan tuntien on turha enempää vääntää: Poke hyvä, asiakas paha.

Se on kiva, että nähdään mitä halutaan. Siis oikeasti voit vannoa ton videon perusteella ettei tuo "asiakas" ollut tossa tilanteessa toisessa pokessa kiinni vaarallisesti? Mä en näe ton "asiakkaan" käsien paikkaa hyvällä tahdollakaan tuosta videolta enkä mitenkään näe onko siinä toinen poke kuristusotteessa vai ei tai onko asiakkaalla puukkoa tai muuta asetta kädessä. Ei videolta vaan saa selvää.

Ja mitä tulee tuohon sinun asenteesi muita palstalaisia kohtaan "poke hyvä, asiakas paha", ettei vaan tässä tapauksessa sinulla olisi ne ennakkoasenteet ja tuomitset poket vaikka videolta ei näy tarkasti mitä tapahtuu.

Edit: katoinpa ton videon uudestaan. Enpä tosta polvipotkua löydä hakemallakaan. Painaa vaan polvella pari kertaa ja yrittää irrottaa asiakasta/painaa maahan.

Laitetaas tännekin kun tätä vääntöä näimmä käydään kahdessa threadissa:
Sanokaas nyt te jotka noita pokejen toimija niin kärkkäästi olette puolustamassa, että miksi pokeilla, jos heillä ei ole mitään salattavaa, on tarvetta tuhota mahdollinen todistusaineisto? Jos minä joutuisin tuollaiseen tilanteeseen ja tietäisin toimineeni oikein haluaisin, että siitä olisi myös video olemassa mikä osoittaisi toimeni oikeiksi. Mutta jos taas olisin toiminut väärin ja tietäisin sen, tulisi ehkä mieleeni toimia videon suhteen toisin. Eikö?

Eikä muuten taida olla ainoa kerta kun vastaavissa tilanteissa noita videoita tuhotaan. Tässäkin threadissa Onnelasta on raportoitu vastaavanlainen keissi.

Äkkiä lekuriin testeihin ja sitten papereiden kanssa haastamaan ravintola oikeuteen + korvaukset.

Se on kiva, että nähdään mitä halutaan. Siis oikeasti voit vannoa ton videon perusteella ettei tuo "asiakas" ollut tossa tilanteessa toisessa pokessa kiinni vaarallisesti? Mä en näe ton "asiakkaan" käsien paikkaa hyvällä tahdollakaan tuosta videolta enkä mitenkään näe onko siinä toinen poke kuristusotteessa vai ei tai onko asiakkaalla puukkoa tai muuta asetta kädessä. Ei videolta vaan saa selvää.

Ja mitä tulee tuohon sinun asenteesi muita palstalaisia kohtaan "poke hyvä, asiakas paha", ettei vaan tässä tapauksessa sinulla olisi ne ennakkoasenteet ja tuomitset poket vaikka videolta ei näy tarkasti mitä tapahtuu.

Edit: katoinpa ton videon uudestaan. Enpä tosta polvipotkua löydä hakemallakaan. Painaa vaan polvella pari kertaa ja yrittää irrottaa asiakasta/painaa maahan.

"Painaa" polvella pari kertaa :lol2: ...niinkuin ite sanoit että nähdään mitä halutaan, kyllä noi aika rajuilta "painamisilta" näyttää, jos painetaan polvella nii sillon sillä tosiaan painetaan eikä vedellä ees taas sitä polvea.

En mä voi vannoa mitään ton asiakkaan toiminnasta koska se ei käy tuolta videolta ilmi, enkä vissiin näin ole väittänytkään? Luulisin silti, että hapetus/lukotus tuossa tilanteessa olisi parempi ratkaisu kuin potkiminen/polvettaminen.

Voi olla että itsellä on ennakkoluuloja, mutta suht paljon Helsingin Onnelassa asioituani en yhtään ihmettelisi paikan portsareiden liioiteltua voimankäyttöä. Ootko ite käynyt tuolla kuin monesti? Mulla on positiivisia kokemuksia monien eri paikkojen portsareista stadista, ei pahaa sanaa, mutta seduloissa on ovella aikamoisia apinoita, lähes poikkeuksetta.

Ja ensi kerralla voisit kommentoida alkuperäistä viestiä kokonaisuudessan eikä poimia tiettyä kohtaa sieltä. Noi muut jutut liittyy aika olennaisesti tän paikan JV:iden epäammattimaiseen toimintaan. Jookostapookosta?

Laitetaas tännekin kun tätä vääntöä näimmä käydään kahdessa threadissa:

Poke on aina oikeessa! Miksi annat puhelimen?

Poket hyvä, asiakas paha.

Siis ei helvetti? :D eikö nämä kaikki "pokejen puolustajat" ole vaan sanoneet, ettei videolta yksinkertaisesti käy selville mitä siinä tapahtuu. Ja sen takia tarvitaan lisää tietoa onko tuo potku oikeutettu vai ei. Sen sijaan täällä nämä jotka näkevät poken toimineen videolla väärin alkavat argumentoimaan, että "poke hyvä, asiakas paha". Löytysköhän ne ennakko asenteet tässä tapauksessa vähän muualta kuin näistä pokejen "puolustajista".

Miten noihin sedun baareihin valitaan noi poket?
Suurimmassa osassa ei-seduloita on järkevää porukkaa ovella, mut aina kun joku tuttu on joutunu ongelmiin ja tilanteessa on toimittu huonosti (poket siis), on paikka ollut sedula. Ja nyt sit tää video tosta Onnelasta.

Ei nyt siis sillä et kaikkien seduloitten poket ois liikaan voimankäyttöön taipuvia raivopäitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom