Jos aikeina joutua sanaharkkaan ravintolassa ja riehua muiden asiakkaiden kesken, tulla poistetuksi voimakeinoin ravintolasta, haastaa riitaa ravintolan ulkopuolella, vastustaa järjestystä ylläpitäviä henkilöitä väkivaltaisesti, aiheuttaa joukkotappelu jne, niin olet oikeassa. Hyvä syy olla käymättä seduloissa, Onneloissa, ja ylipäätään missään ravintoloissa.
Kuules nyt. En tiedä tarkemmin tuon tapauksen taustoja, mutta
minkäänlainen käytös ei oikeuta siihen että toinen jv:istä pitää asiakasta paikoillaan maassa toisen potkiessa tätä vapaasti. Tuollainen ei ole järjestyksenvalvontaa eikä hyväksyttävää voimankäyttöä. Tämä siis suoraan tuolta videonauhalta katsottuna joka on siis liitetty tuohon HS:n artikkeliin.
Ja kuinka vitun omavaltaista käytöstä pokelta tämä on:
"Yksi silminnäkijä kuvasi tappelua videolle kännykkäkamerallaan. Poliisikuulusteluissa hän kertoi, että yksi järjestyksenvalvojista vaati häntä poistamaan videon. Silminnäkijä kertoi kieltäytyneensä, jolloin järjestyksenvalvoja nappasi häneltä kännykän kädestä."
Mun käsittääkseni Suomen Lain mukaan julkisilla paikoilla saa kuvata ja videoida ihan mitä tahansa.
Lisäksi minulla itselläni on hyvin paljon kokemusta töykeästä ja huonosta asiakaspalvelusta portsareiden taholta Helsingin Onnelassa, ja kyseisessä paikassa en ole koskaan tötöillyt. Eräs tuttavani hakattiin ko. paikassa jokunen vuosi takaperin (siis toisen asiakkaan toimesta) kaverilta meni tilanteessa jalka poikki ja hänet toimitettiin suoraan sairaalaan. Onnelan henkilökunta ei suostunut tilaamaan ambulanssia ovelle koska paikan maine kärsisi.
SIIS MITÄ VITTUA? Onko jonkun roskapaikan maine tärkempi kuin asiakkaan henki? Lisäksi eivät koskaan suostuneet luovuttamaan videonauhaa jolle kyseinen tapahtuma oli tallennettu, näin ollen tätä pahoinpitelijää ei saatu ikinä kiinni.
Väittäisin siis että mulla on ihan hyvät syyt arvostella ko. paikkaa ja sen järjestyksenvalvojia, vai kuinka?