Kysymyksiä pokeille

Ois kyllä kiva tietää taustat tästä ja nähdä minkä takia tuli tuomio kuolemantuottamuksesta. Vähän mietityttää kuinka helposti näissä tapauksessa tuomio tulee. Itselläkin tulee nyt muutama kerta mieleen, kun asiakas tai oikeastaan siinä vaiheessa jo exasiakas on lyönyt nuppinsa kenttään, kun olen joutunut tönäisemään kauemmaksi. Vittumaisia tilanteita kun noita on niin vaikea hoitaa muuten kuin tönäisemällä, jos poistettu henkilö päättääkin tulla nyrkit pystyssä kohti tai vetää heti ovella ympäri, kun siitä päästää irti ja yrittää lyödä. Noissa on ihan vaan poistetun humalatilasta ja koordinaatiosta kiinni kaatuuko ja lyökö päänsä vai pysyykö pystyssä.

En tiedä sitten miten tuollaiset tilanteet olisi paras hoitaa, kun ei ainakaan itseä kiinnosta arpoa tuleeko jollekki aivovamma kaatumisen seurauksena ja minulle mahdollisesti syyte kuolemantuottamuksesta. En tiedä sitten pitäisikö alkaa jokainen vähänkin agressiivisempi tapaus viemään hallitusti maahan asti, kun eivät aina osaa edes itse kaatua loukkaamatta itseään ja siinä saisi sitten itselle aikaa kaivaa kaasu esille. Tuossa tilanteessa sitten jokainen ympärillä oleva taas alkaisi mussuttamaan väkivaltaisesta pokesta. Jonku verran oon sitäkin yrittänyt, että kun taluttaa asiakasta selästäpäin, niin tuuppaa sen verran vauhtia valmiiksi, että saa ovenlu kkoon/kaasun käteen. Ongelma vaan tuossakin, että osa onnistuu kaatumaan, vaikka naama on menosuntaan ja vauhtia ei antaisi kovin paljoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viimeks just Tavastialla piti maksaa narikka vaikken mitään jättänyt sinne, eikä sitä ilmoitettu lippua ostaessa. eli laitonta toimintaa :D =ammattitaidottomia ihmisiä töissä, saihan siellä se yks poke potkutkin "asiakkaiden jatkuvien valitusten seurauksena."

Kerran baarissa tuli poke kesken illan sanomaan että pitää mennä maksamaan narikka kun mulla oli farkkuliivi päällä, minusta se oli huvittavaa...

Sehän on palveluraha jonka toki kaikki maksvat mielellään oven aukaisemisesta ja kahva-apinan antamasta illan komeimmasta hymystä :)

Tuota mä oon monesti ihmetellyt, että jollain on varaa lähteä baariin juomaan, mutta ei ole varaa maksaa narikkaa/palvelurahaa, joka nyt yleensä on sen 1.5-3e. Tai vaikka olisikin varaa maksaa, niin pitäähän se nyt periaatteesta hiukan jankata vaikka alennusta ym. aikansa kuluksi. Sehän vain piristää sitä portieerin muuten niin tylsää iltaa.

Sehän on palveluraha jonka toki kaikki maksvat mielellään oven aukaisemisesta ja kahva-apinan antamasta illan komeimmasta hymystä :)

Tuota mä oon monesti ihmetellyt, että jollain on varaa lähteä baariin juomaan, mutta ei ole varaa maksaa narikkaa/palvelurahaa, joka nyt yleensä on sen 1.5-3e. Tai vaikka olisikin varaa maksaa, niin pitäähän se nyt periaatteesta hiukan jankata vaikka alennusta ym. aikansa kuluksi. Sehän vain piristää sitä portieerin muuten niin tylsää iltaa.
Ei itselläni siis ollut mitään ongelmaa maksaa parin euron narikka maksua, mutta hassua oli tätä tulla pyytämään kesken illan, ilman että kysyisi vaikkapa että "oletko maksanut narikan?".

Olen muistaakseni tasan kerran törmännyt narikkamaksuun, jos ei jätä mitään narikkaan. Ei tuo kaiketi kovinkaan yleinen käytäntö ole. Täysin typerä se silti on, miksi ihmeessä pitäisi maksaa jotain palvelusta, jota ei käytä?

Olen muistaakseni tasan kerran törmännyt narikkamaksuun, jos ei jätä mitään narikkaan. Ei tuo kaiketi kovinkaan yleinen käytäntö ole. Täysin typerä se silti on, miksi ihmeessä pitäisi maksaa jotain palvelusta, jota ei käytä?
Mun mielestä taas suurimmassa osassa baareista on toi käytäntö. :D Välillä narikkamaksu maksetaan jo lipunmyyjälle. Varmaan just siksi, ettei porukka livahda narikan ohi maksamatta.

Niin, onhan tuo mahdotonta että portsari muistaisi ettet ole sitä maksanut :eek:
No jos kyseinen poke meikäläisen tiesi ja koko illan oli jahdannut epätoivoisena narikkamaksu mielessä niin olisi kyllä varmaan pitäny antaa jotain tippiä edes kyseisestä aarrejahdista.

niin edit. niin ja siis poke sanoi suurinpiirtein että :"sun täytyy mennä maksaan narikka kun sulla on farkkuliivi päällä" tämä oli se alkuperäinen huvituksen syy

Olkoon vaikka 15senttiä, mutta jos maksulle ei ole mitään laillisia/järkeviä perusteita en sitä ala mukisematta maksamaan.

no se poke turvaa kaikenmaailman räkänokkien olemista siellä baarissa. eli rähisijät lentää pihalle ja siinä samalla saattaa muutama henkilö selvitä selkäsaunalta baarissa. joten se on sitä palvelua ja siitä maksetaan.

no se poke turvaa kaikenmaailman räkänokkien olemista siellä baarissa. eli rähisijät lentää pihalle ja siinä samalla saattaa muutama henkilö selvitä selkäsaunalta baarissa. joten se on sitä palvelua ja siitä maksetaan.

Narikkamaksu maksetaan sen takia että poke turvaa illan, siis vaikka narikkaan ei mitään jättäisikään?

...anna kun mä mietin... EI.

no eiköhän täällä nyt moni sekoita narikkamaksun ihan siihen eteispalvelumaksuun eli se maksetaan vaikkei mitään jätettäiskään.

no eiköhän täällä nyt moni sekoita narikkamaksun ihan siihen eteispalvelumaksuun eli se maksetaan vaikkei mitään jätettäiskään.

Jos tuota eteispalvelua yritetään laskuttaa pääsymaksun päälle vaikka en narikkaan jättäisi mitään niin toki saa yrittää.

"Kuluttajaviraston kanta on selvä. Hintamerkintäasetuksen mukaan kuluttajalle pitää näyttää tuotteen kokonaishinta. Hintaa ei saa pilkkoa eikä siihen saa kuulua mitään piilomaksuja,

– Jos maksu veloitetaan kaikilta ja se on todellinen kulu, joka tulee kaikille, se pitää ilmoittaa lippua myytäessä, Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen selvittää."

Juu, tuo lipun myynti voi hieman muuttaa tuota ns. palvelurahan oikeellisuutta, jossei siitä ole erikseen mainittu esim. mainonnassa. Mutta yleensähän tuo palveluraha on käytössä kuppiloissa/bubeissa ym. joissa ei lipun myyntiä erikseen ole. Tai jos on lipuynmyynti, niin tuo palvelurahan osuus on jo valmiiksi sisällytetty siihen. Näin ainakin täälläpäin on, tai ainakin ollut silloin kun vielä itse tuli kahvaa pidettyä paikoillaan.

Narikkamaksut sitten erikseen, sehän maksetaan siitä, että tavarasi säilyy tallessa. Jossei säily, niin narikkamaksun perinyt on velvollinen korvaamaan kadonnen tavaran, mikäli narikkalappu (eli kuitti) on asiakkalla tallessa.

Eli olisiko ihmisille helpompi maksaa se parijuuronen, jos se nimettäisiin vaikkapa "nimelliseksi sisäänpääsy maksuksi"? Eikä muuten taida enää nykysten monessakaan paikassa (liekö missään?) tuo palveluraha tulla ovimiesten taskuun, vaan firmoille jotka ukot sinne ovat palkanneet. Ennenhän nuista on koostunut se ovimiehen illan palkka, jolla se jaksaa kohdella hymyssä suin aina niin ystävällista, iloista ja hyvin käyttäytyvää ravintola kansaa sekä toimia parisuhdeterapeuttina, psykiatrina ja erotuomarina siinä kahvan vahtimisen ohella. Myös muita "velvollisuuksia" kuuleman mukaan joutuu joskus hoitamaan.

Juu, tuo lipun myynti voi hieman muuttaa tuota ns. palvelurahan oikeellisuutta, jossei siitä ole erikseen mainittu esim. mainonnassa. Mutta yleensähän tuo palveluraha on käytössä kuppiloissa/bubeissa ym. joissa ei lipun myyntiä erikseen ole.
tätä itsekin ajoin takaa, jostakin se palkka on revittävä. on lukuisia paikkoja joissa on "ilmainen sisäänpääay" mutta sitten on tuo eteipalvelumaksu erikseen. enpä oo ikinä jaksanut alkaa moisesta viisasteleen baariin mennessäni. vituttas kyllä kuunnella vikinää "tännehän piti olla ilmanen sisäänpääsy". jos 2eurosta on kiinni niin juokoot kotona kalsareita tai jos on niin kova into alkaa viisastella niin tehkööt sen netissä... periaatteistakin on joskus helpompi tinkiä ja kaivaa se hikinen 2e ja mennä sisään ja niellä ylpeytensä.

Juu, tuo lipun myynti voi hieman muuttaa tuota ns. palvelurahan oikeellisuutta, jossei siitä ole erikseen mainittu esim. mainonnassa. Mutta yleensähän tuo palveluraha on käytössä kuppiloissa/bubeissa ym. joissa ei lipun myyntiä erikseen ole. Tai jos on lipuynmyynti, niin tuo palvelurahan osuus on jo valmiiksi sisällytetty siihen. Näin ainakin täälläpäin on, tai ainakin ollut silloin kun vielä itse tuli kahvaa pidettyä paikoillaan.

Narikkamaksut sitten erikseen, sehän maksetaan siitä, että tavarasi säilyy tallessa. Jossei säily, niin narikkamaksun perinyt on velvollinen korvaamaan kadonnen tavaran, mikäli narikkalappu (eli kuitti) on asiakkalla tallessa.

Eli olisiko ihmisille helpompi maksaa se parijuuronen, jos se nimettäisiin vaikkapa "nimelliseksi sisäänpääsy maksuksi"? Eikä muuten taida enää nykysten monessakaan paikassa (liekö missään?) tuo palveluraha tulla ovimiesten taskuun, vaan firmoille jotka ukot sinne ovat palkanneet. Ennenhän nuista on koostunut se ovimiehen illan palkka, jolla se jaksaa kohdella hymyssä suin aina niin ystävällista, iloista ja hyvin käyttäytyvää ravintola kansaa sekä toimia parisuhdeterapeuttina, psykiatrina ja erotuomarina siinä kahvan vahtimisen ohella. Myös muita "velvollisuuksia" kuuleman mukaan joutuu joskus hoitamaan.

Eihän se aina noin mene, juuri Tavastialle olen joutunut maksamaan useasti ensin sisäänpääsymaksun (yleensä n.8€) ja sen jälkeen vielä sen narikan vaikken ikinä mitään narikkaan ole jättänyt. Joten jos ei olisi liikaa vaivaa niin vois nostaa vaikka sen sisäänpääsy maksun hintaa mutta ei nappaa että joka nurkassa peritään erillisiä maksuja. Oon maksanu noi ihan suosiolla koska kyseessä on aina pieni summa eikä jaksaa omista oikeuksistaa jäädä inttämään. Aika on rahaa tai jotain..

mömmö: -No väitinkö mä jossain sen AINA noin menevän? Sen kun ny vaan lämpimikseni huuteloin jotta miten tuo on toiminut silloin kun itse on ovella ollut.

"Eihän se aina noin mene"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom