Kysymyksiä pokeille

Jos paikka on kantakuppilasi, etsit poken ensi kerralla käsiisi, kerrot saman kuin yllä ja annat sitten sen tipin. Jos käyt harvoin, unohda koko juttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iltalehdestä:

Asiakasta tönäissyt ovimies tuomittiin kuoleman-
tuottamuksesta

19.8.2008 18:40

Ravintola-asiakkaan kuoleman vuosi sitten aiheuttanut järjestyksenvalvoja sai neljän kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen.

Äänekosken käräjäoikeus päätti tuomiosta tiistaina.

Järjestyksenvalvoja tönäisi viitasaarelaiseen ravintolaan pyrkinyttä 36-vuotiasta miestä kaksin käsin rinnasta. Mies kaatui ja sai vakavia vammoja lyötyään päänsä viereisen talon betonisokkeliin. Hän kuoli sairaalassa seuraavana päivänä.

Syyttäjä arvioi 39-vuotiaan saarijärveläismiehen teon törkeäksi. Oikeuden kanta oli lievempi, ja mies sai tuomion tavanomaisesta kuolemantuottamuksesta. Hän joutuu korvaamaan oikeudenkäynti- ja muita kuluja valtiolle noin 3 000 euroa.

Uhrin omaisten vahingonkorvausvaatimuksia käsitellään eri istunnossa.

STT

Olisi kiva kuulla järkkärin versio tapahtuneesta. Ite sain tosta sellasen kuvan että järkkäri ilman mitään syytä tönäisi ravintolaan pyrkinyttä asiakasta, joka sitten kaatui ja löi päänsä.

Ei missään uutisissa koskaan kerrota tapahtuneen taustoja. Ainakin se unohdetaan aina mainita, että uhri on soittanut suutaan, käynyt kimppuun, heitellyt jotain jnejnejne... Huoh.

Ei missään uutisissa koskaan kerrota tapahtuneen taustoja. Ainakin se unohdetaan aina mainita, että uhri on soittanut suutaan, käynyt kimppuun, heitellyt jotain jnejnejne... Huoh.
Eihän noi tiedot ole olennaisia. Vartija/järkkäri kävi suu vaahdossa syyttä suotta kimppuun kun asiakas vain sanoi "hyvää iltaa".

Tuntuu vähän että toi uutinen on tehty pelkästään juuri paikalle tulleiden ihmisten lausuntojen perusteella. Ei nähty mitään tilannetta edeltävää tapahtumaa, vain järkkärin tönäisy.

edit: kerkesin muokkaa viestiä

Eihän noi tiedot ole olennaisia. Vartija/järkkäri kävi suu vaahdossa syyttä suotta kimppuun kun asiakas vain sanoi "hyvää iltaa". Järkkärit ja vartijat on vain sen takia mulkkuja, koska ne ei päässyt poliisikouluun.
Ai niin joo, unohdin.. Kiitos muistini virkistämisestä :rock:

Heh, perinteistä pakkista. Tavallisesti kyllä huudetaan, että odotetaan sitä oikeuden päätöstä. Nyt sellainen tuli mutta se olikin langettava ja silti yritetään puolustella pokea. Vaikka olisi kuinka aukonut päätään tuskin on silti kuolemaa ansainnut. Missä vitun tynnyrissä te olette asuneet? Ettekö ikinä ole nähnyt kuinka poke heittää asiakkaan ovikarmien kautta kaaressa asfalttiin vaikka kohdehlö. olisi ulos saatu pienemmälläkin. Nyt kävi sitten huonosti mutta pakkikselta löytyy ymmärrystä.

Edit: ja jos joku kaipaa järkkärin versiota niin se luultavasti kuuluu: "henkilö oli niin kännissä, että minä en koskenutkaan häneen vaan hän kompuroi, kaatui ja löi päänsä vaikka minä yritin ottaa kiinni. Tuo pelastamisyritykseni saattoi näyttää ulkopuolisesta kaksin käsin tönäisemiseltä."

Eiköhän tässä ole kuitenkin kuultu todistajia ja selvitetty muutenkin mitä on tapahtunut ja tällöin puolueeton tuomioituin on tullut siihen tulokseen, että poke teki väärin. Mutta hei, voiko poke tehdä väärin?

Heh, perinteistä pakkista. Tavallisesti kyllä huudetaan, että odotetaan sitä oikeuden päätöstä. Nyt sellainen tuli mutta se olikin langettava ja silti yritetään puolustella pokea. Vaikka olisi kuinka aukonut päätään tuskin on silti kuolemaa ansainnut. Missä vitun tynnyrissä te olette asuneet? Ettekö ikinä ole nähnyt kuinka poke heittää asiakkaan ovikarmien kautta kaaressa asfalttiin vaikka kohdehlö. olisi ulos saatu pienemmälläkin. Nyt kävi sitten huonosti mutta pakkikselta löytyy ymmärrystä.

No mitä helvettiä... Itekin järkkärinä toimineena yritän aina puhumalla selvittää tilanteet. En tietenkään puolustele tuota järkkäriä, enkä toivo kenellekään kuolemaa (ainakaan julkisesti), mutta olisi vain ollut kiva tietää, mitä tuo uhri/häirikkö on duunannut, ennen kun on lentänyt.

Vaipat kireellä?

Ei täällä kukaan puolustellu ko. pokea. Todettiin vaan, että taustoja tietämättä vaikka ottaa kantaa asiaan.

Ja eikö tuo sanonta ole, että missä tynnyrissä olette kasvaneet eikä asuneet? Onneksi tulit laittamaan pakkiksen järjestykseen ja valvomaan, että oikeanlaista moraalia noudatetaan myös täällä.

Järjestyksenvalvoja tönäisi viitasaarelaiseen ravintolaan pyrkinyttä 36-vuotiasta miestä kaksin käsin rinnasta. Mies kaatui ja sai vakavia vammoja lyötyään päänsä viereisen talon betonisokkeliin. Hän kuoli sairaalassa seuraavana päivänä.

Tota noin.. tietääkö kukaan mikä tää ravintola oikein on? Jotenkin pistää silmään tuo viereisen talon betonisokkeli, sillä kaikki mestat missä ite oon ollut töissä niin viereinen mesta on ollut n.10metrin päässä, on tainnut olla aikamoinen tönäisy. (Ja en puolustele tätä henkilöä, enkä muutakaan ym ym ym)

Vaipat kireellä?

Ei täällä kukaan puolustellu ko. pokea. Todettiin vaan, että taustoja tietämättä vaikka ottaa kantaa asiaan.

Ja eikö tuo sanonta ole, että missä tynnyrissä olette kasvaneet eikä asuneet? Onneksi tulit laittamaan pakkiksen järjestykseen ja valvomaan, että oikeanlaista moraalia noudatetaan myös täällä.

Pakkotoiston,
"Law And Order"

:lol2:

Ainakin se unohdetaan aina mainita, että uhri on soittanut suutaan, käynyt kimppuun, heitellyt jotain jnejnejne..
Millä tavalla nämä asianhaarat parantaisivat uutisointia?
Uutinen oli tämä. Millä tavalla uhrin aiempi toiminta taasen tähän liittyisi? Itseäni kiinnostaisi vielä taustatiedoiksi kyseisten henkilöiden sosiaaliset taustat ja se, mikä on johtanut kyseisiin toimintamalleihin kullakin osapuolella, mutta tällaiset tiedot tuskin toisivat uutiselle mitään lisäarvoa.

Biroolle vielä, en pidä Iltalehteä minään tiedonlähteiden kuninkaana, mutta eiköhän tuo juttu perustu ihan oikeuskäsittelyyn.

Mainitaan nyt vielä, että teen itse jv-keikkaa ja satunnaisia vartijan hommia joutessani, jottei arvoisa raati leimaa minua anarkistiksi, tai vielä pahempaa, sosiaalidemokraatiksi.
Biroo sanoi:
Joo niin ja sä varmasti oot nähny kuinka joku reppana on heitetty syyttä suotta pihalle. Mistä tiedät mikä se tilanne silloinkin on ollut?
Tätä voisin kommentoida lyhyesti. Olen ollut paikalla kun työkaverit ovat pistäneet mielestäni aivan turhan kovilla otteilla humalaisia pihalle. Samoin "karmin kautta" -mentaliteettia esiintyy alalla, ei siitä päästä mihinkään. Kerran myös ihmettelin kovasti sitä kun kuppilasta kaverini paiskattiin oikein näytöstyylillä kadulle. Olihan tuo humalassa, mutta 170-senttinen alta 70-kiloinen ihminen kyllä liikkuu ulos muutoinkin kuin kahden ihmisen suorittamana heijauksena. Käytös aiemmin? Kaatoi tuopin vahingossa baarimikon päälle hapuillessaan sitä tiskiltä. Sitten mentiin.

Ja joo, on se tavallaan yksipuolinen, mutta eivät ne taustat itse tuohon kuolemantuottamukseen liity. Tuskin ihmiset ajattelevat keskimäärin uutisesta, että ovimies on muuten vain rynninyt tuon kaverin kimppuun.

Edit: ja jos joku kaipaa järkkärin versiota niin se luultavasti kuuluu: "henkilö oli niin kännissä, että minä en koskenutkaan häneen vaan hän kompuroi, kaatui ja löi päänsä vaikka minä yritin ottaa kiinni. Tuo pelastamisyritykseni saattoi näyttää ulkopuolisesta kaksin käsin tönäisemiseltä."

Eiköhän tässä ole kuitenkin kuultu todistajia ja selvitetty muutenkin mitä on tapahtunut ja tällöin puolueeton tuomioituin on tullut siihen tulokseen, että poke teki väärin. Mutta hei, voiko poke tehdä väärin?
Huoh. Varmasti on kuultu todistajia ja pokea, mutta uutisointi on vähän yksipuolinen. Ainakin mun mielestä.
Joo niin ja sä varmasti oot nähny kuinka joku reppana on heitetty syyttä suotta pihalle. Mistä tiedät mikä se tilanne silloinkin on ollut?

rafael: Varmasti perustuu oikeudenkäsittelyyn en sitä epäile hetkeäkään, mutta jotenkin mun silmään toi uutinen on kerrottu vähn yksipuolisesti.

Vaipat kireellä?

Kyllä nuo yllä olevat tekstit mielestäni vähän viittaavat siihen, että ompa huonoa uutisointia kun ei kerrota syytä jotta pokea kohtaan voisi tuntea sympatiaa. Se ei nyt kuitenkaan ole kovinkaan olennaista mitä asiakas on tehnyt jos toinen on "tappanut" (lainausmerkeissä siksi, koska tuskin on tarkoittanut tappaa mutta lopputulos on kuitenkin sama, poken "voimakäytön" seurauksena hlö. on kuollut).

Ja mitä tulee tuohon sanonnan oikaisemiseen, kiitoksia siitä:thumbs:.

Sä oot vissiin niitä paskiaisia jotka käy viikonloppuisin baarissa heittelemässä tuoppeja ja laseja paskaksi seinille, hakkaamassa ja ahdistelemassa naisia yms. ja sitten kun sulle sanotaan, että soo soo ei saa niin sä yrität sellasella onnettomalla heijarilla lyödä. Sitten kun sut vie maahan niin sä alat itkeä ja haluat Poliisin paikalle ja uhoat tekeväs jutun jne.
Tällaisia äidin ja isin pikku-puppeleita on nykyään maailma väärällään. Miten vitussa ihmiset nykyään kasvattaa lapsiaan kysyn ma?

Itse en ole koskaan ovihommissa ketään lyönyt tai käyttänyt tarpeetonta voimaa ellei mua ole fyysisesti uhattu (en tarkoita fyysisellä uhalla 65 kiloista 20 vuotiasta poikaa heiluttamassa nyrkkejään).

Sillä ei varsinaisesti ole mitään väliä mitä kys. hlö. on mahdollisesti tehnyt jos ja kun näissä minun näkemissäni tilanteissa kohde henkilön olisi voinut poistaa myös vähemmän "voimakeinoja" käyttäen. Jos jaksaa tämänkin threadin kahlata läpi niin tässäkin threadissa sanotaan, että jos asiakas on yrittänyt lyödä tms. niin tällöin hlö. saattaa "vahingossa" osua karmeihin matkalla ulos. Me varmaan molemmat tiedämme mitä tuo "vahinko" tarkoittaa. Varmaan näille poistamisille on perusteet olleet mutta sille, että kaveria on vielä pihalla kovisteltu ja heitelty pitkin maita ja mantuja, on vaikea löytää perustetta.

Itse en ole koskaan ovihommissa ketään lyönyt tai käyttänyt tarpeetonta voimaa ellei mua ole fyysisesti uhattu (en tarkoita fyysisellä uhalla 65 kiloista 20 vuotiasta poikaa heiluttamassa nyrkkejään).
No tässähän meillä on poke joka myöntää käyttävänsä tarpeeton voimaa.:thumbs:

Sillä ei varsinaisesti ole mitään väliä mitä kys. hlö. on mahdollisesti tehnyt jos ja kun näissä minun näkemissäni tilanteissa kohde henkilön olisi voinut poistaa myös vähemmän "voimakeinoja" käyttäen. Jos jaksaa tämänkin threadin kahlata läpi niin tässäkin threadissa sanotaan, että jos asiakas on yrittänyt lyödä tms. niin tällöin hlö. saattaa "vahingossa" osua karmeihin matkalla ulos. Me varmaan molemmat tiedämme mitä tuo "vahinko" tarkoittaa. Varmaan näille poistamisille on perusteet olleet mutta sille, että kaveria on vielä pihalla kovisteltu ja heitelty pitkin maita ja mantuja, on vaikea löytää perustetta.
Mistäs ton kovistelun nyt tähän repäsit? Tipuin kärryiltä.

Taas on leppäkertun kavereita täällä. Hohhoijaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom